13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

אולי קשה לחשוב על אלמנט פונקציונאלי כמו תריסים, כאלמנט שיש לו אבזור, שפעילותו מפנקת או שהעיצוב שלו הוא לא פחות מאשר עוצר נשימה, ו"נותן את הטון" בבית, מבפנים ו/או מבחוץ. אבל האמת היא, שתריסים היום – הם בהחלט לא מה שהיה פעם, והאביזרים לתריסים מאפשרים מראה אסתטי ומעוצב, שימוש נוח במיוחד, ותיקון תקלות מהיר (וזול). אביזרים לתריסים הם כאלה המותאמים לסוג התריסים המותקנים בביתכם, ובעוד תחום האביזרים לתריסי שלבים הוא באמת פונקציונאלי בעיקרו, שם תמצאו בעיקר תריסים חליפיים (למקרה שתריס נדרש להחלפה) וחלפים לתיקון מנגנון ידני של פתיחה והגפה של שלבים – בתריסים חשמליים, תריסי גלילה ואפילו בתריסים ונציאניים, תמצאו שפע של אביזרים שיאפשרו תיקונים במידת הצורך ותפעול מיטבי, בצורה אסתטית ובהתאמה לעיצוב הבית. שפע האביזרים גם, כמובן, משפיע על עלויות התיקונים של תריסים מסוגים שונים, כשחלפים נמצאים במגוון שמתאים לכל מערכת תריסים, ובמחירים שווים לכל נפש.
משלבי תריס להחלפה ועד שעון שבת לתריסים, דרך רצועות להחלפה לתריסי גלילה ומנוע לתריסי גלילה חשמליים – כל מה שיש לדעת אודות אביזרים לתריסים, לפניכם.

סוגים שונים של אביזרים לתריסים

כיום יש מגוון עצום של מערכות תריסים, תריסי שלבים מסוגים שונים של חומרי גלם, מפלסטיק, אלומיניום משוך, מעטפת אלומיניום עם חומר מוקצף בתוכה ואפילו עץ, תריסי גלילה עם מנגנוני הפעלה ידניים, תריסי גלילה חשמליים, תריסים ונציאניים, תריסי אור, תריס מרחף, תריסים שמתכוונים באופן אוטומטי ועוד. תריסים מודרניים איכותיים בנויים לשרת אותנו למשך שנים בלי תקלות, הם גם אינם דורשים כמעט תחזוקה למעט שמירה על ניקיון ושימוש בהתאם להוראות היצרן.
בין אם אתם מחפשים תוספת לתריסים חדשים או בין אם אתם מחפשים תיקון רצועת תריס גלילה, החלפת מנוע לתריס חשמלי או תיקון שלבים של תריסי דפדף – חשוב שתדעו בדיוק מה אתם מחפשים. התאמה מושלמת של כל אביזר או חלק חילוף שתבחרו למערכת התריסים שלכם היא הכרחית, לשמירה על האסתטיקה והפונקציונאליות של התריסים שלכם.

למרות האמינות הגבוהה של מערכות תריסים חדשות מסוגים שונים, באופן טבעי מתרחשות מידי פעם תקלות בתריסים, בין אם כתוצאה מבלאי, בשל שימוש לא מתאים למערכת, מפגיעה חיצונית (כמו חפץ שנפל על התריסים והזיק להם) ועוד. חשוב לדעת שפעמים רבות תקלות נובעות מהתקנה לא מקצועית של התריסים, תקלות כאלה הן מיותרות, וניתן למנוע אותן אם מוודאים שההתקנה מבוצעת כראוי.

אביזרים לתריסי שלבים

תריסי שלבים נחשבו עד לא מזמן לפופולאריים ביותר, והפכו כמעט סטנדרטיים בבתים בישראל. תריסים כאלה, המכונים גם תריסי רפרף או תריסי דפדף הם נוחים ופשוטים לתפעול ולתחזוקה, ובשימוש מתאים – אין סיבה שיתרחשו תקלות מורכבות, ותקלות פשוטות ניתן לתקן גם מבלי להזמין איש מקצוע.

תקלות אופייניות בתריסי שלבים כוללת שלב שבור או כזה שהשתחרר ממקומו וכבר אינו נע יחד עם שאר שלבי התריס. כדאי לדעת שבחנויות אספקה טכנית ניתן לרכוש סט תופסנים המאפשר למי שיש לו כישורי "עשה זאת בעצמך" לתקן תקלות פשוטות כגון זו.

אם אינכם רוצים או אינכם יכולים לבצע את התיקון בעצמכם, או אם מדובר בתקלה מורכבת יותר, אפשר להזמין בעל מקצוע שיוכל להחליף שלבים שבורים, לשפץ מנגנונים ולבצע כל תיקון אחר נדרש.

אביזרים לתריסי גלילה

בעשור האחרון השיקו יצרנים שונים מערכות תריסי גלילה איכותיות עם מנגנונים אמינים ועמידים במחירים משתלמים. כיום תריסי גלילה ידניים וחשמליים מותקנים בבתים כה רבים עד שחברות קבלניות שונות מציעות תריסים כאלה כחלק מחבילת האיבזור הסטנדרטית לבית או לדירה חדשה.
אביזרים לתריסי גלילה כוללים שלבים, ארגז תריס, רצועת תריס לתיקון, גלגלות, מנועים, מתגי הפעלה ועוד.
עבור מערכות מתוחכמות, כגון תריסים שניתן לכוון כך שיפתחו ויסגרו בהתאם לכמות רצויה של אור, ישנם רגשים ומערכות אלקטרוניות שניתן לרכוש בנפרד כדי להחליף פריטים שניזוקו או התקלקלו.

אחת התוספות השימושיות שניתן להתקין במערכות תריסי גלילה חשמליים, כמו גם בתריסי שלבים מתקדמות עם מערכת הפעלה חשמלית, הוא שעון שבת לתריס חשמלי, כזה שניתן לכוון כך שהתריסים יפתחו ויוגפו מעצמם בשעות מתאימות על מנת לשמור על כניסת אור שמש אל החדר ברמה הרצויה.

הפעלה אוטומטית כזו מתאימה לא רק לשומרי שבת, אלא גם עבור מי מבינינו המעוניינים לדאוג לפתיחה אוטומטית של התריס בשעת היקיצה, ולהתעורר לאור השמש המלטף – או לדאוג להגפת התריסים באופן אוטומטי לאחר שיצאתם מן הבית, על מנת שהבית ישמור על טמפרטורה קרירה.
ישנן מערכות תריסים פופולאריות עבורן קל למצוא חלקי חילוף ואביזרים, ואחרות יוקרתיות או נדירות יותר, עבורן קשה יותר להשיג פריטים כאלה. כדאי לקחת נושא זה בחשבון בבואנו לבחור מערכת תריסים חדשה או כזו שתחליף מערכת תריסים קיימת. עבור מערכות תריסים של יצרנים גדולים בדרך כלל אין קושי להשיג חלקי חילוף ואביזרים גם אחרי שחולפות שנים ממועד התקנתן. מי שבוחרים להתקין מערכת תריסים מיוחדת, תריסי עץ במראה "רטרו" למשל או תריסים המיוצרים לפי הזמנה מיוחדת, צריכים לקחת בחשבון שבמקרה של תקלות עלול להיות קשה להשיג את חלקי החילוף והאביזרים הדרושים.

אביזרים לתריסים ונציאניים

תריסים ונציאניים הם חזקים בפונקציונאליות ומרהיבים במראם, והם מאפשרים שליטה טובה בכמות האור ובמידת הפרטיות המבוקשת. מדובר במערכות תריסים עדינות יחסית, ולכן חשוב מאוד לתפעל אותן בהתאם, לא לאפשר לילדים לשחק בהן למשל. תקלות בתריסים ונציאניים עלולות להיות קשות לתיקון, שלבים שהתעקמו, חוטים שנקשרו זה בזה או נקרעו, כל אלה ועוד עלולים להוציא את מערכת התריסים הונציאניים כולה מכדי שימוש. במקרים כאלה אין מנוס מהחלפת המערכת כולה, על העלות הכרוכה בכך.

אם כן, בבואנו לבחור מערכת תריסים חדשה מומלץ לוודא לא רק שמדובר בתריסים איכותיים ושהתקנתם תבוצע במקצועיות המתבקשת אלא גם שניתן להשיג חלקי חילוף ואביזרים לתריסים, שיאפשרו להתגבר על תקלות.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

אביזרים לתריסי גלילה מבד

אביזרים לתריסים וניציאניים

אביזרים לתריס גלילה חשמלי

אביזרים לתריסי שלבים

כתבות ומאמרים

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

קרא עוד
המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

במאמר הבא תלמדו אילו סוגים תריסים קיימים ,מהן התקלות הנפוצות וכיצד מתבצע תיקון תריסים.

קרא עוד
תיקון תריסים

תיקון תריסים

במאמר יפורטו סוגי התקלות הנפוצות בסוגי תריסים שונים, ויוסברו דרכי הטיפול בהם.

קרא עוד