39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

איך צובעים תקרה ובאיזה צבע צובעים תקרה, המדריך המלא

המדריך המלא לצביעת התקרה, כולל כל הטיפים שחשוב שתדעו בצביעת התקרה שלכם

איך לצבוע תקרה?

אז בעצם איך צובעים תקרה? צביעת התקרה היא שונה לחלוטין מצביעת הקירות. תידרשו, כנראה, לצבע מיוחד המתאים לצביעת התקרה, לרולר מתאים - וכמובן, להכנה מדוקדקת של המרחב טרם הצביעה. לצד המורכבות בסיוד התקרה או צביעתה - זו דווקא התקרה שהיא משמעותית כל כך במראה הסופי, המעוצב והנינוח שאתם בוודאי מעוניינים לשוות לבית לאחר הצביעה. על כן - אם אתם שוקלים להיכנס לפרוייקט של צביעת הבית, והתקרה שלכם לא חודשה מזה חמש שנים או יותר - אנחנו ממליצים בחום לשקול צביעת התקרה, ורצוי באופן מקצועי לכיסוי מושלם.

את התקרה צובעים לפני צביעת הקירות, על מנת שלא ללכלך את הקירות לאחר מכן בצביעת התקרה. לפניכם - המדריך המלא לצביעת התקרה, כולל כל הטיפים שחשוב שתדעו, על מנת להשיג תוצאה מקצועית באמת, בצביעת התקרה שלכם.

לפני שמתחילים - הכנת החדר לצביעת התקרה

צביעת התקרה היא מורכבת יותר מצביעת קירות הבית. אם תשתמשו בצבעים לא מתאימים, במברשת או ברולר שאינם מיועדים לצביעת התקרה - התוצאה תהיה מפוספסת, לא אחידה, הכיסוי לא יהיה איכותי ולצד כל אלה - תלכלכו את כל החדר, כולל רהיטים, רצפות, פאנלים, וקירות. על מנת שכל אלה לא יקרו לכם, אתם חייבים להצטייד בחומרים המתאימים לצביעת תקרות:

  • רולר בעל שיער קצר, שימנע טפטופים
  • מברשת לצביעת אזורים עדינים, כמו הפינות והחיבורים עם הקירות
  • צבע לתקרה - על כך בהמשך
  • כשמדובר בצביעה מעל סיד (שאינו סינתטי) - מומלץ ליישם גם שכבת בונדרול (צבע מקשר) לפני הצביעה, לאחיזה טובה יותר של הצבע ועמידות גבוהה לאורך זמן
  • תרצו סולם, כלי מזיגה לצבע, ידית הארכה לרולר, נייר הדבקה שיעזור לשמור על קווים ישרים במפגש בין התקרה לקירות, ואביזרים נוספים שיסייעו להכנת התקרה


הכנת התקרה לצביעה תיעשה כך:

  • את כל הסדקים, החורים, והנימים העדינים, חשוב לסתום באופן איכותי, באמצעות חומרי מילוי ייעודיים. לאחר המילוי, שייפו את האזור לקבלת תוצאה חלקה
  • טאטאו את משטח התקרה והסירו לכלוכים, אבק, וכדומה
  • פרקו בתי מנורה וכדומה
  • דאגו שבמקרה של טפטופים - אתם לא מלכלכים שום דבר חשוב. הרחיקו רהיטים, כסו אזורים חשובים ואם אפשר - עבדו מעל פס ניילון באזור הצביעה, למניעת טפטוף על הרצפה

באיזה צבע צובעים תקרות?

אם אתם מתכוונים להשקיע בצביעת התקרות, חשוב שתדעו כי הישראלים צובעים (או מסיידים) את התקרה שלהם בממוצע רק אחת לעשור (בעוד הססטיסטיקה של צביעת הבית עומדת על אחת לשלוש עד חמש שנים). התקרה אכן מתלכלכת פחות, ובצביעה איכותית תוכלו ליהנות מתקרות אסתטיות לטווח ארוך. אחד המשתנים שישפיעו באופן דרמאטי על איכות התוצאות תהיה בחירת צבע לתקרה. אייל עובד, מ"אפקט הצבע", מספר כי על אף שכאשר הצבע רטוב התקרה נראית חלקה, חשוב לדעת כי כאשר הצביעה מתייבשת, בתקרה נראים "פספוסים", משיכות מברשת, נקודות לא צבועות ואזורים של כיסוי לא איכותי, בצורה בולטת במיוחד. על מנת להימנע ממראה לא מקצועי, חשוב לבחור בצבע איכותי שמתאים לצביעת תקרות - ניתן לבחור בצבעי אקרילי איכותיים בגימור מט, בעלי כושר כיסוי גבוה - או בסיד סינתטי - צבע על בסיס מים המעניק כיסוי איכותי ולובן בוהק.

שני טיפים חשובים במיוחד לצביעת התקרה

משה נחמדי, מ"כל עבודה בצבע", מספק לנו שני טיפים חשובים לשאלה איך לצבוע תקרה -

הראשון הוא, לצבוע את התקרה בשתי שכבות, ולעבוד בשני כיוונים מנוגדים. כלומר - אם את השכבה הראשונה ביצעתם ממזרח למערב - את השכבה השנייה בצעו מצפון לדרום, כך שבסופו של דבר, תצבעו את התקרה ב"שתי וערב" - שכבה אחת לאורך, ואחת לרוחב. שיטת צביעה זו לתקרה, מבטיחה כיסוי טוב במיוחד.

הטיפ השני של נחמדי, הוא לבחון את תוצאות הצביעה של התקרות בשעות הערב באור חזק של מנורה חשמלית. באור הבוהק, כל האזורים שנצבעו באופן פחות ממושלם יבלטו, ותוכלו לחזור על צביעתם לכיסוי מיטבי ולמראה מקצועי.

מה עם צבעים, גיוון או אפקטים בצביעת התקרה?

היום, לא כולנו צובעים את התקרה בצבע לבן באופן אוטומטי. לדוגמה, רבים בוחרים עבור התקרה גוון אחד כהה יותר מזה שנבחר לצביעת הקירות. ההפרשים בגוונים מעניקים עומק והרמוניה ייחודית לחדר. יש המשתמשים בצביעת אפקטים מעל הקירות וממשיכים את האפקטים גם על התקרה. זה אמנם המון עבודה - אבל המראה המתקבל הוא מלא, ייחודי, מושקע ועוטף. לא כל אפקט ניתן לממש בצביעת התקרה - כדאי להיוועץ בבעל מקצוע בעניין אפקטים לצביעת התקרה.

כמה עולה לצבוע תקרה?

מכל הקירות בבית, אין ספק כי צביעת התקרה היא המורכבת ביותר. כפי שכבר אמרנו, את התקרה צובעים לפני צביעת הקירות, ועל כן, אם תבחרו להיעזר באיש מקצוע לטובת צביעת התקרה - חשוב לאפשר לו צביעה לפני שתצבעו את הקירות (ואולי תחסכו גם את הכנת החדר לצביעה וכיסוי הרהיטים). העלות הממוצעת לצביעת תקרות בלבד בדירה של ארבעה חדרים היא כ - 2,000 ש"ח, כולל הכנת החדרים לצביעת התקרות וצביעת התקרות בלבד, ולא כולל צבעי אפקט, גוונים או תיקון התקרה במקרה שיש בתקרה שלכם סדקים, נימים או חורים שחשוב למלא טרם הצביעה.

39

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

לצביעת תקרה נשתמש ברולר בעל שיער קצר ובעל ידית הארכה לשימוש נוח

רצוי להשתמש בנייר דבק שיעזור לשמור על קווים ישרים במפגש בין התקרה לקירות

צביעת התקרה בצבע כהה יותר מצבע הקירות תעניק לחדר עומק והרמוניה ייחודית

כתבות ומאמרים

סיד, צבע אקרילי, צבע ווש או צבעים מהודרים, באיזה צבע לצבוע את הבית?

סיד, צבע אקרילי, צבע ווש או צבעים מהודרים, באיזה צבע לצבוע את הבית?

מתכננים פרויקט של צביעת הבית? להלן המדריך המלא של סוגי צבעים הקיימים בשוק לצביעת קירות הבית (פנים) והסבר באיזה צבע לצבוע את הבית

קרא עוד
איך צובעים קיר? טכניקות צביעת קירות ויצירת אפקטים

איך צובעים קיר? טכניקות צביעת קירות ויצירת אפקטים

טכניקות צביעת קירות: צביעה בצבעי אפקט, טכניקות צביעה למתקדמים ועוד

קרא עוד
המדריך המלא לתהליך צביעת אמבטיה מקצועי

המדריך המלא לתהליך צביעת אמבטיה מקצועי

שאלנו את המקצוענים שלנו - איך מבצעים צביעת אמבטיה בצורה נכונה ומקצועית ומה יש לקחת בחשבון בצביעת חדרים רטובים.

קרא עוד