44

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

במה עדיפות פרגולות מתכת על פני פרגולות עץ?

במאמר יוסבר על פרגולות מתכת - במה הן עדיפות על פני פרגולות מעץ, אילו סוגי פרגולות מתכת קיימים, ומי מומלץ שיתקין אותן.

יתרונותיהן של פרגולות מתכת

פרגולות "קלאסיות" – מהסוג הנראה בכמויות גדולות בבתים פרטיים ובבתי דירות – הן בדרך כלל פרגולות מעץ. בנייה של פרגולת עץ זולה יחסית ואיננה מסובכת, וכמעט כל נגר חובב מסוגל לקנות את הקורות המתאימות, לנסר אותן במידות המתאימות ולהרכיב מהן פרגולה באיכות מתקבלת על הדעת.

חסרונן הגדול ביותר של פרגולות עץ הוא הצורך בטיפול תקופתי, בדרך כלל פעם בשנה. טיפול זה כולל ניקוי, שיוף (במידת הצורך), שימון בשמן עץ מיוחד (שחייב להתאים לסוג העץ) וצביעה בצבע מתאים בגוון הרצוי. פרגולה שמטפלים בה היטב ובאורח קבוע תשמור על יופייה ואיכותה לאורך שנים, אך למרבה הצער זה איננו המצב בשטח: רובן המכריע של הפרגולות המותקנות אינו זוכה לטיפול המתאים, ותוך שנים מעטות מקבל העץ גוון אפור וסובל מסדקים רבים והתנפחויות. במצב הזה, טיפול דחוף בפרגולה בדרך כלל אינו מועיל עוד, משום שהעץ נפגע לעומק.

פרגולות מתכת

כל מי שמתקין פרגולה ואיננו בטוח בכל מאת האחוזים שביכולתו להקפיד על טיפול תקופתי, טוב יעשה אם ישקול התקנה של פרגולת מתכת במקום פרגולה מעץ. שני חומרים עיקריים משמשים לבניית פרגולות מתכת – אלומיניום וברזל. אלומיניום הוא חומר נוח מאוד לעבודה: הוא מסופק בקורות ישרות בחתכים שונים, ניתן להשגה בגוונים רבים ומעניינים, קל לניסור ולהתאמה וקל לחיזוק בברגים. ברזל כבד הרבה יותר מאשר אלומיניום, קשה יותר לניסור ולעיבוד ורגיש לחלודה, אך מאפשר עיצוב פרגולות במבנים מיוחדים ומסובכים.

פרגולות אלומיניום

פרגולת מתכת מאלומיניום נהנית מיתרון גדול מאוד – אין שום צורך לתחזק אותה בכל ימי חייה. האלומיניום איננו מחליד ואיננו מאבד את צבעו, ולכן פרגולות אלומיניום יראו תמיד כחדשה. פרגולות מתכת מאלומיניום יכולות להיבנות במגוון צורות וצבעים תוך שימוש במגוון גדול של פרופילים בחתכים שונים, וכך לפתור בעיות הצללה שונות ולהתאים בשלמות לסביבתן מבחינת הגוון והצורה.

פרגולות מתכת מאלומיניום יכולות גם להיות תשתית למגוון פתרונות משוכללים להצללה ולאטימה: אפשר להתקין מערכות נעות של פרופילים שמשנים את זוויתם, וכך מתאימים את הטלת הצל לזווית השמש; אפשר להתקין פרגולת מתכת מאלומיניום עם אופציה לסגירת הפרופילים עד כדי אטימה מלאה מפני גשם; ובגרסאות המעניינות ביותר, פרגולות אלומיניום יכולות לכלול אלמנטים נעים שמאפשרים חופש מלא בתפקודו של הגג – מאטימה מלאה ועד פתיחה מלאה, דבר שאיננו אפשרי כלל בפרגולות עץ סטנדרטיות. כל אפשרויות התנועה והשינוי של פרגולות מתכת מאלומיניום יכולות להתבצע באמצעות מנועים חשמליים, והדבר מאפשר תפעול קל בנוחיות רבה.

פרגולות ברזל

פרגולות ברזל קשות יותר לבניה, משום שחיתוך הברזל קשה יותר ומשום שחיבור טוב של מוטות ברזל חייב להיעשות באמצעות ריתוך. שלא כמו פרגולות אלומיניום, פרגולות ברזל חייבות להיצבע באופן קפדני בצבע נוגד חלודה, ולהיצבע מחדש כל כמה שנים כדי למנוע הופעה של חלודה. יתרונו הגדול של הברזל כחומר גלם לבניית פרגולות הוא היכולת לעצב בו צורות מיוחדות ומבנים מיוחדים, וכך להתאים בשלמות את מבנה הפרגולה למקומות בעלי מבנה מסובך (למשל, פרגולת ברזל תלויה ללא עמודים כלל). פרגולת ברזל שנבנתה בידי בעל מקצוע מומחה יכולה להיות מעשה אומנות ממש, ואפשר לשבץ בה אלמנטים מיוחדים כגון חלונות זכוכית מקושטים, גגות מעוגלים, סורגי בטיחות מסוגננים וכדומה.
פרגולות בכלל הן עניין לבעלי מקצוע מומחים, והדבר נכון שבעתיים לגבי פרגולות מתכת מאלומיניום או מברזל. יש להזמין פרגולות מתכת כאלה אך ורק אצל בעל מקצוע מומחה, לאחר בחינה קפדנית של עבודות אחרות שביצע ולאחר תכנון מפורט ותיאום ציפיות ברמת הפרטים הקטנים ביותר.

44

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
פרגולות חשמליות מאלומיניום, סגנונות התקנה של פרגולה חשמלית

פרגולות חשמליות מאלומיניום, סגנונות התקנה של פרגולה חשמלית

במאמר זה נדון נבדוק איך מתכננים וכמה יעלה לבנות פרגולות חשמליות מאלומיניום

קרא עוד
פרגולות אלומיניום מחיר, יתרונות והסוגים השונים

פרגולות אלומיניום מחיר, יתרונות והסוגים השונים

במאמר יוסבר על העלויות והיתרונות בהקמת פרגולות מאלומיניום, תלויות וחשמליות

קרא עוד
מהי פרגולת אלומיניום ואילו סוגי פרגולות מאלומיניום קיימים?

מהי פרגולת אלומיניום ואילו סוגי פרגולות מאלומיניום קיימים?

במאמר יוסבר מהי פרגולה מאלומיניום ויוצגו סוגים שונים של פרגולות מאלומיניום וצורת הבנייה שלהן.

קרא עוד