38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

המדריך המלא לתהליך צביעת אמבטיה מקצועי

שאלנו את המקצוענים שלנו - איך מבצעים צביעת אמבטיה בצורה נכונה ומקצועית ומה יש לקחת בחשבון בצביעת חדרים רטובים.

יותר מאשר רק צבע - המדריך לצביעת חדר האמבטיה וחדרים רטובים

בחדר האמבטיה, הצביעה היא הרבה יותר מאשר רק אסתטית - הרטיבות התמידית בחדר האמבטיה מהווה עומס על הקירות, שללא טיפול מתאים יספגו לחות ויהוו מצע מושלם להתפתחות של עובשים, פטריות ומיני טחב - שהם מזיקים לבריאותנו. על כן, דווקא בצביעת חדרים רטובים, חשוב מאוד להשתמש בחומרי הגלם הנכונים, לקבלת תוצאה מושלמת. ולאחר הבחירה הפונקציונאלית - גם בחדר האמבטיה, כמו בחדרים אחרים, קצת גיוון עשוי לשנות לחלוטין את מראה החדר ולהפיח בו חיים בעזרת צביעת אמבטיה. שאלנו את המקצוענים שלנו - מה צריך לדעת לפני שצובעים חדר אמבטיה? כל הטיפים, השלבים, חומרי הגלם, והמחירים - לפניכם.

הידע הכימי מאחורי חומרי הגלם של צבע לאמבטיה

בניגוד לחדרים רגילים, או "יבשים", שם הבחירה בגוונים היא גמישה ונרחבת, הבחירה בצבעי העבודה בחדרים רטובים, כמו חדרי אמבטיה וחדרים שחשופים ללחות קבועה למשך זמנים ארוכים באופן תדיר, היא שונה. הסביבה הלחה תדרוש מן הקיר דחייה של מיני הפטריות והעובשים שנוטים להתפתח בהם - ועל כן, תמצאו מעל מדפי חנויות הצבע צבעים מיוחדים שנועדו לצביעה של חדרים רטובים.

בעבר, כך מספר לנו יאיר אליאס מ"הום קלאב בנייה ושיפוצים", היה מקובל לצבוע קירות של חדרים רטובים רק בסיד. הסיד, בניגוד לצבעים האקריליים שהם בעלי תכונות פלסטיות, הוא צבע נושם - ולכן הוא מאפשר ייבוש של הקיר לאחר שהוא נרטב.

כיום, ניתן להשיג צבעים אקריליים המיועדים לחדרים רטובים, כמו למשל אקרינול סופרקריל מבית טמבור, או נירוקריל EXTRA לאמבט מבית נירלט. צבעים אלו הם דוחי מים, כך שהם מונעים ספיגת מים בקיר. הם גם מכילים חומרים דוחי עובש ומעכבי צמיחה והתפשטות שלהם - וכך מאפשרים קירות חפים מבעיות עובש ופטריות האופייניות לחדרים רטובים. אייל עובד, מ"אפקט הצבע", מדגיש את החשיבות שבעבודה עם חומרים איכותייים בלבד בחדר האמבטיה, מפני שצבעים בעלי תוספים פחות איכותיים שמונעים התפתחות של עובש, יספקו לקירות הגנה למשך שישה חודשים בממוצע, ולעומתם צבע לאמבטיה מחומרים איכותיים יותר, ימנע היווצרות של עובש על הקיר למשך שנים.

הטיפול לפני הצביעה בקירות של חדרים רטובים

אם כבר ישנם מוקדי עובש מעל קירות החדרים הרטובים, חשוב לטפל בהם ולמגר את התופעה טרם הצביעה (נדגיש - צביעת אמבטיה בחומרים מונעי עובש לא תטפל בבעיה קיימת, מומלץ לטפל בבעיה בטרם מתבצעת צביעת מקלחת באופן יסודי). אם כן, על מנת לטפל בעובש קיים - השתמשו בחומרים ייעודיים (כמו תמיסת פונגיצ'ק מבית טמבור או מלרוד מרסס עובש מבית יעקובי) על פי ההוראות. גרדו את הקיר ושייפו אותו, בטרם תיישמו חומרים נוגדי עובש. אל תשכחו לעבוד עם כפפות לטקס ומשקפי מגן בעודכם משתמשים בחומרים נוגדי העובש.

במרבית המקרים, לאחר ייבוש החומר, ניתן לצבוע את הקירות. בחלק מהמקרים, מומלץ לשיף את הקיר בטרם תטפלו בקיר בחומרים נוגדי העובש.

הגוונים בצביעת חדרים רטובים

חברות הצבעים מספקות את כל הצבעים דוחי העובש בצבע לבן. יאיר אליאס מ"הום קלאב בנייה ושיפוצים", מספר שאת הצבעים דוחי העובש ניתן לגוון, בדיוק באותו האופן בו מגוונים צבעים לצביעת פנים בקירות של חדרים "יבשים". ביחד עם זאת, כל אנשי המקצוע שדיברנו איתם סיפרו כי ברוב המכריע של הפרוייקטים של צביעת מקלחת - את הגיוון אנחנו נוטים להוסיף בבחירת האריחים, בעוד צבע הקירות בחדר האמבטיה - נותר במרבית המקרים לבן.

טיפים לצביעה מוצלחת של חדר האמבטיה

  • טיפ זה הוא נכון גם לקירות של חדר האמבטיה וחדרים רטובים וגם באופן כללי - יכולתו של צבע אקרילי להיקשר ולספק כיסוי מושלם מעל שכבת סיד, אינה אופטימאלית. דווקא בחדרים רטובים וחדרי אמבט, אותם נהוג היה עד לא מזמן לצבוע בסיד - בעיה זו היא שכיחה. אם קירות חדר האמבט צבועים בסיד - חשוב למרוח שיכבה של צבע מקשר (בונדרול), ורק לאחר ייבוש מלא שלו, לצבוע את הקירות בצבע המיועד שבחרתם
  • את תקרת חדר האמבט, תוכלו לצבוע בסיד לבן או באותו צבע לאמבטיה המיועד לחדרים רטובים. גם אם בחרתם בצבע מגוון לקירות חדר האמבט, תוכלו לבחור בלבן עבור צביעת התקרה
  • לאחר גמר צביעת אמבטיה, אפשרו ייבוש מלא לקיר הצבוע ואל תשתמשו במקלחת בחדר הצבוע עד אז. לאחר הייבוש ניתן כמובן לחזור להשתמש בחדר, חשוב לשמור על הצביעה על ידי אוורור מספק בחדר האמבט, השתדלו להרטיב את הקירות פחות, אין לנקות את הקירות באמצעות חומרי ניקוי או לגרדו.
  • מקובל לחזור על הצביעה, באותו הגוון, בחדר הרטוב אחת לשנתיים או שלוש, בשכבה דקה בעיקר לצורך "רענון". במקרים של הבחירה לצבוע מחדש - יש להכין את הקירות ולצבוע כאמור. אם הקירות כבר צבועים בצבע אקרילי לחדרים רטובים - אין צורך בשכבת בונדרול מקשרת
  • בצביעה של חדרים רטובים, פחות משתמשים באפקטים או בטכניקות צביעה מורכבות - זאת, אולי בגלל שאצל רובנו קיים חיפוי קרמיקה עד לגובה של שני מטרים בדרך כלל. ביחד עם זאת, תוכלו ליישם טכניקות צביעה לאחר יישום שכבת צבע דוחה עובש, לצבוע בשיטת ה"ווש" (באמצעות ספוג בטפיחות) או להשתמש במדבקות קיר, שבלונות ליצירת דפוסים, וכדומה.

38

ספקי שירות בתחום צביעה וסיוד

מצא בעל מקצוע

קבלני צבע מומלצים תל אביב

לפני צביעת קיר חייב לטפל בעובש ולהשתמש בחומרים מיוחדים

כל הצבעים דוחי עובש הם בצבע לבן - אם נרצה לגוון את את חדרי האמבטיה נוסיף אריחים מעניינים

בחדרים רטובים מומלץ לחזור על הצביעה פעם בשנתיים-שלוש

כתבות ומאמרים

סיד, צבע אקרילי, צבע ווש או צבעים מהודרים, באיזה צבע לצבוע את הבית?

סיד, צבע אקרילי, צבע ווש או צבעים מהודרים, באיזה צבע לצבוע את הבית?

מתכננים פרויקט של צביעת הבית? להלן המדריך המלא של סוגי צבעים הקיימים בשוק לצביעת קירות הבית (פנים) והסבר באיזה צבע לצבוע את הבית

קרא עוד
איך צובעים קיר? טכניקות צביעת קירות ויצירת אפקטים

איך צובעים קיר? טכניקות צביעת קירות ויצירת אפקטים

טכניקות צביעת קירות: צביעה בצבעי אפקט, טכניקות צביעה למתקדמים ועוד

קרא עוד
איך צובעים תקרה ובאיזה צבע צובעים תקרה, המדריך המלא

איך צובעים תקרה ובאיזה צבע צובעים תקרה, המדריך המלא

המדריך המלא לצביעת התקרה, כולל כל הטיפים שחשוב שתדעו בצביעת התקרה שלכם

קרא עוד