13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

תריסים - הכל על סוגי תריסים, תיקון, התקנה, אביזרים, עיצוב ועוד

המדריך המלא לתריסים, כל מה שרציתם לדעת על תריסים לבית ולעסק שלכם! כנסו ולמדו הכל.

המדריך להתקנה ותיקון תריסים לבתי מגורים ולבתי עסק

גם בבתים הכי קדומים, אלה שהיו עשויים בוץ או אבן מקומית וטיט – קובעו פתחים בקירות המבנה, לטובת האבחנה בין יום ולילה, לטובת אוויר טרי ובריא שייכנס הביתה מן החוץ וגם על מנת שאפשר יהיה "להציץ" מתוך הבית, על מה שקורה בחוץ. מייד לאחר ההבנה שבית צריך פתחי חלונות – הגיע הרעיון של תוספת של אביזר שיאפשר שליטה על כמות האור החודר מבעד לחלון אל הבית.
היום, בכל העולם, ובפרט בישראל, קשה למצוא מפתח (זה יכול להיות חלון ויטרינה המאפשר יציאה אל הגינה או חלון קטן הקבוע בעליית הגג וכמעט שאין בו שימוש), שאין לו תריסים. מזג האוויר בחוץ נתון לשינויים, עוצמת קרינת השמש בארץ היא חזקה מאוד בקיץ אבל ביום חורפי ומעונן השמים אפורים ועוצמת הקרינה נמוכה. אנחנו משתמשים בתריסים על מנת לשלוט על כמות התאורה הטבעית בחדר – ובנוסף לכך, כאלמנט עיצובי.
בבתי מגורים ובבתי עסקים מקובל להתקין תריסים, בדרך כלל מן הצד החיצוני של דפנות הזכוכית של החלונות (אם כי ישנם תריסי הצללה המתאימים להתקנה דווקא מן הצד הפנימי של החלון, כמו למשל דגמים שונים של תריסים ונציאנים עדינים). בשנים האחרונות נוספה אל שתי האפשרויות המוכרות להתקנת תריסים אפשרות שלישית, תריסי גלילה שהם חלק בלתי נפרד מן החלון, תריסים כאלה מותקנים בתווך, בין שני לוחות זכוכית, ועוד נרחיב רבות אודותיהם בהמשך המאמר.

התריסים המותקנים לצד חלונות הבית משרתים מספר תפקידים: הם מאפשרים שליטה על כמות האור החודרת אל החדר, שינוי זווית הסגירה שלהם מאפשרת לקבוע את רמת הפרטיות בחדר (כאשר תריסים מוגפים מונעים אפשרות "להציץ" פנימה אל תוך החדר, מבעד לחלון), יש סוגים של תריסים שמוסיפים הגנה מפני רוח וגשם (הודות לכך שהם נסגרים לכדי משטח חזק ואטום למים), ישנם תריסים שמשפרים את רמת הביטחון (לפורצים קשה לחדור דרכם), ועוד.

תריסים הם אלמנטים בעלי נוכחות, בעיקר בשל העובדה שמדובר במשטחים רחבי ידיים, המותקנים בדרך כלל כאשר הם גלויים לעין – בפנים הבית, כמו גם מחוץ לו. על כן, מעבר לתפקידים המעשיים, מומלץ לקחת בחשבון גם שיקולים של אסתטיקה, התאמה לעיצוב ולהעדפות הויזואליות של בעלי הבית, בעת הבחירה של תריסים חדשים. מגוון נרחב של חומרים, צבעים, אפשרויות ומנגנוני הפעלה, יבטיחו כי תוכלו למצוא את התריסים ואת מתקין התריסים המתאימים לכל צורך.

תחום התריסים הוא דינמי, דגמים חדשים מופיעים חדשות לבקרים לצד דגמים ישנים ומוצלחים ששומרים על פופולאריות. הקידמה הטכנולוגית לא פסחה על תחום התריסים - למדנו לצפות לנוחות, וחברות המייצרות תריסים משקיעות משאבים רבים על מנת לספק לנו תריסים איכותיים ונוחים לתפעול, ביניהם גם תריסים חשמליים שנפתחים ונסגרים בלחיצת כפתור ואפילו תריסים ששומרים על כמות האור קבועה בחדר באופן אוטומטי, נסגרים ונפתחים לבד בהתאם לשינויים בזוית השמש ולמידת העננות בשמיים לאורך היום.

אם אתם עומדים בפני הבחירה בתריסים למבנה חדש, אם אתם רוצים להחליף תריסים קיימים בבית או בבית העסק, אם יש לכם תקלה בתריסים שצריך לתקן – חשוב שתקראו את המדריך שלפניכם, העוסק בהתקנת תריסים, בבחירת תריסים ובתיקונים הנדרשים לעיתים עבור תריסים, ועונה על שאלות כמו - אילו סוגי תריסים קיימים? מה היתרונות והחסרונות של כל סוג תריסים? איך תריסים יכולים וצריכים להשתלב בעיצוב? אילו אביזרים לתריסים קיימים בשוק? איך בוחרים חברה שתתקין עבורנו תריסים חדשים או תבצע תיקון תריסים במקרה של תקלות? אילו סוגי תריסים זקוקים לתחזוקה, ואילו סוגי תריסים לא צריכים כלום מלבד שמירה על ניקיונם?

סוגים שונים של תריסים לבית

מי שמתכננים התקנת תריסים חדשים בבית או במשרד, חשים לעיתים מוצפים בשל שפע האפשרויות, סוגי התריסים והמאפיינים השונים שלהם. בין השאר, הם נחשפים לביטויים כמו - "תריסים ונציאניים", "תריסי ציר", "תריסי גלילה", "תריסי רפפה", "תריסים חשמליים", "תריסי פנים", "תריסי חוץ", "תריס בתוך זכוכית החלון", "תריסים אוטומטיים", "תריסי צאלון", "תריסי אלומיניום", "תריסי פלסטיק", "תריסי עץ", "תריסי אור", "תריסים עם שלבים מוקצפים", "תריס שלב משוך" ועוד.
המגוון הוא עצום, והחלוקה לסוגים לא תמיד ברורה, לכן קל ללכת לאיבוד. אם אתם לא בקיאים בתחום אתם עלולים להתקשות למצוא את התריסים המספקים את המענה הטוב ביותר לצרכים שלכם – הנה פירוט והסברים שיעזרו לבחור בין סוגי התריסים השונים.

בעבר, נחלקו סוגי תריסים לשניים: תריסי גלילה ותריסי רפפה. תריסי גלילה הם כאלה שאפשר לגלול למעלה (אל תוך "ארגז תריס"), או לשחרר ולהוריד מטה (עד האזור התחתון של החלון, להצללה מלאה) או לעצור בכל נקודה באמצע.
בעבר הרחוק, כל תריסי הגלילה היו מופעלים ידנית (באמצעות מנגנונים של גלגלות וחוטי משיכה או ידיות "מנואלה"), בתחילת שנות השמונים הופיעו תריסי גלילה חשמליים.
תריסי רפפה הם כאלה הבנויים משלבים שכל אחד מהם נע על ציר אופקי. השלבים מחוברים ביניהם ונעים יחד, וכך אפשר לפתוח ולסגור את המרווח בין השלבים ולשלוט בקלות על כמות האור הנכנסת לחדר. גם כאן, כמו בתריסי גלילה, אפשר לפתוח את שלבי התריס עד הסוף על מנת לאפשר כניסת כמות אור מרבית דרך החלון, לסגור את שלבי התריס עד הסוף להחשכה מוחלטת של החדר, או לעצור בכל נקודה באמצע.

רוב תריסי הגלילה הישנים נעו על מסילות מיוחדות שהיו מקובעות משני עברי פתח החלון. תריסי הרפפה הישנים היו מותקנים על מסגרות משלהם (שהן דומות למסגרות של זכוכית החלון). בעבר היו תריסי רפפה שהמסגרות שלהם נפתחו ונסגרו על ציר (כמו דלת), במהלך שנות השמונים שימוש בתריסי ציר כאלה הלך ופחת עד שכיום כמעט כל תריסי הרפפה מותקנים על מסגרות שנעות על מסילה, כך שהן "נעלמות" אל תוך הקיר כשמסיעים אותן הצידה.

כצפוי, היום המגוון נרחב הרבה יותר, ובחירת סוגי תריסים היא מורכבת יותר. אמנם, החלוקה לתריסי גלילה ותריסי רפפה היא עדיין רלוונטית, ועם זאת - בכל אחת מן הקטגוריות יש מגוון עצום של סוגים ודגמים הנבדלים זה מזה בחומר הגלם, מנגנוני ההפעלה, עיצוב, מני פטנטים ועוד.
ההיצע בתחום התריסים גדול וטווח המחירים בהתאם, כדי לבחור נכון מומלץ לעבור על קטלוגים עדכניים של יצרנים מוכרים, להתייעץ עם בעלי מקצוע המתמחים בתריסים ובחלונות, לערוך סקר מקוון (באינטרנט) ולהתרשם מתמונות, חוות דעת וסקירות של חידושים אחרונים בתחום התקנת תריסים וסיגו תריסים שיתאימו לצרכים, למאפיינים ולהעדפות שלכם.

תריסי גלילה

כאמור, תריסי גלילה הם כאלה שניתן למשוך ולגלגל אל תוך ארגז תריס, שיכול להיות גלוי (מותקן על הקיר מעל החלון) או חבוי (מוסתר בתוך הקיר או התקרה).
תריסי גלילה נחשבו ליוקרתיים יחסית אפילו בימים בהם כל הדגמים היו בעלי מנגנוני הפעלה ידניים. במהלך השנים, החולף המנגנון הידני של תריסי הגלילה במנגנון חשמלי שקט ועמיד, כך שכיום תריסי גלילה חשמליים הפכו כמעט סטנדרטיים בבתים חדשים.
עם זאת, דווקא בבחירת תריס גלילה חשמלי, חשוב לדעת כי בחירה בהתקנת תריסים מקצועית עשויה להיות משמעותית בקביעת איכות התריסים שיותקנו וכמות התקלות שתצטרכו להתמודד איתן. דגמים זולים של תריסי גלילה חשמליים, עלולים לעלות ביוקר כאשר בתוך זמן קצר מתחילות להתפתח תקלות.

גם ברכישת דירה חדשה מקבלן, חשוב להתעקש על תריסי גלילה איכותיים ועל כך שהתקנתם תבוצע על ידי בעלי מקצוע מתחום התריסים והחלונות ולא על ידי פועלי בניין של החברה הקבלנית, שאינם מקצועיים בהתקנת תריסים ובפרט בהתקנת תריסי גלילה חשמליים, הדורשים מיומנויות ייחודיות. בהקשר זה, מוטב בדרך כלל לבחור תריס גלילה איכותי ומקצועי בעל מנגנון ידני, מאשר תריס גלילה חשמלי שאמינותו מוטלת בספק.

עניין חשוב נוסף שכדאי להקפיד עליו בעת ההתקנה של תריסי גלילה חשמליים, הוא שמירה של מספר שלבים עודפים לטובת תיקון קל של תקלות בעתיד. שלבים אלה נשארים תמיד בתוך ארגז התריס, גם כשאתם מגיפים את שלבי התריסים עד למטה. שלבים עודפים כאלה יבטיחו שאפשר יהיה לתקן בקלות תריס גלילה שאחד השלבים בו ניזוק (מסלקים את השלב שניזוק ואחד מן השלבים העודפים "תופס את מקומו").
אם התקנת תריסי הגלילה כללה שמירה של שלבים עודפים כאלה בארגז התרי, חשוב לזכור ולציין זאת בכל תיקון תריס גלילה. השימוש בשלבים אלה יאפשר תיקון תריס גלילה פשוט ולא יקר.
מחירי תריסי גלילה: כאמור, גם בתחום של תריסי גלילה מחירים מגוונים המשתנים בהתאם למאפייני החלון ולדגם שאתם בוחרים להתקין. במגוון דגמים של תריסי גלילה, מחירים יכולים לנוע בין 400 ש"ח למ"ר עבור תריס טוב עם מנגנון ידני ועד 1,200 ש"ח למ"ר ואף יותר עבור תריסי גלילה חשמליים מעוצבים.

תריסים חשמליים

תריסי גלילה היו הראשונים שצויידו במנגנונים חשמליים לפתיחה וסגירה של התריסים בלחיצת כפתור. בהמשך החל שימוש במנגנונים חשמליים גם בדגמים יוקרתיים של תריסי רפפה.
היום, ניתן למצוא היצע גדול של תריסי גלילה חשמליים, תריסי רפפה חשמליים וגם דגמים שמשלבים גלילה יחד עם פתיחה וסגירה של שלבי התריס על ציר אופקי.
הוספה של מנוע חשמלי להפעלת התריסים הפכה את השימוש בתריסים יוקרתי ומפנק – אולם בהתקנת תריסים שתעשו בהם שימוש לעיתים רחוקות, מנגנוני הפעלה חשמליים לא נושאים יתרונות גדולים על פני מנגנון הפעלה ידני לתריסים. בבואכם לבחור, זכרו כי תריסים חשמליים בעלי מנועי הפעלה הם בעלי פוטנציאל רב יותר לקלקולים ותקלות – בחרו תריסים חשמליים איכותיים ואל תוותרו על התקנה מקצועית, תריסים חשמליים כאלה הם אמינים מאוד, והמנגנונים שלהם כמעט אינם נדרשים לתחזוקה או תיקוני תקלות.
ההמלצה שלא להתפשר על איכות בבחירת תריסים חשמליים היא רלוונטית במיוחד כשאתם שוקלים לבחור תריסי רפפה חשמליים. מנגנוני ההפעלה שלתריסים כאלה הם מסובכים ועדינים יותר מאלה של תריסי גלילה חשמליים, ועל כן בחירה של תריסים איכותיים ושל מתקין מקצועי ומנוסה (חשוב לא פחות), תבטיח שימוש נוח בתריסים החדשים שלכם לאורך זמן וללא תקלות.

תריסים ועיצוב

מכיוון שלתריסים יתרונות פרקטיים משמעותיים, בתי מגורים ובתי עסק מעוניינים בדרך כלל בהתקנת תריסים בחלונות המבנה. הבחירה בתריס המתאים ביותר צריכה להתקבל מתוך חשיבה אסתטית, לצד החשיבה הפונקציונאלית: תריסים הם משטחים גדולים ובעלי פוטנציאל להיות גלויים מאוד לעין, בתוך הבית כמו גם מחוצה לו, ועל כן, כל אדריכל ומעצב פנים יקדישו מחשבה ותשומת לב לבחירת רשתות לחלונות, תריסים ווילונות שיותקנו בנוסף לזגוגיות החלונות.
לבחירה האסתטית של התריסים בבית השפעה מהותית – גם על המראה והאווירה שאנחנו מעוניינים ליצור בתוך החדר, וגם על עיצוב המבנה מבחוץ.
חברות המייצרות תריסים מתחרות זו בזו לא רק על ייצור דגמים מוצלחים מבחינת עמידות, אורך חיים, יעילות ונוחות התפעול - אלא גם משקיעות מחשבה ומשאבים בעיצוב התריסים שהן מציעות, כך שניתן יהיה למצוא ביניהם דגמים שמתאימים להעדפותיהם של בעלי הבית, אדריכלים ומעצבי פנים.
כדאי לדעת שאם אתם מעוניינים במראה מסויים ולא מוצאים דגם מן המוכן העונה על הדרישות ישנם בעלי מקצוע המתמחים בייצור תריסים שיותאמו במיוחד לצרכיכם.

בעת הבחירה של תריסים לבית, הנה טיפ שיסייע לכם לבחור בתריסים המתאימים ביותר מבחינה אסתטית, או עיצובית, לחלל בו התריסים יותקנו:
מעבר להתאמה מקצועית של התקנת התריסים למימדי החלון ובחירה בסוגי התריסים שמתאימים לכם, הקפידו גם לבחור חומר גלם המשתלב היטב במראה המבוקש של החלל.
למשל, הבחירה בהתקנת תריסים עשויים עץ (או במראה עץ), תתאים במיוחד כאשר אתם מעוניינים במראה קלאסי, טבעי או כפרי). לעומת זאת, הבחירה בתריסי אלומיניום תתאים במיוחד לעיצוב מודרני, אורבאני וחדשני יותר.
ישנם דגמים של מערכות תריסים שהם בעלי מראה מינימליסטי, ויש גם דגמים יוקרתיים שמשתלבים בעיצוב המשדר פאר ויוקרה.
חומר הגלם, מנגנון ההפעלה, הנדסת האנוש של התריסים והמראה הכללי, הם רק חלק מהתכונות שיקבעו אילו תריסים הם המתאימים לכם ביותר לטובת השגת המראה והאווירה שאתם מבקשים לייצר. שיקולים נוספים הם גוון (או גוונים בדגמים בעלי יותר מגוון אחד), סוג הגימור (ציפוי או צבע, מבריק או מט וכד'), מראה התריסים כשהם מוגפים, כשהם פתוחים למחצה או פתוחים לגמרי, ועוד.

קשה להפריז בחשיבות הבחירה הנכונה של תריסים. אל תקבלו החלטה חפוזה, קחו את הזמן לבחון את האפשרויות ולבדוק איך ישתלבו תריסים מסוגים, דגמים וצבעים שונים בעיצוב הכללי של החלל הפנימי כמו גם המראה של חזית המבנה. דרך טובה לעשות זאת היא להיעזר בסימולציה ממוחשבת. מעצבי פנים, אדריכלים וגם חברות מובילות מתחום התריסים יוכלו להשתמש בתמונה (צילום של חדר קיים או הדמייה של חלל שעדיין לא נבנה) ובעזרת תוכנה מיוחדת להוסיף תריסים לחלונות כך שתוכלו ממש לראות את התוצאה.

התקנת תריסים חדשים והחלפה של תריסים ישנים

כאמור, רוב החלונות בארץ מצויידים בתריסים. כשמוקם מבנה חדש, במיוחד ככל שמדובר בבתי מגורים (צמודי קרקע או דירות), בחירה והתקנת התריסים תהיה חלק מהליך הבניה. ההתפתחויות בתחום התריסים, בלאי של תריסים ישנים ופרוייקטים של שיפוץ, כל אלה יוצרים מצבים בהם מפרקים תריסים ישנים ומתקינים דגמים אחרים, איכותיים ואסתטיים יותר, במקומם.

רגע לפני שתחליטו בידי מי אתם בוחרים להפקיד את מלאכת ההתקנה של תריסים חדשים (או החלפת מערכות התריסים הישנות בחדשות) – חשוב לקחת בחשבון, כי ככל שמדובר בתריסים (ובפרט כאלה בעלי מנגנון הפעלה חשמלי), התקנה שאינה מבוצעת כראוי עלולה לגרום להתפתחות של תקלות במנגנוני התריסים - לעיתים כאלה שתיקונן יהיה יקר ומורכב.
זו הסיבה שלא מומלץ לקנות תריסים ולאפשר לפועלים בלתי מקצועיים להתקין אותם, בטוח ויעיל יותר בדרך כלל להוסיף תשלום עבור התקנה מקצועית, ולמסור את המלאכה לידי צוות מנוסה מטעם חברת התריסים.
חלק ממערכות התריסים מחייבות הכנה של תשתית מתאימה, כך למשל כאשר בוחרים בתריסי גלילה חשמליים עם ארגז נסתר, יש להשאיר מקום בחלל הקיר או התקרה להתקנת ארגז התריס.
הכנה לא מתאימה להתקנת התריסים, תחייב אלתורים שיפגעו לא רק במראה אלא גם בנוחות ההפעלה ואורך חיי המנגנונים.
בפרוייקטים בהם מחליפים תריסים ישנים בחדשים חשוב להבין איך יראה החלון לאחר פירוק התריסים הישנים ואילו התאמות תידרשו לבצע, לפני שניתן יהיה להרכיב את התריסים החדשים.

תיקון תריסים

תיקון תריסים הוא עניין נפוץ, במיוחד במקרה של תריסים בעלי מנוע חשמלי (אם כי גם תריסים בעלי מנגנוני הפעלה ידניים נדרשים, לעיתים רחוקות, לתיקון, החלפות שלבים, חידוש מסילת הפתיחה והסגירה, וכדומה). אם יש לכם תריסים שצריכים תיקון, חשוב שתדעו שפעמים רבות מדובר בעניין פשוט, אולי אפילו משהו שתוכלו לבצע בעצמכם. תקלות קטנות עלולות להסתבך ולהפוך מורכבות ויקרות יותר לתיקון – ולכן, כדאי שלא לדחות את הטיפול בתיקון תקלות בתריסים.

בכל חנות ציוד טכני וחומרי בניין עדיין מוכרים אביזרים לתיקון תריסי רפפה מן הסוג הישן המוכר לכולנו. אם יש לכם תריסים כאלה עם שלבים שכבר לא נעים יחד עם יתר השלבים, שלבים שבורים או חסרים, דעו שעם קצת תעוזה ויכולת טכנית תוכלו לבצע בעצמכם תיקון שיחדש את מראה התריסים.
כשמדובר במנגנונים ומערכות של תריסים משוכללים יותר, חשוב למסור את מלאכת התיקון לבעל מקצוע מיומן.
תריסי גלילה עלולים להיתקע, במיוחד אם לא הותקנו כהלכה, אם הם מאיכות ירודה או אם נעשה בהם שימוש אגרסיבי מדי. תקלה בתריס גלילה חשמלי עשויה להיראות חמורה אך להיפתר בקלות, כך למשל העובדה שהתריס לא נע מעלה ומטה אינה אומרת בהכרח שמנוע המנגנון נשרף וצריך להחליף אותו. בהחלט ייתכן שמדובר בחוט שהתנתק, מתג שהפסיק לעבוד או תקלה פשוטה אחרת כגון אלה.
בתחום התריסים תוכלו למצוא הרבה בעלי מקצוע טובים ואמינים. עם זאת, חשוב לבדוק היטב כל בעל מקצוע שאתם שוקלים להעסיק לטובת תיקון התריסים שלכם – וודאו כי מדובר בבעל מקצוע מנוסה ומקצועי, שיש לו המלצות בפרויקטים דומים לזה שלכם.

אביזרים לתריסים

מערכות של תריסים מורכבות מחלקים שונים, וקיים היצע של אביזרים לתריסים, פריטים שאפשר להוסיף או להחליף במקרה של תקלה או משיקולים אסתטיים.
אביזר מוכר מתחום התריסים הוא ארגז תריס עבור דגמים שונים של תריסי גלילה (בעלי מנגנון ידני או חשמלי). כאשר ארגז התריס הוא גלוי לעין אין סיבה להשלים עם המראה המגושם של ארגז התריסים המגיע עם מערכת התריסים שבחרנו להתקין. בהחלט יכול להיות שניתן למצוא ארגז תריס מתאים ומעוצב יותר.
אביזרים נוספים כוללים מנועים לתריסי גלילה חשמליים (לפעמים תיקון תריסים כאלה יכלול החלפת מנוע שנשרף), מתגים, שעוני שבת (שיפעילו עבורנו את המנגנון החשמלי לפי תזמון שבחרנו) ועוד מגוון גדול של חלקי חילוף (כגון רצועות, גלגלות, שלבים ועוד).
גם בתחום האביזרים וחלקי החילוף לתריסים ייתכנו הבדלים גדולים באיכות. חשוב לוודא שבכל פרוייקט תיקון תריסים נעשה שימוש בחלקי חילוף ואביזרים איכותיים, שכן חיסכון בעלות התיקון על חשבון שימוש בחלקי חילוף מאיכות נמוכה עלול לגרום לא רק לכך שהתקלה תחזור - אלא גם להתפתחות תקלות נוספות מסוג אחר.

איך בוחרים איש מקצוע להתקנת תריסים לבית או לתיקון תקלה בתריסים קיימים

בתחום התריסים אין מחסור באנשי מקצוע וחברות המוכרות מערכות תריסים ומציעות גם שירותי התקנת תריסים חדשים ותיקון תקלות במערכות תריסים קיימות. חשוב לקחת בחשבון שמדובר בתחום דינמי, מוצרים חדשים מתווספים כל הזמן להיצע הגדול ולא כל חברה מקפידה להישאר מעודכנת בכל ההתפתחויות, ולהציע ללקוחות את הפתרונות המתקדמים ביותר.
כדי ליהנות מתריסים איכותיים ואסתטיים שישרתו אותנו היטב לאורך זמן, חשוב לא רק לבחור את דגם התריסים המתאים ביותר לצרכיכם אלא גם לרכוש את התריסים מספק אמין ולוודא שמלאכת ההתקנה תבוצע על ידי צוות מקצועי ובעל ניסיון רלוונטי, הכולל התקנה ותחזוקה של תריסים מן הסוג שבחרתם.

מומלץ לאפשר לעצמכם זמן לערוך סקר שוק, לקבל כמה הצעות מחיר ולהתקדם עם החברה שהרשימה אתכם במגוון המוצרים, בניסיון ובאדיבות השירות. עלות ההתקנה או התיקון תמיד משחקת תפקיד בעת הבחירה, אולם חשוב לקחת בחשבון שלא תמיד ההצעה הזולה ביותר תהיה גם המשתלמת ביותר לאורך זמן.

בבתים חדשים, במיוחד כאשר מדובר בדירות במגדל מגורים המוקם על ידי חברה קבלנית, קבלן הבניה עשוי להציע לבעלי הבית לבחור בין כמה דגמים של תריסי גלילה חשמליים או ידניים. חשוב לוודא שמדובר במוצרים שאיכותם מובטחת, אחריות יצרן בת חמש שנים או יותר מטעם חברה מוכרת היא עדות טובה לכך שמוצעים לכם תריסים שישרתו אתכם היטב לאורך זמן רב ובלי תקלות.
כאמור, איכות התריסים עצמם לבדה אינה מספיקה, הכרחי שגם ההתקנה תבוצע על ידי צוות מטעם יצרן התריסים או מטעם חברה המתמחה בהתקנה ותיקון של תריסים וחלונות. פעמים רבות קבלן הבניה מעדיף, משיקולי עלות, להטיל את מלאכת התקנת התריסים על צוות הפועלים שלו, מצב כזה עלול לגרום לכך שההתקנה לא תבוצע כהלכה. במקרה כזה התריסים עשויים לפעול היטב בהתחלה אבל לפתח תקלות בתוך זמן קצר. בנוסף, התקנה לא מקצועית עלולה לבטל את אחריות היצרן על מנגנוני ההפעלה של התריסים.

תריסים מודרניים הם עמידים ודורשים תחזוקה מעטה בלבד. בדרך כלל מספיק לשמור על ניקיון השלבים ולהקפיד שהמנגנונים יופעלו באופן אחראי ועדין. אם בכל זאת מתפתחות תקלות, אין סיבה להשלים עם מצב של תריסים "תקועים", כאלה שחסרים בהם שלבים, שקשה לפתוח ולסגור אותם וכד'. תמצאו בקלות שפע בעלי מקצוע טובים המציעים שירותי תיקון תריסים, חשוב לוודא שיש להם ניסיון בטיפול בתריסים מן הסוג שלכם.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

תריסי עץ קלאסיים

תריסים וניציאניים לבית ולמשרד

ניקוי תריסים חיצוני

ניקוי תריסים וניציאניים

תריס גלילה מבד

תריסי גלילה לבית ולמשרד

קרני שמש מבעד לתריסים

תיקון תריסים וניציאניים

תריס גלילה קלאסי

הצללה מבד לחלון

התקנת תריסים וניציאניים

וילון לחלון עליית גג

וילון למשרד או לחדר עבודה

כתבות ומאמרים

התקלות הנפוצות הקיימות בתריסים חשמליים, טיפים והמלצות

התקלות הנפוצות הקיימות בתריסים חשמליים, טיפים והמלצות

תריס חשמלי תקוע? לא עולה או מרעיש? כנראה שתצטרכו איש מקצוע לתיקון התקלה, אבל לפני שתזמינו בעל מקצוע לתיקון, בואו נדבר על תקלות נפוצות בתריסים חשמליים.

קרא עוד
כל הנקודות החשובות והטיפים לבחירת טכנאי תיקון תריסים וחלונות

כל הנקודות החשובות והטיפים לבחירת טכנאי תיקון תריסים וחלונות

לפני שמזמינים טכנאי תיקון תריסים וחלונות חשוב לקרוא את הטיפים של המומחים שלנו למציאת איש המקצוע המתאים ביותר.

קרא עוד
תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

במאמר נלמד כל מה שצריך לדעת על תיקון חלונות ועל התקלות הנפוצות בחלונות

קרא עוד
תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

תריסי גלילה, סוגים הקיימים כיום וכיצד מתקנים תריס גלילה ידני או חשמלי

במאמר נלמד מהם תריסי גלילה ואילו סוגים קיימים כיום בשוק

קרא עוד
החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

החלפת חלונות בבית, שלבי התכנון וכיצד נבחר מתקין חלונות מתאים

במאמר הבא נלמד הכל על החלפת חלונות, למה זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

קרא עוד
אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

אביזרים לתריסים, מהחלפת רצועה בתריס ידני ועד לתיקון מנוע לתריס חשמלי

במאמר נלמד אילו אביזרים קיימים לתריסים השונים וכל מה שצריך לדעת אודות אביזרים לתריסים.

קרא עוד
עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

קרא עוד
חלונות לבית המדריך המלא - סוגי חלונות, בחירה, התקנה, תיקון חלונות ועוד

חלונות לבית המדריך המלא - סוגי חלונות, בחירה, התקנה, תיקון חלונות ועוד

בואו ללמוד הכל על חלונות - הסוגים הקיימים, התקנה, תיקון ועוד

קרא עוד