13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

הכל על סתימות צנרת מורכבות בקו ראשי

המאמר יסביר מהן סתימות צנרת מורכבות, מה עושים בעת סתימה ומי רשאי לטפל בה.

הכל על סתימות צנרת מורכבות בקו ראשי

פתיחת סתימות צנרות מורכבות בקו ראשי אכן מורכבות ביותר!
מבחינת כל מה שנוגע לסתימות צנרת, ישנם שני סוגים של סתימות. הראשון הינו סתימות פשוטות יחסיות ו'ביתיות', ואילו השני הינו פשוטות מורכבות ו'חיצוניות'. מבחינת כל מה שנוגע לסוג הסתימות הראשון, לרוב הכוונה הינה לסתימות ארעיות ומינוריות כמו בכיור המטבח, באסלת השירותים, באמבטיה, בצינור מכונת הכביסה או המזגן ועוד. במקרים רבים, לא צריך להיות אינסטלאטור מתחיל או בעל מקצוע וותיק על מנת לתקן את הסתימות המדוברות. ברוב הפעמים, מספיקים רק רצון טוב ושימוש בכלי 'פתיחת' סתימות ייעודיים אשר נמצאים בכל בית ובית. יחד עם זאת, מבחינת כל מה שנוגע לסוג הסתימות השני, הלא הוא הסתימות המורכבות, על מנת לטפל ולפתור אותן, יש לקרוא לאינסטלאטורים וקבלני אינסטלציה מתמחים וברמה הגבוהה ביותר. כל זאת, שכן סתימות צנרות מורכבות בקו ראשי אכן מורכבות ביותר!

מהן סתימות צנרת מורכבות בקו ראשי?

ובכן, כאשר אומרים סתימות צנרת מורכבות בקו ראשי, הכוונה הינה קודם כל לסתימות מורכבות ביותר כפי שהן באות לידי ביטוי במסגרת של צנרת אשר מהווה חלק בלתי נפרד מקו ראשי של מערכת אינסטלציה ומים כלשהי. בפועל, תשתית אינסטלציה זו יכולה להיות של בניין מגורים או איזור עירוני כלשהו. יחד עם זאת, מפאת השיוך והמיקום של הצנרת, סתימות מורכבות אשר נוצרות בצנרת אשר מחוברת לקו מים ראשי הינן קריטיות ומורכבות במלוא מובן המילה. לרוב, סתימות מורכבות כלל לא באות לידי ביטוי בדמות מפגעים כמו פסולת, שיער או שאריות מזון אשר 'נתקעו' בתוך חלל של צנרת, אלא בדמותן של סתימות אשר נוצרו עקב גדילה של מושבת שורשים עצומה בתוך הצנרת, התעקמות הצינור עצמו כתוצאה מהבדלי טמפרטורה קיצוניים, הימצא של פסולת תעשייתית כמו ברזל, פלדה ועוד. בקיצור, סתימות מורכבות הינן כשמן כן. כך גם תהליך פתיחת הסתימות עצמו.

מה עושים?

התשובה לשאלה זו הינה אחת - יש לקרוא אך ורק לאינסטלאטור מקצועי ובעל ניסיון רלוונטי ומוכח מבחינת כל מה שנוגע לפתיחת סתימות צנרת מורכבות בקו ראשי.
יחד עם זאת, חשוב לזכור כי בעת סתימה מן הסוג המדובר, יש לאבחן מראש את כל מערכת האינסטלציה והצינורות על מנת לזהות את בדיוק סוג הסתימה והמיקום שלה. רק לאחר מכן יהיה ניתן לתכנן תהליך פתיחת סתימה מקצועי ואפקטיבי אשר לא יגרום שום נזק לצנרת הסתומה ו / או נזק נוסף לכל מערכת האינסטלציה והמים. לרוב, אינסטלאטור מקצועי מאבחן סתימת צנרת מורכבת בקו ראשי באופן הבא: הוא מגיע לאזור הקריאה, ומתחיל לאבחן את קו הצנרת הראשי באמצעות ציוד טכנולוגי חדיש, ייעודי ומתקדם כמו כלי איתור סתימות, מצלמת צנרות דיגיטלית אשר עושה שימוש בסיבים אופטיים אשר 'מוכנסים' אל תוך הצנרת עצמה ועוד. שימושים נכונים ורלוונטיים בציוד צינורות ייעודי זה 'מצלם' בדיוק את מצב הצינור והסתימה בו, מספק תמונה כוללת מבחינת כלל הצנרת, 'מגלה' את המקור והסיבות לסתימה המורכבת ועוד. כל אלו גם מאפשרים לקבלן האינסטלציה 'לפתוח' את הסתימה המדויקת ולתקן את הצינור, ואף להתריע בפני סתימות ותקלות עתידיות נוספות. רק קבלן אינסטלציה מקצועי רשאי 'לפתוח' סתימות צנרת מורכבות.

כעת, נסכם ונאמר כי אך ורק בעל המקצוע אשר ידוע בשם קבלן אינסטלציה מקצועי הינו בעל המקצוע אשר רשאי, מוסמך ואמון על פתיחת סתימות צנרת מורכבות בקו ראשי. ראשית, מפאת העובדה כי ברמת המיקרו, 'פתיחה' מקצועית ומהימנה של סתימת צנרת מורכבת הינה חיונית ונחוצה ביותר בעבור המשך תפקוד בסיסי של הצנרת והמשתמשים בה. שנית, מפאת העובדה כי ברמת המאקרו, כלומר, ברמת מערכת האינסטלציה עצמה, 'פתיחה' לא מקצועית של סתימת צנרת מורכבת משמעה גרימת נזק מיידי ומוחשי ביותר למערכת האינסטלציה עצמה ולקו המים הראשי אשר אליה היא מחוברת.

13

ספקי שירות בתחום קבלני אינסטלציה

מצא בעל מקצוע

קבלני אינסטלציה מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

המדריך לבחירת צנרת מים ביתית

המדריך לבחירת צנרת מים ביתית

המאמר ישווה בין שני סוגים של צנרות ויסביר איך לבחור נכון צנרת מים ביתית שהכי מתאימה לכל אחד ואחת מאיתנו.

קרא עוד
מה היתרונות הבלעדיים של צנרת פקסגול?

מה היתרונות הבלעדיים של צנרת פקסגול?

המאמר יסביר למה צנרת פקסגול היא חלק בלתי נפרד ממערכות הצנרת כיום ומהן יתרונותיה המיוחדים.

קרא עוד