23

ספקי שירות בתחום הובלות

6 טיפים למעבר דירה פשוט ונוח

במאמר יוסבר איזה דברים יש להעביר בעת מעבר דירה, ומה ניתן לעשות עם ציוד ורהיטים מיותרים.

6 טיפים למעבר דירה פשוט ונוח

מעבר דירה הוא מטבעו פרוייקט מעיק ומבלבל, עם רשימה אין-סופית של מטלות לזכירה ולביצוע. כאשר עולה השאלה "מה מעבירים לדירה החדשה?", התשובה הטבעית והמתבקשת היא "הכל, לא"? אז זהו, שלא. לא בהכרח צריך וכדאי להעביר את כל תכולתה של הדירה הישנה לדירה החדשה.

איך לצלוח את המעבר?

מעבר דירה הוא הזדמנות מצויינת לחדש ולהתחדש, להיפטר מ"שכבות ארכיאולוגיות" עתיקות ואגב כך גם להקטין את נפח ההובלה. כדאי להקדיש מעט מחשבה לנקודות הבאות:

1. צמצום מלאים- ככל שהמשפחה גדולה יותר, כן גדל הסיכוי שקיים בדירה "מלאי" של מוצרי צריכה. שימורים, צנצנות, בקבוקים, אריזות מזון יבש, חומרי ניקוי, צורכי היגיינה, אריזות להחזרה ולמיחזור – אין שום היגיון בצבירת מלאי של מוצרים כאלה ובהעברתם לדירה החדשה. בחודשים שקודמים למעבר כדאי לצרוך מוצרים מהמלאי ולצמצם אותו עד למינימום ההכרחי.

2. מיון "אכזרי"-
בכל דירה קיימת כמות עצומה של חפצים שאיש איננו משתמש בהם עוד: בגדים ישנים, נעליים ישנות, צעצועים שעבר זמנם, ספרים שלא ייקראו עוד לעולם, סירים וכלי מטבח "רזרביים", מתנות נשכחות, כלי מיטה עתיקים, גרוטאות ומכשירים מקולקלים ש"אולי פעם אפשר להשתמש או לתקן", ועוד ועוד ועוד. אם יש לדירה מחסן, מן הסתם למעלה מ-90% מתכולתו לעולם לא יבואו לכלל שימוש כלשהו – באחריות! מעבר דירה הוא ההזדמנות להיפטר מכל אלה, או לפחות מרובם. השלכה, מסירה או תרומה של חפצים ישנים עשוייה להוריד משמעותית את מספר הארגזים הדרושים להעברה, וכמובן מקטינה את המאמץ הכרוך באריזה ובפריקה.

3. רהיטים וחפצים שלא יתאימו לדירה החדשה-
לדירה חדשה יש אסתטיקה חדשה ו"שפה עיצובית" חדשה, וטוב שכך. לא כל רהיט וכל חפץ יתאימו למקום, לצורה, לצבע או לתנאי השימוש בדירה החדשה. אין שום היגיון בהעברה או בהובלת רהיטים כבדים לדירה החדשה, ורק לאחר ההעברה לגלות ש"אי אפשר לחיות איתם", או שחייבים לשפץ אותם או לשנותם. כדאי מאוד לזהות מצבים כאלה מראש ולהתכונן לקראתם.

4. רהיטים או מכשירים שזקוקים לתיקון או שיפוץ-
אם בכוונתנו לרפד מחדש ספה או כורסא, לשפץ כיסאות או מיטה, למסור מכשיר לתיקון וכיוצא באלו, כדאי לעשות זאת סמוך למועד ההעברה – לבקש מנותן השירות לאסוף את החפץ מן הדירה הישנה ולהחזירו לדירה החדשה. לנותן השירות הדבר אינו מעלה ואינו מוריד, לנו חוסך הדבר הובלות וטירדה נוספת. כל שדרוש הוא רק מעט מאמץ לתיאום.
רהיטים שלא יעמדו בהעברה -
לעיתים רהיטים זולים או מאולתרים בנויים בצורה גרועה כל כך שפירוק והרכבה שלהם, או טלטולי המעבר, הורסים אותם כליל. אם יש רהיט כזה, עדיף לפרקו ולהשליכו עוד בדירה הישנה ולא להעבירו לחדשה ולהשליכו משם.

5. רכישות חדשות-
אם בכוונתנו לרכוש ציודים חדשים שזקוקים להובלות – רהיט, מכשיר חשמלי וכיוצא בזה – כדאי לתאם את מועד הרכישה וההובלה כך שהציוד יגיע ישירות לדירה החדשה.

6. "טרמפ" על ההובלה-
פעמים רבות, משפחות מבוססות "מורישות" פרטי ציוד לילדיהן או למכריהן: מקרר משומש, טלוויזיה שהוחלפה, מיטה, שולחן, כיסאות וכו'. בעת מעבר דירה ניתן בהחלט לנצל את ההובלה לשם העברת הפריטים הללו ליעדיהם החדשים, ובכך לחסוך הובלות מיוחדות. חברות הובלות רבות יבצעו העברה כזאת ברצון, תוך תוספת זעומה בלבד למחיר (ואולי אפילו בחינם). יש רק להקפיד על סדר העמסה נכון שיאפשר פריקה קלה של הציוד הנוסף בהתאם למסלול הנסיעה.

אז מה, צריך להעביר "הכל"? מסתבר שלא. עם קצת מחשבה, קצת תיכנון וקצת תיאום, ועם נכונות ונחישות להיפטר מ"ענתיקות" שלא נשתמש בהן עוד, נפח ההובלה ומחירה עשויים לרדת בצורה משמעותית. לבד מן החיסכון בכסף, זו ההזדמנות שלנו לחסוך גם בזמן ובמאמץ של אריזה ופריקה. זו גם הזדמנות נפלאה לסדר ארונות בצורה יעילה וידידותית יותר, לתקן ולשפץ, ובעיקר להתחדש.

23

ספקי שירות בתחום הובלות

מצא בעל מקצוע

מובילים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

7 כללים לבחירת חברת הובלה להעברת משרד

7 כללים לבחירת חברת הובלה להעברת משרד

כללי יסוד לבחירת חברה מומלצת להובלת משרדים שיעזרו לכם לשלם פחות ולקבל יותר

קרא עוד