13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

שאיבת בורות ביוב

במאמר יוסבר מהם בורות ביוב, מה התחזוקה השוטפת הנדרשת ומה יש לעשות במקרה של בעיות הצפה

שאיבת בורות ביוב

בור ביוב, נמצא בכל מקום מאוכלס, והוא משותף לכל הדיירים באזור או דיירי בניין משותף. כמו כן, בור שופכין או בריכת ביוב, הנקראת גם שוחת ביקורת. בשל השימוש המשותף של בתים רבים, נדרשת שאיבת בורות ביוב על בסיס קבוע, למניעת סתימות ובעקבותיהן הצפה של בור הביוב. אם לא מתבצעת תחזוקה שוטפת של בורות ביוב, יכול הדבר לגרום למפגע תברואתי של ממש, בנוסף לאי הנוחות והריחות הבלתי נעימים, במקרים של הצפות.

אין מבנה או מתחם שלא קיימת בו מערכת ביוב. צינורות הביוב מובילים את מי השפכים היישר אל הביוב המרכזי, השייך למועצה אזורית, עירייה או בור ספיגה גדול. בכל מקרה, לתחזוקה שוטפת, נדרשים שירותיהם של קבלני ביוב, מתמחים בעבודות מסוג זה. כשמגיעים למצב בו עלה הביוב על גדותיו, משמעות הדבר היא, כי קיימת סתימה גדולה וקשה בביוב, וניקוי באמצעים רגילים כבר לא יועיל.

כשביוב עולה על גדותיו, משמעות הדבר כי הוא יגרום לסתימת הצנרת שלכם,, וכמובן יהפוך הדבר למפגע תברואתי, עקב הגזים הרעילים המשתחררים לאויר, ועימם חיידקים מסוכנים. בנוסף מלווה הדבר בצחנה עזה.
קבלן ביוב הוא גורם המומחה בתחום עבודות אינסטלציה. לא כל אינסטלטור מוסמך להיות קבלן ביוב, אולם כל קבלן ביוב הוא מוסמך לעסוק בתחום עבודות אינסטלציה על כל סוגיהן.

ביובית

במקרים של בעיות הצפה הדורשת שאיבה, ישתמש קבלן הביוב בכלי הנקרא ביובית. כלי זה הוא מיכל גדול אליו נשפכים מי השופכין. שאיבת מי השופכין מתבצעת עם ואקום בעל לחץ גבוה, ובאופן זה, לא רק שנשאבים מי השופכין, אלא גם הסתימה משתחררת בעזרת הלחץ הגבוה המופעל על הביוב.

קבלני ביוב רבים שמים דגש גם על האקולוגיה, ואת מי השופכין הם מעבירי לאתרים מורשים בלבד, ולא לכל בור ספיגה מזדמן. אתרים מורשים אם אתרי פסולת, המוכרזים ככאלו על ידי הרשויות המקומיות. חשוב שבעת שאיבת בורות ביוב יהיה לקבלן הביוב את כל הידע הנדרש, וגם את הציוד המתאים, מתקדם ומשוכלל, ואף יכולת להגיע לביובים בהם אין גישה למשאיות, ונדרש רכב מיוחס, שביכולתו להגיע למקומות אלו ולבצע את השאיבה.

סתימה בביוב

במקרים ונגרמת סתימה בביוב, יבצע קודם כל קבלן הביוב בדיקות מקדימות על מנת לאתר את סיבת הסתימה. סתימה יכולה לנבוע מחפץ גדול שחוסם את מעברי צינורות הביוב, צמיחה של שורשים את תוך המערכת, עד כדי סתימה שלהם, או סיבות אחרות. השימוש בביובית ייעשה במידת הצורך. קבלן הביוב יפתח את מכסי הביוב הראשי, יבדוק אילו מן הביובים מלאים, היכן ממוקמת הסתימה, ורק אז יבצע את פעולת השאיבה. חשוב מאד לציין, כי ביובית שאינה נושאת משאבת לחץ מים אינה מאושרת לשימוש. עוד חשוב לציין, כי שאיבת בורות ביוב היא עבודה הדורשת שמירה על כללי בטיחות, נסיון ומיומנות רבים, והבנת מערכות ביוב על בורין. בכלל, זה המקום כי ישנן עבודות אינסטלציה הדורשות ידע מקיף, כמו למשל שאיבת מים מקלטים, החלפת צנרת בבניין ועוד.

שאיבות נוספות

השימוש בביובית נועד בעיקר במצבים של שאיבת בורות ביוב, בהם מי שופכין. בנוסף, הביובית משמשת גם לשאיבה וריקון של בורות כמו בורות בהם דלק, שומן, חומרים רעילים ועוד. בעזרת הביובית נשאבים הנוזלים ומועברים לאתרי טיהור שופכין, ואז לאתר הפסולת.
על עבודות כגון אלו להתבצע רק על ידי גורמים מוסמכים ומורשים, מיומנים בקשת עבודות אינסטלציה בתחומים רבים, כמו למשל שאיבת מים מקלטים ועוד.

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל מה שחשוב לדעת על החלפת צנרת ביוב

כל מה שחשוב לדעת על החלפת צנרת ביוב

המאמר מסביר על הסיבות והצורך בהחלפת צנרת ביוב למרות החומרים האיכותיים שמהם הצנרת עשוייה.

קרא עוד
שאיבת מים ממקלטים

שאיבת מים ממקלטים

במאמר יוסבר על החשיבות של שאיבת ממים ממקלטים ומהן השיטות לביצוע שאיבת מים ממקלט

קרא עוד
מהו תהליך של שאיבת בורות ביוב וכיצד הוא מתבצע?

מהו תהליך של שאיבת בורות ביוב וכיצד הוא מתבצע?

במאמר יוסבר איך מתמודדים עם סתימות מורכבות בבורות ביוב, מהו תהליך של שאיבת בורות ביוב, מי רשאי לבצע אותו ואיך הוא מתבצע.

קרא עוד