13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

הכל על עבודות אלומיניום ממעקות אלומיניום לבית ועד פרגולות אלומיניום

כל מה שרציתם לדעת על עבודות אלומיניום, למה משמש חומר גלם זה ועוד.

בשני העשורים האחרונים, אלומיניום כבש בסערה את פסגת טבלת חומרי הגלם בעבודות בנייה מסוגים רבים ושונים, והוא מחליף – בהצלחה יתרה, כדאי לציין, מגוון נרחב של חומרי גלם ששימשו בבנייה של תשתיות עד לא מזמן, ביניהם הברזל הכבד והנוטה להחליד, העץ הנדרש לעבודה מקצועית ולתחזוקה נרחבת, והאבן היקרה.
אלומיניום, יסוד כימי הנפוץ בטבע, מביא עימו שפע יתרונות שקשה למצוא בחומרי גלם אחרים: הוא קל ונוח לעבודה, הוא לא מחליד, הוא לא בעל תכונות מגנטיות ואינו מושפע מנוכחות אלמנטים מגנטיים, לאלומיניום משקל עצמי נמוך, חוזק גבוה, עמידות מעולה לבנייה בפנים ובחוץ, הוא נוח מאוד לעיבוד ושימוש בו יכול לחסוך בעלויות. ובאשר לחסרונות? כמעט אין כאלה, למעט אולי בידוד תרמי נמוך יחסית, ומוליכות חשמלית גבוהה.
בעבודות אלומיניום, משתמשים בסגסוגת המכילה אלומיניום בשילוב עם חומרים נוספים, כמו למשל אבץ או מגנזיום.

אלומיניום מאפשר עבודה מגוונת, נוחה ובטוחה ונשיאה פשוטה בעקבות משקלו הקל, מגוון עצום של צבעי אלומיניום מאפשרים גימור בצבעים ובטקסטורות כיד הדמיון הטובה עליכם, ועוד. כיום, השימוש באלומיניום הוא נפוץ – החל מפחיות משקה וסירי בישול (הזכרנו כבר את הולכת החום המצויינת של אלומיניום?), צעצועים ומוצרים קטנים – וכלה בתעשיית כלי הרכב והשייט, רכבי החלל והטילים, הנדרשות לעמידות גבוהה ללא תקלות.
בתחום הבניה, בעשור האחרון אנחנו רואים יותר ויותר עבודות אלומיניום – במסגרות לחלונות ותריסים, בקונסטרוקציות של פרגולות וסוככים, בפרופילים של קירות גבס וקירות פנימיים בבניה קלה, בבנייה של גדרות ושערים, ואפילו במדפים ואביזרים לבית.
אם אתם קונים בית חדש, משפצים את הבית או החצר, או שוקלים מלאכת בנייה פנימית או חיצונית בבית או במשרד – סביר להניח שגם אתם תידרשו לבחור קבלנים מקצועיים לעבודות אלומיניום – עבור תשתית הקירות, לתריסים, בחצר או בריהוט. במאמר שלפניכם, סקירה קצרה של ההתפתחויות בתחומי עבודות האלומיניום הקשורות לחיי היום יום שלנו, יתרונות וחסרונות של שימוש באלומיניום, וכל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים איש מקצוע לעבודות אלומיניום.

התכונות והמקורות של אלומיניום

הידעתם? אלומיניום (או חמרן, בעברית) הוא המתכת הנפוצה ביותר בטבע. הסימן הכימי של אלומיניום הוא AL . מה שאומר שהוא נמנה על 118 היסודות הכימיים שאנחנו, בני האדם, מכירים. לא רק שהוא יסוד כימי, אלומיניום הוא אחד מ-97 היסודות הכימיים המוכרים לנו שהם גם יציבים מספיק כדי להתקיים באופן טבעי (ז"א, ללא התערבות מלאכותית של יד אדם).
בקליפת כדור הארץ, שני היסודות היחידים מהם יש יותר מאשר אלומיניום הם חמצן וסיליקון.
אם ההיסטוריה האנושית כוללת את עידן האבן, עידן הברונזה ועידן הברזל הרי שממש עכשיו, ניראה כאילו אנחנו בעיצומו של עידן האלומיניום. בעידן זה, אנחנו רואים התרחבות מהירה של שימוש באלומיניום בתעשייה ובבנייה, וביצוע מגוון הולך וגדל של עבודות אלומיניום. דוגמאות טובות הן מעקות אלומיניום, גדרות אלומיניום, פרגולות, מסגרות לחלונות, תריסי אלומיניום, שערים, מרזבים ועוד. כל אלה – אלמנטים שבעבר היו עשויים מחומרים אחרים (כמו ברזל או עץ) והיום כבר מקובל מאוד לייצר אותם מאלומיניום.

עבודות אלומיניום – מה זה כולל?

כאמור, אלומיניום הוא חומר שמשלב שני יתרונות גדולים – הראשון הוא קלות העבודה עם החומר (הוא קל משקל, קל לחתוך ולעצב אותו, קל לצבוע אותו, לשאת אותו גם בפרויקטי בנייה בגובה, ועוד), והשני הוא העמידות הנהדרת שלו לאורך שנים רבות. מכל אלה נובע מגוון עצום של אפשרויות לשילוב עבודות אלומיניום, למשל בבנייה – ממש החל משלב הקמת התשתית של פנית הבית (אלומיניום משמש, כאמור, כחומר הבסיס עבור קירות פנים שאינם מלבנים או מבטון), וכלה בעבודות הגמר. עבודות אלומיניום הן חלק בלתי נפרד מעבודות גבס (כמו למשל: הנמכת תקרה ועיצוב גופי תאורה מובנים; בניית נישות מעוצבות, כוורות ופינות טלוויזיה מגבס; בניית קירות מדפים; דלפקים ומחיצות; ועוד), ושכיח מאוד למצוא גם עבודות אלומיניום בגינה – החל מבניית הפרגולה שתספק מקום מוצל בחום השמש בקופחת בחודשי הקיץ, ומוגן מגשם בחודשי החורף; וכלה בגידור החצר והשערים שלה.

פרופילים מאלומיניום

פרופילים מאלומיניום הם מסגרות עשויות אלומיניום המשמשות בסיס לשילוב של חומרים אחרים – כמו למשל, פרופילים לחלונות בשילוב זכוכית בדרך כלל, או פרופילים לעבודות גבס, המשמשות תשתית בלעדיה לא ניתן היה להקים את קירות הגבס – פרופילים, בדרך כלל מאלומיניום, הם הבסיס לכל עבודות הגבס, כולל הנמכת תקרה, קירות פנים, ואפילו קרניזים ואלמנטים מעוצבים מגבס.
עמידות החומר הופכת אותו בסיס אופטימאלי לבנייה כמעט בכל חדר ולכל צורך – פרופילי אלומיניום משמשים בסיס לדלתות הזזה במקלחונים, לסגירות שונות במרפסת או בגינה, בשילוב זכוכית או חומרים אחרים.
בהיבטי הניראות, אולי כדאי להזכיר את המילה האחרונה בתחום העיצוב של פרופילים מאלומיניום – אלו הם הפרופילים המכונים "פרופיל בלגי", המתאימים לחלונות בלגיים אבל גם לדלתות ואפילו לאלמנטים קבועים. פרופיל בלגי הוא פרופיל דק במיוחד, המאפשר תמיכה טובה לחומר כמו זכוכית ביחד עם ניראות מאוד עדינה. בחלונות בלגיים, למשל, פרופילים מאלומיניום מאפשרים כיסוי נרחב של הזכוכית עם קו מתאר עדין מאוד של האלומיניום, מה שמאפשר כמעט תחושה של משטח זכוכית ענק.

עבודות אלומיניום בבית - למה לבנות מעקות מאלומיניום?

כיום, בבניית מעקות בדירות חדשות על ידי הקבלן או בתהליכי שיפוצים על ידי אנשי מקצוע – מעקות אלומיניום הן הסטנדרט, ונדיר למצוא בנייה של מעקות למדרגות, פנים או חוץ, מכל חומר אחר.

היתרונות של בניית מעקות אלומיניום הם מרובים, ונזכיר בראש ובראשונה את מחירי הבנייה של מעקות אלומיניום. קלות העבודה והגמישות של אלומיניום, מאפשרת תמחור זול יותר עבור בניית מעקות מאלומיניום- - ביחס לבניית מעקות מעץ, מברזל, או מחומרים נפוצים אחרים. עוד יתרונות של בניית מעקות אלומיניום נובעים מתוכנות החומר: חזק, בעל משקל עצמי נמוך, עמיד מאוד וכמעט ללא בלאי טבעי. אחרי הכל, כולנו רוצים לדעת שמעקה המדרגות לא יקרוס כשנישען עליו, בעוד שנים רבות מהיום...
פרופילים מאלומיניום המשמשים היום לבניית מעקות הם קלי משקל, חזקים ונוחים לעבודה. לאלומיניום עמידות טבעית מעולה, הוא כמעט לא מפתח קורוזיה (התחמצנות, או "חלודה"), הוא שומר על תכונותיו המכאניות לאורך שנים רבות - ובלבד שעבר הקשחה בטיפול תרמי.

גם בהיבטים של גימור, צביעה ואסתטיקה, תחום העבודות באלומיניום הוא מגוון ומציע משהו לכל טעם. גימור איכותי על אלומיניום, כמו ציפוי אנודייז או צביעה באבקה, לא מתקלף וכמעט לא דוהה בחלוף השנים.
מי שמעדיף עיצוב מעקה במראה טבעי יותר, יכול לתכנן צביעה וגימור מתאימים, גם עבור מעקות אלומיניום – למשל, בחיפוי עץ.

טיפ חשוב למתכננים בנייה של מעקה אלומיניום - כדאי לזכור שאלומיניום הוא מוליך חשמל טוב מאוד, מעקה אלומיניום שכבל חי של חשמל יגע בו עלול לחשמל את מי שנשענים עליו, ועל כן מומלץ לוודא כי אין כאלה (כבל שהשתחרר מגוף תאורה שמחובר למעקה למשל) בסביבת פרופילי אלומיניום בכלל ומעקות בפרט.

גדרות חוץ ושערים חשמליים מאלומיניום

כיום, למעט בקיבוצים וישוביים שיתופיים, נדיר למצוא גינה של בית פרטי שאין סביבה גדר ושערים, בדרך כלל שער אחד או שניים להולכי רגל, ובנוסף שער רחב (וחשמלי במרבית המקרים) המאפשר כניסה ויציאה של כלי רכב משטח החניה.
אפשר לבנות חומות אבן, יש גידור מרשת ברזל מצופה פלסטיק, ישנן גדרות עשויות תשתית ברזל או עץ כאשר עליהן תפוסים לוחות פלסטיק או עץ. יש יתרונות וחסרונות לכל סוג של גדר, גדרות מאלומיניום, שהולכות והופכות לפופולאריות ביותר, מציעות המון יתרונות לצד כמה חסרונות העשויים להתגלות כחסרי משמעות.

גדר מאלומיניום תהיה עשויה עמודים וקורות תומכות (כולם עשויים מפרופילים של אלומיניום) כאשר אל התשתית מחוברים, בברגים או בריתוך, לוחות אלומיניום במידות שמותאמות אישית לעיצוב הגדר. ניתן בקלות לשלב בגדר האלומיניום אלמנטים דקורטיביים כגון חלונות זכוכית או מקטעי עץ.

חשוב לדעת שכמעט בכל עבודת אלומיניום גדולה המבוצעת על ידי קבלן מקצועי, הכנת התשתית (הפרופילים או חלקי האלומיניום) תבוצע על פי מאפייני הפרוייקט מבעוד מועד, וחלקי האלומיניום, כבר מוכנים להתקנה, יגיעו אל מקום הבנייה על ידי איש המקצוע, כך שצוות ההתקנה יכול להגיע ביום ההתקנה שנקבע כשהוא מצוייד בכלל חלקי הגדר (עמודים, קורות, וקטעי גדר), ורק למקם אותם באופן מקצועי ובטוח. בצורה כזו העבודה בשטח היא מהירה ויעילה וכרוכה בפגיעה מזערית בלבד בשגרת החיים בבית.

כאן מדובר ביתרון גדול, למשל, בבנייה של גדרות עבור בתים פרטיים או בבנייה של שערים חיצוניים. משקל החומר הקל מאפשר חיסכון ניכר בעלויות ומחירי בנייה נמוכים יחסית לבנייה בחומרים אחרים – והנה עוד יתרון משמעותי לבניית שערים חשמליים מאלומיניום – ככל שהמבנה הסופי הוא קל משקל, ניתן להפעילו באמצעות מנועים קלים (וזולים) יותר. כך יוצא, ששערי חניה חשמליים מאלומיניום הם זולים משמעותית משערי ברזל או שערים אחרים. כמו כן, המאמץ והבלאי על הרכיבים החשמליים הוא נמוך יותר, והתקלות, בהתקנה מקצועית, מתרחשות לעיתים רחוקות.

פרגולות מאלומיניום

תחום הפרגולות בישראל הוא תחום רחב, היצע הפרגולות הוא עצום, כולל פרגולות בעיצוב המותאם באופן אישי לחצר או למרפסת שלכם, כמו גם ערכות פרגולות מוכנות שאפשר לקנות במעין "קיט" להרכבה עצמית – שהן בדרך כלל מאלומיניום.
פרגולה היא תוספת מרהיבה ומאוד פונקציונאלית לחצר או למרפסת, היא מספקת מקום מוצל וקריר שאפשר לשהות בו בימים החמים שארצנו התברכה בהם בשפע, ומוגן מגשמים בימי החורף.
במשך כמה עשרות שנים כמעט כל הפרגולות בארץ נבנו מעץ. כיום, נתח גדל והולך מן הפרגולות החדשות המוקמות בישראל הן פרגולות אלומיניום.
התהליך של בניית פרגולה מבוצע על ידי איש מקצוע, כאשר הוא נחלק בדרך כלל לשתיים – בניית הקונסטרוקציה, או התשתית למבנה הפרגולה (המספקת עמידות למבנה), ולאחר מכן קירוי הפרגולה. תשתית איכותית לפרגולה תהיה חזקה, עמידה בפני פגעי מזג אוויר אופייניים (למשל, בבניית פרגולה מעל מרפסת חשופה מאוד לרוחות, התשתית חייבת להיות בטוחה ומחוזקת היטב – וחשוב גם לתחזק אותה על מנת להמשיך ולהבטיח את בטיחות השימוש בה), אסתטית ומתאימה לעיצוב הכולל של הגינה או המרפסת, מבודדת היטב (כך שרהיטי הגן שלנו לא יירטבו בימי הגשם או ידהו בימי השמש), ועוד.
פרגולות מאלומיניום מאפשרות לנו לקבל את כל התכונות החשובות לנו, ומחירי הבנייה של פרגולות אלומיניום הם בדרך כלל נמוכים יחסית למחירי פרגולות מברזל או מעץ. בנוסף, פרגולת האלומיניום היא עמידה יותר מחומרי בנייה אחרים, גם בתנאי חוץ (ובמיוחד לאחר גימור וצביעה מתאימים), ולא דורשת תחזוקה כמעט בכלל.
אחד היתרונות החשובים של בניית פרגולה מאלומיניום, הוא השמירה האופיינית על בטיחות השימוש לאורך שנים, בתחזוקה מינימאלית. זאת משום שהפרופילים, הקורות ולוחות האלומיניום מהם בנויה פרגולה כזו כמעט אינם מתבלים, אפילו כאשר הם חשופים לגמרי לאיתני הטבע. ביחד עם זאת, במיוחד כשמדובר בפרגולה הבנויה במרפסת, חשוב לבצע פעולות תחזוקה מידי שנה או שנתיים, בעיקר לקראת סערות החורף, לוודא כי חלקי הקונסטרוקציה מחוזקים, כי הברגים בטוחים והפרגולה עמידה ובטוחה לשימוש.

מבחינה אסטטית, פרגולות אלומיניום בגימור מתכתי אכן מציעות מראה "קריר" – כאשר המראה ה"קלאסי" של פרגולות בארץ הוא לעיתים קרובות מראה טבעי של פרגולה הבנויה בעץ. כדאי לדעת שהיום יש חלקי אלומיניום המיועדים להקמת פרגולות ולהם מראה דמוי עץ כה מוצלח עד שבלי למשש אותם בידיים קשה מאוד לדעת שאין מדובר בעץ טבעי.

מעבר לעמידות משופרת, לפרגולות אלומיניום יש עוד הרבה יתרונות, אפשר בקלות לשלב בהם אלמנטים נעים, המופעלים ידנית או חשמלית, כך אפשר להשיג שליטה טובה על מידת ההצללה ואפילו לסגור ולפתוח דפנות. חשוב לדעת שאיכות המנגנונים היא כה גבוהה עד שגם הם, בדיוק כמו מבנה הפרגולה עצמו, אינם זקוקים לתחזוקה כלל. אפשרויות חדשות צצות כל הזמן, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך למשל היום יש פרגולות שמכוונות את עצמן למידת ההצללה הרצויה, הכל בהתאם לזווית השמש ובהירות השמים.

ככל שהדבר קשור בפרגולות חשוב לזכור שיש הרבה בעלי מקצוע שמתמחים בבניית פרגולות ושעדיין לא צברו הרבה ניסיון בהקמת פרגולות מאלומיניום במקום עץ. מומלץ להעדיף חברה שיכולה להציג תיק עבודות בו מגוון פרגולות ופתרונות הצללה עשויים אלומיניום ורשימה של לקוחות מרוצים. כאשר מדובר על הזמנה של פרגולה יקרה בעיצוב אישי, כדאי לבקר באתרים בהם בנתה החברה פרגולות דומות, להתרשם מן הביצוע ולקבל מבעלי הבית חוות דעת על החברה.

עוד אפשרויות לעבודות אלומיניום

שלושה גורמים עיכבו את התפתחות השימוש הנרחב שנעשה באלומיניום כיום; מחיר, טכנולוגיות עיבוד ומגוון מוגבל של צורות בהן אפשר היה לקבל את האלומיניום.
כיום, ניתן למצוא פרופילים מאלומיניום בשלל צורות, אורכים וחתכים. בתעשייה נפוץ השימוש בטכנולוגיות מתקדמות של עיבוד (קר וחם) של סגסגוגות שונות של אלומיניום, והמחיר של אלומיניום ממשיך וצונח (אין פלא, ככלות הכל, כזכור, מדובר במשאב שיש ממנו בכמות כמעט אין סופית בקליפת כדור הארץ).
לכן, עבודות אלומיניום הופכות נפוצות יותר ויותר בבנייה ושיפוצים – כמעט בכל אלמנט בבית, בכל חדר, כולל החדרים הרטובים, המטבח, הסלון, והחצר.

מחירים של עבודות אלומיניום

רבים מאיתנו נוטים לחשוב שעבודות אלומיניום הן יקרות יחסית. כך למשל אנחנו מצפים שגדר מאלומיניום תעלה יותר מגדר עץ, ששער אלומיניום יהיה יקר יותר משער ברזל וכד'. אבל בשנים האחרונות, ובשל חדשנות בעיבוד סגסוגות אלומיניום והיצע חומרים נלווים, כמו גם ריבוי של אנשי מקצוע המתמחים באלומיניום וחברות המכינות תשתיות ואלמנטים בהזמנה אישית – דווקא עבודות אלומיניום, על יתרונות החומר המופלאים, הופכים לאלטרנטיבה היעילה (לפעמים אף הזולה) יותר, כמעט בכל תחום.

בשנים האחרונות, מחירי עבודות אלומיניום נמצאים במגמת ירידה מתמשכת. לפניכם כמה נתונים שיעזרו לכם להבין מה המצב נכון להיום ומה צופן בחובו העתיד ככל שהדבר קשור לכדאיות בחירת עבודות אלומיניום על פני עבודה בחומרי גלם אחרים.
מחיר פרגולה תלויה (פרגולה שיש לה שני עמודים בלבד) מעץ אורן עומד על כ - 600 ש"ח למ"ר, פרגולה מעץ איפאה גושני עשויה לעלות כ - 1,500 ש"ח למטר רבוע ואף יותר. פרגולה מאלומיניום דמוי עץ תעלה כ - 1,200 ש"ח למ"ר, פרגולת אלומיניום עם מנגנון חשמלי תעלה כ - 1,700 ש"ח למ"ר.
מחיר התקנת גדר עץ על אדמה או בטון הוא כ - 500 ש"ח למ"ר. התקנת גדר מלוחות פלסטיק PVC תעלה כ - 400 ש"ח למ"ר, מחיר התקנת גדר אלומיניום כ - 600 ש"ח למ"ר – והמחירים להתקנת גדר אלומיניום בירידה, כך שכבר היום אפשר למצוא מתקינים מקצועיים לגדרות אלומיניום עבור - 400 ש"ח – בעיקר בחברות גדולות אשר מעבדות אלומיניום לפי הפרוייקט בקלות ובמהירות.

עוד מחירים לעבודות אלומיניום: שער כניסה פשוט מברזל יעלה כ - 450 ש"ח למ"ר, אם תבחרו שער כניסה פשוט מאלומיניום תשלמו כ - 600 ש"ח למ"ר. שער כניסה מעוצב מברזל יעלה החל מ - 1,000 ש"ח וזה גם המחיר של שער כניסה מעוצב מאלומיניום.
שער חשמלי פשוט מברזל מחירו כ - 500 ש"ח למ"ר, שער חשמלי מברזל מעוצב יעלה החל מ – 1,100 ש"ח למ"ר, מחיר שער חשמלי פשוט מאלומיניום כ - 600 ש"ח למ"ר, מחיר שער חשמלי מאלומיניום מעוצב החל מ – 1,100 ש"ח למ"ר.

בתכנון פרוייקט לשנים ארוכות, ניתן להניח כי עמידות החומר ומיעוט ההוצאות על תחזוקה, תיקונים ובלאי – יחסכו בהוצאות על אחזקה לאורך שנים רבות, וכך עלות ההקמה הגבוהה מתקזזת ובחירה באלומיניום היא ברוב המקרים המשתלמת ביותר.
זאת, כאשר אנחנו בוחרים חברה מקצועית לעבודות האלומיניום, אשר תספק סגסוגת אלומיניום איכותית ועמידה, עיבוד מדויק, צביעה בחומרים עמידים, ואפילו אחריות לשנתיים עד עשר שנים על עבודות האלומיניום.

איך בוחרים חברה שתבצע עבורנו עבודת אלומיניום?

כמעט בכל פרוייקט של שיפוץ, חידוש או בנייה בבית או מחוץ לו – עבודות אלומיניום ייקחו חלק בתהליך, ואנשי מקצועי איכותיים המציעים עבודות אלומיניום מותאמות אישית, ניתן כיום לאתר ללא קושי.
כדאי לקחת בחשבון כי תחום עבודות האלומיניום הוא תחום תוסס ומתחדש, תגלו כי ישנן חברות ותיקות שצברו ניסיון ומוניטין ויש גם שחקנים חדשים, מהם כאלה שאינם מהססים לתת הצעות מחיר לעבודות שלא ברור אם יוכלו לבצע כהלכה.
ככל שמדובר בבנייה באלומיניום, חשוב שאנשי המקצוע שתבחרו לעבוד איתם יציגו את היכולות הנדרשות לעבודה איכותית, כמו למשל יכולת של ריתוך אלומיניום, עניין הדורש ציוד מיוחד, ידע, כישרון וניסיון.

מאפיין נוסף של תחום עבודות האלומיניום הוא התמחות של בעלי מקצוע בפרוייקטים מסוג מסויים. כך למשל לא כל חברה שיודעת להקים פרגולות מעולות מאלומיניום מתאימה לביצוע פרוייקט גידור חצר והתקנת שער כניסה מעוצב ושער חשמלי מאלומיניום לחנייה.

לכן, כשאתם מגיעים לבחור את בעל המקצוע לעבודות האלומיניום שלכם - חשוב לקבל החלטה מושכלת. חשוב שיהיה זה איש מקצוע מיומן שכבר ביצע עבודות דומות, חשוב גם לזהות שפה משותפת וגישה אדיבה מטעם בעל המקצוע, במיוחד במקרים בהם אתם מצפים לפגוש אותו שוב – במסגרת האחריות או בעבודות תחזוקה לעיתים רחוקות. מומלץ לא לוותר על המלצות מלקוחות עבר בפרויקטים דומים לשלכם.

לסיכום, השימוש באלומיניום לבניית גדרות, מעקות, מסגרות, שערים, מרזבים, תריסים ועוד הולך וגובר. המחירים יורדים והטכנולוגיה מתפתחת. ככל שחולף הזמן, מחירי עבודות אלומיניום מתקרב למחירים המוכרים של עבודות בחומרים חלופיים. ברוב המקרים, העמידות של אלומיניום והיעדר כמעט מוחלט של צורך בתחזוקה הופכות את הבחירה בעבודות אלומיניום למשתלמת.
בתחום עבודות האלומיניום נעשה שימוש בחומרי גלם איכותיים יותר ופחות. לכן, חשוב לוודא שבעל המקצוע שתבחרו לכל עבודת אלומיניום, אכן משתמש בפרופילים איכותיים של היצרן המובטח – כמו גם בצבעים בעלי תו תקן המצביע על איכותם (בצביעת פנים או בצביעת חוץ), על ברגים איכותיים שישמרו על בטיחות השימוש במתקני האלומיניום ובקונסטרוקציות, וכולי.

בהיבטים האסתטיים – עיצוביים של פרוייקטי בנייה באלומיניום, השנים האחרונות הביאו איתן חידושים מרהיבים ביכולות הגימור והעיצוב של אלמנטים כאלה. כדאי להתרשם מקטלוגים של חברות המבצעות עבודות כגון הקמת פרגולות מאלומיניום, גידור מאלומיניום, התקנת שערי כניסה או שערים חשמליים לחניה מאלומיניום. רוב הסיכויים שתגלו כי אפשר בהחלט לשלב בנייה באלומיניום בכל סגנון עיצוב.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

פרופיל אלומיניום לחלון

בנייה תעשייתית מודרנית בעזרת אלומיניום

פרופילי אלומיניום בצבעים שונים

פרגולות אלומיניום למרפסת

מפעל אלומיניום

פרופילי אלומיניום בחיתוכים וצורות שונות

פרופיל אלומיניום לחלון

סגירת מרפסת באמצעות אלומיניום

פרופיל אלומיניום לחלון לדוגמא

ידית לדלת מאלומיניום

שער כניסה גדול מאלומיניום

שער חשמלי מאלומיניום

כתבות ומאמרים

התקלות הנפוצות הקיימות בתריסים חשמליים, טיפים והמלצות

התקלות הנפוצות הקיימות בתריסים חשמליים, טיפים והמלצות

תריס חשמלי תקוע? לא עולה או מרעיש? כנראה שתצטרכו איש מקצוע לתיקון התקלה, אבל לפני שתזמינו בעל מקצוע לתיקון, בואו נדבר על תקלות נפוצות בתריסים חשמליים.

קרא עוד
כל הנקודות החשובות והטיפים לבחירת טכנאי תיקון תריסים וחלונות

כל הנקודות החשובות והטיפים לבחירת טכנאי תיקון תריסים וחלונות

לפני שמזמינים טכנאי תיקון תריסים וחלונות חשוב לקרוא את הטיפים של המומחים שלנו למציאת איש המקצוע המתאים ביותר.

קרא עוד
תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

במאמר נלמד כל מה שצריך לדעת על תיקון חלונות ועל התקלות הנפוצות בחלונות

קרא עוד
תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

קרא עוד
החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

קרא עוד
אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

קרא עוד
עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

קרא עוד
חלונות לבית המדריך המלא - סוגי חלונות, בחירה, התקנה, תיקון חלונות ועוד

חלונות לבית המדריך המלא - סוגי חלונות, בחירה, התקנה, תיקון חלונות ועוד

בואו ללמוד הכל על חלונות - הסוגים הקיימים, התקנה, תיקון ועוד

קרא עוד