26

ספקי שירות בתחום גדרות

בחירה ובניית גדרות לגינה

במאמר יוסבר מהי החשיבות של בניית גדר עבור בית צמוד קרקע, אילו סוגי גדרות קיימים היום בשוק ומהם ההבדלים ביניהם.

בחירה ובניית גדרות לגינה

בשעה טובה, הצלחתם להגשים את ה"חלום הישראלי", ולרכוש עבור עצמכם בית עם גינה. המשימה בכדי להגיע לרגע המיוחל, אפשר לאמר בלשון המעטה לא הייתה הכי פשוטה... התדיינות עם בנקים למשכנתאות, פגישות אין ספור עם סוכני תיווך ומוכרנים למיניהם, ראיה של אין ספור בתים, וכמובן כל ההתנהלות המתישה מול בעלי המקצוע השונים בכל מה שנוגע להכנת הבית ובנייתו עפ"י טעמכם האישי.

אז הבית סוף כל סוף כבר מוכן ועומד על רגליו, וכל שנותר הוא פשוט להיכנס אליו ולהתחיל בו ברגל ימין את חייכם החדשים... אז זהו שלא מדויק! בית צמוד גינה, הוא בית שמחייב גם גדר חיצונית שתקיף אותו. אם נצטט את האימרה המפורסמת: "ביתנו – מבצרנו". הגדר של הבית היא החזית, והיא בעצם מה שמספקת את ההגנה הראשונית. מעבר לזה גדר גם הרבה פעמים קובעת את ההתרשמות הראשונית מהבית, וגם מעידה על המשפחה היושבת בו.

גדר יכולה להביע סגירות או פתיחות, חדשנות או שמרנות, הכנסת אורחים או הרחקתם. גדר אפילו יכולה לקבוע במידה רבה עד כמה המשפחה החדשה תהיה פופולארית בשכונה החדשה או לא. בשוק כיום, ישנם אין ספור אופציות ואפשרויות לעיצובים שונים של גדרות – כל סוג מתאים לטעם אחר של בעלי בית. יש גדרות בעיצוב מודרני, יש גדרות בסגנון רטרו-עתיק, יש גדרות במראה כבד, יש גדרות בעיצוב מינימליסטי ועוד. גדרות גם הרבה פעמים יכולות לכלול בתוכם אלמנטים שיכולים להיות מאד פונקציונאליים לדיירים המתגוררים כמו לדוגמא: הוספת שער כניסה לחנייה או יצירת נישה מיוחדת בתוכם עבור פחי אשפה כך שלא יבלטו לעין ולא יכערו את החזית היפה של הבית.

להלן סוגי הגדרות הנפוצים ביותר, כיום בשוק – נמנה אותם, נסביר קצת עליהם וגם נתמקד ביתרונותיו מול חסרונותיו של כל סוג וסוג:

גדר עץ - גדר עץ היא גדר שמוקמת על ידי בעלי מקצוע מתחום הגינה ואומנות העץ. אפשר להתאים אותה לאופי הבית והגינה ואפשר גם לשלב אותה עם דקורציות נוספות מעץ הנמצאות בחצר כמו למשל דק ופרגולה. החיסרון העיקרי של גדר עשויה עץ הוא בצורך האינטנסיבי שלה בתחזוקה. עץ הוא חומר פגיע, רגיש במיוחד לתנאי מזג אוויר משתנים כמו שמש חזקה ולחות, לפיכך כל אלו במשך הזמן פוגעים באיכות העץ, וכפועל יוצא - גם פוגמים במראה היםה של הגדר. בין שלל גדרות העץ ישנו סוג מיוחד של גדר עץ העשויה מעץ במבוק. זאת יכולה לספק גם צל וגם אווירה מיוחדת, אולם מצריכה אנשי מקצוע מיוחדים שיודעים איך להכינה.


גדר בטון - גדר בטון היא גדר שנבנית על ידי בעלי מקצוע מתחום הבניה – כלומר כאלו שיש להם הבנה ביצירת קונסטרוקציות ומשטחי בטון. היתרונות המובהקים של גדר בטון הם בכך שהיא עמידה וחזקה, לא נשחקת במהלך השנים וגם מעניקה יותר ביטחון ויותר פרטיות לדיירים. יחד עם זאת – לא כולם תמיד מתחברים למראה האפרורי והמונו-כרומטי שלה, היא משדרת באופן טבעי יותר ריחוק וניתוק מהסביבה, וגם חוסמת את הרוח.

גדר מתכת - גדר מתכת היא גדר שמותקנת ע"י אנשי מקצוע מתחום המתכת. יש מגוון רחב מאד של גדרות מתכת בשוק כמו אלומיניום וברזל. כל אחד מהם משדר אווירה אחרת. גדר מתכת יכולה גם להיות חלק ממכלול שמכיל יצירות אמנות מרתקות בתוך הגינה – מה שיכול להיות אטרקציה לא קטנה בפני עצמה.


גדר תיל - גדר תיל היא אולי הסוג הפשוט, המוכר וגם הזול ביותר של גדרות. סוג אשר היה נפוץ מאוד בעיקר בעבר. יתרונה הגדול של גדר תיל הוא שהיא פשוטה יחסית לשימוש והתקנה, ומאפשרת מעבר של הרוח. החסרונות נעוצים בעיקר בעבודת התחזוקה השוטפת שלה ובקלות שניתן לעבור דרכה. אפילו כלבים לא פעם ולא פעמיים חופרים מתחת לגדר ופותחים להם פתח לביקורי חברים.

גדר חשמלית - גדר חשמלית הינה היום חלק כמעט בלתי נפרד מתכנון של הבית. גדר חשמלית נוחה מאוד למשל לאלה שרוצים להוסיף בטחון נוסף לרכביהם, ולא מעוניינים להעמידם בחוץ, חשופים לכל פגע ולכל יד. גם גדר חשמלית יכולה להיות מעוצבת ולהשתלב בקלות במראה הכללי של עיצוב הגינה. גדר חשמלית, להבדיל מבעבר קיימת היום במגוון של וריאציות וסוגים, וכל אחד יכול להתאימה לפי היכולת שלו להוציא עליה מהבחינה הכספית.

26

ספקי שירות בתחום גדרות

מצא בעל מקצוע

מתקיני גדרות מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

5 שלבים לתכנון גדר ביתית

5 שלבים לתכנון גדר ביתית

במאמר יוסבר מה עלינו לבדוק, ובאילו גורמים יש להתחשב לפני בניית גדר לבית.

קרא עוד