13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

עד שנות השמונים בישראל, עיצוב הדירות ובכללן גם מבחר התריסים לבחירה, היה דל ופונקציונאלי. אבל בעשורים האחרונים, עולם התריסים בפרט ועולם אפשרויות העיצוב כמעט בכל היבט באופן כללי, עברו מהפך של ממש, ואם נתבונן לרגע על המבחר של סוגי תריסים עבור מי שבחרו להחליף את מערכות התריסים בבית או עבור מי שמעצבים את ביתם – נגלה כי המגוון הוא אין סופי.
מעבר לחומרי גלם, צבעים, גדלים ואפשרויות התקנה, נפוצות כיום בארץ שלוש מערכות תריסים – אלו הם תריסי השלבים, תריסי הגלילה ותריסי ההצללה הסטטיים. הפעם, נסקור את משפחת תריסי הגלילה, היתרונות שלהם, ההתקנה והטיפול בתקלות אופייניות של תריסי גלילה.

תריסי גלילה – מהם?

תריסי גלילה הם תריסים המורכבים משלבים, אולם בניגוד לתריסי שלבים, אי אפשר לסובב את השלבים על ציר אלא רק לגלגל את כל משטח התריס כלפי מעלה. שלבי התריס נאספים סביב ציר אופקי בתוך "מיכל" המכונה "ארגז התריס", המותקן באופן גלוי (נראה לעין וממוקם מעל לתריסים) או נסתר (חבוי בתוך חלל שהוכן עבורו בתוך התקרה או בקיר, בדרך כלל מעל החלון). הפעלת תריסי הגלילה (גלילתם מעלה או מטה) מתאפשרת באמצעות מנגנון שהיום ניתן להשיג אותו בהפעלה ידנית או בהפעלה חשמלית. בשני האופנים, ניתן להגיף או לפתוח את תריסי הגלילה בשליטה מלאה, ולעצור את פעולת הגלילה בכל שלב, כך שהמפעיל שולט בכמות האור החודרת מבעד לחלון אל החדר.

למה תריסי גלילה הופכים כל כך פופולאריים

בישראל, מתבקש להתקין תריסים בחלונות, במיוחד כאלה הפונים דרומה (בשל אור השמש החזק לאורך שעות רבות ביום). בעבר הרחוק, בעידן בו חלונות נפתחו על ציר (לכיוון חוץ או דווקא לתוך הבית), נהוג היה להתקין תריסים עם שלבים עשויים עץ הנמצאים בזוית קבועה שאינה ניתנת לשינוי.
במקביל להתפתחות תריסי השלבים, הופיעו בתחילת שנות השמונים גם תריסי הגלילה. תריסים אלה נחשבו יוקרתיים יותר, אולם אופן ההתקנה (עם ארגז תריס גדול ובולט מעל החלון) ומנגנוני ההפעלה העדינים יחסית, היוו חיסרון לבחירה בתריסי גלילה, לצד מחירם הגבוה יחסית. כך, התאימו תריסי הגלילה בעבר רק לבתים בהם נעשה שימוש זהיר יחסית במנגנון.

עם השנים השתכללו מנגנוני תריסי הגלילה, הם הפכו עמידים ואמינים יותר. במקביל לשיפור המנגנונים, ירדו המחירים של תריסי גלילה, כך שכיום מחירי תריס גלילה מהדגמים הבסיסיים, הם דומים למחירי ההתקנה של תריסי שלבים.
מגמה זו של שיפור המנגנונים וייצור דגמים איכותיים של תריסי גלילה במחירים נמוכים נמשכת עד היום והיא האחראית לכך שתריסי גלילה צוברים פופולאריות.
במגדלי מגורים רבים הנבנים כיום, מציעות החברות הקבלניות לרוכשי הדירות תריסי גלילה כחלק מחבילת האיבזור הבסיסי. ניתן לשדרג את תריסי הגלילה לדגמים מהודרים יותר, תריסי גלילה חשמליים למשל.

התקנת תריסי גלילה – מחירים

כמו בכל היבט אחר של אלמנטים בבית, גם בהתקנת תריסי גלילה, ישנו מגוון נרחב מחירים, החל מהתקנה של תריסי גלילה בדגמים בסיסיים (במחירים של החל מ – 500 ₪ למ"ר) ועד מחירי תריסי גלילה חשמליים מהדגמים היוקרתיים ובמאפיינים פחות סטנדרטיים, במחיר ממוצע של עד 2,000 ₪ למ"ר. כפי שכבר צויין, אל תוותרו כל רכישת והתקנת תריסי גלילה על ידי אנשי מקצוע בתחום, ועל אחריות יצרן ומתקין עבור תריסי גלילה חשמליים או ידניים.

תקלות נפוצות בתריסי גלילה

כאמור, בעבר היו תריסי גלילה, על מנגנון ההפעלה (המכאני – ידני שלהם) עדינים יותר ותקלות במנגנוני ההפעלה שלהם היו עניין שבשגרה. התקלה הנפוצה ביותר בדגמים ישנים של תריסי גלילה הייתה בלאי של רצועות המנגנון (הרצועות המשמשות להרמה והורדה של התריס). רצועות בלויות הקשו על תפעול התריסים וכאשר רצועה נקרעה לא ניתן היה להרים את התריס. תקלות נוספות היו תריסים תקועים ושלבים שניזוקו.
מנגנוני ההפעלה של תריסי גלילה מודרניים הם אמינים הרבה יותר מאלה בהם נעשה שימוש במערכות הישנות של תריסי גלילה ידניים. תריסי גלילה איכותיים שהותקנו באופן מקצועי ישרתו אותנו היטב ללא תקלות, ובלבד שלא נזיק להם בעצמנו (חשוב להשתמש בהתאם להנחיות היצרן ולשמור על ניקיון המנגנון והמסילות). תקלות אופייניות בתריסי גלילה ידניים כיום קשורות לשלבים שניזוקו מפגיעה של חפץ בתריס (חפץ שנפל על התריסים למשל).
תריסי גלילה חשמליים הם כבר מזמן לא בהישג ידם של בעלי ממון בלבד. תקלות אופייניות בתריסים כאלה הן מתג הפעלה שחדל לתפקד, מנוע שנשרף (בדרך כלל בגלל שימוש לא אחראי), תקלה חשמלית (חוט חשמל שניתק למשל) או נזק לשלב אחד או כמה.

התמודדות עם תקלות בתריסי גלילה

במקרים של תקלות בתריסי גלילה, כשהן קטנות או גדולות – ההמלצה היא להזמין תיקון תריסים חשמליים שיפתור את הבעיה במקצועיות. תיקון תריס גלילה לעיתים מאפשר התמודדות עם תקלות קטנות – ומניעת התרחבות של התקלה, לתיקון מורכב ויקר יותר.
אם אתם מתקינים תריסי גלילה חדשים, מומלץ בחום לוודא התקנה מקצועית של תריסי הגלילה, שתמנע תקלות הנובעות מהתקנה לא איכותית.
חשוב לדעת, כי התקנה מקצועית של תריסי גלילה או תריסים חשמליים, תמנע תקלות ואולי אפילו תחסוך כסף. בנוסף להתקנה מקצועית כדאי לוודא שתריסי הגלילה המותקנים יהיו ארוכים מהחלונות, כך יישארו לכם מספר שלבים מיותרים לתיקון או החלפה של שלבים מקולקלים בהמשך חיי המערכת.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

התקנת תריס גלילה חשמלי

תריס גלילה חשמלי המופעל על ידי שלט רחוק

תריס גלילה חשמלי לחניה או לבית עסק

כתבות ומאמרים

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

קרא עוד
המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

המדריך לתיקון תריסים - תיקון תריס גלילה, תיקון תריסי שלבים

במאמר הבא תלמדו אילו סוגים תריסים קיימים ,מהן התקלות הנפוצות וכיצד מתבצע תיקון תריסים.

קרא עוד
תיקון תריסים

תיקון תריסים

במאמר יפורטו סוגי התקלות הנפוצות בסוגי תריסים שונים, ויוסברו דרכי הטיפול בהם.

קרא עוד