13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

חלונות לבית המדריך המלא - סוגי חלונות, בחירה, התקנה, תיקון חלונות ועוד

בואו ללמוד הכל על חלונות - הסוגים הקיימים, התקנה, תיקון ועוד

הבית שלנו הוא מרחב מבודד מן החוץ, בו אנחנו מבקשים לשלוט גם על כמות האור וגם על הטמפרטורה. מה שמחבר בין הבית לחוץ הוא החלונות, וכשהם איכותיים – הם מאפשרים לחוץ לחדור אל הבית, תוך שהתאורה והאקלים מבודדים.
על אף שחלונות הם מהאלמנטים העיצוביים המשפיעים ביותר על המראה והאסתטיקה של המבנה מבחוץ (מחקרים רבים מראים כי הבחירה בבית מושפעת רבות מעיצוב החלונות והמפתחים בו), הפונקציונאליות של חלונות איכותיים ניכרת בעיקר כשאנחנו מבלים בתוך הבית: חלונות מחברים אותנו אל העולם שבחוץ, כשאנחנו בתוך הבית.
אפילו אם מבעד לחלון נשקף נוף עירוני, ולא פסגות מושלגות של רכס הרי האלפים – מסתבר, שזה מספיק כדי לתרום לשלווה ולתחושת הנינוחות שלנו, כשאנחנו בתוך הבית.
אלו הם החלונות והמפתחים, המאפשרים לאור השמש להאיר את חללי הבית – וידוע כבר כי אור מלאכותי לעולם לא ישתווה בתכונותיו לאור שמש. חלון גדול מספיק, שממוקם היטב, יבטיח שנוכל לנצל את אחת המתנות החשובות שארץ ישראל נתברכה בהן - מזג אוויר נפלא, עם שמים תכולים והרבה שמש.

תחום החלונות התפתח מאוד בארץ, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונאלית במהלך שלושים השנים האחרונות. מסגרות עץ פינו מקומן למסגרות אלומיניום קלות וחזקות, חלונות ציר כמעט ונעלמו וגם לחלופה המוכרת, חלונות ההזזה, כבר יש אלטרנטיבות בדמות חלונות הטייה ("חלונות קיפ") רגילים ומסתובבים.
חלון מודרני יספק בידוד תרמי ואקוסטי טוב; יאטום היטב את המפתח מפני חדירה של מים, רוח ואבק; יאפשר לנו להביט החוצה; ייסגר ויפתח בקלות; יהיה בעל מראה אסתטי שתורם למראה הכללי של הבית - וישרת אותנו היטב לאורך שנים רבות בלי תקלות.

לפניכם סקירה מקיפה על תחום החלונות בארץ, המכוונת לסייע למי שקונים או בונים בית חדש, למי שיוזמים פרוייקט שיפוץ רחב היקף של הבית כולל חלונות, למי שצריכים תיקון חלון מסוג כזה או אחר, וגם למי שרוצים להתחדש, לשדרג ולהחליף חלונות מדגם ישן לחלונות שישרתו אתכם טוב יותר.

איך בוחרים חלון חדש? סוגי החלונות הנפוצים בארץ

כמו בהרבה תחומים, כך גם בכל הקשור לחלונות - במהלך עשרים השנים האחרונות אנו עדים להתפתחות מהירה שהביאה עימה מגוון גדול של סוגי חלונות חדשים, תוך שימוש בחומרי גלם מתקדמים, מנגנונים איכותיים, טכנולוגיות ייצור המבטיחות איכות משופרת, עמידות מעולה של החלונות, ועוד. המבחר הגדול של חלונות מסוגים שונים הופך את בחירת החלון המשולם עבורנו למורכבת יותר ודורשת ידע ותשומת לב.
בעבר, היו עשויות מסגרות החלונות עץ או ברזל – אולם היום, החומר השכיח ביותר במסגרות חלונות הוא, כמובן, אלומיניום. השימוש באלומיניום הוא גמיש ויצירתי כל כך עד שאפילו כאשר המראה המבוקש הוא מראה חם וטבעי של מסגרת חלון עשויה עץ טבעי - ברוב המקרים הבחירה הטובה ביותר תהיה חלון בעל מסגרת אלומניום שעליה גימור המעניק לחלון מראה דמוי עץ - או, לחילופין, מסגרת אלומיניום שהיא ממש מצופה בשכבה דקה של עץ טבעי (מבפנים, מבחוץ או משני הצדדים גם יחד).

אפשר לחלק את סוגי החלונות לקטגוריות על פי שיטת הפעולה של מנגנוני הסגירה והפתיחה שלהם. הנה חלוקה בסיסית של חלונות לבית לפי האופן בו הם נפתחים ונסגרים:
• חלונות ציר – זוהי צורת הפתיחה השכיחה ביותר של החלונות ה"מסורתיים", והיחידה שהיתה זמינה בהתקנת חלונות בעבר.
חלונות ציר נפתחים החוצה בדחיפה, בדרך כלל - בחלונות כאלה מחוברות מסגרות החלון אל המשקוף (המקובע לקיר) בעזרת ציר אנכי. המסגרות המזוגגות של החלון יכולות להסתובב על צירן וכך ניתן לדחוף אותן כלפי חוץ או למשוך כלפי פנים כדי לפתוח ולסגור את החלון.
בדרך כלל חלונות ציר נפתחים כלפי חוץ, אבל יש גם מצבים של חלונות ציר הנפתחים אל פנים החדר דווקא. חלונות ציר פשוטים קיימים גם כיום אבל השימוש בהם מועט, ויש לכך מספר סיבות – ביניהן, העובדה שחלון ציר גוזל מקום, שקשה לשלוט על מידת הפתיחה, וקשה יותר להבטיח אטימה מוחלטת של החלונות מפני חדירה של מים ואבק.

• חלונות הזזה - כבר לפני למעלה משלושים שנים החלו חלונות הציר לפנות מקומם לחלונות הזזה, אלה הם חלונות בהם המסגרות המזוגגות נעות על מסילה המקובעת בתוך משקוף החלון. בחלונות הזזה רבים הכנפיים (אותן מסגרות מזוגגות) נעות ונעלמות אל כיס בתוך הקיר וכך קל להשיג פתיחה מלאה של החלון. יתרון נוסף של חלונות הזזה הוא שהם מאפשרים שליטה טובה ברוחב הפתח הנוצר בעת פתיחת החלון. גם מבחינת אטימה בפני חדירת מים ולכלוך, לחלונות הזזה יתרון ברור על פני חלונות ציר.

• חלונות קיפ וחלונות דריי קיפ - שני דגמים מודרניים של חלונות לבית הם חלונות קיפ (מן השם הגרמני - "Kippfenster", Kipp - הטייה, Fenster- חלון) וחלונות דריי קיפ (מגרמנית "Drehkippfenster" או חלונות הטייה וציר).
חלונות קיפ הם בדרך כלל צרים ומאורכים (יחסית לחלונות הזזה) ונפתחים בדרך של הטיית החלק העליון או התחתון של החלון פנימה או החוצה. ברוב חלונות הקיפ מידת ההטייה המרבית האפשרית היא מוגבלת, הגבלה כזו מספקת רמה גבוהה של בטיחות במבנים רבי קומות (כך שאי אפשר ליפול דרך החלון החוצה).

חלונות דריי קיפ נפתחים גם בהטייה אבל יש גם אפשרות לבחור לפתוח אותם על ציר (בדומה לחלונות הציר מן הדור הישן). לחלונות כאלה יתרון בכך שניתן להשיג פתיחה מלאה של החלון, חסרונם הוא מנגנון מסובך שעלול לפתח תקלות אם אינו איכותי מספיק או שנעשה בו שימוש אגרסיבי מדי.

• חלונות גיליוטינה – חלונות גיליוטינה, המכונים גם "חלונות הרמה", הם חלונות שהכנף שלהם נעה מעלה ומטה בתוך מסגרת החלון (בדומה לסכין הגליוטינה). חלונות גיליוטינה הם נפוצים מאוד בדירות בארה"ב, אך פחות מקובלים בארץ

אם כן, הכרנו חלוקה בסיסית של חלונות לבית לארבעה סוגים עיקריים: חלונות ציר, חלונות הזזה, חלונות קיפ ודריי קיפ, וחלונות גיליוטינה או חלונות הרמה. כל סוג בסיסי כזה ניתן לחלק הלאה לפי חומר הגלם ממנו עשויות מסגרות החלון (עץ, ברזל, אלומיניום בעל גימור כזה או אחר כמו גם אלומיניום מצופה עץ). חלוקה נוספת אפשר לעשות לפי מספר הכנפיים של החלון (כנף אחת, שתי כנפיים, שלוש כנפיים, וכולי), או על פי שיטת הפתיחה של החלונות – כאשר בחלק מהחלונות הכנפיים נעות על אותה מסילה ונעלמות אל תוך "כיס" בקיר, ובחלונות מסוגים אחרים, כנפי החלון נעות על מסילות נפרדות באופן המאפשר להשיג חפיפה בין הכנפיים אך לא לסלק אותן לחלוטין ממסגרת החלון – כדי להשיג פתיחה מלאה של מסגרת החלון אל החוץ.

החומרים מהם חלונות עשויים

כפי שכבר צויין, רובם המוחלט של החלונות החדשים המיוצרים ומותקנים בארץ כיום הם חלונות אלומיניום. יוצאים מן הכלל הם סוגי חלונות בלגיים להם מסגרות עשויות ברזל. בהקשר זה כדאי לדעת שיש היום גם חלונות בלגיים עם מסגרות עשויות אלומיניום, המדמה את מראה הברזל בחלונות הבלגיים הקלאסיים.
לעיתים רחוקות עדיין נתקלים בחלונות עץ שנבנים במיוחד עבור מי שמעוניינים דווקא בחלונות כאלה, בדרך כלל משיקולים אסטטיים.
מכיוון שחלונות אלומיניום הם כה נפוצים, ניתן למצוא היצע עצום של דגמים, יצרנים וחברות המציעות שירותי התקנת חלונות אלומיניום כמו גם תיקון חלונות כאלה. אם אתם בשלב בחירת החלונות החדשים עבור הבית שלכם, נמליץ על ביצוע סקר שוק מסודר בטרם תבחרו איזה סוג של חלון להתקין בבית. חשוב להכיר את מגוון האפשרויות הקיימות להתקנת חלון חדש, לבחור את סוג החלון המתאים ביותר לצרכים, למיקום ולהעדפות שלנו, ואת בעל המקצוע שיבצע עבורנו את ההתקנה באופן שיבטיח שנהנה מן החלונות החדשים לאורך זמן.

היתרונות של חלונות אלומיניום

יש סיבות מצוינות לעובדה שחלונות אלומיניום שולטים כיום בשוק: אלומיניום הוא חומר גלם רב יתרונות, הפרופילים מהם מיוצרים חלונות אלומיניום כיום הם קלי משקל, חזקים, כמעט אינם מפתחים קורוזיה (התחמצנות או "חלודה") וקל ליישם עליהם גימור אסתטי דוגמת ציפוי אנודייז (או ציפוי כימי אחר) או צבע איכותי בשלל גוונים.
רוב חלונות האלומיניום הם חלונות הזזה. בפתחי חלון קטנים (ברוחב של עד 70 סמ') ניתן לשקול חלון ציר מאלומיניום. דגמים נוספים הצוברים פופולאריות הם חלונות עם פתיחת קיפ וחלונות דריי קיפ.
אפשרות נוספת היא חלון אלומניום עם פתיחת הרמה ("גיליוטינה").

בעת הבחירה של חלונות אלומיניום, כדאי להשוות בין האפשרויות על בסיס מספר מאפיינים, ביניהם:
• סוג הפרופיל ממנו עשוי המשקוף
• סוג הפרופיל ממנו עשויות מסגרות כנפי החלון
• סוג הזכוכית שתותקן במסגרות החלון
בעניין זכוכיות החלון, נזכיר כי הנפוצה ביותר בישראל כיום היא זכוכית פריפלקס, אולם תוכלו לבחור גם זכוכית פשוטה בעובי 4-6 מ"מ, זכוכית בידודית (בעלת מקדם בידוד תרמי משופר, בזכות שכבת אוויר הכלואה בין שני לוחות זכוכית), זכוכית מחוסמת (שהיא עמידה וחזקה יותר מזכוכית רגילה) או זכוכית מסוג "אנטי סאן" (Anti sun - נגד שמש, מסננת קרני אולטרה סגול מזיקות).

מחירי ההתקנה של חלונות אלומיניום
מחירי חלונות אלומיניום משתנים, כמובן, על פי המשתנים הנוספים של החלון, כמו למשל סוג הסגירה, סוג הפרופיל והמסגרת, ועוד. מחירי חלונות אלומיניום מציגים טווח נרחב מאוד, יש פרופילים זולים יותר ואחרים יקרים יותר, פרופיל אלומיניום לחלון בלגי למשל. גורמים נוספים המשפיעים על המחיר הם סוג הזכוכית ועוביה, גודל החלון וסוג הגימור (צבע, ציפוי, חיפוי בשכבת עץ דקה וכדומה).
כשאתם מקבלים הצעת מחיר להתקנת חלונות אלומיניום, חשוב לוודא שהיא כוללת את הובלת החלונות ומלאכת ההתקנה גם יחד ושהמחיר כולל מע"מ. עוד, חשוב לקבל אחריות של שנתיים לפחות על המנגנונים והצבע. שימו לב שתיתכן אחריות יצרן על החלונות אבל ללא אחריות מתקין על כך שמלאכת ההתקנה בוצעה כראוי. במקרה של הסכמים כאלה, עלולות להתפתח תקלות שייגרמו כתוצאה מהתקנה לא איכותית (גם במקרים של חלונות באיכות גבוהה), שתצטרכו לשלם מכיסכם על מנת לתקן אותן.

חלונות ממ"ד

מאז שנת 1992 בכל בית או דירה חדשים חייב להיבנות גם ממ"ד (מרחב מוגן דירתי). יש תקן מפורט הקובע דרישות שעל הממ"ד לעמוד בהן (ביניהן: עובי הקיר, סוג התאורה, חוזק הדלת ועוד), פירוט זה כולל גם את כל מה שקשור לחלון הממ"ד.
בעיתות שלום, חדר הממ"ד משמש כחדר לכל דבר (למגורים, לעבודה, לאחסנה וכו'). ובמקרי חירום ומלחמה, יושבי הבית יכולים להיכנס אל הממ"ד ולשרוד אפילו פגיעה ישירה במבנה.
חלון הממ"ד צריך להיות כזה המספק הגנה מהדף פיצוץ, והוא גם צריך להיות אטום על מנת להבטיח שלא יחדור אל הממ"ד אוויר מזוהם בחומר לחימה כימי, כפי שהיה חשש שיקרה בימי מלחמת המפרץ הראשונה.
חלונות ממ"ד בנויים משתי שכבות – שכבת החלון החיצוני של הממ"ד בנויה לספק את עיקר ההגנה מפני הדף של פיצוץ ומרסיסים, ושכבת החלון הפנימי מיועדת לשמש חלון לכל דבר בחיי היום יום ולספק אטימה הרמטית במקרה הצורך. החלון הפנימי של הממ"ד עשוי בדרך כלל גם הוא אלומיניום, והוא ניחן בחוזק משופר יחסית לחלונות אלומיניום רגילים (בזכות העובדה שהוא מיוצר מפרופילים חזקים במיוחד ומזכוכית עבה ומחוסמת).
קיימים בשוק דגמים שונים של חלונות ממ"ד מאלומיניום. חלונות ממ"ד מן הסוג הפשוט הם חלונות ציר, יש גם חלונות ממ"ד מסוג "קיפ" (חלונות הטייה) ו"דריי קיפ" (חלונות הטייה שניתן גם לפתוח על ציר).

חלונות בלגיים

חלונות בלגיים החלו לצבור פופולאריות באמצע שנות התשעים, אז היה מדובר בחלונות שהמסגרות שלהם היו עשויות ברזל, במקום מסגרות העץ שהיו הנפוצות ביותר. בגלל שברזל הוא חזק יותר מעץ, ניתן היה להסתפק בפרופיל עדין יחסית וכך חלונות בלגיים איפשרו עיצוב מיוחד וניצול מקסימלי של פתח החלון. כיום, רוב החלונות הבלגיים החדשים עשויים פרופילים מאלומיניום.
חלונות בלגיים הם חזקים, עמידים ואטומים. את הפרופיל ממנו הם עשויים, בין אם הוא עשוי ברזל או אלומיניום, ניתן לצבוע לפי טעם אישי. חלון בלגי נחשב חלון בעל מראה יוקרתי והוא תורם רבות לעיצוב ולאסתטיקה של הבית – מפנים ומבחוץ.

חסרונותיו של החלון הבלגי הם בידוד נמוך יחסית מרעש ומזג אוויר, ועלות גבוהה יחסית (בעיקר עלות רכישה אך גם ההתקנה יקרה יותר מהתקנת חלונות מסוגים אחרים). חלונות בלגיים קלאסיים להם מסגרות עשויות ברזל יצטרכו גם תחזוקה רבה יחסית (ליטוש וצביעה מדי כמה שנים, למניעת היווצרות חלודה). חלונות בלגיים מאלומניום הם עמידים, חזקים, מעניקים אטימה טובה מפני חום, קור ורטיבות, מבודדדים מרעשים ואינם דורשים חחזוקה כלל, למעט שמירה על ניקיון.

ככל שהדבר נוגע לחלונות בלגיים חשוב מאוד לוודא שההתקנה תבוצע על ידי בעל מקצוע שיש לו די ניסיון בהתקנת חלונות כאלה. מחיר התקנת חלון בלגי נע בין 1,300 ל - 2,000 ש"ח ואף יותר (בדגמים היוקרתיים במיוחד). בדרך כלל תינתן על חלונות בלגיים אחריות לשנתיים, יש לוודא שמקבלים אחריות משולבת, של יצרן החלון וקבלן ההתקנה גם יחד.

החלפת חלונות

בשל ההתפתחויות וההתקדמות בתחום החלונות לבית, שכיח למצוא בעלי בתים המעוניינים להחליף חלונות ישנים בחלונות אלומיניום חדשים ואיכותיים. פעמים אחרות הסיבה היא שדרוג מחלונות ציר לחלונות הזזה או עיצוב מחדש של הבית במסגרת פרוייקט שיפוץ, בכלל זה גם החלפה של חלונות הזזה רגילים לחלונות בלגיים למשל, או שיפור הבידוד באמצעות התקנת חלונות עם זכוכית בידודית.

בבואנו להחליף חלונות, חשוב לוודא בחירת קבלן להתקנת חלונות שהוא מקצועי ומנוסה בסוג העבודות הדומה לשלכם. אתגר משמעותי אחד בתחום של התקנת חלונות חדשים הוא החלפת חלונות בעלי פרופיל עשוי עץ, בחלונות מודרניים בעלי פרופיל אלומיניום. לא לכל חברה בתחום החלונות יצא לבצע פרוייקטים של סילוק חלונות עץ ישנים והתקנת חלונות אלומיניום מודרניים תחתם, וחשוב לוודא כי יש הסכמה ביניכם לבין הקבלן בנוגע לסוג החלון ושיטת הפתיחה שלו, ושמתקין החלונות מדד את פתח החלון "נטו", לאחר סילוק החלון הישן.

לאחר מדידה מקצועית, תיאום ציפיות ותיאור (אולי אפילו המחשה באמצעות תמונות) של החלון החדש - ניתן להזמין חלון חדש שיתאים בדיוק למפתח הקיים או המתוכנן. חלון כזה ניתן יהיה להתקין בקלות ובאופן שיבטיח שהחלון ישרת אותנו היטב לאורך שנים רבות מבלי שיתפתחו בו תקלות.

החלפת חלונות היא הזדמנות להחדש ולהתפנק, הרשו לעצמכם תקציב שיאפשר לכם לרכוש חלונות המספקים מענה טוב לכל הדרישות החשובות לכם.

תיקון חלונות

דגמים חדשים ואיכותיים של חלונות לבית הם עמידים למשך שנים רבות, וכל עוד נעשה בהם שימוש אחראי - אין סיבה שיתפתחו בהם תקלות כלל, ובוודאי לא במהלך עשר השנים הראשונות לשימוש בהם.
בחלונות ישנים יותר, חלונות מאיכות נמוכה או כאלה שהתקנתם לא בוצעה כראוי, עשויות להתפתח תקלות שדורשות שירות תיקון חלונות.
כדאי לדעת שפעמים רבות תיקון חלון יעלה פחות מן הצפוי, ולכן אין סיבה להשלים עם תקלה בחלון המקשה על השימוש בו. אם יש לכם חלון שאינו נפתח או נסגר בקלות, אם הזכוכית סדוקה, המסגרת קיבלה חבטה והתעקמה - קל למצוא בעלי מקצוע המציעים שירות תיקון חלונות, לקבל מהם הצעת מחיר ולבחון את כדאיות תיקון החלון ביחס להנאה שתפיקו מהשימוש בחלון תקין ואסתטי יותר.
מכיוון שאין מחסור בחברות ובעלי מקצוע שגם מתקינים וגם מתקנים חלונות, החוכמה היא לבחור את מי מביניהם שיבצע עבורנו את התיקון הדרוש על הצד הטוב ביותר, ועבור המחיר המשתלם ביותר.
בדרך כלל ניתן לתאר את התקלה בטלפון ולקבל הצעת מחיר או סדר גודל מהימן לתיקון החלון כבר במהלך השיחה. בררו עם בעל המקצוע מה יכלול התיקון ובאילו חלפים ישתמש, ואל תמהרו להזמין את מי שהציע את המחיר הזול ביותר - תיקון ברמה נמוכה עלול לעלות ביוקר אם יגרום לתקלה חמורה עוד יותר.
ככלל, אם הייתם מרוצים משירותי החברה אשר ממנה רכשתם את החלונות ומן המתקין שביצע עבורכם את מלאכת ההתקנה המקורית - מומלץ לפנות שוב אליהם אם וכאשר נידרש תיקון.

רשתות לחלונות

רשתות לחלונות מאפשרות לפתוח את החלון לכניסת אוויר אך עדיין למנוע כניסת חרקים מעופפים כמו גם עלים ולכלוך אחר הנישא ברוח. חשוב לדעת שיש רשתות מחומרים שונים, מהם כאלה שיחזיקו מעמד זמן רב גם בתנאי חשיפה לשמש. ככל שהחלון חשוף לתנאים מאתגרים יותר כך חשוב לצייד אותו ברשת לחלון מסוג איכותי יותר. רשת פשוטה וזולה עלולה להתבלות במהירות, החלפת רשת שהחלה להיקרע ולהתפורר תעלה סכום שניתן היה לחסוך לו בחרנו מלכתחילה להתקין רשת איכותית.

עיצוב חלונות

כל אדריכל או מעצב פנים יספרו כי לעיצוב החלונות השפעה מרחיקת לכת על האסתטיקה והמראה של כלל המבנה, כמו גם השפעה דרמאטית על המראה והאווירה בחלל הפנימי של הבית.
לכן, חשוב מאוד לעצב חלונות בתשומת לב, לבחור חלונות עשויים פרופילים שמשתלבים היטב עם קווי הבית, לבחור גוונים הרמוניים ולא להתפשר על חלונות שהם לא בדיוק מה שאנחנו רוצים.
בבתים חדשים, ניתן לתכנן את גודל פתחי החלונות כך שיתאימו לדגמים מן המוכן של יצרנים מובילים. אם צריך, ניתן בקלות להזמין חלונות במידות ייחודיות. כדאי לדעת שגם בתקציב מוגבל אפשר למצוא חלונות שהם לא רק מרהיבים אלא גם איכותיים וקלים להתקנה ולתחזוקה.

בחירת חברה לביצוע מלאכת התקנת חלונות, תיקון או החלפת חלונות

בשל ההיצע הנרחב של דגמי חלונות ושל בעלי מקצוע העוסקים בתחום התקנת חלונות ותיקון חלונות, חשוב לבחור חברה שתספק לנו את השירות הדרוש לנו בתחום החלונות לבית ברמה גבוהה ובמחיר משתלם.
ככל שמדובר בהתקנת חלונות חדשים, מומלץ לקבל הצעות מחיר מטעם חברות המציעות חלונות של יצרנים מובילים. אין זה אומר שלא ניתן למצוא גם חברות קטנות שמייצרות בעצמן חלונות טובים למדי, הצעות מחיר שתאספו ממתקינים מורשים של חברות גדולות המייצרות חלונות אלומיניום איכותיים תאפשרנה לכם להשוות מפרטים טכניים ועלויות ולגלות אם הצעה שקיבלתם מחברה קטנה היא איכותית מספיק.

כאמור, חלונות מודרניים בנויים לשרת אותנו שנים רבות ללא תקלות. עם זאת, קורה שחלון סופג חבטה, עצם זר חודר וגורם לתקלה במנגנון, גלגל נתקע בשל לכלול שהצטבר על מסילות החלון, וכדומה. . במקרים כאלה מומלץ לפנות אל מי שהתקין את החלון (אם הייתם מרוצים מן העבודה שביצע, כמובן), לקבל הצעת מחיר ולהשוות אותה עם הצעות נוספות שניתן בדרך כלל לקבל טלפונית.
אם מדובר בתקלות גדולות, בפרוייקטים של החלפת חלונות או בשיפוץ שמבסגרתו אנו מעוניינים להתחדש בחלונות פונקציונאליים או אסתטיים יותר, חשוב לבחור בקפידה את החברה שאיתה ניקשר. חשוב לבחור בבעל מקצוע מנוסה ומומלץ, כזה אשר נמצא שפה משותפת איתו.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

חלון עם מסגרת עץ קלאסית לעיצוב המראה הכפרי

חלונות פנורמיים מעוצבים לדירת פנטהאוס

פרופילים ומסגרות לחלונות מחומרים ועיצובים שונים

חלון בעיצוב קלאסי לבן ונקי בשילוב עם קיר צבעוני למראה ייחודי

התקנת חלונות על ידי איש מקצוע מיומן ומנוסה

חלונות ללא אפשרות פתיחה בבניין משרדים

עיצוב מטבח מודרני עם חלונות למראה מואר ואוורירי

חלונות קיפ מעוצבים

חלון מטבח פנורמי בעיצוב כפרי יוקרתי

חלון משרדי עם תריסים וניציאניים

חלון עם נעילה מובנית

חלון לעליית גג

כתבות ומאמרים

התקלות הנפוצות הקיימות בתריסים חשמליים, טיפים והמלצות

התקלות הנפוצות הקיימות בתריסים חשמליים, טיפים והמלצות

תריס חשמלי תקוע? לא עולה או מרעיש? כנראה שתצטרכו איש מקצוע לתיקון התקלה, אבל לפני שתזמינו בעל מקצוע לתיקון, בואו נדבר על תקלות נפוצות בתריסים חשמליים.

קרא עוד
כל הנקודות החשובות והטיפים לבחירת טכנאי תיקון תריסים וחלונות

כל הנקודות החשובות והטיפים לבחירת טכנאי תיקון תריסים וחלונות

לפני שמזמינים טכנאי תיקון תריסים וחלונות חשוב לקרוא את הטיפים של המומחים שלנו למציאת איש המקצוע המתאים ביותר.

קרא עוד
תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

במאמר נלמד כל מה שצריך לדעת על תיקון חלונות ועל התקלות הנפוצות בחלונות

קרא עוד
תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

קרא עוד
החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

קרא עוד
אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

קרא עוד
עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

קרא עוד
עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

המדריך לעיצוב חלונות

קרא עוד