34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

עבודות אינסטלציה נפוצות - מה עושה האינסטלטור?

במאמר יוסבר אילו עבודות אינסטלציה נפוצות אשר לשמן מזמינים אינסטלטור: פתיחת סתימות, איתור נזילות, והתקנות כלים סניטריים.

עבודות אינסטלציה נפוצות

עבודות אינסטלציה הן מן המגוונות ביותר בכל התחום הגדול של עבודות בניין ותחזוקת הבית. כמה סיבות לכך: ראשית, עבודות אינסטלציה כשלעצמן כוללות בתוכן תחומים רבים: בניית תשתיות, התקנת כלים סניטריים וחיבורם, איתור נזילות ותיקונן, פתיחת סתימות בצינורות ביוב ודלוחין, פתרונות לבעיות ניקוז ועוד ועוד.

שנית, אין דומה מערכת אינסטלציה בבית אחד למשנהו – בכל בית ובכל דירה קיימים חיבורים שונים ומיוחדים, כלים סניטריים מסוגים שונים ובגילאים שונים, דרכי חיבור שונות או מיוחדות וכו'; ושלישית – לאחר ביצוע עבודות אינסטלציה יש לבצע בדרך כלל עבודות משלימות: ריצוף, חיפוי, טיוח, צביעה ועוד.

ביקור אינסטלטור בדירה איננו מתמצה אם כן בפתרון הבעיה הספציפית שאותה התבקש לפתור – כמעט תמיד יהיה האינסטלטור חייב לבצע עבודה נוספת, או מיוחדת, שקשורה בבעיה המקורית שבגללה הוזמן. לעתים קרובות, אינסטלטור מומחה מצביע על בעיות אחרות שהוא רואה, אם בעיות קיימות ואם בעיות עתידיות, ובדרך כלל מזמין העבודה סומך על דבריו ומקבל את עצתו. אנו רואים אם כן כי תפקידו של האינסטלטור מורחב למעשה, והוא משמש מעין יועץ (ולפעמים קבלן) בנושאים רבים ומגוונים שקשורים לתחזוקת הבית.

סיבות עיקריות להזמנת אינסטלטור

הסיבות השכיחות ביותר להזמנת אינסטלטור הן פתיחת סתימות ותיקון נזילות.
סתימות במערכת הביוב אופייניות מאוד לדירות בקומות הקרקע ולבתים צמודי קרקע, משום שצינורות הביוב הטמונים בקרקע במאוזן רגישים לחדירת שורשים ולשברים מכניים שנגרמים כתוצאה מעבודות קרקע, תזוזות אדמה וכו'. לעומתן, סתימות בצנרת הדלוחין מתרחשות יותר דווקא בתוך תחומי הדירות, גם אם הן בקומות גבוהות, משום שהסיבה העיקרית להן היא הצטברות של שומנים ושל שאריות חומרי ניקוי במסלולים המסובכים של הצנרת הזאת.

איתור נזילות ותיקונן היא הסיבה השנייה בשכיחותה להזמנת אינסטלטור ולביצוע עבודות אינסטלציה – בדירה, בעסק, בחנות, במשרד ובעצם בכל מקום. איתור נזילות במערכת אספקת המים שפועלת בלחץ הוא בדרך כלל קל יחסית, משום שכתמי הרטיבות נראים בבירור ומתפשטים במהירות, ונזילות בברזים ובצינורות נראות בעין.איתור נזילות שמקורן במערכת הניקוז - דלוחין וביוב – עלול להיות קשה הרבה יותר, משום שהנזילות עלולות להיות "חמקניות" הרבה יותר ומשום שהצנרת כולה טמונה תחת הריצוף.

כאמור, סיבות נוספות להזמנת אינסטלטור הן התקנות למיניהן – אם במסגרת שיפוצים ואם במסגרת החלפת כלים ומתקנים שהתבלו או התקלקלו, וכאן מגוון העבודות גדול מאוד: התקנת אסלות, כיורים, מקלחונים, ברזים וכדומה; התקנת חיבורים למכשירים ביתיים – מכונת כביסה, מייבש, מזגן, מקרר, מדיח כלים, דוד חימום, דוד שמש וכדומה; התקנה ותיקון של מערכות הסקה, הן מרכזיות והן דירתיות; החלפת ברזים, סיפונים, מכסי ניקוז, רשתות ניקוז, גופי חימום, אטמים וכו'; התקנה ותיקון של מערכות השקייה, טפטוף והמטרה והצינורות והברזים הנלווים להן; ועוד.

חשוב לדעת

ביקור אינסטלטור אצל הלקוח איננו מסתיים עם פתרון הבעיה או סיום ההתקנה –על האינסטלטור לבצע בדרך כלל עבודות נלוות נוספות: אם היה צורך לפתוח ריצוף או חיפוי קרמיקה, עליו להשיב את המצב לקדמותו; אם בוצעה חציבה או נקדחו חורים בקירות או בתקרה, יש לטייח ולהחליק את האזור ואחר כך לצבוע אותו כהלכה; וכמובן יש לפנות חומרי פסולת וציוד מקולקל בצורה מסודרת ולבצע ניקיון סופי של סביבת העבודה.

אנו רואים אם כן כי עבודות אינסטלציה עלולות להיות סבוכות ומסובכות. על כן רצוי מאוד להזמין אך ורק אינסטלטור מומחה – איש מקצוע בעל המלצות שאפשר לסמוך עליו, לקבל את עצותיו והמלצותיו ולבטוח באיכות עבודתו.

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
3 דרכים לשחרור סתימה במקלחת ללא עזרת אינסטלטור

3 דרכים לשחרור סתימה במקלחת ללא עזרת אינסטלטור

במאמר יוסבר על הדרכים לפתיחת סתימה במקלחת בשיטת עשה זאת בעצמך, וללא עזרת אינסטלטור.

קרא עוד
6 שלבים לתהליך פתיחת סתימה בכיור

6 שלבים לתהליך פתיחת סתימה בכיור

במאמר יוסבר כיצד נבצע פתיחת סתימה בכיור בשיטת עשה זאת בעצמך וכן יובאו טיפים והוראות בטיחות.

קרא עוד
איך לבצע שחרור סתימה באסלה ללא חומרים והזמנת בעל מקצוע

איך לבצע שחרור סתימה באסלה ללא חומרים והזמנת בעל מקצוע

במאמר יוסבר כיצד לבצע פתיחת סתימה באסלה ללא חומרים מסוכנים וללא עזרת אינסטלטור

קרא עוד