12

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

פרופילי חלונות: בלגי לעומת "קליל"

במאמר יפורטו סוגי מסגרות ופרופילים נפוצים עבור חלונות לבית, ויוצגו יתרונותיהם וחסרונותיהם של הפרופילים השונים, נלמד על פרופיל בלגי וקליל.

פרופילי חלונות: בלגי לעומת "קליל"

דלתות וחלונות המבוססים על מסגרות אלומיניום הפכו לסטנדרט המקובל בבנייה – חלפו ימי חלונות העץ הישנים, שסבלו רבות מפגעי מזג האוויר ומקרינת השמש והצריכו צביעה קפדנית לעתים קרובות. השימוש בפרופילי אלומיניום מאפשר לעצב דלתות וחלונות צבעוניים שנעים בקלות, נסגרים היטב ומספקים אטימה מעולה בפני חום, קור, רטיבות, רוח ורעש.

מהם פרופילים?

אבני היסוד של המסגרות ושל הדלתות והחלונות עצמם הם פרופילים - אותם מוטות אלומיניום בחתכים שונים ובצבעים שונים שמאפשרים לבנות במדויק את המסגרות החיצוניות והפנימיות, להרכיב בתוכן את הזכוכיות (רגילות או בידודיות) ולתפעל אותן בקלות לצורך פתיחה, סגירה, גרירה, הרמה, אטימה או כל פעולה אחרת. פרופילים פשוטים לחלונות בנויים בצורת האות "ח" או האות "ם", צורה המאפשרת חוזק מבני רב יחד עם משקל קל מאוד. פרופילים משוכללים יותר מכילים מסילות וחריצים מיוחדים לאטמים, למברשות, לרשתות, לגלגלים או לכל תוספת אחרת שמחוברת לחלון או לדלת.

פרופילים תוצרת "קליל"

הפרופילים הנפוצים ביותר בארץ הם מתוצרת חברת "קליל" ונקראים על שמה. כאשר מדברים על פרופיל אלומיניום רגיל מתכוונים בדרך כלל לפרופיל "קליל" שרוחבו כ-6 ס"מ ועוביו כ-3 ס"מ – מידות שמאפשרות יציבות גם בדלתות ובחלונות גדולים. למפתחים גדולים (כמו לחלונות ראווה), משתמשים בפרופילים עבים וחזקים יותר, וחלונות קטנים ניתן לייצר באמצעות פרופילים דקים יותר כך שלא ייגזל שטח רב מדי מן החלון.
חלונות אלומיניום מיוחדים מסוג "קיפ" או "דריי קיפ" בנויים מפרופילים מיוחדים שעוצבו במיוחד עבורם.
בנוסף לפרופילים, חברת "קליל" מספקת מגוון גדול של פתרונות כוללים, כלומר: מכלולים מושלמים של מסגרות חיצוניות ופנימיות בדגמים רבים ובגדלים שונים, מכלולים שמוכנים גם להתקנת תריסים ורשתות מכל סוג.

מגרעת ידועה של דלתות וחלונות הבנויים מפרופילי אלומיניום היא היותם "גשרי קור" - המתכת מעבירה היטב קור, והלחות שבתוך החדר נוטה להתעבות על המשטחים הקרים האלה. כדי להתגבר על בעיה זו הומצא פרופיל אלומיניום ועץ – פרופיל אלומיניום שצידו הפנימי מצופה בעץ טבעי. העץ מבודד את הקור ומונע את תופעת ההתעבות, והוא גם דקורטיבי מאוד ומשדר תחושה של חמימות ויוקרה. פרופיל אלומיניום ועץ יקר יותר מאשר פרופיל אלומיניום רגיל, אך הוא משלב בתוכו את הטוב שבשני העולמות – הדיוק, החוזק והאטימה של האלומיניום יחד עם הבידוד, היופי והחמימות של פרופיל עץ מלא "קלאסי".

פרופילים בלגיים

סוג מיוחד של פרופיל המשמש בעיקר לעיצוב דלתות וחלונות גדולים נקרא בשם "פרופיל בלגי", למרות שגם הוא מיוצר בארץ. פרופיל בלגי "מקורי" בנוי מפסי ברזל דקים, המאפשרים לחלק את שטח החלון או הדלת למספר רב של משטחים ועדיין להישאר במבנה שמראהו "קל" ולא מסורבל. התוצאה יפה ומעניינת, אך הברזל נוטה להחליד ולכן זקוק לטיפול ולצביעה תקופתיים. בגלל סיבה זו, פרופיל בלגי ברזל אינו פופולרי במיוחד והמעצבים מעדיפים על פניו פרופיל בלגי אלומיניום – פרופיל דק בנוסח "בלגי" שעשוי מאלומיניום ולכן איננו מחליד ושומר על צבעו.

אנו רואים אם כן כי לרשות היצרנים של חלונות ודלתות עומד מבחר גדול של פרופילים. מבחר של צורות, של צבעים, של טקסטורות, של שילוב בין חומרים שונים ושל תמיכה בשיטות פתיחה והנעה שונות. בעת הזמנה של עבודות אלומיניום, כדאי מאוד לברר במדוייק באיזה סוג של פרופילים עומד היצרן להשתמש כדי להימנע ממפח נפש ומוויכוחים בנוסח "כל החלון מלא פרופילים, לא נשאר מקום לזכוכית", או "החלון אטום אבל רטוב, קר לי". כמו כן רצוי להיוועץ עם בעלי מקצוע ועם מומחים להתקנה ותיקון חלונות, לפני שמבצעים את ההתקנה - תכנון נכון והקפדה על הפרטים יבטיחו תוצאה מהנה ואיכותית.

12

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

במאמר נלמד כל מה שצריך לדעת על תיקון חלונות ועל התקלות הנפוצות בחלונות

קרא עוד
סוגי רשתות לחלונות וכיצד מבצעים החלפת רשת לחלון

סוגי רשתות לחלונות וכיצד מבצעים החלפת רשת לחלון

במאמר הבא נלמד הכל על רשתות לחלונות והתקנת רשתות לחלונות

קרא עוד
לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים

במאמר יוסבר מה בעצם כולל התחום של עיצוב פנים, מה החשיבות שלו למראה הכללי של הבית, והיכן ניתן כיום ללמוד את המקצוע.

קרא עוד