34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

3 דרכים לשחרור סתימה במקלחת ללא עזרת אינסטלטור

במאמר יוסבר על הדרכים לפתיחת סתימה במקלחת בשיטת עשה זאת בעצמך, וללא עזרת אינסטלטור.

טיפול ומניעת סתימה במקלחת

יום אחד, בעודי מתקלח במקלחת בדירת המטר וחצי בה התגוררתי עם חברתי, שמתי לב שהמים מתחילים לטפס מעלה ואני בעצם נמצא במעין ונציה של המזרח התיכון. למרות שהפלא הזה יכול היה לשפר את מצבי הכלכלי (במיוחד אם הייתי מכריז על הבית שלנו כצימר עם בריכה) הייתי מאוד לא מאושר ממנו. עד שסגרתי את הברז המים כבר הספיקו ללחך את האסלה, את סל הכביסה, את הארונות, ועל אף שהאינסטלטור שלי הבטיח שהוא זמין לפתיחת סתימות ושאר בעיות אינסטלציה 24 שעות ביממה - לא ששתי להזמינו באמצע הלילה אל תעלת בלאומילך שהלכה והתהוותה בדירתי.

מה אפשר לעשות עם סתימה במקלחת?

ובכן ראשית, סוף מעשה במחשבה תחילה. כאשר עוברים דירה, ראוי להקדיש תשומת לב לאינסטלציה. כדאי להעביר בכל המקלחות בבית "משחולת" (מעין קפיץ מתכתי באורכים משתנים שניתן להשיג בכל חנות כלי עבודה). אם אין לכם ציוד כזה הזמינו אינסטלטור. במקרים שהסתימה התהוותה עם הזמן, אלו האפשרויות העומדים בפניכם:

שימוש בחומרים כימיים

ישנם גם חומרים כימיים הפותחים סתימה, אבל אם אינכם יודעים אם הצנרת שבביתכם היא ממתכת או פלסטיק, השימוש בחומרים כימיים איננו רק מסוכן, אלא גם עלול לפגוע בבריאותכם. במקרים רבים, אין בעיה לשחרר את הסתימה באופן עצמאי. יש רק לפתוח את פתח הניקוז בעזרת מברג או סכין, לוודא שאתם רואים את מקור הסתימה (ניתן להשתמש לצורך זה גם בפנס) ולהוציא את ה"ג'יפה" שהצטברה שם בידיים (לרוב מדובר בעיקר בשערות).

שימוש בפומפה

במקרים יותר מסובכים ניתן להשתמש לצורך פתיחת סתימה באמבטיה בפומפה. הכניסו את הפומפה למקלחת וודאו שפיית הגומי של הפומפה מכסה את פיית הניקוז של המקלחת וכן שפיית הפומפה מכוסה בשכבה של מים. בשלב הזה ניתן להתחיל לפמפם (10-15 פעם) לחץ המים הנוצר מהפמפום כנראה יביא לשחרור הסתימה.

שימוש במשחולת לצורך פתיחת סתימה באמבטיה

פיתרון נוסף למצב הוא להשתמש במשחולת, שעליה דיברנו קודם לכן. עליך להשחיל אותה עד שהקפיץ פוגע בסתימה לסובב את הידית של המשחולת בכיוון השעון. הקפיץ יתפוס את הסתימה. המשך לסובב את הקפיץ ומשוך אותו החוצה, וסיימת את פתיחת הסתימה. השימוש בחומר חומצתי לפתיחת סתימות במקלחת הוא מוצא אחרון.

בטיחות בעבודה

יש לנהוג בזהירות יתרה לגבי שימוש בחומרים כימיקלים וחומצות בשחרור סתימות במקלחת. יש להרחיק חומרים אילו מהעיניים ומהעור מאחר והם יכולים לגרום לכוויות וצריבות. יש לבדוק כי החומר מתאים לשימוש על החומר ממנו עשויים האמבטיה או המקלחת ויש לבצע את הוראות היצרן הרשומות על המוצר במדויק. אין לערבב חומרים כימיקלים שונים. כשמדובר בסתימות מורכבות, (כמו למשל במקרה שהחסימה קרוב לפתח הביוב המרכזי בבית), רצוי בד"כ לא לנסות לטפל בבעיה באופן עצמאי, אלא להזמין, או לפחות להיוועץ עם בעלי מקצוע מומחים על הבעיה.

טיפים

1. ניתן להתקין רשת מסננת סמוך לפתח הביוב כדי למנוע סתימות ושאר בעיות אינסטלציה. פעולה זו תמנע מהסתימה להגיע למקום שבוא אינכם יכולים לטפל בה בקלות.
2. אם אין לכם משחולת כעזרה ראשונה אפשר גם לקחת קולב מתכתי דק, לפרק אתו ולהשתמש בו כמשחולת, בעיקר אם הסתימה קרובה.
3. אם השתמשתם בחומרים כימיים כדי לפתוח את הסתימה, הזהירו את האינסטלטור על מנת שיוכל לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים.
4. אם החלטתם להשתמש בחומרים כימיים, אל תשכחו להשתמש בכפפות, לפתוח את חלונות חדר האמבטיה ולאווררו היטב.
5. אם אין לכן גישה לחומרים כימיים, נסו לשפוך לפתח הניקוז סודה לשתיה, על זה חומץ, ולאחר רבע שעה מים חמים. זהו טיפול מונע שנוהגים לעשות לכיורים.

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

צילום של פומפה ומפתח ברגים לשחרור סתימות

צילום של משחולת (צנרת קפיץ) לשחרור סתימות

כתבות ומאמרים

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
עבודות אינסטלציה נפוצות - מה עושה האינסטלטור?

עבודות אינסטלציה נפוצות - מה עושה האינסטלטור?

במאמר יוסבר אילו עבודות אינסטלציה נפוצות אשר לשמן מזמינים אינסטלטור: פתיחת סתימות, איתור נזילות, והתקנות כלים סניטריים.

קרא עוד
6 שלבים לתהליך פתיחת סתימה בכיור

6 שלבים לתהליך פתיחת סתימה בכיור

במאמר יוסבר כיצד נבצע פתיחת סתימה בכיור בשיטת עשה זאת בעצמך וכן יובאו טיפים והוראות בטיחות.

קרא עוד
איך לבצע שחרור סתימה באסלה ללא חומרים והזמנת בעל מקצוע

איך לבצע שחרור סתימה באסלה ללא חומרים והזמנת בעל מקצוע

במאמר יוסבר כיצד לבצע פתיחת סתימה באסלה ללא חומרים מסוכנים וללא עזרת אינסטלטור

קרא עוד