13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

אילו חלונות ממ"ד קיימים בשוק וכיצד נבצע התקנה מקצועית

במאמר נלמד על חלונות ממ"ד - תפעול, תחזוקה, תיקונים והתקנה.

מאז שנות ה – 90, מחוייב כל פרוייקט של בניית דירות או תוספות בנייה בישראל – להכיל גם בניית ממ"ד (מרחב דירתי מוגן), אם אין כזה עדיין בדירה. זאת, בעקבות מלחמת המפרץ, מלחמה אשר איימה על העורף ושלחה את כולנו למרחבים מוגנים חבושים מסיכות אב"ך.
החוק קובע לא רק כי כל דירה חדשה ותוספת בנייה חייבים להכיל ממ"ד – אלא גם הוא קובע בפרוטרוט, כיצד יש לבנות את אותו הממ"ד בכלל, ואת חלון הממ"ד בפרט.
כמעט בכל ממ"ד מותקן חלון, והסיבה לכך כפולה - חלון הממ"ד משלים את האפשרות לעשות שימוש בממ"ד גם לצרכים יומיומיים, מפני שנעים הרבה יותר לשהות בחדר בו יש חלון המאפשר אוורור וניצול תאורת שמש טבעית; ובנוסף – התקנת חלון ממ"ד מבטיחה כי גם אם נידרש לשהות זמן רב יחסית בממ"ד - נוכל לאוורר אותו, או לפחות לראות אור שמש, מה שניראה כי הוא הכרחי לבריאות הנפש של כל אדם.
על פי החוק בישראל, חלונות ממ"ד נבנים בצורה עמידה להדף או רסס, שאינה חדירה לגזים.
על חלון הממ"ד להיות ממוקם בגובה של לפחות 1.05 מטרים מהרצפה, בשטח של לכל היותר 1.21 מטרים רבועים.
מאידך, בשל הרצון הטבעי שלנו להשתמש בממ"ד גם כחדר נוסף בבית, לצרכי היום יום, אנחנו נוטים להעדיף התקנת חלון ממד שניתן להשתמש בו עד כמה שניתן כמו בחלון רגיל.
לפניכם סקירה קצרה אודות חלונות ממ"ד, אלו דגמי חלונות כאלה ניתן למצוא בשוק כיום, מה ההבדלים בין הסוגים השונים, איך בוחרים ביניהם, איך יודעים שחלון ממ"ד אכן מתאים לשמש ביומיום ובשעת אמת ביטחונית גם יחד, על מה מומלץ להקפיד כשמזמינים בעל מקצוע להתקין או לבצע תיקון בחלון ממ"ד ועוד.

חזק, עמיד, שימושי ומעוצב

אם בעבר חלונות ממ"ד היו חלונות כבדים שקשה להשתמש בהם – הרי שכיום תוכלו למצוא שפע של אפשרויות להתקנת חלונות ממ"ד המשלבים בהצלחה עמידות עם אסתטיקה ופונקציונאליות, כך שבין אם אתם משתמשים בממ"ד לאחסון, כמשרד או כחדר שינה – תוכלו להשתמש בממ"ד לכל דבר ועניין. מעבר לאטימות ועמידות בפני הדף, חלונות ממ"ד מספקים גם בידוד אקוסטי ותרמי איכותי, עיצוב לפי מידות שונות (עד למידה המרבית המותרת לחלון ממ"ד, כאמור), צביעה וגימור על פי בחירתכם. בנוסף, ניתן לבחור חלונות ממ"ד במנגנון פתיחה קיפ או דריי קיפ, המאפשר פתיחה גם מלמעלה של חלון הממ"ד לאוורור ללא הסטת כנפי החלון הצידה. כמובן, שלחלונות הממ"ד ניתן להוסיף תריסים – לא בהכרח כאלה המונעים על מסילה, אלא בעיקר תריסי גלילה או תריסים ונציאניים, המותקנים בנפרד מהחלון. גם רשתות הזזה ניתן להוסיף לחלונות ממ"ד.

אילו חלונות ממ"ד קיימים בשוק

חלונות ממ"ד היום עשויים בדרך כלל ממסגרות אלומיניום אסתטיות, ועל אף שהחלון חייב לעמוד בדרישות פיקוד העורף בעניין, הבחירה העיצובים שלכם יכולה לבוא לידי ביטוי בשפע של דרכים, צבעים, וסגנונות גימור. חלון ממ"ד הוא תמיד חד כנפי – לא ניתן "לחלק" חלון ממ"ד לשתי כנפיים בשל הפגיעה באיכות הבידוד של החלון. בשל דרישות הבנייה של ממ"דים, תכנון החלון חייב להיעשות כבר בשלב הבנייה הראשונית. קשה מאוד להרחיב מפתח חלון או אף לצמצמו בממ"ד, ועל כן, בהחלפת חלונות ממ"ד, יותקן בדרך כלל חלון על פי מאפייני המפתח וללא ביצוע התאמות.
כדי לבחור את חלון הממ"ד המתאים ביותר לצרכים שלכם כדאי להכיר את ההיצע. אפשרו לעצמכם זמן להתרשם מקטלוגים של יצרנים גדולים, התייעצו עם מתקיני חלונות, בקשו מחברים ובני משפחה להראות לכם את חלון הממ"ד אצלם בבית, שאלו אם הם מרוצים ממנו, מה היו רוצים שיהיה שונה בו, אם בכלל וכד'.

לאחר שהכנתם את הקרקע ואתם מרגישים שיש לכם את המידע הנחוץ בררו עם עצמכם איזה תכונות חשוב לכם שיהיו לחלון הממ"ד שלכם. האם אתם מוכנים להשקיע יותר כדי לקבל חלון עם מנגנון משוכלל, כמה משקל יש בעיניכם למראה החלון, איזה גוון הכי מתאים לעיצוב, האם אתם רוצים זכוכית שקופה או כהה, מה עם תריסים, כמה חשוב לכם שתהיה רשת נגד חרקים מעופפים, איך תשתמשו בחלון, האם תפתחו אותו הרבה או שבדרך כלל הוא ישאר סגור ונעול, האם חדר הממ"ד יהיה ממוזג וכד'.

התקנה מקצועית חשובה לא פחות מחלון איכותי

חשוב לדעת שבחירת חלון ממ"ד איכותי אינה מספיקה. אם החלון לא יותקן כראוי לא רק שעלולות להתפתח בו תקלות אלא שהוא לא יספק את ההגנה שאתם מצפים לה במקרה של שימוש בממ"ד כמקום מקלט.
מכיוון שחלונות ממ"ד מודרנים הם איכותיים מאוד הם בדרך כלל מגיעים עם אחריות יצרן ארוכה (לפחות שלוש שנים אם לא חמש, שבע או אפילו עשר). חשוב לדעת שאם יתפתחו תקלות בחלון כתוצאה מהתקנה לקויה אחריות היצרן לא תתפוס ואתם תאלצו לשלם על תיקון החלון מכיסכם. על כן מומלץ לדרוש, בנוסף לאחריות היצרן גם אחריות על ההתקנה. גם אם ההתקנה מבוצעת על ידי צוות מתקינים מטעם יצרנית החלון וודאו שהאחריות שאתם מקבלים כוללת כיסוי הוצאות שנגרמות בשל פגמים בייצור כמו גם הוצאות תיקון תקלות שמקורן בהתקנה לא מקצועית מספיק.
כאשר מדובר בדירות מגורים חדשות (בבניין או בתים צמודי קרקע) חשוב מאוד לוודא שהתקנת החלונות כולם, כולל חלון הממ"ד, מבוצעת על ידי צוות מקצועי המתמחה בהתקנת חלונות ולא על ידי פועלי הבניין עצמם. קבלני בניין מעדיפים למסור את מלאכת התקנת החלונות לפועלים שלהם, מומלץ מאוד להתעקש שההתקנה תבוצע על ידי צוות מטעם יצרנית החלון ובכל מקרה אל תוותרו על אחריות להתקנה איכותית או תיקון חלון ממד אשר ישרת אתכם היטב, בכל מצב, לאורך זמן וללא תקלות תוך שהוא שומר על מראה נאה כחדש.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

התקנת חלונות אלומיניום, כמה עולה להחליף חלונות בבית?

התקנת חלונות אלומיניום, כמה עולה להחליף חלונות בבית?

במאמר נלמד על התקנת חלונות אלומיניום

קרא עוד
עיצוב חלונות בבית, חלונות בלגיים אלומיניום או חלון בלגי מברזל

עיצוב חלונות בבית, חלונות בלגיים אלומיניום או חלון בלגי מברזל

במאמר נלמד הכל על חלונות בלגיים לבתי מגורים ולבתי עסק

קרא עוד