18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

במאמר יוסבר מה הסיבות האפשריות לתקלות חימום מים בדוד שמש כמה עולה לטפל בהן

המים בדוד אינם מתחממים ביום שמש

לקפוץ אל המים הקרים: יום שמש חמים אבל המים בדוד קפואים?
הנתונים הסטטיסטים מראים שלמעלה מ-80% מאיתנו, הישראלים, מחזיקים בדוד שמש, וגם נוהגים להתקלח לפחות אחת ליום ולעתים אפילו יותר, ובפרט כשמדובר בימי הקיץ ההבילים והלוהטים.
 
ואולם, חם והביל ככל שיהיה מזג האוויר, עדיין אף אחד מאיתנו אינו שש להתקלח במים קפואים! אז אם גם אתם זכיתם למקלחת קרה בימים שטופי שמש, הגעתם בדיוק אל האתר הנכון. ריכזנו כאן למענכם את כל המידע והטיפים שיסייעו לכם להבין את מהות הבעיה וגם כיצד להימנע מתרחישים עתידיים דומים. למעשה, כל דוד שמש מהווה גם דוד חשמלי, כך שבמקרים שבהם אנחנו מבחינים שדוד השמש הפסיק לתפקד כבימים עברו, ישנה נטייה של רבים מאיתנו להדחקת הבעיה והדלקת המערכת החשמלית. אנשי המקצוע מאתר טוב תודה מסבירים שהדלקת הדוד מבלי לחשוב פעמיים הנו פתרון זמני שעלול להתברר כמאוד בלתי משתלם ומאוד יקר בעת קבלת חשבון החשמל החודשי.

מהן הסיבות אפשריות לתקלה?

אילן ביטון מחברת אינסטלציה ידי זהב, חברה הפועלת באזור חיפה, הקריות ומישור החוף הצפוני, ומתמחה בהתקנה ותיקוני דודי שמש, מסביר שהבעיה של מים בדוד שאינם מתחממים על אף היום שטוף השמש הנאה נחשבת לאחת מהתקלות הנפוצות ביותר ועשויה להיגרם ממגוון גורמים שונים ולעתים אף שילוב של כמה מהם בו זמנית, כגון קולטים מלוכלכים, קולטים שאינם מצליחים לספוג שמש ישירה או צינורות מלאים באבנית. 

מה ניתן לעשות לבד לפני שמזמינים טכנאי?

במקרים מסוג זה מומלץ בשלב הראשון לעלות אל הגג ולבדוק את הקולט עוד בטרם הזמנת הטכנאי, שכן, לא אחת מתברר שהצטברה לה שכבת אבק עבה במיוחד על הקולטנים, לשלשת או כתם סיד ענקי שנשפך מעליהם במהלך איטום וסיוד הגג, כתם שאף אחד לא טרח לנקות ולהסיר. ניקוי קולטי הדוד במקרה מסוג זה עשוי לחסוך את עלות הזמנת הטכנאי, וכל שנותר הוא להמתין כמה שעות ספוגות שמש ולבדוק אם הבעיה נפתרה.

מתי אין מנוס מהזמנת בעל מקצוע?

במידה ועליתם לגג והבחנתם שהקולט אכן נקי או שניקיתם את הקולט אך הבעיה עדיין נותרה בעינה, אזי אין מנוס מהזמנת איש מקצוע שיטפל בתקלה באופן מקצועי. רן אזולאי מחברת רן מערכות, חברה הפועלת באזור השרון, חדרה והסביבה עם ניסיון וותק של קרוב ל-20 שנה, מציין שבמידה ומדובר בסתימה בעקבות הצטברות האבנית בקולט או בצינורות המעבר שבין הדוד לקולט, הדרך היעילה והטובה ביותר היא הזרמת מים בלחץ גבוה, מהסיבה שהשיטה פותרת ב-90% מהמקרים את הבעיה. עם זאת, ישנם גם מקרים שבהם מדובר בצינורות ישנים ו\או נזילות, ובמצבים כאלו יעלה הצורך בביצוע צינורות מעקף חדשים, תוך ביטול הצינורות הישנים.

קולטים שאינם סופגים שמש ישירה

תקלה נוספת נוגעת, כאמור, לקולטים שאינם סופגים שמש ישירה, כשהתופעה עשויה לנבוע מעבודה רשלנית של מתקין הדוודים, שהיה אמור להתקין את הקולט בכיוון הדרומי ובזוית של 30-50 מעלות מקו האופק, אך משום מה, התקין את הקולט בזוית או בכיוון שגויים. תרחיש אחר, שאינו שכיח אך אינו בלתי אפשרי מתייחס לקולט שממוקם מעל לגג נמוך, שמסביבו נבנו במרוצת השנים בניינים גבוהים המצילים על המבנה הנמוך ומסתירים את השמש. בנוסף לכל אלו, ייתכן גם שמדובר בבלאי טבעי של הקולט או שהקולט שבור כשבמקרה כזה מומלץ להחליף את הקולט.

כמה זה עולה לנו? עלויות הטיפול בתקלות השונות

עלות ביקור הטכנאי לצורך בדיקה ללא תיקון ו\או החלפת חלקים נעה כיום בין 150-250 ₪
שטיפת קולטים והחלפת הצנרת בין הדוד לקולט עשויה כל אחת לעלות בסביבות  ה-250 ₪
החלפת זכוכית בקולט עשויה לעלות כ-300 ₪
התקנת קולט חדש תעלה בטווח שבין 1,500-2,500 ₪ (תלוי בגודל והיצרן של הקולט). 

בסופו של דבר, קשה למנוע באופן מוחלט את התקלות בדוד השמש, אך ניתן בהחלט לצמצם מראש סיטואציות שבהן ניתפס במפתיע ללא מים חמים על ידי:
- ניקוי הקולט על בסיס תקופתי
- התקנת מסנן אבנית שיפחית את היווצרותה של האבנית במידה ניכרת
- הנמכת הטמפרטורה בדוד השמש מ-70 מעלות ל-60 מעלות והתקנת טיימר, שכן, ככל שהדוד דולק לפרק זמן ממושך יותר, כך אנחנו לא רק מנפחים את העלות על צריכת חשמל, אלא גם מאיצים מאוד את היווצרותה של האבנית בדוד.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

ניקוי קולטי שמש במסגרת תחזוקה שנתית

כתבות ומאמרים

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

במאמר ינתן הסבר מעמיק על המאיץ לדוד הכולל הסבר על המאיץ עצמו, יתרונות המאיץ, חסרונותיו ועוד

קרא עוד
נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

במאמר יוסבר על סוגי הנזילות השכיחות בדודים וכיצד יש לטפל בכל סוג נזילה

קרא עוד
תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

במאמר יוסבר על תקלות נפוצות בדודי שמש שגורמים למחסור במים חמים ויפורט כיצד יש לתקן בקלות תקלות בדוד שמש

קרא עוד
כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

במאמר יוצגו השיקולים לביצוע רכישת דוד מאחת מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל ונבצע השוואת דודי שמש בין החברות השונות

קרא עוד