23

ספקי שירות בתחום הובלות

10 טיפים לבחירת חברת הובלות

במאמר יוסבר כיצד עלינו לבחור חברת הובלות ומהם הדברים שעלינו לשים לב אליהם בהתנהלות עם מובילים.

10 טיפים לבחירת חברת הובלות

ב "פרויקט" הסבוך הזה של מעבר דירה , בחירת מוביל או חברת הובלות היא אלמנט קריטי בעל חשיבות מרובה. מעבר דירה כשמו כן הוא – העברה של "כל הדירה" (כלומר, תכולתה) למקום חדש, שזהו בעצם המימוש של המעבר.
לתכולתה של הדירה יש חשיבות מרובה לבעליה מבחינה אישית, רגשית, וכמובן מבחינה מעשית. לכן, אם רהיט או חפץ ניזוקו תוך כדי ההעברה, או פריט חשוב הלך איכשהו לאיבוד תוך כדי המעבר, עלולה להיגרם לבעלים עוגמת נפש רבה.
סיפורי אימה רבים נפוצים על מובילים שלא התייצבו להעברה, שדרשו תשלום נוסף בכל מיני אמתלאות, שגרמו נזקים, שגנבו פריטי ציוד או שסתם "לא היו נחמדים" - כיצד נוכל להבטיח כי מוביל או חברת הובלות שבחרנו יעשו מלאכתם נאמנה?

10 טיפים לבחירת חברת הובלות

כמו כל נותן שירות, המלצה של לקוח מרוצה היא האינדיקציה הטובה ביותר. אם יש לנו חברים או קרובים שממליצים בפה מלא על מוביל או חברת הובלה ששירתו אותם נאמנה, כדאי לקבל את המלצתם. מצד שני, יש תמיד להתייחס לסיפורים ולהמלצות בהסתייגות מסויימת – אנשים רבים נוטים להצניע תקלות שקרו להם ושמעידות על בחירה לקוייה או פיקוח לקוי שלהם.

על כן, גם אם בחרנו מוביל או חברת הובלה לפי המלצות נלהבות, הדבר אינו פוטר אותנו מהתנהלות צרכנית נבונה ואחראית ומכמה בדיקות נוספות:

1. האם זו חברה ידועה וגדולה? גם אם מדובר בהובלות קטנות, תמיד עדיף לפנות לשירותיה של חברה ידועה וגדולה. ככל שהחברה גדולה יותר, כן גדל הסיכוי שנוהלי העבודה שלה מסודרים, שהיא מבוטחת כחוק, שעובדיה קבועים ואמינים, שהיא תעמוד בהתחיבויותיה וש"יהיה עם מי לדבר" במקרה של תקלה או נזק. כדאי לבדוק פירסום בדפי זהב, האם יש אתר אינטרנט, והאם יש תגובות והמלצות גולשים.

2. האם לחברה יש ביטוח? מובילים רבים מפרסמים, לפעמים, שיש להם ביטוח הובלות מלא, גם אם אין להם - לכן, רצוי לא לסמוך אך ורק על הפרסום, ולבקש מחברת ההובלה את המסמכים המתאימים המעידים על כך שאכן היא מבוטחת. רק חברת הובלה בעלת ביטוח הובלות מלא - היא חברה רצינית.

3. האם יש נכונות להתחייב? מוביל או חברת הובלה שמסרבים לחתום על חוזה או על זכרון דברים מבטאים בכך בעצם שני דברים: האחד, שאינם משוכנעים ביכולתם לתת שירות טוב; והשני, שאינם מוכנים לשאת בתוצאות מעשיהם. בשני המקרים, כנראה שעדיף לחפש מישהו אחר.

4. האם הצעת המחיר רצינית? הצעת מחיר רצינית ניתנת לאחר בדיקה מקדימה של הריהוט והציוד שמועמדים להעברה, חקירה בדבר חפצים כבדים או רגישים במיוחד (פסנתר, שולחן זכוכית וכדומה), בדיקת הקושי בנקודת המוצא ובנקודת היעד (גודל המעלית, מספר המדרגות, מרחק מהכביש וכדומה), בדיקת מרחק הנסיעה והערכת מספר הארגזים
שיהיו. מוביל ש"זורק" מחיר מבלי לשאול ולחקור כאילו מצהיר על עצמו – ההצעה שלי היא "על הקרח", אני אמצא את הדרך לקבל ממך יותר כסף.

5. האם המחיר כולל אריזה? לא כל אחד מעוניין בשירות אריזה ו/או פריקה, אם יש עניין בשירות הזה יש לברר היטב מה מחירו ולהסכים עליו מראש לאחר בדיקה והערכה של המוביל (לא בטלפון!).

6. האם המחיר סביר? מחיר זול מדי מעלה חשד לעבודה "זולה". זה חיסכון שעלול לעלות ביוקר.

7. האם המוביל מוכן לתת שמות של לקוחות קודמים? מוביל טוב ובטוח בעצמו לא יהסס לתת שמות וטלפונים. מוביל שמסרב יודע בדיוק למה! כדאי מאוד להתקשר ללקוח או שניים (שעברו בימים האחרונים, לא לפני שנה!) ולשמוע את חוות דעתם על השירות שקיבלו.

8. האם המוביל מנסה לקבוע הובלה לשעה מאוחרת? שעה מאוחרת (אחרי 11:00) משמעותה – המוביל מבצע הובלה אחרת מוקדם בבוקר. המשמעות האמיתית – המוביל יאחר להגיע אליכם, והסבלים יהיו עייפים ונרגזים. ככל שהדבר אפשרי, הובלה יש לקבוע לשעות הבוקר בלבד.

9. כיצד מתכנן המוביל להגן על פריטי הריהוט? אמירות בנוסח "נעטוף בשמיכה" אינן רציניות. רהיטים יש לעטוף היטב בניילון נצמד, עדיף מעל ריפוד קרטון או ניילון בועות ("פצפצים").

10. האם המוביל מציע לכם להעביר חפצים רגישים בעצמכם? אם כן, כנראה שאינו בוטח בעובדיו שיעבדו בזהירות ובתשומת לב.

11. האם המוביל יספק ארגזים וחומרי אריזה? אם בכוונתכם לארוז בעצמכם, איסוף ארגזים מגדלים שונים ובאיכויות שונות יקשה על האריזה, על הסימון ועל ההובלה. מוביל רציני יספק ארגזי קרטון חדשים או ארגזי עץ, חומרי אריזה חדשים, יביא אותם כמה ימים מראש לפי דרישתכם ויבוא לאסוף אותם לאחר פריקה לפי בקשתכם.

23

ספקי שירות בתחום הובלות

מצא בעל מקצוע

מובילים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

הובלות לא רק על-ידי בעלי מקצוע

הובלות לא רק על-ידי בעלי מקצוע

במאמר יוסבר איך ניתן לבצע הובלת דירה בשיטת עשה זאת בעצמך, ללא עזרת בעל מקצוע או חברות הובלה.

קרא עוד