13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

עיצוב חלונות בבית, חלונות בלגיים אלומיניום או חלון בלגי מברזל

במאמר נלמד הכל על חלונות בלגיים לבתי מגורים ולבתי עסק

כל מי שצריך לבחור חלונות לבית חדש (דירה בבניין או בית צמוד קרקע) כמו גם מי שמשפצים ורוצים להחליף חלונות קיימים, שומעים על חלונות בלגיים. חלונות כאלה נחשבים אסתטיים במיוחד והם עשויים להתאים למי שמעוניינים בעיצוב מוקפד. כיום, חלונות בלגיים כבר אינם יקרים כל כך ולכן גם בעיצובים בתקציב מוגבל – לא כדאי לפסול על הסף את האפשרות להתקין חלונות כאלה, וליהנות ממגוון היתרונות שהם מביאים עימם.
מה הם חלונות בלגיים? אילו סוגי חלונות כאלה יש כיום בארץ? מה ההבדלים בין הסוגים השונים, ואיך בוחרים את החלון הבלגי המתאים ביותר עבורנו? תשובות לשאלות אלה ועוד רבות אחרות – בסקירה המקיפה על חלונות בלגיים, התקנתם, תחזוקה ותקלות אופייניות – שלפניכם.

חלונות בלגיים הם חלונות אירופאים באסתטיקה ייחודית, המתאימים במיוחד למפתח חלון רחב

חלון בלגי שונה מחלון רגיל בעיצוב המסגרת שלו - שטח החלון מחולק על ידי פרופילים כך שלא מותקנת בחלון זגוגית אחת גדולה אלא כמה זגוגיות קטנות יותר. עיצוב כזה מאפשר מסגרת דקה ועדינה שכמעט לא מפריעה את ההתבוננות החוצה אל הנוף – והיא גם מאפשרת מפתח רחב וגדול של חלון.

חלונות בלגיים, כפי ששמם מרמז, מקורם באירופה. בארצות אירופה (כשאור השמש, בחלק מימות השנה, הוא מועט ורק למשך מספר מצומצם של שעות), מקובל להתקין חלונות רחבי ידיים כדי לאפשר להרבה אור שמש להיכנס. בארץ אנחנו אומנם נהנים משמש רבה יותר, לעיתים אפילו יוקדת וקופחת, אבל המראה המיוחד וההתאמה המושלמת למפתח רחב כבשו את ליבם של בעלי בתים ואדריכלים רבים וכך חלונות בלגיים החלו צוברים פופולאריות, גם בעיצוב חלונות לבית בישראל. כיום ניתן למצוא שימוש בחלונות בלגיים בבתים פרטיים רבים כמו גם בבתי עסק, מוסדות, משרדים ואפילו מפעלים ומבנים תעשייתיים.

חלונות בלגיים מברזל ומאלומיניום

החלונות הבלגיים החלו לצבור פופולאריות בישראל במהלך שנות התשעים. בתקופה זו חלונות כאלה היו עשויים מפרופיל ברזל בעל מראה עדין שבאמצעותו חולק שטח פני החלון לכמה מרובעים נפרדים (מלבנים, ריבועים או שילובים בני השניים). גם כיום ניתן להשיג חלונות בלגיים מברזל, יש המחשיבים חלונות כאלה ל"אותנטיים" יותר מן החלופות הנמכרות כיום, בדמות חלונות בלגיים מפרופיל אלומיניום.
אמנם, חלונות בלגיים מברזל הם נאים וחזקים - אבל ברבות השנים ברזל עלול להחליד, במיוחד אם לא יושם עליו גימור איכותי. במקביל לגידול בשימוש בפרופילים מאלומיניום בייצור חלונות בכלל הופיעו בשוק דגמים של חלונות בלגיים מפרופיל אלומיניום.

חשוב לציין שבתחילה עשו היצרנים מאמץ לשוות לחלונות הבלגיים מאלומיניום מראה דומה לחלונות הבלגיים המוכרים מברזל. כיום עדיין ניתן למצוא חלונות כאלה אבל לצידם יש גם חלונות בלגיים שכבר במבט חטוף ברור שנבנו מפרופילים של אלומיניום. הבחירה האסתטית – ויזואלית בין חלונות בלגיים מברזל, כאלה העשויים מאלומיניום דמוי ברזל או כאלה שניכר עליהם מיד שהם עשויים מאלומיניום, היא עניין של טעם אישי והעדפות עיצוביות סובייקטיביות.

מנגנונים שונים בחלונות בלגיים

באירופה חלונות בלגיים אפשרו כיסוי שטח רחב בזגוגית, בגלל מזג האוויר הקריר יחסית לא היה צורך לאפשר פתיחה של כל החלון ולכן ניתן היה להסתפק באזור כזה או אחר בחלון שניתן לפתיחה על ציר. בארץ יש יתרון לחלון שניתן לפתוח לרווחה, חלונות בלגיים ישנים מברזל נפתחו על ציר או בתנועה של כל החלון על גבי מסילה (חלונות בלגיים שנפתחים בהזזה כאשר כנף חופפת לכנף או אל תוך הקיר).
חלונות בלגיים מאלומיניום הם בעלי משקל עצמי נמוך משמעותית מחלונות בלגיים מברזל, תכונה זו מאפשרת התקנת מנגנוני פתיחה משוכללים וכך כיום ניתן למצוא חלונות בלגיים הנפתחים בהטייה (חלונות קיפ), בהטייה או בסיבוב על ציר (חלונות דריי קיפ) ואפילו חלונות בלגיים הנפתחים בתנועה אנכית (כנף חלון הנעה מעלה ומטה). כדאי לציין שבדגמים רבים של חלונות בלגיים (מברזל ומאלומיניום גם יחד) יש רק זגוגיות כך שאם רוצים גם תריסים ורשתות צריך להתקין כאלה בנוסף לחלון. ניתן בקלות להתקין מאחורי חלון הבלגי גם תריס גלילה חשמלי שאפשר להרים אל תוך ארגז התריס ולהשאיר את החלון גלוי לחלוטין או לגלול מטה ולעצור בכל נקודה וכך לשלוט על כמות אור השמש החודרת מבעד לחלון כמו גם לספק לנו פרטיות כשרוצים למנוע אפשרות להביט פנימה דרך החלון.

מגוון עיצובים וטווח מחירים רחב

אם בעבר חלונות בלגיים נחשבו יוקרתיים ובהישג ידם של בעלי ממון בלבד הרי שכיום ניתן למצוא חלונות בלגיים במחירים נוחים ההופכים אותם לאפשרות רלוונטית עבור כל אחד. מגוון הדגמים עצום וטווח המחירים בהתאם, מחירו של חלון בלגי תלוי בגודל החלון ובשאלה אם בוחרים דגם סטנדרטי או שמזמינים חלון המיוצר עבורנו לפי דרישות מיוחדות. ככל שמפתח החלון גדול יותר ויש חלוקה פנימית למספר זגוגיות רב יותר כך יהפוך החלון הבלגי ליקר יותר. מחיר אופייני לחלון בלגי מאלומיניום נע סביב 1,000 ש"ח למטר רבוע אולם ניתן למצוא זולים יותר, מחירו של חלון בלגי מברזל המיוצר במיוחד עבורנו יכול להאמיר עד כדי 3,000 ש"ח למטר רבוע ואף יותר.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

חלונות בלגיים מעוצבים למטבח

חלונות בלגיים בשימוש במשרדים ובתעשייה

חלונות בלגיים בעיצוב מודרני נקי

כתבות ומאמרים

התקנת חלונות אלומיניום, כמה עולה להחליף חלונות בבית?

התקנת חלונות אלומיניום, כמה עולה להחליף חלונות בבית?

במאמר נלמד על התקנת חלונות אלומיניום

קרא עוד
אילו חלונות ממ

אילו חלונות ממ"ד קיימים בשוק וכיצד נבצע התקנה מקצועית

במאמר נלמד על חלונות ממ"ד - תפעול, תחזוקה, תיקונים והתקנה.

קרא עוד