38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

טיפים לצביעת דירה - איך מבצעים שילוב צבעים וגוונים לצביעת הבית

שאלנו את המומחים בתחום הצבע לגבי טיפים בבחירת צבעים ושילוב גוונים לצביעת הדירה

המדריך לצביעה יצירתית - שילוב צבעים וגוונים בצביעת הבית

אנחנו כבר מזמן לא "מסיידים את הבית" - עם שפע מוצרי האיכות הקיימים כיום לצביעת הבית, ומניפת גוונים עם אין סף אפשרויות לחובבי כל צבע בעולם - כשאנחנו מחליטים לצבוע את הבית, השאלה איך לשלב גוונים וצבעים הופכת שאלה מכרעת. אספנו טיפים לצביעת דירה, לבחירת גוונים וגם לצביעה בגוונים - וגם שאלנו את המומחים באתר בנוגע להמלצות, טכניקות, גוונים טרנדיים ואפקטים. מדריך לצביעת הבית - כל התשובות, המידע והטיפים - לפניכם.

כל צבע הולך

אנשים שונים מעדיפים צבעים שונים - אבל חשוב שתדעו, שלא כל צבע שאתם אוהבים בבגדים שלכם, למשל, יהיה בחירה טובה כצבע לבית. כששאלנו את אנשי המקצוע בעניין בחירת הצבעים, כולם סיפרו שייעוץ עם בעל מקצוע הוא כנראה הדבר הנכון לפני שממש מתחילים לצבוע את הקירות. ביחד עם זאת, אם אתם נועזים, צבעוניים, אינדיווידואליים, או שפשוט בא לכם שזה ייעשה בדרך שלכם - אף אחד לא יעמד בדרככם. הנה כל הטיפים לבחירת שילוב צבעים מנצחים לבית שלכם:

  • אם תבחרו בגוונים בהירים שקרובים ללבן, כמו גווני שמנת, Off-White , בז'ים, או אפרפרים בהירים - תוכלו לצבוע את כל הקירות של החדר באותו הצבע. הנגיעה הצבעונית שבחרתם תשפיע באופן משמעותי על מראה החדר, מפני שגם אם ניראה לכם, מעל מניפת הצבעים, שהצבע שבחרתם הוא ממש כמעט לבן לגמרי - כשמדובר בשלושה או ארבעה קירות של חדר, ההשפעה מרחיקת לכת
  • אם בא לכם ללכת על נועז, צבעים חיים או כהים, או על אפקטים - שקלו לבחור קיר אחד בחדר, כמו קיר הטלוויזיה בסלון, הקיר שלמראשות המיטה בחדר השינה שלכם, הקיר הבולט, הקיר הראשון שרואים כשנכנסים לחדר, וכולי - ויישמו שם את הצבע שאתם בוחרים. היוועצו באנשי מקצוע אבל זכרו, שבסוף זו החלטה שלכם ומומלץ "ללכת עם הלב"
  • אם אתם מתכננים שני צבעים שונים מעל שני קירות שונים שאפשר לראות בו זמנית - אולי כדאי לנסות את הצבעים זה ליד זה. אם תבחרו לקיר של פינת האוכל בורדו חזק ולקיר הסלון הניראה מפינת האוכל תורקיז ירקרק בוהק (הבחירה אקראית, ועם הקוראים שדווקא אוהבים שילוב צבעים זה -סליחה) - המיקומים מהם ניתן יהיה לראות את שני הגוונים עשויים להשפיע על המראה הכללי של הבית. במילים אחרות - בדקו שכלל הצבעים בבית מתאימים זה לזה, ואם אנחנו כבר שם - מומלץ לבדוק שהם גם מתאימים לריהוט בחדרים ולטעם האישי שלכם, בעיקר
  • לפני שאתם מתחילים לצבוע, נסו את הצבעים שבחרתם. אם הצבעים לא נראים על הקיר כמו שנראו לכם מעל מניפת הצבעים של חברת הצבע (אתם לא לבד, זה קורה ל - 90% מהצובעים) - החליפו את הצבע או גוונו אותו שוב לקבלת צבע שימצא חן בעיניכם באופן מושלם. קחו בחשבון, שיותר קל לגוון מחדש את הצבע, גם אם מדובר ב"טרטור" מבחינתכם - על פני לחיות עם צבע שאתם לא משתגעים עליו, מעל קירות הבית למשך שנים

טיפים לצביעת דירה ולשילובי צבעים בצביעת הבית

הצבע שתבחרו בצביעת הבית ישפיע על האווירה וה"אנרגיה" בחדר הצבוע. יש צבעים שהולכים נפלא ומייצרים הרמוניה שקטה ביניהם - ולעומתם, יש כאלה דומיננטיים, מעוררים, שהם נפלאים לחדר משחקים אבל בחדרי שינה או בסלון הם יהוו מטרד לאורך זמן.

ככלל אצבע, הצבעים הקרירים (תכלת, סגול לילך, ירוק תורכיזי) והבהירים מייצרים שלווה ורגיעה, וניתן להשתמש בהם גם בקירות גדולים. צבעים כהים, דומיננטיים וחמים (בורדו, כתום, כחול כהה, צהוב חמנייה, וכדומה) הם צבעים חמים והם נפלאים באזורים קטנים ובאופן עקרוני משפיעים על הנינוחות ומקשים על השגת שלווה מושלמת בנוכחותם (נפלאים, למשל, בחדרי משחקים, בפינת האוכל, ואולי בחדר העבודה, וכדומה).

ניתן לשלב צבעים למראה הרמוני על פי טעמכם - השילוב בין הצבעים הוא מאוד אישי, ועם זאת, ישנם צמדים של צבעים ש"עובדים", כמו למשל: אפרפרים ותכולים, ורוד ובז' או צהבהב עדין, ירוק עם בז' וחומים עדינים, ועוד. כל השילובים המובאים כאן, ה שילובים בין צבעים עדינים ורכים, לצבעים נייטראליים כמו אפורים, בז'ים, וכדומה - שבדרך כלל מחמיאים לכל צבע ואף מבליטים את היופי שבו.

משה נחמדי, מ"כל עבודה בצבע", מספר כי דרך אחת להשתמש בצבעים - גם כשהם דומיננטיים מאוד בחדר - בצורה הרמונית, היא ללכת על צביעת כל החדר באותם גוונים. לדוגמה - אם אתם הולכים על הטרנד הכי חם של שנת 2017 וצובעים את כל הסלון בגוון אפור בהיר - קחו את אותו הצבע בשלושה גוונים כהה יותר, וצבעו בגוון זה קיר אחד דומיננטי בסלון. במקרה של אפורים, אגב, תוכלו גם לבחור בצביעה באפקט בטון, המבוצעת באמצעות שפכטל ונדרשת לניסיון בצביעה.

הגוונים הטרנדיים של שנת 2017

אייל עובד, מ"אפקט הצבע", מספר כי עם כל לקוח, תהליך תכנון הצבעים הוא תהליך אישי ומותאם להעדפות. באופן עקרוני, הוא ממליץ על בחירת צבעים בהירים עבור חללים קטנים ועל שילוב מושכל של הצבעים הנבחרים עם התאורה בחדר. עובד מספר לנו על צבעי אפקט שיש כיום להשיג כמעט בכל בחירה של צבע, כמו אפקט "סווד" שהוא נפלא לחדרי שינה כמו גם לחדרי המגורים, ואפקטים דרמאטיים יותר כמו סהרה (במראה חולי צהבהב) או ספארי (שניתן להשיג במגוון צבעים, במראה מפוספס).

38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

קיר בסלון הבית הצבוע בצבעי צהוב, ירוק, אפור ולבן ליצירת מראה שונה וייחודי

צביעת קיר בצבע בהיר כמו סגול לילך מייצרת בחדר שלווה ורגיעה

קיר צבוע באפקט "סווד" המתאים לחדרי-מגורים וחדרי-שינה

כתבות ומאמרים

מתכננים צביעת דירה לבד? קבלו חמישה טיפים לצביעת הבית מהמומחים בתחום

מתכננים צביעת דירה לבד? קבלו חמישה טיפים לצביעת הבית מהמומחים בתחום

שאלנו את המומחים באתר בתחום הצביעה וריכזנו חמישה טיפים חשובים למי שמתכנן צביעת דירה לבד

קרא עוד
רעיונות לצביעת הבית - טיפים חשובים לבחירת צבע לחדר ילדים

רעיונות לצביעת הבית - טיפים חשובים לבחירת צבע לחדר ילדים

אספנו את הטיפים החשובים ביותר לצביעה מוצלחת, שילובי צבעים ושימוש בטכניקות צבע לחדר הילדים

קרא עוד
רעיונות לצביעת הבית וטיפים חשובים לצביעת חדרי שינה

רעיונות לצביעת הבית וטיפים חשובים לצביעת חדרי שינה

אספנו עבורכם טיפים לצביעת חדר השינה ממיטב אנשי המקצוע בתחום הצביעה באתר

קרא עוד