18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

כל מה שחשוב לדעת לפני רכישת דוד שמש ובחירת טכנאי דודי שמש

במאמר יוצגו כללי יסוד ברכישת דוד שמש חדש וכללי זהב בבחירת טכנאי דודים אמין ומקצועי

הכלל הבסיסי בבחירת בעל מקצוע

דודי שמש נוטים להתבלות ולהתקלקל עם השנים, וגם דודים מהאיכות הטובה ביותר אשר מבטיחה אורך חיים של כ-15 שנים, נאלצים להיות מוחלפים בדודים חדשים בסופו של דבר. טיפול בדודי שמש וחשמל אמנם מצריך השקעה כספית לא קטנה, אך זה המחיר שאנו נאלצים לשלם כתמורה לפריווילגיה של מים חמים. בכתבה זו נביא מספר טיפים, שכדאי להקפיד עליהם בבחירה של טכנאי דודים , כאשר נאלצים להחליף דוד שמש. הקפדה על טיפים אלה תעזור לכם להימנע משירות גרוע, וליהנות מדודי שמש איכותיים ויעילים למשך שנים רבות. הכלל הבסיסי בבחירת בעל מקצוע בכלל או טכנאי דודים בפרט הוא עשיית שיעורי בית וסקר שוק. כיום בגלישת אינטרנט קצרה תחשפו להמון מידע לגבי מחירי שירותים, כתבות מידע (ברובן שיווקיות אך מספקות מידע רלוונטי ואיכותי), חוות דעת ודירוגים של בעלי מקצוע ועוד. מידע זה יהוה את הבסיס לבחירה נכונה של בעל מקצוע להתקנה של דוד חדש או לשירות אחזקה ותיקונים.

2 כללי היסוד ברכישת דוד שמש חדש

מחיר דוד מושפע מארבעה גורמים עיקריים: שם היצרן (מותג), נפח הדוד, מיקום ההתקנה ותשלום על תוספות שיעזרו בהארכת חיי הדוד. להלן 2 כללי יסוד שחובה להתייחס אליהם בעת רכישת דוד שמש:

עמידה בתווי תקן – דודים נבדקים במכון התקנים לפי סעיפי תקן מספר 579.1 ו-579.2, על החברות ובעלי המקצוע המיצרים ומספקים דודי שמש חלה חובה לעמוד בתווי תקן אילו ולסמן את הדודים והקולטים בתו תקן. לצערינו אחת מתופעות העוקץ המתבצעות ע"י נוכלים בתחום הוא לקחת דודים ישנים ומזויפים לחדש אותם בצבע ובציפוי ולשים עליהם תו תקן מזוייף. לרוכשים דוד חדש מומלץ לבדוק את מספר הסידור והדגם של הדוד ואז להיכנס לאתר מכון התקנים ולוודא שהם בעלי תו תקן תקין ולבדוק את שנת הייצור של הדוד ואת תוקף האחריות.

נפח מתאים – יש לבחור דוד בנפח המותאם למספר הנפשות בבית ובהתאם להרגלי צריכת מים החמים (זמן מקלחת J ) , נפחי הדוד נעים מ-80 ליטרים ועד 200 ליטרים ובהתאם לנפח הדוד כך גם מחירו. ישנו מפתח לחישוב נפח הנדרש בהתאם לצריכה של 30-40 ליטר לאדם של מים חמים מידי יום (טבלת מפורטת בצד ימין).

5 כללי זהב בבחירת טכנאי דודי שמש

1. לפני ששוכרים טכנאי דודי שמש לעבודה על הדוד שלכם, כדאי ללמוד מידע בסיסי על סגנון עבודתו. נסו למצוא באינטרנט משובים אודות מתקין דודים זה, או אודות החברה שעבורה הוא עובד. אם הדבר מתאפשר צרו קשר עם לקוחות קודמים שלו, ובדקו את רמת שביעות רצונם מעבודתו. בעת שיחת טלפון עם בעל מקצוע שמבצע התקנת דודי שמש - שאלו אותו שאלות אודות הכשרתו וניסיונו הקודם בתחום. שימו לב לפרטים חשודים, למשל אם בעל המקצוע מחליף את החברות שהוא עובד עימן מדי כמה שנים. דבר כגון זה מצביע עם חוסר מקצועיות ומחסור בידע מעמיק מצד מתקין דודים זה, אשר ככל הנראה עובד לפי שיקולי כדאיות במקום שיקולי איכות.

2. בררו היטב את הנושא של אחריות אשר ניתנת על ידי טכנאי דודי שמש זה. האם ישנה אחריות על הובלת הדודים? מהו אורך האחריות שהוא נותן על הציוד המותקן? אילו שירותים נכללים באחריות שניתנת על ידי מתקין דודים זה? אם תראו שהמתקין מספק אחריות מינימלית בלבד על הציוד שאותו הוא מתקין, ללא שירותים נוספים, כדאי שתפנו לבעל מקצוע אחר, מפני שהדבר ככל הנראה מצביע על כך שהוא משתמש בציוד בעל איכות ירודה, אשר נוטה להתקלקל במהירות ולעיתים קרובות.

3. שימו לב למחיר שמוצע לכם על ידי טכנאי דודים . מצד אחד, ברור מאילו שאינכם צריכים לשלם מחיר מופקע על שירותים סטנדרטיים שעולים בדרך כלל פחות, ומצד שני אל תתפתו להצעות מחיר נמוכות מידי, מפני שמחירי דודים עולים ביחס ישיר לאיכות שלהם, ואם המחיר שמוצע לכם הוא נמוך במיוחד, כנראה שהדבר מצביע על טיב הסחורה שתקבלו מאותו מתקין דודים .

4. שאלו את אותו טכנאי דודי שמש לגבי בדיקת חינם. מתקין דודים הגון לא ידרוש תשלום על בדיקה של דוד אם יתברר שאין בו כל בעיה, או לחלופין יבקש תשלום נמוך יחסית שיכסה את הוצאות הדרך. מתקין דודים רמאי, לעומת זאת, ידרוש תשלום מופקע גם על בדיקה סטנדרטית, ובמקרים גרועים במיוחד, אף יטען שיש צורך להחליף את הדוד גם במקרים שבהם הבעיה היא שולית הרבה יותר.

5. בעת החלפת דוד, ודאו שאותו מתקין דודים, אשר שכרתם את שירותיו אינו מעביר אביזרים, כגון השסתום וברז הביטחון מהדוד הישן אל הדוד החדש. מחירו של דוד חדש כולל גם את האביזרים הנלווים אליו, ואין סיבה שלא תקבלו את התמרה המלאה לכספכם.


18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

להתאים את גודל הדוד לגודל המשפחה

להתאים את גודל הדוד לגודל המשפחה

אתם נמצאים במצב שצריכים לבחור דוד שמש או דוד חשמל חדש?! לפני שאתם רצים לקנות דוד תקרו את המאמר זה הוא נותן את המידע הפורט על נפחים שונים של דודים ואיזה דוד הכי יתאים עבורכם.

קרא עוד
פתרונות חימום לבית

פתרונות חימום לבית

כל בית זקוק לחמיום בחורף - באיזה סוג של פתרון חימום אתם משתמשים בבית שלכם?

קרא עוד
התקנת דוד שמש לקויה - איך נמנע מעוקץ וטעויות של חובבנים

התקנת דוד שמש לקויה - איך נמנע מעוקץ וטעויות של חובבנים

במאמר יפורטו שיטות של חאפרים וטעויות של חובבנים הגורמים להתקנה לקויה של דודי שמש

קרא עוד
הדגשים החשובים לתהליך התקנת דוד שמש נכונה

הדגשים החשובים לתהליך התקנת דוד שמש נכונה

במאמר יוסבר מהן הנושאים והדגשים שיש לשים לב אליהם במהלך התקנת דוד שמש חדש

קרא עוד