13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון

בישראל אין כמעט חדר עם קירות ששייכים למעטפת החיצונית של מבנה הבית שלנו, ובכל זאת לא מותקנים בו חלונות. חלונות מאפשרים לנצל את אור השמש, שארצנו נתברכה בהרבה ממנה, חוסכים בהוצאות חימום וקירור (בתנאי, כמובן, שהם איכותיים ומבודדים היטב), מבטיחים אוורור מיטבי של החדר - וגם מספקים מענה עבור צורך פסיכולוגי שכולנו חולקים, רצון להביט החוצה מדי פעם גם כשאנו נמצאים בין קירות הבית.
לצד התפקידים הפרקטיים של החלונות, הם גם משפיעים מאוד על המראה והאווירה בחלל הפנימי בו הם מותקנים, מבפנים ומבחוץ.

זו כנראה הסיבה, שתחום התקנת החלונות התפתח כל כך בעשור האחרון, לצד ההתפתחויות מרחיקות הלכת באפשרויות לעיצוב הבית. היום, אנחנו יכולים לבחור חלונות לבית מסוגים שונים, בגדלים שונים, מראה ועיצוב שונים, ועוד ועוד. אפשר לבחור בהתקנת חלונות בעלי מנגנוני פתיחה שונים, ואפילו בחלונות מסוגים שונים שנפתחים ונסגרים אוטומטית, בעזרת שעות שבת – או אפילו לפי זווית השמש וכמות האור והחום שנכנסים מבעד לחלון אל החדר.
בין אם החלטתם שהגיע הזמן להחליף את החלונות הישנים בבית שלכם, או בין אם אתם בוחרים חלונות לבית חדש – זה הזמן לאפשר לעצמכם לערוך סקר שוק בתחום העשיר של חלונות לבית, להכיר את האפשרויות, לברר בנוגע לתכונות, היתרונות והחסרונות של סוגים שונים של חלונות, לבדוק מחירי חלונות, להגדיר מסגרת תקציב ולבחור את דגמי החלונות המתאימים לנו ביותר.

אם גם אתם שוקלים להחליף חלונות בבית – קבלו את המדריך השלם להחלפת חלונות, שיעזור לכם להבין מה צריך לקחת בחשבון, איך בוחרים את החלונות החדשים, איך יודעים שהגיע הזמן להחליף חלון, על מה צריך להקפיד כשמזמינים חלון חדש, איך יודעים שמלאכת ההחלפה מבוצעת היטב, ועוד.

לחלונות החדשים יתרונות רבים

החלפת חלונות היא אולי מלאכה פחות מורכבת ממה שנהוג לדמיין, אולם אין מדובר בעניין של מה בכך. החלפת חלונות היא פרוייקט הדורש תכנון, קבלת החלטות זהירה והקפדה על ביצוע איכותי. החלפת חלונות גם כרוכה בהוצאה כספית בלתי מבוטלת – אבל לצד זאת, הבחירה להחליף חלונות בבית קיים עשויה גם לחסוך לכם כסף לאורך השנים, ולהוות בחירה שתיהנו ממנה, הן מבחינת שימוש והן מבחינת המראה – לאורך שנים רבות.
למשל, סיבה טובה להחליף חלון היא כאשר מדובר בדגם מיושן שמפתח תקלות ודורש תחזוקה שוטפת רבה יחסית כדי לשמור אותו במצב תקין. כך למשל ייתכן ובביתכם חלונות עץ בהם הזמן כבר נותן אותותיו, המנגנונים כבר אינם פועלים בצורה חלקה, נוחות השימוש בחלון נפגעת, אתם מוצאים עצמכם נדרשים להזמין תיקון חלון כאשר הדברים מגיעים לכדי כך שכבר קשה מדי לפתוח או לסגור וכד'.

?גם אם החלונות בביתכם עדיין פועלים כשורה ואפילו נראים לא רע, יכול להיות שכדאי להחליף אותם בדגמים חדישים יותר, חלונות שיאפשרו לכם ליהנות מיתרונות משמעותיים כגון פתיחה וסגירה קלה, שליטה טובה על גודל הפתח שמשאירים, תריסים נוחים לשימוש, הגנה טובה מקרינה מזיקה של השמש (בזכות זגוגיות מסננות קרינה), מראה מעוצב ואסתטי יותר התורם למראה הבית - ועוד.

תכנון קפדני ימנע הפתעות במהלך ביצוע ההחלפה

פרוייקט החלפת חלונות בבית קיים הוא ללא ספק כזה הדורש תכנון קפדני לפני מעבר לביצוע.
כדאי לבדוק לפני ההחלטה, מה יהיה היקף העבודה שתידרש להתאמת מפתח הקיר, לאחר הוצאת החלון הישן, להתקנת החלון החדש (ייתכן שכדאי לכם לבחור חלונות בגדלים "סטנדרטיים", אול השקיע בהזמנת חלונות חדשים לבית בגדלי המפתחים הקיימים).
לפעמים, אפילו אם המסגרת החיצונית של החלון החדש ("משקוף החלון") היא בעלת מידת זהות לזו של החלון שאתם רוצים להחליף – ההתקנה עשויה להיות מורכבת, למשל עקב הצורך להחליף מסילות לחלונות, עובי המשקוף ואי התאמה עם עובי החלונות שבחרתם, וכדומה.
חשוב לדעת שחלונות עץ ישנים קובעו למקומם בשיטות שונות לגמרי מאלה המשמשות לקיבוע חלונות אלומיניום מודרניים. במיוחד צריך לשים לב להתאמות הדרושות כאשר מחליפים חלונות בעלי מנגנון פתיחה וסגירה אחד לכאלה הנפתחים ונסגרים אחרת לגמרי (למשל, החלפת חלונות הזזה לחלונות הטייה מסוג "קיפ" או "דריי קיפ").
לפני שמתחילים להתרשם מקטלוגים של יצרנים מובילים כדאי לברר עם בעלי מקצוע מתחום החלונות על אפשרויות מומלצות שיבטיחו ביצוע פשוט של ההחלפה. חשוב לציין שאין סיבה לוותר על תכונות שאתם רוצים שתהיינה לחלון החדש, עם זאת, הכרחי להבין למה אתם נכנסים ולקבל החלטה מושכלת תוך שלוקחים בחשבון את כלל ההשלכות, בראשן כמובן מחירי התקנת התריסים החדשים.

בנוסף, חשוב לדעת כי הבחירה בסוגי חלונות שונים לבית תשליך גם על עלויות בעתיד – אם תבחרו, למשל, חלונות ייחודיים או גימור יקר במיוחד למסגרות החלונות, ייתכן שתיקונים בעתיד יעלו לכם יותר. לעומת זאת, הבחירה בחלונות נפוצים, תאפשר יותר אביזרים לחלונות וחלפים במידית הצורך, התקנה ותיקוני חלון במחירים נוחים יותר, כמו גם שפע של אנשי מקצוע לתיקון חלונות שתוכלו לבחור מהם.

איך בוחרים מתקין שיבצע עבורנו החלפת חלונות

בחירת חלון חדש ואיכותי אינה מספיקה על מנת להבטיח שלאחר שיותקן הוא ישרת אותנו היטב למשך שנים רבות, ללא תקלות ותוך שמירה על המראה החדש והמעוצב שלו. בנוסף לבחירה של חלון חדש ואיכותי – חשוב לוודא שפירוק החלון הישן, התאמת הפתח לקבלת החלון החדש והתקנת החלון החדש במקומו יבוצעו באופן מקצועי ויסודי. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבחור מתקין חלונות עליו אתם יכולים לסמוך. חשוב לדעת שבגלל שיש כיום היצע גדול של סוגי חלונות שונים לא כל מתקין צובר נסיון בעבודה עם כל סוג של חלון. לכן, הקפידו לקבל המלצות ממי שהתקינו בביתם חלונות דומים לשלכם, העדיפו מתקינים מטעם החברה שייצרה את החלון החדש, בקשו מן המתקין דוגמאות לעבודות דומות קודמות שביצע ודרשו אחריות מתקין בנוסף לאחריות היצרן שקיבלתם.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

התקנת חלון בגובה רב דורשת הכשרה מתאימה וזהירות

מתקין חלונות מקצועי מכין את החלונות להתקנה

מתקין חלונות מסיר את החלון הישן לפני החלפה

כתבות ומאמרים

עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

המדריך לעיצוב חלונות

קרא עוד
אלומיניום ושימושים שונים לו

אלומיניום ושימושים שונים לו

במאמר יוסבר על חשיבות השימוש במוצרי אלומיניום שונים לבית, וכן ינתנו דוגמאות לשימושיהם השונים (חלונות, תריסים וכדו').

קרא עוד
המדריך המלא להתקנת חלונות

המדריך המלא להתקנת חלונות

במאמר יוצגו השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון, כאשר מבצעים התקנת חלונות בבית.

קרא עוד
סוגי חלונות לבית

סוגי חלונות לבית

במאמר יתוארו כל סוגי החלונות הקיימים, התפקיד של כל סוג חלון וכיצד נבחר חלון מתאים לבית.

קרא עוד