13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

החלפת צנרת בדירה

במאמר יתוארו סוגי הצנרת העיקריים הקיימים בשוק ומה יש לוודא לפני ביצוע החלפת צנרת בדירה

החלפת צנרת בדירה

החלפת צנרת בדירה נעשית במקרה של פיצוצים בצנרת, במסגרת שיפוץ הדירה והחלפת צנרת ישנה בחדשה, ובמסגרת שיפוץ חדר האמבטיה. זוהי עבודה מורכבת הדורשת מיומנות של איש מקצוע בלבד, אינסטלטור, המתמחה לא רק בהחלפת צנרת, אלא גם בסוגים הרבים שקיימים היום בשוק. וכאלו מסתבר, יש לא מעט.

סוגי צנרת

סוגי הצנרת הקיימים היום בשוק הם רבים, ביניהם צנרת sp, צנרת פסקגול ומוטיגול, צנרת פולירול הנקראת גם צנרת חוליות, צנרת נחושת, צנרת מתכת ועוד. בצינורות מתכת לא משתמשים יותר בתוך דירות ובתים. צנרת אלומיניום היא צנרת עמידה בפני נזקים. לעומתה, צנרת עשויה פלסטיק לא מעודדת הצטברות אבנית. צנרת ובה חומר הפוליאתילן מאפשרת עמידה בלחץ מים גבוה, ואף בטמפרטורה גבוהה. לכן, השיקולים בבחירת צנרת מתאימה הם רבים ומשמעותיים.

בחירת צנרת שאינה מתאימה, גורמת לקשיים ושיבושים רבים במהלך העבודה או לא עושה את העבודה כלל. על כן, בחירת אינסטלטור מקצועי, שלא יערוך ניסויים מקצועיים בביתכם, היא קריטית. צנרת הבית היא מערכת מורכבת למדי. היא מורכבת משני צינורות עיקריים. הראשון משמש להוביל את המים מצינור המים המרכזי, ואילו השני מנקז את המים, בהם השתמשתם, אל הביוב המרכזי. מיקום הצינורות ברוב המקרים הוא מתחת לרצפת הבית, עובדה ההופכת את החלפת הצנרת למורכבת וכרוכה בהרמת אריחי הרצפה. לפני החלפת צנרת בדירה חשוב לוודא עם האינסטלטור אם ניתן לבצע תיקון נקודתי, או יש להחליף את כלל הצנרת בדירה.

איתור נזילות

לפני שמתחילים להרים את כל המרצפות בבית, חשוב לוודא אם קיימות נזילות בצנרת. אם כן, יכול להיות שאין צורך להחליף את כל הצנרת בדירה, ואפשר להסתפק בטיפול נקודתי. נזילות יכולות לנבוע מחיבור לא מחוזק של הצינורות, ובמקרה זה התיקון הוא פשוט והבעיה נפתרה. נזילה יכולה להיגרם גם בשל חור בצינור, הנובע מצינור ישן וחלוד. גם במקרים אלו ניתן לסתום את החור על ידי טלאי מיוחד, ובהנחה והצינור כולו לא מועד לחורים וסדקים נוספים.

איתור נזילות מתבצע באמצעים מתקדמים, בהם ניתן אפילו להחדיר מצלמה זעירה לחור הביוב, ולעקוב אחר מעבר הצינור, על מנת לאתר את הבעיה. המצלמה המושחלת פנימה, מעבירה את הצילום היישר אל מוניטור קטן, וכך ניתן לראות את המתרחש במערכת, מבלי להתחיל להרים מרצפות.

במידה ומדובר בצנרת מסוג sp, מדובר בצנרת עמידה וחזקה, עשויה פלסטיק עמיד מאד. במקרים כאלו, אין צורך למהר ולחליף את כל הצנרת בדירה, אלא לבקש מהאינסטלטור לבצע בדיקת לחץ. בדיקה זו מאתרת נקודות חלשות בצנרת, דליפות בה, והיכן עשויות להיות בעיות בעתיד. את הבדיקה מבצעים באמצעות הזרמה של אוויר אל הצינורות בלחץ מאד גבוה. בצורה זו מאתרים את התקלה ומתקנים אותה. במקרה זה נחסכת הוצאה גדולה, והתיקון הוא נקודתי בלבד.

החלפה יעילה ולטווח ארוך

חשוב לוודא, כי אתם מקבלים שירותים של אינסטלטור מוסמך, מקצועי, ובעל הבנה בסוגי הצנרת. עליו להתמחות בסוגים שונים, מאחר וקיימים שינויים מהותיים ביניהם ובדרכי התקנתם. עוד ודאו, כי נעשה שימוש בחלקים מקוריים בלבד. בתום החלפת הצנרת יש לוודא כי נעשתה בדיקת לחץ, כדי לראות, כי אכן ההתקנה היא תקינה. בדיקת לחץ יסודית היא בדיקה בה הצנרת נשארת תחת לחץ למשך יומיים, כך ניתן להסיר כל ספק בנוגע לתקינות הצנרת. במקרה של תיקון מקומי בלבד, יש לוודא כי אותר מקור הדליפה, תוקן. המלצה נוספת היא לוודא, כי הצנרת לא עוברת מתחת לארונות שלא ניתן להזיז אותם, כדי לאפשר תיקון נוח בשעת הצורך.

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

כל מה שחשוב לדעת לפני החלפת צנרת בבית

החלפת צנרת מחייבת עבודה של אינסטלטור מיומן ומנוסה שיש לו את כל הידע והכלים. לפניכם המאמר השלם עם כל הנקודות החשובות בהחלפת צנרת.

קרא עוד
היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

היתרונות של צנרת SP ופקסגול למול צנרות ברזל ונחושת

במאמר יוסבר על כל סוגי הצנרת הביתית ויוצגו היתרונות והחסרונות של כל סוג צנרת מול האחרות

קרא עוד
החלפת צנרת בבניין

החלפת צנרת בבניין

במאמר יוסברו מהם הסימנים לבעייה בצנרת ומהם סוגי הצנרת העיקריים המשמשים להחלפת צנרת בבניין

קרא עוד
כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

כיצד נבצע פתיחת סתימות בצנרת הביתית בעצמינו

במאמר יוסבר על כל סתימות הצנרת האפשריות בדירה וצינורי ניקוז וכיצד נטפל בהן בעצמינו

קרא עוד