35

ספקי שירות בתחום בניית דק

המדריך לבניית דק עץ על אדמה

במאמר יוצגו שלבי העבודה השונים שיש לבצע בסדר הנכון בבניית דק על האדמה.

המדריך לבניית דק עץ על האדמה

דק בגינה, בחצר או ליד הבריכה הוא תוספת יפה ואסתטית, המחליפה פעמים רבות משטח בטון, אדמה או דשא. לדק יתרון נוסף והוא חוסר הצורך להשקותו, ובכך נחסך שימוש משמעותי במים הנדרשים להשקיית גינה או חצר. הדק הוא נעים לעין, בעל מראה חמים וכפרי, משתלב היטב במראה הגינה, ניתן לארח עליו, והוא קל לתחזוקה. בניית דק על אדמה שונה בתכלית השוני מבניית דק על בטון או מרצפות. יש צורך בהבנה מלאה של ההבדלים, בין בסוגי הדק השונים, ובין באופן ההתקנה שלהם, על מנת להבטיח דק חזק ויציב.

מתחילים בתשתית

בניית דק מעץ על אדמה היא הקשה ביותר, ולכן גוזלת יותר זמן. לזמן תפקיד חשוב בבניית הדק, ויש לבצע את כל שלבי ההכנה וההרכבה, כדי להכין יסודות חזקים שלא יקבלו שיפועים במהלך הזמן בשל סחף אדמה. לצורך כך, יש להכין את התשתית בצורה נאותה. התהליך מתחיל בחפירת בורות בקרקע, ולהכניס אליהם את הקורות של יסודות התשתית. את הרווחים יש למלא בבטון. טרם שפיכת הבטון לבורות, יש לצפות את הקורות בזפת קרה, השומרת על קורת העץ מפני ריקבון. אי שימוש בזפת, מבטיחה תהליך התבלות מהיר של הקורה, ובהמשך, לקריסת התשתית. וודאו כי שלב זה מתבצע בזמן עבודת ההכנה על ידי בעל המקצוע. את חיבור התשתית של הדק, הן הקורות המדוברות, ניתן לבצע לאחר שהבטון התייבש. מתחת לדק מומלץ לפרוש יריעת ניילון. הניילון לא מאפשר צמיחתם של עשבים שוטים באזור הדק, ובכך האזור נותר נקי. תשתית הדק עשויה מקורות עץ לבן, ומבחינת יופי אין להן משמעות מאחר, והן משמשות כבסיס להנחת הדק, ולא נראות לעין. יחד עם זאת חשוב לוודא, כי הקורות הן ישרות. את הקורות יש להניח במרווחים קבועים, שיתאימו בהמשך למרווחים בין קורות העץ של הדק עצמו. המרווחים נקבעים בהתאם לסוג העץ שבחרתם לדק.

עוברים לדק

את הרכבת הדק ניתן להתחיל לאחר שהתשתית מוכנה. בחירת הדק נעשית בהתאם לטעמכם, סוג העץ המבוקש וגווניו. מאחר והחיבור של קורות העץ של הדק נעשה באמצעות ברגים, יש להקפיד על שורת ברגים ישרה ואחידה. פעולה זו מתבצעת באמצעות קדיחת חור בדק בעזרת מקדחה. נדרשת הבנה מלאה של איש המקצוע את סוג העץ, כדי שהקורות לא תיסדקנה ותפוצצנה בעת ההברגה. קיימים ברגים מיוחדים המשמשים להברגת קורות עץ המיודעות לדקים. ברגים אלו הינם גמישים וחזקים יותר מברגים סטנדרטיים. טכניקה נוספת בהברגה היא באמצעות ברגים סמויים. לטכניקה זו נדרשת הבנה נרחבת של שיטת עבודה זו.

ממליצים לכם להכנס אל - מחירון בניית דק שלנו.

סיום העבודה - בניית דק

שלב נוסף ואחרון בתהליך בניית דק על אדמה, לאחר שהונחו הקורות בצורה ישרה וסימטרית, הוברגו זו לזו בברגים ישרים עם מרווחים קבועים, הוא שלב צביעת הדק. הצבעים המיועדים לדקים הינם על בסיס שמן ומיועדים לדקים, בשל כמות הדריכות הצפויה על משטחים אלו. גם צבע עץ רגיל, אינו מתאים לצביעת דקים, מאותה הסיבה. כדי למנוע שחיקה של הצבע, יש להשתמש בשמן דק מיוחד. שמן זה נספג אל תוך העץ, ולמעשה צובע את קורות העץ מבפנים. באופן זה לא נוצרת שכבת צבע מעל הקורה אלא בתוכה, ומראה הדק נותר אחיד ואסתטי. איש מקצוע מיומן יציג בפניכם סוגי שמנים שונים שישמשו לצביעת הדק, ובמגוון גוונים, החל משקופים ועד לשחורים. טרם הצביעה יש להכין את הדק. ההכנה כוללת הסרת אבק ולכלוך, ובכך להשיג תוצאה חלקה ואסתטית. את הלכלוך ניתן לטאטא. אם השתמשתם במטלית לחה, יש להמתין עד שהמשטח יהיה יבש לחלוטין טרם צביעתו. את הצביעה יש לעשות באופן מקצועי, סימטרי ואחיד, לקבלת דק יפה וצבוע בצורה אחידה.

למידע נוסף, הכנסו למאמר שלנו - דק מעץ אורן - כל הנקודות החשובות, טיפים ומחירים

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"בניית דק מעץ על אדמה היא הקשה ביותר, ולכן גוזלת יותר זמן."

בעת בניית דק על אדמה חשוב לדאוג ליסודות חזקים שלא יקבלו שיפועים במהלך הזמן בעקבות תזוזת האדמה

צבעים על בסיס שמן הם המתאימים ביותר לצביעת דקים וקיימים במגוון סוגים וגוונים לבחירתכם

כתבות ומאמרים

תחזוקת דק סינטטי או דק עץ, כיצד נשמור על הדק כחדש?

תחזוקת דק סינטטי או דק עץ, כיצד נשמור על הדק כחדש?

במאמר נלמד כיצד נתחזק סוגים שונים של דקים ברמה טובה על מנת לשמור על המראה החדש שלהם לאורך זמן.

קרא עוד
כיצד נבחר את דק העץ המתאים עבורנו לגינה או מסביב לבריכה?

כיצד נבחר את דק העץ המתאים עבורנו לגינה או מסביב לבריכה?

כל מה שצריך לדעת על בניית דקים לגינה או לבריכה, כיצד בוחרים בעץ מתאים לדק שלנו?

קרא עוד
מהו דק אורן? מהו תהליך חידוש דק אורן?

מהו דק אורן? מהו תהליך חידוש דק אורן?

במאמר יוסבר מדוע עק אורן נהפך לעץ כה פופולארי בבנייה של דקים ופרגולות, ועל מה חשוב להקפיד כשעושים בו שימוש.

קרא עוד
מהו דק איפאה?

מהו דק איפאה?

במאמר יוסבר על דק מעץ איפאה, כיצד מתבצעת התקנה שלו, מהם יתרונותיו, ומהם חסרונותיו לעומת סוגי הדקים האחרים.

קרא עוד