13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

במאמר נלמד כל מה שצריך לדעת על תיקון חלונות ועל התקלות הנפוצות בחלונות

לכולנו חלונות בבית, אם הם כבר בני לא מעט שנים, ייתכן שהם כבר לא נעים על המסילה באופן חופשי, אולי פה ושם תריס רופף או משוחרר, אולי יש סדק באחד החלונות או אולי אפילו התעוררה בעיית איטום קלה, המחייבת ניגוב אזורים רטובים על משקוף החלון בעקבות ימים גשומים.
תיקון חלונות היא משימה חשובה, מפני שהחלונות שלנו נמצאים בשימוש – כל הזמן. מה שלא רבים יודעים הוא, שתיקון חלונות הוא בדרך כלל משימה פשוטה ולא יקרה – ושאם תתקנו את החלונות שלכם ותשמרו עליהם תקינים – תמנעו בלאי מואץ והופעה של תקלות לעיתים קרובות. לא רק זאת, אלא שבדוגמה שלעיל, כשהחלון אינו אטום מפני גשמים, הוא גם לא מבודד היטב כך שחשבון החשמל שלכם "תופח" עקב מיזוג אוויר לא יעיל.
תיקון חלונות הוא לפעמים מלאכה פשוטה למדי – כמו חיזוק בורג שהתרופף, ניקוי המסילה וכדומה. כשאתם לא מאלה שמעדיפים לתקן לבד, או כשאתם מתמודדים עם תקלה מורכבת או עם מספר תקלות בחלונות ותריסי הבית – כדאי להזמין איש מקצוע, שיחדש את החלונות, יאפשר שימוש יעיל ונוח בהם, ואפילו יספק אחריות על התיקון.
אילו תקלות נפוצות בחלונות? מתי כדאי לקרוא לאיש מקצוע לתיקון החלונות וכמה זה צפוי לעלות? על כך ועוד – לפניכם.

לא מומלץ לחיות עם תקלות בחלונות שלכם

הבית שלכם הוא מבצרכם, המקום הבטוח שבו אתם יכולים להירגע ולהשאיר את עומס היום יום מאחור. לכן, חשוב לתחזק את הבית באופן שישמר את אותה התחושה הנינוחה והשלווה בבית – והחלונות שלכם הם בהחלט חלק מהעניין.
מישלא השקיע בזגוגית מחוסמת או כפולה לחלונות ביתו, אולי למד להשלים עם שריטות בחלונות הבית פה ושם. בעיות איטום גם הן נפוצות, כשהאטימה בחיבור בין הזגוגיות למסילות או בין המסילות למשקוף אינה הרמטית. את כל אלה אפשר לתקן – וההשפעה על איכות החיים בבית תהיה גדולה, אולי גדולה משאתם חושבים.

תקלות נפוצות בחלונות, ומחירי התיקון עבורן

אספנו עבורכם מספר תקלות נפוצות הדורשות תיקון חלונות, כולל סדרי גודל של מחירים בשוק:
· החלפת זגוגית לחלון – אם זגוגית החלון שלכם נשברה, יהיה צורך להסיר את הזגוגית השבורה בעדינות, להכין מבעוד מועד זגוגית חדשה על פי הגודל, הרוחב והמאפיינים של החלון הישן – ולהתקין את הזגוגית החדשה במקום, מחירי החלפת חלון משתנים, כמובן, על פי גודל החלון, סוג הזגוגית ומורכבות ומיקום ההתקנה. המחירים עבור התקנת זגוגית חדשה לחלון ינועי החל מכ – 250 ₪ עבור התקנת זגוגית של זכוכית 4 מ"מ בחלון חדר בגודל סטנדרטי, ועד אלפי שקלים בזכוכיות ייחודיות או גדולות או בהתקנות מורכבות
· תיקון איטום – אחד מתפקידיו החשובים של החלון הוא לשמור על איטום המפתח, על מנת לאפשר בידוד ולמנוע חדירה של מי גשמים. כאשר איטום החלון נפגם, חשוב להזמין איש מקצוע לתיקון האיטום. זהו בדרך כלל תיקון פשוט בעלות של כמה מאות שקלים, החל מ – 200 ₪
· תיקון צירי פתיחה וגלגלי חלונות הזזה, או החלפת מסילות – בעלות ממוצעת של 200-800 ₪.

תקלות שאפשר לתקן לבד

עבור מי שיש להם יכולת טכנית תיקון תקלה בחלון באופן עצמאי היא אפשרות שכדאי לשקול. יש תקלות פשוטות יחסית שבהחלט ניתן לתקן לבד, כך למשל מנגנון נעילה שהתפרק ממקומו בגלל בורג שהתרופף (ניתן להחזיר ולקבע למקום).
תקלה נוספת שאפשר לתקן לבד היא החלפת גלגל בתחתית המסגרת. כשגלגל כזה נתקע הסעת החלון על גבי המסילה הופכת קשה, ניתן להוציא את המסגרת הפנימית ממקומה, לפרק את הגלגל התקוע ולהרכיב אחד חדש.

תקלות הדורשות שירות תיקון חלונות מקצועי

תקלות מורכבות יותר בחלונות מחייבות הזמנת מתקן חלונות שיבצע את העבודה עבורנו. כך למשל מנגנון תקוע, זגוגית שבורה או כזו שהתפרקה ממקומה. יש היצע גדול של בעלי מקצוע המציעים שירות תיקון חלונות. חשוב מאוד למצוא איש חלונות אמין שיש לו ידע וניסיון בטיפול בחלונות מן הסוג הרלוונטי. עניין זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בחלונות לא סטנדרטיים, חלונות עץ למשל.
חשוב ליזכור שחלונות מודרניים מגיעים עם אחריות יצרן ארוכה (שלוש שנים, חמש ולעיתים גם יותר). ייתכן מאוד שניתן לקבל, במסגרת האחריות וללא תשלום, שירות לחלון מצוות של היצרן עצמו.
כשמדובר בתקלות הנובעות משימוש לא נכון, תחזוקה לקויה או התקנה לא טובה אחריות היצרן לא תתפוס. כאשר מתקינים חלונות חדשים מומלץ להתעקש לקבל, מעבר לאחריות היצרן, גם אחריות על ההתקנה. עוד מומלץ לקבל הדרכה על שימוש נכון ותחזוקה נדרשת (בחלונות מודרניים הצורך בתחזוקה הוא מועט בלבד ולכן חבל לא לבצע את המינימום הדרוש וכך למנוע תקלות מיותרות).

בחירת איש מקצוע לתיקון חלונות

כאשר מדובר בתקלה בחלונות חדשים יחסית מומלץ לפנות אל איש החלונות שהתקין אותם עבורנו, בין אם מדובר בצוות מטעם יצרנית החלון, צוות מטעם קבלן הבניה או מישהו שאת שירותיו אנחנו עצמנו שכרנו. כאשר מדובר בחלונות ישנים יותר, או אם לא היינו מרוצים מאיכות עבודת ההתקנה המקורית, כדאי למצוא איש חלונות איכותי ואמין ולוודא שיש לו ידע וניסיון בתיקון חלונות מן הסוג שיש לכם. אם מדובר בתיקון רחב היקף קבלו כמה הצעות מחיר אך אל תמהרו לבחור בזולה מכולן, לעיתים עדיף לשלם מעט יותר ולקבל עבודה איכותית יותר.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

תיקון ציר בחלון

איטום חלון על ידי בעל מקצוע

תיקון חלון על ידי מתקין חלונות מקצועי

כתבות ומאמרים

סוגי רשתות לחלונות וכיצד מבצעים החלפת רשת לחלון

סוגי רשתות לחלונות וכיצד מבצעים החלפת רשת לחלון

במאמר הבא נלמד הכל על רשתות לחלונות והתקנת רשתות לחלונות

קרא עוד
לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים

במאמר יוסבר מה בעצם כולל התחום של עיצוב פנים, מה החשיבות שלו למראה הכללי של הבית, והיכן ניתן כיום ללמוד את המקצוע.

קרא עוד
פרופילי חלונות: בלגי לעומת

פרופילי חלונות: בלגי לעומת "קליל"

במאמר יפורטו סוגי מסגרות ופרופילים נפוצים עבור חלונות לבית, ויוצגו יתרונותיהם וחסרונותיהם של הפרופילים השונים, נלמד על פרופיל בלגי וקליל.

קרא עוד