13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

סוגי רשתות לחלונות וכיצד מבצעים החלפת רשת לחלון

במאמר הבא נלמד הכל על רשתות לחלונות והתקנת רשתות לחלונות

יש לכם חלונות בבית? אם כן, כנראה שיש לכם גם רשתות לחלונות. הרשתות לחלונות הן כמעט "סטנדרט" בהתקנת חלונות בבית, הן נעות על מסילות משל עצמן (לצד החלונות עצמם והתריסים), והן מאפשרות פתיחת החלון והתריס לכניסת אוויר ואור אל החדר – מבלי שתצטרכו להשלים עם הכניסה של יתושים, חרקים, ושאר מעופפים אל הבית.
היום, תוכלו למצוא מגוון אדיר של רשתות לחלונות, בהתקנה מהירה ולא יקרה – אפילו כאלה שנראות שקופות לחלוטין או כאלה המספקות עמידות בפני בעלי חיים. כל מה שצריך לדעת על התקנת רשתות, תקלות נפוצות ברשתות ועוד – לפניכם.

ארבעת הסוגים הנפוצים של רשתות לחלונות

לצד הרשתות הישנות, העשויות אלומיניום, אלה שאנחנו רואים בחלונות הבתים בישראל מאז שנות השבעים, אנחנו רואים התחדשות והיצע נרחב של רשתות לחלונות מסוגים נוספים, המבטיחים פונקציונאליות לצד אסתטיקה – ויעילות לאורך שנים רבות. הנה עוד סוגים של רשתות לחלונות שחשוב להכיר
רשתות פיברגלס
רשתות הפיברגלס שונות מרשתות האלומיניום בכך שהן מאפשרות לאור ולאוויר לחדור, מונעות כניסה של יתושים אבל הן כמעט בלתי נראות, ולא מפריעות להתבונן החוצה מהחלון. רשתות פיברגלס מספקות יתרון נוסף על פני רשתות אלומיניום לחלונות, והוא עמידות גבוהה במיוחד. לא רק שרשתות פיברגלס הן עמידות מאוד, הן גם קלות (וזולות) לתיקון. ניתן למצוא "קיטים" לתיקון עצמאי של רשתות לחלונות העשויות מפיברגלס – וגם, כמובן, להזמין איש מקצוע לתיקון הרשת או סתימת חורים שנפערו בה – עלויות התיקון בדרך כלל נמוכות, החל מ – 200 ₪
רשתות עמידות במיוחד לבתים עם בעלי חיים
רשתות מסוגים שונים (כמו למשל רשת Strong Mash ) מספקות עמידות מוגברת בפני בעלי חיים. אם אתם מחפשים רשתות לחלונות המרפסת, וחוששים שהכלב יכרסם את דרכו החוצה – זו הרשת עבורכם. מדובר ברשת גמישה במיוחד וחזקה, והיא עשויה בדרך כלל מסיבי פוליאסטר עבים וגמישים במיוחד. עמידה בפני שריטות, נשיכות, ואפילו "התנגשויות" של בעל החיים ברשת.
רשת לחלונות בשילוב חומרים מסנני קרינת UV
אם אתם חוששים מחשיפה יתרה לשמש, אם מיקמתם שטיחים יקרים בקרבת החלון ושעות האור של השמש גורמים לדהיית צבע או לנזק אחר לרהיטים – חשוב שתדעו כי יש בנמצא כיום רשתות המסננות את קרינת ה – UV , ומספקות הגנה בפני נזקי השמש, כך שאתם תוכלו להיחשף לאור השמש הנעים החודר מבעד לחלונות, מבלי לדאוג לחשיפה לקרני ה – UV המסרטנות.
חלק מהרשתות המגיעות עם סינון קרינת השמש, גם קולטות חלק מחום השמש ומסייעות בבקרת האקלים והפחתת ההתחממות בבית בימי החום.

התקנת רשתות היא אפשרית, לצד כל סוג של חלון (כמעט)

החלונות הנפוצים ביותר בארץ הם חלונות הזזה, כאלה בהם בתוך המסגרת החיצונית של החלון ("משקוף החלון") מותקנות מסגרות פנימיות הנעות לצדדים על גבי מסילות.
חלונות הזזה מודרניים מאלומיניום מגיעים בדרך כלל כאשר יש אפשרות לצייד אותם בשלושה סוגי מסגרות פנימיות, כאלה עם זגוגיות, מסגרות עם תריסים ומסגרות עם רשתות.
בדרך כלל הרשתות לחלונות תהיינה מוצבות בין התריסים (בצידו החיצוני ביותר של החלון) לזגוגיות הנעות על המסילות הפנימיות ביותר של החלון.
בחלונות קיפ ודריי קיפ או בחלונות בלגיים בדרך כלל לא מגיעה רשת לחלונות באופן מובנה עם החלון. אם תתעקשו על התקנה של רשתות לחלונות במקרים כאלה, תמצאו מגוון פתרונות שקיימים בשוק, להתקנת רשתות לחלונות – בחלונות ממ"ד, בחלונות בלגיים, בחלונות קיפ ודריי קיפ – וחלק ממסגרות החלונות הייחודיים כבר מספקות רשתות מובנות.

מה קורה כשהחלונות שהתקנתם מגיעים ללא רשתות?

גם במקרים של חלונות הנמכרים ללא רשתות ניתן בדרך כלל להוסיף מסגרת חיצונית עם רשת לחלון. אם בחרתם התקנת חלונות שאינם מאפשרים התקנת רשתות לחלונות על מסילה נפרדת – תוכלו לשקול הוספת רשתות נגד יתושים בצורה קבועה, כלומר, התקנת רשתות שלא ניתן לפתוח. במקרים כאלה, חשוב במיוחד לבחור רשת שאינה מפריעה לראות מהחלון, שתהיה עמידה במיוחד – וכדאי לבדוק שבמקרים של קרעים (במיוחד אם מיקום התקנת הרשת הוא נגיש לילדים קטנים או לבעלי חיים) ניתן להזמין אנשי מקצוע בעלות סבירה, ולתקן או להחליף את הרשתות מידי כמה שנים.

תקלות ברשתות לחלונות

רשתות מחומרים מן הדור הישן נוטות להתבלות עם השנים בהתאם למידת חשיפתם לתנאים המזיקים להם (הרבה קרינת שמש, טמפרטורות גבוהות, רטיבות ויובש לסירוגין ועוד). אם יש לכם חלון בו רשתות מחומר שאיבד גמישותו ואף החל להיקרע ולהתפורר, אין מנוס מהזמנת איש שירות לחלון שיוכל לפרק ממקומן את המסגרות של הרשתות ולהחליף את הרשתות הישנות בחדשות (וודאו שהפעם הן תהיינה עשויות חומר מתקדם ועמיד). מחירי החלפת רשת לחלון נעים בין כ - 200 ₪ להחלפת רשת לכזו מהסוג הסטנדרטי בחלון חדר בגודל סביר – ועד 1,200 ₪ בהתקנת רשתות חדשות ואיכותיות בחלונות גדולים במיוחד.

תקלות נוספות ברשתות עלולות להיגרם מפגיעה פיזית בהן, כך למשל חפץ חד, בעל חיים עיקש או ילד שובב במיוחד, עלול לפגוע ברשת עלול ולפעור בה קרע. תיקון הרשת, מורכבותו ומחיריו תלויים בסוג הרשת ובגודל החלון. ברשתות מהסוג הישן לא נהוג לתקן קרעים אלא להחליף את הרשת כולה, ברשתות מהסוג החדש לעיתים כדאי לתקן את הרשת ולא להחליפה.
כדאי לדעת שניתן לרכוש בחנויות אספקה טכנית לבית רשתות לחלונות הנחתכות מיריעה על גבי גליל לפי מטר רץ (בדרך כלל רוחב היריעה מטר אחד או מטר ועשרים). מי שרוצים לחסוך עלות תיקון מקצועי ולא איכפת להם שניתן יהיה לראות את התיקון שנעשה יכולים לקנות פיסת רשת, לגזור ממנה טלאי ולהדביק אותו על גבי הקרע בעזרת דבק חם.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

רשת לחלונות מגולגלת

התקנת רשתות על חלונות בגדלים שונים

התקנת רשת לחלון חשובה למניעת כניסת מזיקים וזבובים

כתבות ומאמרים

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

תיקון תקלות נפוצות בחלונות, מתי לתקן לבד ומתי להזמין מתקן חלונות מקצועי

במאמר נלמד כל מה שצריך לדעת על תיקון חלונות ועל התקלות הנפוצות בחלונות

קרא עוד
לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים

במאמר יוסבר מה בעצם כולל התחום של עיצוב פנים, מה החשיבות שלו למראה הכללי של הבית, והיכן ניתן כיום ללמוד את המקצוע.

קרא עוד
פרופילי חלונות: בלגי לעומת

פרופילי חלונות: בלגי לעומת "קליל"

במאמר יפורטו סוגי מסגרות ופרופילים נפוצים עבור חלונות לבית, ויוצגו יתרונותיהם וחסרונותיהם של הפרופילים השונים, נלמד על פרופיל בלגי וקליל.

קרא עוד