18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

במאמר יוסבר על סוגי הנזילות השכיחות בדודים וכיצד יש לטפל בכל סוג נזילה

נזילות בדוד שמש וחשמל

נזילה מהדוד נחשבת לתקלה שכיחה יחסית, והיא עשויה להיות קלה, הדרגתית וממושכת או להתפרץ בפתאומית גדולה ולגרום להצפה בכל הבית ולנזקים כבדים. מהם הגורמים האפשריים לנזילה? כיצד מטפלים בה ובכמה כסף זה עשוי להסתכם? פנינו אל המומחים בתחום כדי שיספקו לנו את כל התשובות.

דודי השמש נחשבים למתקנים אמינים ופשוטים באופן יחסי ושאינם נוטים להתקלקל יתר על המידה, ובפרט בשנים הראשונות להתקנתם. מרבית התקלות בדודי השמש נוגעות לחלקים החשמליים כגון התרמוסטט או גוף החימום, וכן לפלאנג' המשמש כתושבת עבור שני החלקים הללו. באופן כללי, מרבית סוגי התיקונים פשוטים לביצוע ועלותם עשויה להסתכם בכמה מאות שקלים. הנזילות, לעומתם, נחשבות לקטגוריה יוצאת דופן, שכן נזילה מדוד שמש יכולה במקרים מסוימים להיגרם מבעיה פשוטה ולהיות זולה לפתרון, בעוד שבמקרים אחרים אין אפשרות לתקנה ואין מנוס מהחלפת הדוד.

מהן הסיבות האפשריות לנזילה מהדוד?

אילן ביטון מאינסטלציה ידי זהב, חברה ותיקה המתמחה בהתקנה ותיקוני דודי שמש ופועלת בחיפה, בקריות ומישור החוף הצפוני, מסביר שישנן כמה סוגי נזילות בדוד שמש וחשמל, שהנפוצות ביותר הן נזילות שמקורן מהצנרת של הדוד, כמו לדוגמה, צינור שנקרע או שאינו מחובר היטב, נזילה מהפלאנג' או נזילה מהדוד עצמו. ישנם גם מצבים שבהם דוד השמש עלול לטפטף במשך היום אך לא מדובר בהכרח בתקלה. מצבים מעין אלו יכולים להתרחש בדודים בעלי מערכות פורקות לחץ, המשמשות להגנה על הדוד מפני לחץ יתר ברשת המים. התופעה מתרחשת בעיקר כשממעטים לעשות שימוש במים חמים בימים לוהטים במיוחד, כשהדבר אופייני מאוד בתקופות של היעדרות מהבית בשל חופשות קיץ משפחתיות.

נזילה מהצנרת הנכנסת\ היוצאת של הדוד

אבי אברג"יל, בעליה של ד.ר.מ דודי שמש ואינסטלציה, חברה הפועלת בגליל והעמקים ומתמחה בכל סוגי עבודות האינסטלציה והדודים, מסביר שנזילה מצנרת הדוד מהווה את אחת מהנזילות הנפוצות ביותר שקיימות, ויכולה להיגרם בצנרת הנכנסת של הדוד, או לחלופין בצנרת היוצאת. נזילה מסוג זה הנה בדרך כלל מתונה יותר, ולעתים חולף זמן רב עד שמזהים אותה. כשמדובר בתקלה של נזילה מהצנרת, ההמלצה היא להזמין אינסטלטור או טכנאי דוודים המתמחה באינסטלציה שיוכל לספק את המענה האופטימלי לסוג זה של תקלות. כשמדובר בנזילה מהצנרת היוצאת, לעתים עולה הצורך בריקון הדוד ממים בטרם תיקון התקלה, בעוד שבעיה בצנרת הנכנסת פשוטה למדי וכרוכה בסגירת הברז והחלפת הצינור שמתחבר בינו לבין הדוד. במקרים של נזילה בצנרת הנכנסת, אחד דברים שכדאי לעשות בטרם הזמנת טכנאי הדוודים הוא לסגור את השיבר על מנת לעצור את זרימת המים ולמנוע את הצפת הבית.

נזילה מהפלאנג'

אפשרות נוספת נוגעת לנזילה מהפלאנג'. הפלאנג' מהווה כמעין צלחת עגולה שאליה מחוברים גוף החימום והתרמוסטט של הדוד. הפלאנג' ממוקם בחלקו התחתון של הדוד והוא חשוף יחסית ועל כן גם מועד יותר לתקלות. נזילה מהפלאנג' נובעת בדרך כלל מהצטברות של אבנית או מאיטום לקוי של הפלאנג'. במקרים נזילה נגרמת מהצטברות של אבנית, הטיפול בבעיה כרוך בפתיחת הדוד וניקוי האבנית מצדו הפנימי. במקרים של תקלה הקשורה בפלאנג', הפתרון כרוך לרוב בהחלפת הפלאנג' עצמו. עלות החלפת הפלאנג' לרבות ניקוי של האבנית נעה בטווח שבין 350-500 שקלים, אולם במידה והנזילה נובעת מגוף הדוד או שהברגים של הפלאנג' אינם נפתחים בעקבות חלודה, כנראה שיעלה הצורך בהחלפת הדוד, ובפרט אם מדובר בדוד ישן בן 10 שנים או יותר.

נזילה הנובעת מגוף הדוד

נזילה מגוף הדוד דומה בתוצאותיה לנזילה שמקורה בצנרת היוצאת, למעט העובדה שההצפה במקרה זה היא לרוב מהירה יותר. במקרים אלו שבהם הנזילה נובעת מגוף הדוד עצמו, האפשרות הראשונה היא שמקור הנזילה קשור לפלאנג', והחלפתו, כאמור, תוביל לפתרון הבעיה. עם זאת, האפשרות הנוספת היא שקיים בקע בגוף הדוד, כשבמקרה זה אין אפשרות לתקן את הדוד ואין מנוס מהחלפתו של הדוד. עלות החלפת הדוד עשויה לנוע בטווח שבין 1,400-2,500 שקלים ותלויה בכמה גורמים כגון היצרן, נפח הדוד וכיוצא בזה.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

במאמר ינתן הסבר מעמיק על המאיץ לדוד הכולל הסבר על המאיץ עצמו, יתרונות המאיץ, חסרונותיו ועוד

קרא עוד
מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

במאמר יוסבר מה הסיבות האפשריות לתקלות חימום מים בדוד שמש כמה עולה לטפל בהן

קרא עוד
תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

במאמר יוסבר על תקלות נפוצות בדודי שמש שגורמים למחסור במים חמים ויפורט כיצד יש לתקן בקלות תקלות בדוד שמש

קרא עוד
כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

במאמר יוצגו השיקולים לביצוע רכישת דוד מאחת מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל ונבצע השוואת דודי שמש בין החברות השונות

קרא עוד