13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

התקנת חלונות אלומיניום, כמה עולה להחליף חלונות בבית?

במאמר נלמד על התקנת חלונות אלומיניום

חלון אלומיניום - פשוט וקל

אם בהיסטוריה של האנושות אנחנו זוכרים את תקופת העדן ואת תקופת הברונזה – מעניין להסתכל על השנים האחרונות כעל תקופת האלומיניום. הוא מהיסודות הנפוצים בטבע, ושפע היתרונות לעבודה איתו הופכים אותו נפוץ יותר ויותר בתעשייה – גם במסגרות חלונות אלומיניום.
החלון, הוא הדרך שלנו "להציץ" החוצה תוך שאנחנו שומרים על בית סגור ומבודד (הן מבחינת מזג אוויר והן מבחינת קולות ורעשים מן החוץ), מורכב מזגוגיות הנתונות בתוך מסגרת. בעבר, חלונות עץ היו הבחירה הנפוצה ביותר, שלא לומר היחידה בישראל. לאחר מכן הפכו פופולאריים חלונות ברזל, בעיצוב חלונות בלגיים עם מסגרת עדינה עשויה ברזל. היום – גם את אלה וגם את אלה מחליפות מסגרות אלומיניום בעיצובים מגוונים, גמישים, ובמראה מפתיע. התקנת חלונות אלומיניום היא פשוטה, מפני שמדובר בחומר קל משקל אבל עמיד במיוחד, וחלונות אלומיניום מאפשרים לשלב בין פונקציונאליות מעולה – לבין אסתטיקה מפתיעה, עם גימורים, ציפויים, צבעים וטקסטורות שידעו אפילו לשוות לחלונות האלומיניום שלכם מראה של חלונות עץ או חלון בלגי עשוי ברזל.
אם תבחרו בהתקנת חלונות אלומיניום – תגלו בדרך כלל שבחרתם באפשרות המשתלמת ביותר. לחלונות אלומיניום מחיר נמוך, בדרך כלל, מחלונות עץ או ברזל, לצד שלל היתרונות שלהם. גם מחירי ההתקנה והתיקונים בחלונות אלומיניום נמוכים – מכיוון שמדובר בחומר גלם נפוץ, קל משקל ונוח לעבודה.
לפניכם סקירה בנושא התקנת חלונות אלומיניום, מה יתרונותיהם, האם יש חסרונות שצריך להביא בחשבון לפני שבוחרים להתקין חלונות אלומיניום, אלו סוגי חלונות אלומיניום יש ועוד.

למה חלונות אלומיניום הפכו כה פופולאריים?

פחות ממאה שנים חלפו מאז החלה הפקת מוטות, פרופילים ולוחות אלומיניום, בשנות מלחמת העולם השנייה – והנה, בתחילת המאה ה – 21, עבודות אלומיניום הן מעמודי התווך של בנייה ושיפוץ, אלומיניום הוא חומר גלם המשתתף בייצור של עשרות אלפי מוצרים החל ממשחקי ילדים וגאדג'טים וכלה בספינות חלל, וגם בתחום של התקנת חלונות – אלומיניום הוא, כאמור, החומר הנפוץ ביותר עבור מסגרות החלון.

לאלומיניום יתרונות רבים: הוא בעל משקל עצמי נמוך, הוא חזק, אינו מפתח קורוזיה (התחמצנות או חלודה) כמעט בכלל, קל ליישם עליו גימורים במגוון סגנונות שיעתיק את נשימתו של כל מעצב פנים (כולל גימור דמוי עץ שיוליך שולל גם את המקצועיים שבמעצבים, גימור דמוי ברזל לחלונות בלגיים קלי משקל ואסתטיים, ועוד).
אלומיניום הוא קל לעיבוד, ניתן לייצר ממנו פרופילים בחתך המאפשר השגת חוסן גבוה תוך שימוש מועט בחומר.
לאור שלל היתרונות שלו, אין בנמצא כיום חומר גלם מוצלח יותר לייצור משקופים ומסגרות פנימיות לחלונות. חלונות אלומיניום הם הבחירה המוצלחת ביותר ברוב המקרים.
החסרונות היחידים הראויים לציון של חלונות אלומיניום, וגם אלה בדרך כלל חסרונות חסרי משמעות, הם העובדה שאלומיניום מוליך חום וחשמל. הולכת החום פירושה נטיה לספק בידוד תרמי נמוך אבל קל לשפר את הבידוד התרמי באמצעות פרופיל בו כלוא אוויר או חומר מוקצף. גם ציפוי יכול לשפר מאוד את הבידוד התרמי.

הולכת חשמל מחייבת משנה זהירות כאשר מתקינים למשל גופי תאורה בסמוך לחלון או למעקה עשוי אלומיניום, חוט חי שניתק ממקומו ונוגע במסגרת האלומיניום של החלון עלול לגרום להתחשמלות. אמצעי הגנה סטנדרטיים דוגמת מפסק פחת בלוח החשמל בכוחם למנוע סכנת חיים אבל מובן שאין לסמוך על כך ועלינו האחריות לוודא שחלון אלומיניום ישאר מבודד לחלוטין מחשמל.

דגשים להתקנת חלונות אלומיניום

גם בבתים ישנים בהם מסגרות מעץ או מברזל (ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בעיצוב בית חדש), הבחירה בחלונות אלומיניום היא בדרך כלל הבחירה הנכונה. התקנת חלון אלומיניום מעל מסגרות חלונות ישנים היא מלאכה שאינה מורכבת – חשוב לבחור במסגרות אלומיניום שיתאימו הן לסוג החלון (מבחינת עובי הזגוגית ומשקלה) והן למפתח החלון במדויק – כאשר המדידה, כמובן, מתבצעת לאחר פינוי כלל מרכיבי החלונות הישנים.

התקנת חלונות אלומיניום, על המסגרת (ה"משקוף"), והזגוגיות (או ה"כנפיים) המגיעות גם הן במסגרת פנימית, היא מלאכה שאינה אורכת זמן רב. חשוב לדעת, כי התקנה מקצועית של חלונות האלומיניום שלכם תבטיח הימנעות מתקלות הנגרמות לעיתים בשל התקנה לקויה. אם הדבר אפשרי – בקשו אחריות מן המתקין על איכות התקנת החלונות שלכם, לצד אחריות היצרן עבור החלונות (אחריות היצרן לא תכסה תקלות שנגרמו כתוצאה מהתקנה לא מקצועית).
עוד, כפי שכבר צויין, חשוב להתאים את מסגרת החלון והמשקופים, לסוג הזגוגית שתבחרו. התקנת חלונות אלומיניום עם מסגרת עדינה ובתוכה זכוכית כבדה תגרור נזקים לחלון בתוך זמן קצר, כאשר מסגרות החלון לא יעמדו בנשיאת המשקל, המסגרות תתעקמנה, החלונות יפסיקו לנוע בצורה חלקה במסילותיהן, וייתכן אפילו שזגוגית החלון תתנתק.
לחברות גדולות המייצרות חלונות אלומיניום יש צוותי התקנה משלהן, ויש שפע של אנשי מקצוע שהתמחותם בהתקנת חלונות מסוגים שונים. מומלץ למסור את מלאכת ההתקנה לצוותים כאלה ולא לאפשר לפועלי בניה ללא התמחות בתחום להתקין אותם. חלונות אלומיניום מגיעים בדרך כלל עם אחריות יצרן ארוכה, שלוש שנים, חמש שנים ואף יותר. חשוב לדרוש לקבל, בנוסף לאחריות יצרן, גם אחריות על ההתקנה. כפי שתואר לעיל ייתכנו תקלות שמקורן בהתקנה לקויה, ללא אחריות על ההתקנה תאלצו לשלם על תיקון חלונות אלומיניום מכיסכם.

חלונות אלומיניום – מחירי ההתקנה

מחירי התקנת החלונות משתנה לפי סוג ועובי החלון שתבחרו, שכיחות העיצוב, מורכבות ההתאמה של חלונות סטנדרטיים לצרכים שלכם, ועוד. בדרך כלל, ניתן למצוא התקנת חלונות אלומיניום במחירים של 800 ₪ עד 2,500 ₪ עבור התקנת חלון אלומיניום בהתאמה אישית, במאפיינים יוקרתיים במיוחד וכדומה. חשוב לדעת כי גימור (כמו ציפוי האלומיניום) יוקרתי עשוי להוסיף עד 20% למחיר ההתקנה של חלונות האלומיניום שלכם.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

מסגרת לחלון עם פרופיל אלומיניום

חלונות פנורמיים עם מסגרת אלומיניום

דוגמא למסגרת אלומיניום

כתבות ומאמרים

אילו חלונות ממ

אילו חלונות ממ"ד קיימים בשוק וכיצד נבצע התקנה מקצועית

במאמר נלמד על חלונות ממ"ד - תפעול, תחזוקה, תיקונים והתקנה.

קרא עוד
עיצוב חלונות בבית, חלונות בלגיים אלומיניום או חלון בלגי מברזל

עיצוב חלונות בבית, חלונות בלגיים אלומיניום או חלון בלגי מברזל

במאמר נלמד הכל על חלונות בלגיים לבתי מגורים ולבתי עסק

קרא עוד