12

ספקי שירות בתחום סורגים

החשיבות בהתקנת סורגים

במאמר תינתן סקירה של כל השיקולים אותם יש לקחת בחשבון כשמתקינים סורגים (ביטחון, בטיחות, איכות הסורגים, מראה וכדו').

החשיבות בהתקנת סורגים

התקנת סורגים לחלונות באה לענות על אחד משני צרכים חשובים, ולפעמים אף על שניהם כאחד: ביטחון ובטיחות. ביטחון – התקנת סורגים לחלונות מציבה מכשול קשיח, שמונע כניסה לבית דרך החלון (כמו לדוגמא נגד פריצות); ובטיחות – בדירות בקומות גבוהות שבהן מתגוררים ילדים קטנים, התקנת סורגים לחלונות חיונית למניעת נפילה מסוכנת דרך החלון.

להלן נסקור כמה מן השיקולים וההמלצות בדבר התקנת סורגים לחלונות הדירה:

ביטחון

קל מאוד לפרוץ דרך חלון לבית פרטי צמוד קרקע, או לדירה בקומת הקרקע – כל פורץ יעדיף להתמודד עם חלון, גם אם הוא סגור וגם אם התריסים מוגפים, מאשר עם דלת פלדה ממוגנת. התקנת סורגים לחלונות הבית או הדירה מקשה על עבודתו של הפורץ ומכריחה אותו להפעיל כוח רב לשם עקירת הסורג או כיפופו, מה שעלול להקים רעש ולגזול זמן. עם זאת חשוב לדעת, כי פורץ מיומן מסוגל להתגבר על סורג רגיל תוך זמן קצר, ולכן איכותו של הסורג חשובה מאוד.

איכות הסורגים

סורג דק מאיכות ירודה איננו מהווה מכשול של ממש לפורץ מנוסה, ולכן כדאי להשקיע בהתקנת סורגים לחלונות באיכות גבוהה. ככל שמוט הסורג עבה יותר, המסגרת חזקה יותר, החיבורים לתוך הקיר עמוקים יותר, והאלמנטים הרוחביים המקשרים בין המוטות רבים יותר, כך יקשה על הפורץ לכופף את הסורג או לעקור אותו. סורגים לחלונות מאיכות ירודה בוודאי זולים יותר, אך התקנתם היא בעצם בזבוז כסף לריק.

"כיסוי" כל החלונות

אין שום טעם להשקיע בהתקנת סורגים לחלונות מסוימים בבית ולהותיר את האחרים חשופים (אלא אם כן הגישה אליהם בלתי אפשרית). כאן ראוי לציין, כי עצם המצאותה של הדירה בקומה גבוהה אינה בהכרח ערובה לביטחון – יש לבחון כל חלון וחלון, לזהות את דרכי הגישה אליו ורק אז להחליט האם יש להתקין בו סורגים או שלא. גם בקומה גבוהה אפשר להגיע לחלון בקלות - אם זה דרך מרפסת שכנה, דרך הגג, דרך קורת תמיכה חיצונית וכיו"ב.

בטיחות

אי אפשר לסמוך על ילדים קטנים כי יימנעו מלטפס על אדן החלון, ואסונות רבים מדי כבר קרו בהקשר זה. בדירה שבה ילדים קטנים, התקנת סורגים לחלונות – כל החלונות – היא הכרח ממש, אלא אם כן החלונות הם מסוג שאי אפשר לעבור דרכו. גובה הדירה כמעט שאינו משנה, שכן גם נפילה מגובה נמוך עלולה להיות קטלנית. מכל מקום, אם התקנת סורגים לחלונות נעשית לצורכי בטיחות בלבד, אפשר בהחלט להסתפק בסורגים קלים ובמסגרת דקה.

אסתטיקה

חלונות הם מרכיב מרכזי בעיצוב הדירה ובתחושת הדיירים בה, ותוספת סורגים לחלונות פוגעת מאוד בתחושות המרחב והחופש ובמראה הנשקף מן החלון. אם מתקינים סורגים לחלונות לצורכי בטיחות בלבד, אפשר לבחור בסורגים עדינים ודקים בעיצוב נאה, ואולי אף בסורגים מעוצבים בדרך שמאפשרת הצבת אדנית או עציצים בחלון. גם סורגים לצורכי ביטחון יכולים להיות מעוצבים בדרך נאה ואסתטית ולא לשדר תחושה של כלא, ובכל מקרה כדאי מאוד להקפיד על טיפול נכון למניעת חלודה ועל צביעה איכותית בצבעים עמידים שמיועדים לכך. סורגים חלודים הם מראה עצוב ומדכא במיוחד, ואחרי שמתקינים סורגים לחלונות קשה מאוד לטפל בהם נגד חלודה ולצבוע אותם כהלכה. טיפ: כדאי להתאים את צבע הסורגים לצבע השליט בנוף הנשקף – לבן או תכלת בחלון הנשקף לשמים או לים, ירוק בחלון הנשקף לגינה או ליער, בז' או חרדל בחלון הנשקף למדבר, וכן הלאה. כדאי גם להתאים את מבנה הסורגים למבנה החלונות, הרשתות וכו', כדי למנוע "רעש" ויזואלי מיותר בחלון.

סורגים מיוחדים

קיימים בשוק סורגים שניתנים לפתיחה, תריסי אלומיניום שבתוכם משולבים סורגים, וכן סורגים מחומר פלסטי שקוף. כדאי לשקול התקנת סורגים לחלונות כאלה במקרים מיוחדים, כמובן תוך התייעצות עם בעל מקצוע.

12

ספקי שירות בתחום סורגים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סורגים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

השוואת מחירים בין בעלי מקצוע

השוואת מחירים בין בעלי מקצוע

במאמר יוסבר מדוע חשוב לבצע השוואת מחירים כשבוחרים בעל מקצוע, ובאיזה דרכים היא מתבצעת.

קרא עוד
סורגים - בחירת מתקין סורגים

סורגים - בחירת מתקין סורגים

במאמר מה יש לקחת בחשבון כשבוחרים מתקין סורגים לבית, וכן יוסבר מהו התקן להתקנת סורגים נכונה.

קרא עוד