34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

איתור וטיפול בפיצוץ צנרת מתחת לבלטות

במאמר יוסברו הסימנים לזיהוי פיצוץ בצנרת מתחת לבלטות והפעולות שיש לבצע לפני הגעת אינסטלטור.

איתור וטיפול בפיצוץ צנרת מתחת לבלטות

אתם מכירים כל מרצפת ומרצפת בבית שלכם, זה ברור. מרצפות או אם תרצו בלשון פשוטה יותר – "בלטות". אך האם מרצפות נשארות באותו מצב שבו השארתם אותן בלילה הקודם? לא בטוח!
לעיתים, בעיקר בבתים ישנים (מעל 20 שנה), נכונות לכם הפתעות לא נעימות מכיוון המרצפות. אתם יכולים להיכנס לאחד החדרים ולזהות לפתע רטיבות על הבלטות. ברוב המקרים, לא תחשבו שיש פה עניין עם פיצוץ צנרת מתחת לבלטות. סביר להניח, שלא תתייחסו לכך כמעט בכלל, אלא רק תייבשו את הרטיבות עם סמרטוט.

ממה נובע פיצוץ הצנרת?

סתימות בצנרת, בלאי בצנרת והגרוע מכל פיצוץ בצנרת – כל אלה גורמים פעמים רבות להיווצרות חור, הגורם לדליפה, ומשום כך הרטיבות שאנו רואים.
הסיבה להיווצרות החור, היא בד"כ תוצאה של הצטברות קורוזיה או בלאי של הצנרת. על כל פנים, יש לדאוג באופן מיידי לתיקונה של הצנרת, שכן בעיות צנרת הן לא רק מסוכנות, אלא גם עלולות לגרום לעלייה משמעותית בסכום חשבון המים.

מה אפשר לעשות?

כאשר מדובר בדליפה כתוצאה מפיצוץ צנרת מתחת לבלטות, לא מומלץ לנסות ולתקנה באופן עצמאי. סביר להניח כי רק בעל מקצוע מומחה לעבודות אינסטלציה, ידע לפתור את הבעיה. לפניכם הפעולות שעליכם לבצע במצב זה:

  • ניתן לבדוק אם יש נזילה כתוצאה מפיצוץ בצנרת הבית על ידי סגירת הברזים ובדיקת מונה המים בחצר. כעת ניתן להבחין האם "השושנה" הנמצאת במרכז המונה מסתובבת. סיבוב השושנה מראה על צריכת מים. כלומר, אכן קיימת דליפה בצנרת המצריכה עבודות בצנרת על ידי אינסטלטור.
  • הזמינו בהקדם אינסטלטור איכותי ואמין. חשוב לתת את הדעת, שאם מדובר בבית ישן (מעל 20 שנים) יתכן והפיצוץ בצנרת מתחת לבלטות מצביע על צורך בהרמת כל הריצוף, החלפת אינסטלציה, חול וריצוף מחדש. מצד שני, אל תמהרו להסכים לשיפוצים כה גדולים. במקרים כאלו כדאי לפנות לאיש מקצוע נוסף, שיבוא ויחווה דעתו, ורק אחר כך תוכלו לקבל תמונה נכונה ומציאותית של מצב הצנרת מתחת לבלטות.
  • הקפידו להזמין אינסטלטור איכותי ואמין לצורך התיקון. אינסטלטור טוב נמדד על פי יכולת איתור בעיות והצעת פתרונות יצירתיים. אינסטלטורים רבים משתמשים במכשור אלקטרוני לאיתור נזילות ודליפות מצנרת, אבל לניסיון המקצועי יש עדיין משקל מכריע. אינסטלטור לא מנוסה עשוי לפרק את רצפת כל הבית על מנת לאתר נזילה.

חשוב לדעת

  • סימני רטיבות מהבלטות שלכם עשויים לנבוע מנזילה בדירות שמתחת. לכן חשוב לבדוק מה המצב אצל השכנים לפני שמבצעים פעולות אקוטיות בבית.
  • עבודות צנרת עשויות לעלות כסף רב, ולכן בדרך כלל עדיף לבצע תיקונים מקומיים בצנרת ולא להחליפה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי צנרת שעברה תיקון מועדת לנזילות. אינסטלטור טוב ידע להעריך על פי גיל הצנרת, מצב הקורוזיה, הצטברות האבנית וכו' - האם תיקונים מקומיים נשנים יהיו בסופו של דבר יקר יותר מאשר החלפת הצינור.

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

שסתום אל חוזר – כל הנקודות החשובות ותשובות לשאלות

שסתום אל חוזר – כל הנקודות החשובות ותשובות לשאלות

אחד מהנושאים החשובים הקשורים למים הוא שסתום האל חוזר. מאמר זה יסביר מהו שסתום אל חוזר, כיצד הוא יכול להקל עלינו, היכן ואיך להתקין אותו ומה מחירו.

קרא עוד
מהי החשיבות בביצוע עבודות אינסטלציה לפי התקן?

מהי החשיבות בביצוע עבודות אינסטלציה לפי התקן?

במאמר יוסבר מדוע חשוב שעבודות אינסטלציה יבוצעו לפי התקן, ולא בצורה רשלנית.

קרא עוד
כיצד נטפל בפיצוצים ובדליפות בצנרת ביתית?

כיצד נטפל בפיצוצים ובדליפות בצנרת ביתית?

במאמר יוסבר על סוגי תקלות צנרת, פיצוץ צנרת ודליפה בצנרת ויוסבר מה עושים בכל מקרה.

קרא עוד
איתור וטיפול בפיצוץ צנרת בקיר

איתור וטיפול בפיצוץ צנרת בקיר

במאמר יוסברו הסימנים לזיהוי פיצוץ צנרת בקיר והפעולות שיש לבצע לפני הגעת אינסטלטור.

קרא עוד