13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

עיצוב חלונות, בחירה של סוגי חלונות וזגוגיות לבית

המדריך לעיצוב חלונות

חלונות לבית - איך הכי כדאי לעצב אותם?

הם הפתח דרכו תוכלו לראות את הנוף, הם מאפשרים כניסה של אור וחום הביתה (אבל הם גם מבודדים, כמובן), והם מציעים שפע של מנגנוני שימוש חדשים – ואפילו כיפיים, אבל עד כמה, בדיוק הם תורמים לעיצוב החדר, מבפנים ומבחוץ?
אם הייתם שואלים את השאלה הזו בנוגע לעיצוב חלונות הבית לפני עשור, כנראה שהתשובה היתה קצרה ועניינית. כל החלונות לבית הם חלונות הזזה במסגרת משעממת שעשויים אותו חומר, כל התריסים באותו הגוון הירקרק, וכל הרשתות עשויות אלומיניום אפרפר ועגום – אבל היום, עולם העיצוב בכל הקשור להתקנת חלונות, תריסים, ואפילו רשתות לחלונות – הוא ממש לא מה שהיה פעם.
אז אמנם, הרוב המכריע של המסגרות לכל חלון, החל מחלונות הזזה וכלה בחלונות בלגיים מפוארים – עשוי אלומיניום – ולמה לא? מדובר בחומר שיש לו שפע של יתרונות, החל במשקל וכלה באפשרויות העיצוב. ביחד עם זאת, תמצאו קטלוגים עמוסים בעיצובים, גדלים, צבעים, טקסטורות, אפשרויות גימור ומראות – לחלונות הבית שלכם, שתוכלו להתאים היטב גם למראה הדרים בבית (כמו גם למראה הבית מבחוץ, אגב), וגם להעדפות האישיות שלכם. אז, בהקשר העיצובי, העוסק בנראות ובצבעוניות – מה יש לחלונות להוסיף על המראה הכללי של החדר? איך בוחרים, ומה האפשרויות?

שפע של סוגי חלונות וזגוגיות לבחירתכם

רגע לפני שאנחנו מנסים לבחור את צבע המסגרת עבור החלונות החדשים שלנו – בואו נדבר על עיצב חלונות לבית. הבחירה בסוג החלון משפיעה גם על הפונקציונאליות – וגם על הנראות, ומגוון האפשרויות וסוגי החלונות הוא שופע:
בעבר היו נפוצים חלונות ציר, אלו אותם חלונות מהסצנות הרומנטיות בהן הגיבורה דוחפת החוצה את כנפי החלון ומקשיבה לסרנאדות ששר לה אהובה מלמטה. היום, את חלונות הציר (בהן המסגרות עם הזגוגיות, כמו גם מסגרות עם תריסים ומסגרות עם רשתות) שהיו עשויים עץ החליפו חלונות הזזה, והם בדרך כלל נתונים במסגרות עשויות מאלומיניום, כאמור.
תוכלו לבחור גם חלונות הטיה (חלונות קיפ), חלונות שניתן לבחור אם לפתוח בהטייה או על ציר (חלונות דריי קיפ), שמגיעים בדרך כלל במבנה צר וארוך ומתאימים במיוחד לחדרי ילדים (מפני שהם נחשבים בטוחים) ולחדרי אמבט. יש גם חלונות גיליוטינה שנפתחים אנכית, ועוד.
גם את הזגוגיות תוכלו לבחור: החל מעובי הזגוגית (וכמובן, יכולת הסינון שלה עבור קרני UV – שלא רק תשמור על בריאותכם אלא גם על צבע הרהיטים בקרבת מקום), דרך גווני הזכוכית וכלה בטקסטורות שונות שניתן לבחור בזגוגיות החלונות – זגוגיות בעלות טקסטורה הן בדרך כלל אטומות כך שהן בדרך כלל פחות מתאימות לחלונות המרכזיים של הבית אלא יותר לחלונות קטנים במיוחד, גבוהים במיוחד או לחלונות שתפקידם המרכזי הוא ויזואלי.
בכל סוג של חלונות, תמצאו מגוון גדול של דגמים, מידות, מספר מסילות שונה, מסגרות מפרופילים בעלי מגוון חתכים, שלל גוונים, ציפויים, צבע, חיפוי בעץ, מסגרות אלומיניום בעל מראה דמוי ברזל או דמוי עץ ועוד. עד כדי כך, שתוכלו בהחלט לבחור מסגרות לחלונות אלומיניום – במראה אותנטי כל כך של עץ, עד שקשה יהיה לזהות, שמדובר במגוון סוגי חלונות אלומיניום.

מה משפיע על מראה החלון?

כדי לדעת לבחור את החלון המתאים לנו ביותר הן מבחינה פרקטית והן מבחינת עיצוב חשוב לדעת אילו תכונות של החלון משפיעות באופן המשמעותי ביותר על מראהו. אולי הדבר החשוב ביותר מבחינת עיצוב חלונות לבית הוא בחירת גודלם, החלטה בעניין זה צריך לקבל לפני שממשיכים לבחירת חומר הגלם המועדף, סגנון העיצוב ומשתנים נוספים כגון מספר המסגרות הפנימיות ומה יותקן בהם (אלו זגוגיות למשל, שקופות, כהות, חצי אטומות וכד').
לאחר שאנו יודעים מה תהיינה מידות החלון ניתן להמשיך ולבדוק אלו דגמים באים בחשבון. הכרחי שנדע מה הדרישות הפונקציונאלית שיש לנו מן החלון, האם אנו רוצים בנוסף לזגוגיות גם תריסים ורשתות למשל. מבין הדגמים העונים על הדרישות מבחינת גודל ופונקציונאליות יש למצוא את זה המתאים לנו ביותר מבחינת עיצוב. כדאי לדעת שיצרניות גדולות של חלונות מציעות ללקוחות שימוש בתוכנת הדמייה בעזרתה ניתן ליצור תמונה של פנים החדר הרלוונטי כשחלונות שאתם שוקלים לבחור בהם כבר מותקנים בו. באופן דומה ניתן ליצור הדמייה של מראה הבית מבחוץ כאשר החלונות כבר מותקנים בו.

הנראות אינה פוגעת בפונקציונאליות של החלון

כשאתם בוחרים חלונות בבית, אתם יכולים כמובן לבחור חלונות כמו שאף אחד עוד לא עשה – עצבו את מסגרת החלונות שלכם מעץ, בחרו שלבים לתריסים בצבעים ייחודיים, שחקו עם הגדלים ומנגנוני ההתקנה – רק קחו בחשבון, שבמערכות ייחודיות כאלה, ההתקנה, האחריות, ובמיוחד התיקונים לאורך השנים – יהיו יקרים ומורכבים. מאידך בחירה של חלונות מתוך קטלוג (גם שם תוכלו ליהנות ממבחר עצום של מאפיינים) תאפשר אביזרים מוכנים לחלונות שלכם, כמו גם תיקונים במחירים סטנדרטיים יותר (או במילים אחרות, תיקון החלונות שלכם במחירים נמוכים יותר).
חשוב אולי לציין, שכיום רובם המוחלט של החלונות החדשים המותקנים בארץ עשויים אלומיניום. למעשה, הסיבה היחידה לבחור בכל זאת חלונות עץ או חלונות ברזל (חלונות בלגיים מברזל למשל) היא שאיפה להשיג מראה אותנטי במיוחד של סגנון עיצוב מסוים. בהקשר זה חשוב לדעת שיש סוגי חלונות אלומיניום שהם בעלי מראה דמוי עץ או דמוי ברזל. כדאי מאוד לשקול היטב אם לוותר על היתרונות הרבים של חלון אלומיניום ולהתעקש על חלון עץ למשל כאשר אפשר לבחור חלון אלומיניום בעל מראה דמוי עץ (בזכות הדפס על האלומיניום) או אפילו חלון אלומיניום בעל מסגרות המצופות פרופיל דק מעץ טבעי.

ישנם מי שמעוניינים בחלונות בלגיים וחושבים שכדי שאלה יראו טוב המסגרות שלהם חייבות להיות עשויות ברזל (כמו בחלונות הבלגיים המקוריים). חשוב לדעת שכיום מקובל מאוד לייצר חלונות בעיצוב חלונות בלגיים אך תוך שימוש בפרופיל אלומיניום. אם אינכם מרוצים ממראה חלונות בלגיים שניכר עליהם שהם עשויים אלומיניום תוכלו לבחור חלונות כאלה שעוצבו כך שהם נראים כאילו הם עשויים מברזל.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

מסגרת עץ לחלון בסגנון רטרו

שילוב בין הפנים לחוץ בעיצוב

עיצוב פינת ישיבה עם חלון

כתבות ומאמרים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

קרא עוד
אלומיניום ושימושים שונים לו

אלומיניום ושימושים שונים לו

במאמר יוסבר על חשיבות השימוש במוצרי אלומיניום שונים לבית, וכן ינתנו דוגמאות לשימושיהם השונים (חלונות, תריסים וכדו').

קרא עוד
המדריך המלא להתקנת חלונות

המדריך המלא להתקנת חלונות

במאמר יוצגו השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון, כאשר מבצעים התקנת חלונות בבית.

קרא עוד
סוגי חלונות לבית

סוגי חלונות לבית

במאמר יתוארו כל סוגי החלונות הקיימים, התפקיד של כל סוג חלון וכיצד נבחר חלון מתאים לבית.

קרא עוד