18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

במאמר יוצגו השיקולים לביצוע רכישת דוד מאחת מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל ונבצע השוואת דודי שמש בין החברות השונות

בחירת דוד שמש או דוד חשמל

בבואנו לבחור דוד שמש או דוד חשמל לבית, לדירה או לעסק, עלינו לברר ולבדוק כמה נקודות שעשויות להשפיע על החלטתנו. החלטה ראשונה היא כמובן – האם להתקין דוד שמש או דוד חשמל? ההחלטה תלויה בשני גורמים:

מיקום התקנת הדוד - אם יש מקום על גג הבניין, ואם המרחק לדירה איננו גדול מדי, כדאי להתקין דוד שמש – ההתקנה אמנם יקרה יותר, אך החסכון המצטבר בחשמל הוא משמעותי. אם מדובר בדוד שחייב להיות מותקן בתוך הבניין או הדירה, כמובן שהוא חייב להיות דוד חשמל בלבד.

בחירת נפח הדוד - דודי שמש מסופקים בנפחים שבין 50 ל-300 ליטר, ואת הנפח הרצוי (שמכתיב גם את גודל הקולטים) יש לקבוע לפי מספר המשתמשים. דודי חשמל מסופקים גם בנפחים קטנים יותר – 30 ואפילו 15 ליטר – שמתאימים במיוחד להספקת מים חמים לברז יחיד בחנות או במשרד. לאחר שנגיע לשתי ההחלטות האלה, ההחלטה הבאה היא – הספק, או היצרן, של המערכת. ישנם כמה וכמה יצרנים של דודי שמש ודודי חשמל, וכאן נסקור את שני הגדולים שבהם – כרומגן ואמקור – וכן יצרן נוסף בשם נמרוד (אמנם פחות ידוע מאשר אמקור או כרומגן).

בחירת יצרנית דוד שמש - השוואת דודי שמש

בבואנו לקנות, להתקין או להחליף דוד שמש אנו נדרשים לעשות שיעורי בית ולבדוק מספר גורמים שיעזרו לנו לבחור את הדוד המתאים למשפחתנו ובעלות סבירה. ישנן חברות רבות שמייצרות דודי שמש בישראל אך אנחנו נתמקד בשלוש יצרניות מובילות: כרומגן, אמקור ונמרוד. במקרים רבים שם היצרן בלבד יגרום לייקור של מחיר הדוד וזאת בעקבות הדרך שבה ממתגת החברה את עצמה מבחינת החומרים בהם היא משתמשת, האחריות שהיא נותנת ומאפיינים ותוספות שייחודיים לחברה.

הסעיפים השונים המומלצים לצורך השוואת דודי שמש מבין החברות השונות:
תו תקן – חובה לבדוק שהדוד מיוצר ומאושר על פי תו התקן של מכון התקנים הישראלי.
אחריות – בדיקת ההבדל במספר השנים שכל חברה מספקת אחריות על הדוד.
חוות דעת – קריאת חוות דעת באינטרנט על חברות דודי שמש שונות והתייעצות עם חברים ומכרים לגבי שביעות הרצון שלהם מהדוד שברשותם
שירות הלקוחות – בדיקה לגבי רמת השירות שמספקת כל חברה, האם היא מספקת את השירות בעצמה או מפנה לקבלנים עצמאיים
חומר בידוד ושכבת ציפוי – בדיקת החומרים שבהם משתמשת כל חברה להגנה על הדוד ומה היתרונות והחסרונות שלהם
תוספות – כל חברה מספקת מוצרים משלימים להגנה על הדוד, חלק מהחברות כוללות מוצרים אילו במחיר הכולל של הדוד ואצל חלק יש לשלם תוספת כדי לקבלם

להלן מידע בסיסי על כל אחת מיצרניות המובילות בתחום הדודים

חברת כרומגן

חברת כרומגן הוותיקה מקיבוץ שער העמקים מציעה את כל סוגי המערכות לחימום מים – דודי שמש וחשמל, מערכות משולבות, מערכות "סגורות" ומערכות "מאולצות". הדודים של כרומגן מצופים אמייל בשיטת הוואקום וכוללים מאיץ חום ייחודי, קולטי השמש בנויים בטכניקה של ריתוך לייזר, והמערכת הסולארית כוללת ברז "משגיחום" למניעת כוויות ומעמד מגולוון למניע חלודה. למערכות רגילות, כרומגן מציעה מגן אבנית ומגן קפיאה להארכת חיי המערכת; מערכות כרומגן טופ וכרומגן הייטק, שהן מערכות סגורות, לחלוטין את בעיית הצטברות האבנית, והקולטים המשוכללים והמתקדמים מסוג "בלו-טאץ' " מציגים יעילות גבוהה במיוחד בהמרה של קרינת השמש לחום. כרומגן מספקת 8 שנות אחריות ומוקד שירות ארצי לטיפול בתקלות שמצריכות תיקון דודי שמש.

חברת אמקור

גם לחברת אמקור ניסיון רב בייצור ובשיווק דודי שמש ודודי חשמל. המיכלים הפנימיים של הדודים בנויים לעמוד בלחץ גבוה של 8 אטמוספרות וכוללים הגנה קתודית, מאיץ החום בנוי בטכניקה ייחודית (גבוה מקרקעית הדוד) ולכן אינו נסתם באבנית, וצינורות הכניסה והיציאה ממוקמים באופן ייחודי (זה מול זה) שתורם להגברת היעילות של המערכת. הקולטים של אמקור בנויים בשיטה של ריתוך אולטראסוני ועם מסגרות צבועות בתנור בצבע אפוקסי נגד חלודה, מספר הצינורות בהם גדול יותר ומגביר את יעילות החימום, והצינורות בנויים ללא תפרי הלחמה (ולכן עמידים יותר בפני חלודה). אמקור מציעה כמה דגמים ייחודיים של דודי חשמל בנפח של 15 ליטרבעיצוב דקורטיבי ובצבעים שונים, וכן דגמים ייחודיים של מערכות דודי שמש בצללית אופקית למקומות מיוחדים (כגון גגות רעפים).

חברת נמרוד

חברת נמרוד מראשון לציון היא יצרן פחות מוכר של דודי שמש וחשמל, אך גם היא מציעה מבחר גדול של דודים בנפחים שונים, קולטי שמש במידות שונות, ומערכות איכותיות שמיוצרות בהקפדה. המיכלים הפנימיים שבתוך הדודים מיוצרים בטכניקה של הזרקת אמייל בטמפרטורה גבוהה (850 מעלות) ונבדקים בלחץ גבוה של 13 אטמוספרות, צינורות הקולטים מצופים אמייל גם הם, והמערכות כוללות כסטנדרט אנודת מגנזיום והגנה קתודית כנגד חלודה. מערכות החימום של נמרוד עומדות לא רק בתקן הישראלי אל גם בתקן הספרדי ובתקן האוסטרלי – שתי מדינות שבהן מודעות גבוהה לנושא האנרגיה הסולארית ומספר רב של מערכות סולאריות, בדומה לישראל.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

בדיקת דוד שמש מתאים במחיר הנכון ביותר

כתבות ומאמרים

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

במאמר ינתן הסבר מעמיק על המאיץ לדוד הכולל הסבר על המאיץ עצמו, יתרונות המאיץ, חסרונותיו ועוד

קרא עוד
נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

במאמר יוסבר על סוגי הנזילות השכיחות בדודים וכיצד יש לטפל בכל סוג נזילה

קרא עוד
מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

במאמר יוסבר מה הסיבות האפשריות לתקלות חימום מים בדוד שמש כמה עולה לטפל בהן

קרא עוד
תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

במאמר יוסבר על תקלות נפוצות בדודי שמש שגורמים למחסור במים חמים ויפורט כיצד יש לתקן בקלות תקלות בדוד שמש

קרא עוד