45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

המלכה של הפרגולות – כל מה שצריך לדעת על פרגולות אלומיניום

פרגולות הן אחד הדברים הכיפיים ביותר שמי שיש לו גינה או מרפסת יכול להעניק לעצמו, במיוחד במדינה כמו ישראל שבה מרבית ימי השנה ניתן לשהות ולבלות בחוץ. אבל לא רק כאן מעריכים את יתרונותיה, בכל העולם ישנה קפיצה רצינית בפופולריות שלה בעשורים האחרונים, זאת על אף שלא מדובר באלמנט חדש כלל ועיקר. פרגולות נמצאות איתנו כבר הרבה זמן, עם שורשים שנעוצים אי שם במצרים העתיקה ושימוש נרחב שלהן בתקופת האימפריה הרומית.
את הפרגולה אפשר לבנות ממגוון נרחב של חומרי גלם, הנפוץ שבהם הוא עץ. לפרגולות עץ אכן יש את הקסם שלהן, במיוחד אם משלבים אותן עם דק מעץ. המראה הכפרי מרחיב את הלב לאנשים, ונותן להם תחושה של נוחות ושל נועם, כאילו הגעתם הביתה. יחד עם זאת, לפרגולות מעץ יש עקב אכילס, התחזוקה שלהן אינה פשוטה ודורשת השקעה, גם של זמן, אבל גם כספית, כך שלאט אבל בטוח חומרי גלם אחרים החלו לתפוס את מקום העץ, אחד מהם הוא האלומיניום.
מאמר זה יוקדש לפרגולות מאלומיניום, יסביר מהן, איזה סוגי פרגולות מאלומיניום קיימות ומה היתרונות שלהן.

מהן פרגולות אלומיניום?

מקור המילה פרגולה מגיע מלטינית ומשמעותה "סככת גפנים מוצלת". זהו מבנה ללא קירות בעל תקרה שהיא בעצם משטח הצללה מישורי, בדרך כלל יש לה ארבע או שתי רגליים (אם היא נסמכת על קיר למשל). הפרגולה עשויה מחומר גלם אחד או יותר, כשכבר ציינו שחומר הגלם הנפוץ ביותר לבניה שלה, הן בארץ והן בעולם, הוא העץ.
פרגולות אלומיניום היא פרגולה שעשויה כולה מאלומיניום, חומר גלם משובח שיש לו יתרונות רבים, עליהם נעמוד בהמשך. האלומיניום היא המתכת השכיחה ביותר, היא כסופה וקלת משקל, ומכיוון שהיא בו בזמן נוחה מאוד לעיבוד וגם מאוד עמידה, נעשה בה שימוש שוטף בתעשיית הבנייה ובתעשיות נוספות, ומאז תחילת שנות האלפיים, גם לבניית פרגולות.
אם בעבר הפרגולות שימשו בעיקר כאמצעי להצללה, כיום השימושים הפכו להיות גם אסתטיים. התקנת פרגולה, ולא משנה מאיזה חומר גלם, משדרגת את מראה הבית, מגדילה את שטחו וברוב המקרים גם מעלה את ערכו. מעבר לכך, טכניקות הבנייה העכשוויות של הפרגולות משוכללות יותר ומבטיחות את חוזקן ועמידותן.

יתרונותיהן של פרגולות אלומיניום

כשמדברים על פרגולות אלומיניום, הבחירה באלומיניום כחומר גלם מוביל לבניית פרגולות, היא נכונה. לאלומיניום יש שלל יתרונות, הנה הבולטים שבהם:

01. פרגולות אלומיניום מושלמות להתקנה בחצר, במרפסת, בגינה, או בכל שטח חוץ אחר שיש לכם. היא עמידה לפגעי מזג האוויר, מכל סוג שהוא, גם אלה הקיצוניים ביותר.


02. הפרגולות מורכבות למעשה ממתכת שהוא חומר אטום שאינו חדיר למים, לעובש, לרטיבות או למזיקים ממינים שונים.



03. התחזוקה של הפרגולות היא שולית ביותר, וכוללת ניקוי אבק, ומדי פעם גם שטיפה במים.



04. גם הבלאי של פרגולה מאלומיניום כמעט ואינו קיים. היא יכולה להחזיק מעמד שנים ולהיראות יוקרתית בדיוק כפי שנראתה כשרק הוקמה.



05. לאלומיניום יש מגוון עצום של אפשרויות עיצוב, כך שהפרגולה יכולה להתאים לכל סגנון בית או גינה ולכל מראה שעולה בדעתכם, אפילו להתחפש לפרגולת עץ (כן, יש כיום אלומיניום שצבוע בדיוק כמו עץ). בנוסף אפשר לשלב את האלומיניום גם עם חומרי גלם אחרים ולהוסיף אלמנטים עיצוביים כמו גופי תאורה ואקססוריז אחרים.


06. זמן ההתקנה של פרגולות אלומיניום מהיר מאוד וההרכבה עצמה מאוד נקייה, כמעט ללא פסולת.

סוגי פרגולות אלומיניום

קיימים שני סוגים עיקריים של פרגולות, הפרגולה הסטנדרטית בעלת 4 העמודים שבעזרתם היא מותקנת על האדמה או על שטח שטוח אחר, והשני – פרגולה צפה / תלויה, שנתמכת על ידי שני עמודים בלבד (ולעיתים אף אינה נתמכת על ידי עמודים כלל), ושמקובעת לקיר הבית ונתלית עליו באמצעות חיבורים חזקים.
פרגולה תלויה נקראת כך מפני שהיא נראית כאילו היא צפה באוויר. היא שכיחה במיוחד בפרגולות העשויות אלומיניום, מפני שזהו חומר קל מאוד שמתאים לבניה שכזו. הפרגולה התלויה מושלמת להקמה על מרפסות ואזורים קטנים, שם היא מנצלת את השטח באופן מקסימלי ויוצרת מרחב פתוח שנראה כהמשך ישיר של השטח הקיים.
יחד עם זאת, הבטיחות קודמת לכל, ובפרגולות מסוג זה, במיוחד אלה מאלומיניום, שהן קלות מאוד, יש לדאוג שלא יעופו ברוח, ושתהיינה מקובעות חזק למקור תמיכה כמו אדמה, ריצפה או לקיר. לאחר שמהנדס בניין יוודא את הנושא הבטיחותי, וזה קורה בדרך כלל כבר בשלב התכנון המוקדם, אין מניעה מלהתקין פרגולה תלויה ולקבל את קריאות הוואוו של האורחים.
גם הפרגולה הסטנדרטית וגם זו התלויה יכולות להיות חשמליות ולהתכוונן לפתיחה / לסגירה מלאות או חלקיות בעזרת מנגנון חשמלי. כך ניתן להגן על הפרגולה מפני גשם ורטיבות ולשלוט על כמות האור שנכנסת אליה ועל חדירת הרוחות.

ומה לגבי מחיר?

על אף שאלומיניום דורש השקעה ראשונית גבוהה יחסית, התחזוקה הנמוכה ותוחלת החיים הארוכה של הפרגולה מחפים על כך. מחיר הקמת פרגולות אלומיניום מתחיל מ-500 ₪ למ"ר, ואילו מחיר פרגולה חשמלית מתחיל ב-950 ₪ למ"ר. שני המחירים לא כוללים מע"מ. עלות התקנת הפרגולה משתנה כמובן בהתאם לגודלה, לאופן החיבור שלה לקיר ולרמת הגימור שלה.
לפני שאתם מחליטים על סוג הפרגולה שלכם, אנו מזמינים אתכם להסתכל גם על פרגולה מעץ - המאמר השלם.
לסיכום, שילוב של נוחות עבודה, של עיצוב, של בטיחות ושל מחיר, הן הסיבות לכך שפרגולות אלומיניום הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק.

בהצלחה!

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

"מקור המילה פרגולה מגיע מלטינית ומשמעותה "סככת גפנים מוצלת""

"פרגולות אלומיניום מושלמות להתקנה בחצר, במרפסת, בגינה, או בכל שטח חוץ אחר שיש לכם."

"לפרגולות אלומיניום יש מגוון עצום של אפשרויות עיצוב, כך שהיא יכולה להתאים לכל סגנון בית או גינה"

כתבות ומאמרים

פרגולות חשמליות מאלומיניום, סגנונות התקנה של פרגולה חשמלית

פרגולות חשמליות מאלומיניום, סגנונות התקנה של פרגולה חשמלית

במאמר זה נדון נבדוק איך מתכננים וכמה יעלה לבנות פרגולות חשמליות מאלומיניום

קרא עוד
פרגולות אלומיניום מחיר, יתרונות והסוגים השונים

פרגולות אלומיניום מחיר, יתרונות והסוגים השונים

במאמר יוסבר על העלויות והיתרונות בהקמת פרגולות מאלומיניום, תלויות וחשמליות

קרא עוד
במה עדיפות פרגולות מתכת על פני פרגולות עץ?

במה עדיפות פרגולות מתכת על פני פרגולות עץ?

במאמר יוסבר על פרגולות מתכת - במה הן עדיפות על פני פרגולות מעץ, אילו סוגי פרגולות מתכת קיימים, ומי מומלץ שיתקין אותן.

קרא עוד
מהי פרגולת אלומיניום ואילו סוגי פרגולות מאלומיניום קיימים?

מהי פרגולת אלומיניום ואילו סוגי פרגולות מאלומיניום קיימים?

במאמר יוסבר מהי פרגולה מאלומיניום ויוצגו סוגים שונים של פרגולות מאלומיניום וצורת הבנייה שלהן.

קרא עוד