13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

החלפת צנרת מחייבת עבודה של אינסטלטור מיומן ומנוסה שיש לו את כל הידע והכלים. לפניכם המאמר השלם עם כל הנקודות החשובות בהחלפת צנרת.

החלפת צנרת – רב הנסתר על הגלוי

יש כמה מערכות בבית שאנו נוטים לשכוח מהן כל עוד הן לא עושות לנו צרות. הצנרת היא אחת מהן. קל מאוד להתעלם מהקיום שלה, כי לאורך כל הזמן היא עובדת ברקע, תוך שהיא נחבאת מאחורי קירות ורצפות כשאין לנו באמת צורך ממשי לראות או להרגיש אותה.
אבל הצנרת היא למעשה אחת המערכות החיוניות וההכרחיות לניהול תקין של הבית. היא מאפשרת זרימה שוטפת של מים למקלחת, לשטיפת כלים ולמכונת הכביסה, ובמקביל מוציאה את מי הביוב אל מחוץ לבית, לתוך מערכת הביוב העירונית. לכן, אם חלילה הצנרת מתקלקלת, איכות חיינו נפגעת ואנו נאלצים לשנות את השגרה היומיומית שלנו עד לתיקון שלה.

כמו כל מערכת ביתית אחרת שמתעסקת עם מים, כך גם הצנרת מועדת לנזילות, לדליפות או לפיצוצים, וביחד עם בלאי טבעי, תוחלת החיים שלה מוגבלת. כך שאם אתם מתגוררים בבית שגילו מעל 15 שנים, כדאי לחשוב על החלפת צנרת, בטח אם אתם סובלים מסתימות חוזרות ונשנות או בעיות אחרות שנגרמות על ידה.

אבל מן הסתם, אם הגעתם למאמר הזה, כנראה שאתם צריכים מידע על החלפת צנרת. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. כדי לרכז לכם במקום אחד את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני, תוך כדי ואחרי הפעולה.

מתי ואיך יודעים שצריך להחליף צנרת

יש מקרים מובהקים שבהם רצוי ואולי אף נחוץ להחליף צנרת. לעומתם, יש מקרים שבהם אין לכם ברירה אחרת. אבל לא משנה מה הסיבה, בכל מצב בדקו היטב את הצנרת שלכם טרם ההחלפה והחליטו לגופו של עניין על ההחלפה:

נזילות או דליפות – אם הצנרת שלכם הגיעה למצב שכבר יש לה נזילות או דליפות, אין מנוס מלהחליף אותה. לצינורות, בטח כאלה מפלסטיק, יש תכונה כזו שכאשר נוצר סדק או חור במקום אחד, גם אם זה יתוקן, הלחץ שייווצר על הצינור עצמו יסדוק וישבור אותו במקום אחר. לכן, במצב כזה, עשו לעצמכם טובה גדולה, ופשוט החליפו את הצנרת כולה. היא במילא עשתה את שלה ולא תחזיק מעמד יותר מדי זמן.

צנרת מתכת או ברזל – בניגוד לבניה העכשווית שבה מורכבת בבתים צנרת פלסטיק שיש לה יתרונות מובהקים, בבנייה הישנה נהגו להרכיב צנרת מברזל או ממתכת. באופן טבעי רכיבי מערכת כזו יכולים להיסדק או להישבר, ובנוסף הם גם מתמלאים חלודה ופולטים למים חומרים מזיקים שאינם בריאים. לכן, אם בבית שלכם מותקנת צנרת ברזל או מתכת, שקלו להחליף אותה ללא היסוס.

צנרת ישנה – אם הצנרת בבית שלכם היא מעל 15 שנה, סביר מאוד שהיא כבר מתחילה להתיישן ולהתבלות ומן הסתם בעוד כמה שנים במילא תיאלצו להחליף אותה. במצב כזה, רצוי לבצע בדיקה כדי להקדים תרופה למכה ולמנוע מעצמכם עוגמת נפש עתידית.
מעבר דירה או שיפוץ כללי – לפעמים כל מה שצריך כדי להשתדרג, זו הזדמנות. ומעבר דירה או שיפוץ הן הזדמנויות מעולות להחלפת צנרת, ותוך כדי להעלות את ערך הדירה. גם כאן מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של הצנרת, ובמידת הצורך להחליף את כולה או את חלקה.

איזו צנרת כדאי להתקין

כפי שאמרנו, הצנרת שנהוג להתקין כיום מורכבת מצינורות ומרכיבי פלסטיק. לעומת רכיבי המתכת שהיו בעבר, הפלסטיק הוא קל ומהיר מאוד להתקנה. בנוסף לכך הוא גם נחשב לחומר גמיש יחסית, שאינו צובר חלודה ושתוחלת החיים שלו ארוכה יותר.
אבל גם אם אתם מתקינים צנרת פלסטיק, כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים ושמיקום הדירה או הבית שלכם הם פרמטרים קריטיים בבחירה שלהם.
הסוג הראשון הוא צנרת מסוג PEX שנחשבת עמידה בטמפרטורות קיצוניות, כך שאם אתם גרים בצפון או בהרי ירושלים עדיף שתתקינו אותה. בשאר המקומות, במיוחד בדרום ובמרכז, ההעדפה היא לצנרת מסוג SP (Super Pipe) שמתאימה לטווח גדול של טמפרטורות. צנרת SP עשויה פלסטיק מחוזק באלומיניום וכך נהנית גם מיתרונות הפלסטיק וגם מאלה של המתכת, כולל גילוי על ידי גלאי מתכות, דבר שבמידת הצורך יכול לסייע לאיתור נזילות.

איך זה מתבצע בפועל?

החלפת צנרת מחייבת עבודה של אינסטלטור מיומן ומנוסה שיש לו את כל הידע והכלים. אל תתפתו לעשות זאת בעצמכם או לקחת מישהו זול ופחות מיומן, כי בסופו של דבר עבודה חובבנית תעלה לכם זמן וכסף בהמשך.
העבודה מתחילה בתכנון נכון. קחו בחשבון שהחלפת צנרת היא בהחלט הזדמנות גם לשדרג את הפונקציונליות שלה. תוכלו להוסיף או לשנות נקודות מים, להחליט על מיקום חדש של הצנרת (למשל להחליף מיקום למטבח או לחדר האמבטיה), והדבר החשוב מכולם – אם אתם מתגוררים בבית דירות – תוכלו להתנתק מהצנרת של הבניין. התלות בצנרת של הבניין מקשה מאוד על תיקון הצנרת והופכת אתכם לשבויים של הבניין בנושא הזה. אם מתאפשר לכם, תתנתקו.
לאחר התכנון מתחילים לעבוד. ככל הנראה יהיה צורך להרים את המרצפות או לשבור את הקירות, לשלוף את הצנרת הישנה ולפרוס במקומה את החדשה.
עם סיום העבודה וודאו שהאינסטלטור מבצע בדיקת לחץ מים וצלמו את הצנרת, שיהיה לכם תיעוד מצולם של מיקום כלל הרכיבים בתוך הקירות וברצפה, אם תהיה תקלה בעתיד.

וכמה זה עולה? החלפת צנרת מחירים

החלפת צנרת שאינה גלויה, כלומר שכוללת עבודות שבירת רצפות, חפירה או חציבה בקירות, תעלה בין 900-1,400 ₪ למטר, כך שבסופו של דבר התהליך כולו יכול להגיע גם לסביבות ה-25 אלף ₪.
ממליצים לכם להסתכל על מחירון עבודות אינסטלציה של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

יחד עם זאת, למרות שהחלפת צנרת אינה עבודה זולה, היא בהחלט הכרחית במקרים מסוימים ואין ספק שתעשה לכם את החיים קלים ונעימים הרבה יותר, מה שנקרא – זורמים 😊. רק הקפידו שהיא נעשית באופן מקצועי.

בהצלחה!

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

"הצנרת היא למעשה אחת המערכות החיוניות וההכרחיות לניהול תקין של הבית."

"אם הצנרת שלכם הגיעה למצב שכבר יש לה נזילות או דליפות, אין מנוס מלהחליף אותה"

"החלפת צנרת מחייבת עבודה של אינסטלטור מיומן ומנוסה שיש לו את כל הידע והכלים."

כתבות ומאמרים

היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

במאמר יוסבר על כל סוגי הצנרת הביתית ויוצגו היתרונות והחסרונות של כל סוג צנרת מול האחרות

קרא עוד
החלפת צנרת בדירה

החלפת צנרת בדירה

במאמר יתוארו סוגי הצנרת העיקריים הקיימים בשוק ומה יש לוודא לפני ביצוע החלפת צנרת בדירה

קרא עוד
החלפת צנרת בבניין

החלפת צנרת בבניין

במאמר יוסברו מהם הסימנים לבעייה בצנרת ומהם סוגי הצנרת העיקריים המשמשים להחלפת צנרת בבניין

קרא עוד
כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

במאמר יוסבר על כל סתימות הצנרת האפשריות בדירה וצינורי ניקוז וכיצד נטפל בהן בעצמינו

קרא עוד