45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

כמה עולה לבנות פרגולה ומה משפיע על מחיר פרגולה למטר?

במאמר יפרטו העלויות השונות לבניית פרגולה ומה משפיע על עלות מחיר פרגולה למטר.

כמה עולה לבנות פרגולה ומה משפיע על המחיר שלה?

הבחירה בבניית פרגולה הינה בחירה בהקמת מבנה שישרת אתכם למשך שנים ארוכות - ועל כן, במחיר הבנייה של הפרגולה, חשוב לקחת בחשבון גם משתנים ארוכי טווח. הפעם, יצאנו לבדוק כיצד ניתן להוזיל עלויות בניית הפרגולה, מתי חשוב דווקא לבחור בהצעת המחיר היקרה יותר - ובעיקר, איך יודעים, שעלות הפרגולה היא הזולה והיעילה ביותר לצרכים שלכם?

בשורה התחתונה - כמה עולה פרגולה?

כיום, בשוק הישראלי קיימים שני חומרים עיקריים לבנייה של פרגולות - אלו הם, כמובן, הפרגולות מאלומיניום, והפרגולות מעץ.

מחיר פרגולה מעץ
המחיר לפרגולה מעץ משתנה בעיקר בבחירת סוג העץ עבור הקונסטרוקציה. בקונסטרוקציה, תוכלו לבחור פרגולה מעץ אורן - הוא הזמין והזול ביותר לבנייה, או בעץ גושני, הוא הבחירה השנייה בשכיחותה בפרגולות מעץ בישראל, והוא מספק את המראה הכפרי, הטבעי והגס יותר. המחירים למ"ר עבור פרגולה מעץ נעים בין 450 ש"ח למ"ר בהצעות המחיר הזולות יחסית - ועד ל - 800 ש"ח למ"ר בפרגולות מעוצבות או כאלה בהן נעשה שימוש בחומרי גלם יקרים יותר. יש פרגולות יקרות יותר - השמיים הם הגבול.

מחיר פרגולה מאלומיניום
פרגולות מאלומיניום הן יקרות יותר ביחס לפרגולות מעץ, ועלותן הממוצעת למ"ר מתחילה בכ - 800 ש"ח. פרגולות חשמליות, המאפשרות שליטה בכמות החשיפה של השטח שמתחת לקירוי לאור ולאוויר, עלותן כמעט פי שתיים למ"ר ביחס לפרגולות מאלומיניום שהקירוי שלהן קבוע.

ניתן לבנות פרגולות מחומרים נוספים - כמו פרגולות מברזל, מפלסטיק, וכדומה - בעלויות משתנות. בחלק מן המקרים, ניתן גם לרכוש "קיטים" של פרגולות "מוכנות מראש" להתקנה פשוטה ללא בעל מקצוע - אלו פרגולות שמתאימות בעיקר לרכב או לחניה, במראה פשוט ובסיסי, בדרך כלל עם סוכך אך ללא קירוי. מחירי הפרגולות המוכנות מראש הם נמוכים משמעותית מהמחיר שתשלמו עבור פרגולה שתותקן בהתאמה מלאה למיקום, בחצר או במרפסת, בעבודה מקצועית ואישית ובדיוק על פי רצונכם.

מה משפיע על מחיר הפרגולה?

מחיר הפרגולה מכיל את הרכיבים הבאים:

  • חומרי הגלם עבור הקונסטרוקציה והקירוי
  • שכבת הגנה מפני קרני ה - UV - סנטף (פוליקרבונט גלי) או פוליגל
  • עזרי הבנייה - צבעים, ברגים, וכדומה
  • רכיבים חשמליים מייקרים משמעותית את מחיר הפרגולה
  • שעות העבודה של בעלי המקצוע שיתקינו את הפרגולה

מחיר הפרגולה ומחיר התחזוקה בשנים שלאחר הבנייה

חשוב להבין, כי מחיר הפרגולה משקף לא רק את גובה הרווחים שגורפים בעלי המקצוע ומתקיני הפרגולות לכיסם - אלא גם את איכות חומרי הגלם מהם תורכב הפרגולה שלכם, עד לקטן שבפרטים. בבניית של פרגולה, אפילו הברגים הקטנים ביותר אשר מחברים את הקירוי אל הקונסטרוקציה, ישפיעו על שימושיות הפרגולה שלכם, למשל במזג אוויר חורפי במיוחד, כאשר קירוי שאינו מחובר כראוי או בורג שהחל להחליד, יאפשר חדירה של רטיבות למבנה או ירעיש ויטולטל ברוחות העזות.
בעלויות פרגולה מעץ חשוב לקחת בחשבון עלותו של חומר גלם איכותי - עץ טוב, מטופל, מהוקצע, ואיכותי, ישמש אתכם למשך שנים ארוכות - בעוד עץ שאינו מטופל בחומרים איכותיים נגד מזיקים, למשל, עמידותו פחותה. גם בפרגולות מאלומיניום חשוב להקפיד על איכות חומרי הגלם והאביזרים - לדוגמה, צבע איכותי לפרגולה החדשה, שהוא בעל אישור של מכון התקנים - יאשר עמידות מוגברת של הפרגולה בפני פגעי מזג האוויר, ובעיקר גשמים ורטיבות.

טיפים לחיסכון בבניית הפרגולה

שאלנו את המומחים של "טוב תודה" כיצד ניתן לחסוך בעלויות בניית הפרגולה, מבלי לסכן את איכות ההקמה של הפרגולה או לגלות מאוחר מידי שבניתם מבנה הנדרש לרמת תחזוקה גבוהה ויקרה. הנה ארבעת הטיפים המרכזיים שיסייעו לכם לבחור בחלוקה נכונה של התקציב לבניית הפרגולה שלכם:

  • הטיפ של שלומי אמארה, מ"שילובים בנייה קלה": החומר המונח מעל שכבת הקירוי, הוא בדרך כלל סנטף. חומר נוסף בעל איכויות דומות, נקרא פוליגל. חשוב לדעת, כי הפוליגל הוא יקר כמעט פי שתיים ביחס לסנטף, אולם איכויותיו דומות. ותרו על פוליגל, ואפשרו שכבת סנטף מעל שכבת הקירוי של הפרגולה. הסנטף יגן על פרגולה מאלומיניום או על פרגולה מעץ מפני נזקי השמש ויאפשר איכות שימוש ובטיחות מרובים לאורך שנים רבות
  • הטיפ של "פרגולייט" - חשוב לדעת כי ישנם חומרים לבנייה של פרגולה מאלומיניום המשמשים מבודדים תרמיים באיכות גבוהה. שימוש בפרגולה מחומרים מבודדים עשוי לחסוך משמעותית בחשבון החשמל שלכם, ולהוות פתרון מצויין לאזור מצונן בחוץ, בקיץ ובחורף
  • הטיפ של עוז מימראן, מ"גושני עבודה בעץ" - קחו את הזמן לתכנן את הפרגולה באופן יסודי, ובפרט את התשתיות להן תזדקקו בקונסטרוקציה. תוכלו לשלב נקודות חשמל, הכנה לגז (לטובת ברביקיו, למשל), תאורה, רהיטים בנויים, ועוד - בצורה יעילה ובעלויות מופחתות, בשלב התכנון הראשוני של הפרגולה. תוספות של תשתיות שכאלה לשטח שמתחת לפרגולה שלכם לאחר הבנייה - יהיו מורכבות יותר, בעלויות גבוהות משמעותית, ובדרך כלל גם אסתטיות ופונקציונאליות פחות
  • הטיפ של ניר אבן-שהם, מ"דקטוב" - לעיתים הבחירה בהצעת המחיר היקרה, מתבררת דווקא כזו הזולה לאורך השנים. קל לחדש פרגולות עץ שנבנו כהלכה, כאשר בעל המקצוע תכנן ובנה את הפרגולה בצורה שתתאים לשימושים שלה, לסביבתה, ולאתגרים שהיא צפויה לעמוד בהם (בעיקר מבחינת מזג האוויר). פרגולה איכותית, שנבנתה במקצועיות ומחומרי גלם איכותיים - תחזיק מעמד עד עשר שנים ויותר, בתחזוקה מינימאלית ובמראה כחדש לאורך השנים

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

בבניית קונסטרוקציה לפרגולה עץ נוכל לבחור בעץ גושני או עץ אורן - המחיר משתנה בהתאם לסוג העץ שנבחר

מחיר פרגולה אלומיניום יקר יותר מעץ אך סוג זה של פרגולה מאפשר שליטה בחשיפת השטח לאור ולשמש

סוג הצבע שנבחר לצביעת הפרגולה הוא אחד המשתנים המשפיעים על מחיר הפרגולה

כתבות ומאמרים

כיצד מתכננים פרגולה לגינה מעוצבת או פרגולה לרכב

כיצד מתכננים פרגולה לגינה מעוצבת או פרגולה לרכב

במאמר נדבר על ההבדל בתכנון פרגולה לגינה למול פרגולה לחניה של רכב ומה חשוב לקחת בחשבון

קרא עוד
תכנון בניית פרגולה במרפסת לימי שמש קופחת או ימים סגריריים

תכנון בניית פרגולה במרפסת לימי שמש קופחת או ימים סגריריים

המאמר יוסבר על תכנון פרגולה במרפסת ויובאו טיפים מבעלי מקצוע מומלצים בתחום הפרגולות

קרא עוד
מהי פרגולה תלויה?

מהי פרגולה תלויה?

במאמר יוסבר מהי פרגולה תלויה, במה היא שונה מפרגולה רגילה, מאיזה חומרים היא בד"כ נבנית, ומהם היתרונות שלה.

קרא עוד