33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

אילו חומרי בידוד משמשים לצורך בידוד אקוסטי?

במאמר יוסבר על סוגי פתרונות אקוסטים להפחתת רעשים הקיימים בשוק, וחומרי הבידוד השונים שבשימוש.

פתרונות אקוסטיים להפחתת רעשים

בעידן של היום אנו נחשפים לרעשים רבים כמעט בכל מקום: באזורים ציבוריים, בתנועה בכבישים, במרכזי מסחר, וכן, הרבה פעמים גם בבית שלנו. אפשר להשלים עם רעשים במקומות ציבוריים, אבל כשיש רעשים בבית שלנו, ביחידת החיים הפרטית שלנו, אי אפשר להתעלם מכך. צריך לבצע פעולות לצורך הפחתת רעשים.

הפחתת רעשים נעשית על ידי פתרונות בידוד אקוסטי שונים, הניתנים על ידי בעלי מקצוע המנוסים בתחום. קיימים סוגים שונים של פתרונות אקוסטיים לצורך הפחתת רעשים בדירות מגורים. שלושה פתרונות אקוסטיים עיקריים המביאים למצב של הפחתת רעשים משמעותית הם:

  • מילוי / חיפוי תקרה אקוסטית.
  • מילוי / חיפוי קיר אקוסטי.
  • בידוד צנרת.

פתרונות בידוד אקוסטי ניתנים למימוש כמעט בכל מבנה דירתי, כאשר סוג הפתרון נקבע על פי הצורך של דיירי הבית בנושא הפחתת רעשים באזור זה או אחר של הבית. כל אחד מאותם פתרונות אקוסטיים יכול להתממש על ידי חומרי בידוד ספציפיים על פי החלטת בעל המקצוע שמבצע את העבודה.

חומרי בידוד רבים משמשים את בעלי המקצוע בתחום פתרונות בידוד אקוסטי לפחתת רעשים. במאמר זה נעמוד על ארבעה מהם: צמר סלעים , צמר זכוכית , ספוג מלמין , יריעות חוסם רעש .

צמר סלעים

צמר סלעים הוא חומר בידוד שעשוי מבזלת וסלעים מינרלים, ומטרתו לבודד חום ורעש. צמר סלעים מגיע כלוחות המשמשים לבידוד תרמי ואקוסטי, כחוסמי אש או כמבודדי רעש. שמים אותם בקירות גבס לפי התקן לצורך פתרונות אקוסטיים, ולגגות כדי למנוע פליטת חום/קור. כמו כן, משתמשים בהם עבור חיפוי קירות של אולפני הקלטות מטעמים אקוסטיים. צמר סלעים מגיע גם בצורת מזרונים, המשמשים לכיסוי צינורות חמים עד כ-750° ולצורך בידוד אקוסטי של גנרטורים וכדומה.

צמר זכוכית

צמר זכוכית הוא אחד מבין חומרי בידוד המיועדים לצרכים אקוסטיים ותרמיים, המיוצר מסיבי פיברגלס. הוא משמש לבידוד של מחיצות גבס, תקרות וגגות רעפים.
יתרונותיו של צמר זכוכית הם: קל, גמיש וניתן לדחיסה מקסימלית, אינו שוקע או מתפורר, עמיד בשינויי טמפרטורה ולחות, אינו דליק, אינו גורם להחלדה, אינו אוצר לחות, עמיד לריקבון, עובש ורמשים.

ספוג מלמין

ספוג מלמין הוא חומר בידוד בעל תכונות ייחודיות של ספיגת רעש גבוהה ועמידות בטמפרטורות גבוהות וחסינות בפני אש. ספוג מלמין משמש חומר בידוד לאולפני הקלטות, מפעלי ייצור, אולמות תיאטרון וקולנוע, משרדים, חדרי שירות מחשבים, מתקני ספורט, מטווחים, בתים פרטיים ומבנים ציבוריים.
ספוג מלמין הוא אחד מחומרי הבידוד הטובים ביותר לצורכי הפחתת רעש. הוא גמיש, בעל עמידות בפני אש וחום, בעל משקל נמוך, נדבק בעזרת דבקים רגילים, קל לחיתוך וניתן לקבל אותו במספר צבעים.

יריעות חוסם רעש

ייעודן של יריעות חוסם רעש לשמש חומר בידוד אקוסטי. יריעות חוסם רעש יכולות לשמש בתור פתרונות אקוסטיים לצורך הפחתת רעש בתחום הבניין, התעשייה, הספנות ומסילות הרכבת. היריעות עשויות מחומר אקרילי, מצופות בשכבת פוליאתילן סיליקוני. הן אינן רעילות, נוחות להשמה וניתנות לחיתוך.

33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

במאמר נלמד מה לעשות כאשר קיר גבס נרטב וכיצד ניתן להימנע ממצבים אלו.

קרא עוד
ספריות גבס לספרים או כונניות ספרים – מה עדיף?

ספריות גבס לספרים או כונניות ספרים – מה עדיף?

במאמר זה נוכל לראות את היתרונות של נישות גבס לספרים (ספריות גבס) לעומת הכונניות והספריות של פעם.

קרא עוד
ספריות גבס לעיצוב הבית

ספריות גבס לעיצוב הבית

המאמר יסביר כיצד אפשר להשתמש בספריות גבס כפיתרון עיצובי נוח ויעיל לספרייה הביתית.

קרא עוד
מזנון גבס מעוצב

מזנון גבס מעוצב

המאמר יראה כיצד אפשר כיום להשתמש בגבס גם לעיצוב הבית ולריהוט כמו מזנון גבס מעוצב.

קרא עוד
כל המידע על בדיקות לאיתור רעשים

כל המידע על בדיקות לאיתור רעשים

במאמר יוסבר כיצד לבצע איתור רעשים להפחתת רעשים ויובאו טיפים והמלצות בבחירת ייעוץ אקוסטי

קרא עוד
כל המידע על בידוד רעשים אקוסטי ותרמי

כל המידע על בידוד רעשים אקוסטי ותרמי

כאן נלמד על סוגי הבידודים הקיימים בבניה כיום, ועל בידוד רעשים - פתרונות בידוד אקוסטי לשימוש ביתי, לבניינים בתהליך בנייה, ולמבני ציבור.

קרא עוד