30

ספקי שירות בתחום דשא

תחזוקת מדשאה

במאמר יוסבר על תחזוקת מדשאה, ועל הטיפולים השונים הנדרשים לבצע, כדי לשמור על דשא ירוק (השקיה, דישון, כיסוח ועוד).

תחזוקת מדשאה

מדשאה (שאינה סינטטית) מחייבת טיפול ואחזקה שוטפים, אלא אם כן אין לכם בעיה אם זה שהדשא של השכן ירוק יותר... כדי שהדשא יראה בריא ובעל מראה רענן נדרשים לו טיפולים תחזוקה שונים שיאפשרו לו לתפקד היטב לייעודיו השונים, וביניהם נוי, ספורט, בילוי ועוד. תחזוקת מדשאה כרוכה בסוגים שונים של טיפולים החל מהשקיה, דרך דישון, כיסוח וטיפול במזיקים. הטיפולים הללו צריכים להיעשות באופן סדיר על פי התדירות הדרושה לכל סוג טיפול.

כדי לתפעל תחזוקת מדשאה באופן יעיל וטוב יש לבצע טיפולים שונים. להלן טיפולי תחזוקת המדשאה החיוניים:

השקיה - יש להשקות את דשא במערכת השקיית גינות קבועה ומסודרת, בעלת ממטירים המיועדים להשקיית מדשאה. תדירות השקיית מדשאה משתנה על פי עונת השנה והאקלים באותו אזור. בכל מקרה, כאשר ניכרים במדשאה סימני צמא כמו שינוי גוון הדשא וקיפול של העלים – חייבים להשקות. יש לוודא מדי חודש את תקינות מערכת ההשקיה. טיפ (טיפה): מומלץ להשקות בשעות הבוקר המאד מוקדמות - לפני הזריחה! כך הדשא יישאר יבש לאורך כל שעות היום ונמנע מחלות עלים וקרקע.

דישון - תחזוקת מדשאה דורשת דישון מבוקר בתדירות של כפעמיים בשנה. סוג הדישון משתנה על פי העונה. בחורף נדשן דישון חורפי ובאביב, לקראת הקיץ, נדשן דישון קיצי. הדישון מתבצע על פי מינונים והוראות פיזור על הדשא כפי שמתואר על גבי אריזות הדשנים. בתהליך תחזוקת מדשאה ניתן אף לדשן בדשנים מסיסים, ואז יש לבצע את התהליך בתדירות של אחת לחודש, ובמינון של 10 גרם/למ"ר. בסיום הדישון יש להשקות מיד את המדשאה .דישון בדשנים ממיסים זול יותר אך מדובר בהשקעת זמן רבה יותר.

כיסוח - תחזוקת דשא כוללת כמובן את הכיסוח שלו. כיסוח דשא ייעשה לפי קצב הגידול של הדשא ולא על פי לוח זמנים מתוזמן מראש. קיימים הבדלים בקצב צמיחת דשא במהלך השנה. בחורף - כמעט ואין צורך בפעולת הכיסוח, ובקיץ - הכיסוח נעשה בתדירות גבוהה. בכל כיסוח יש להוריד את השליש העליון של העלים בלבד. מדשאה יפה, עשויה מרבד ירוק של גבעולים ועלים, ולא שטח שכוסח עד גובה הקרקע. מומלץ לכסח את הדשא בשעות קרירות של היממה, כאשר המדשאה לא רטובה והדשא רענן. כמו כן, כדאי להשתמש במכסחת דשא חזקה ומהירה, ולדאוג להשחזת הסכינים במכסחת לעיתים תכופות.

טיפול במזיקים - חלק מתהליך תחזוקת מדשאה הוא הטיפול במזיקים השונים. האביב וראשית הקיץ היא עונת הכנימות, הגורמות לעיוותים בעלים ועיכוב בצמיחת הדשא. כמו כן, הכנימות מעודדות התפתחות פטריות. יש להדביר כנימות בחומרים הייעודיים לכך, ולהימנע מלרסס בחומרים קוטלי מזיקים שלא נועדו לשימוש בקרבת דשא וצמחיה. מלבד כנימות קיים גם מזיק נפוץ בשם: פרודניה אשר תוקף את המדשאה וכלל הצמחייה בגינה. ניתן להדביר מזיק זה בחומר י בשם פרובייט. טיפ (טיפה): מומלץ לרסס נגד מזיקים בשעות הערב, ו להקפיד על כל כללי הזהירות, וביניהם ריסוס ברוח גבית למניעת ספיגת חומר הריסוס בפני המרסס.

דילול ואוורור - טיפול נוסף הקשור אל תחזוקת מדשאה הוא דילול או אוורור. תהליך זה חייב להתבצע ע"י גנן מקצועי ומנוסה.

אז לסיכום, אם עוד לא הבנתם - יש סיבה לכך שהדשא של השכן ירוק כל כך. עכשיו, אחר שקראתם את המאמר שלנו יש סיכוי שהשכן שלכם יביט בדשא שלכם ו...יקנא....

30

ספקי שירות בתחום דשא

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים