18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

דוד שמש אמקור - מהם מערכות הדודים המרכזיים של החברה

במאמר נספר בקצרה על חברת אמקור ונפרט על 4 סוגי מערכות דודי שמש המרכזיים של החברה

קצת על חברת אמקור

לא צריך להיות מומחה או 'מבין' גדול בתחום של דודי שמש על מנת לדעת כי חברת דודי שמש אמקור נחשבת ל'שם דבר' בתחום דודי השמש, הן בארץ והן בעולם – ואיך לא, כמו אינספור חברות טכנולוגיות סביבתיות ישראליות אחרות, גם חברת דודי שמש אמקור נחשבת לפורצת דרך ולמתקדמת ביותר מבחינת כל מה שנוגע למחקר ופיתוח, ייצור, שיווק והתקנה של דודי שמש על גגות מבנים של דירות ובתים, מבני תעשייה ועוד. חברת אמקור אנרגיות סולריות בע"מ, הינה אחת מחברות ייצור מערכות חימום המים הסולריות (כלומר, באמצעות אנרגיית השמש) הגדולות והמצליחות ביותר בעבור השוק המקומי והבינלאומי כאחד.

בפועל, ניתן לראות ולהבחין בדודי השמש של אמקור לא רק על פני הגגות בישראל, אלא גם על גגות של מבנים בכל אמריקה, אירופה, אפריקה ועוד. נתון זה נגזר באופן ישיר מן העובדה כי חברת אמקור הינה אחת מן החברות הוותיקות ביותר (בעלת ניסיון יוצא דופן של למעלה מ – 40 שנה מבחינת כל מה שנוגע לייצור דודי שמש מכל הסוגים!). בנוסף, ולצד ההתמחות הגדולה בכל מה שנוגע לדודי שמש, חברת אמקור אף מפתחת ומשווקת מוצרים נוספים מתחום האנרגיה הסולרית כמו דודי חשמל. בנוסף, חשוב לציין כי כל המוצרים של חברת אמקור, ללא שום יוצא מן הכלל, 'מחזיקים' בתו התקן הייעודי והמחייב של מכון התקנים הישראלי, וזאת בדומה להימצא של תקנים בינלאומיים מחייבים רבים בקרב מוצריה. בנוסף, חברת אמקור מקפידה לחדש ולשכלל גם מבחינת כל מה שנוגע לשמירה על איכות הסביבה. החברה עושה זאת באמצעות ייצור דודי שמש וחשמל אשר חסכוניים בחשמל ואשר פולטים גזי חממה בכמות נמוכה בהרבה מן הממוצע. במילים אחרות, אין ספק כי חברת אמקור אנרגיות סולריות בע"מ הינה גאווה ישראלית!

4 סוגים של מערכות דוד שמש אמקור

לא בכדי אומרים כי דודי השמש של חברת אמקור מתחרים על התואר דודי השמש האיכותיים והטובים ביותר בעולם – אבל על מנת להבין מדוע דודי השמש כה איכותיים וייחודיים, קיים צורך חיוני ומהותי ביותר 'לחזור' לעבר ההגדרה של מהו דוד שמש בכלל. ובכן, כאשר אומרים דוד שמש הכוונה הינה למתקן סולארי ייעודי אשר 'אחראי' על חימום מים, הן למען שימוש ביתי והן למען שימוש תעשייתי. בפועל, דוד השמש מורכב משני 'גופים' – הראשון הינו מיכל המים והשני הינו קולטני שמש. ביחד, דוד השמש מייצר מים חמים למען צרכים מסוגים שונים.

דוד שמש אמקור בנוי ועשוי מחומרים ידידותיים לסביבה ובעל יכולת קליטה גבוהה, ייצור גבוה ביותר ואחוז ניצול של מעל 72% (!). חברת אמקור מציגה ארבע סוגים מרכזיים של מערכות דודי שמש:

מערכת תרומו סיפון (ראה הסבר בצד ימין) במעגל פתוח – מערכת מובנית הכוללת דוד וקולט (מספר וגודל הקולטים בהתאם לנפח הדוד), מערכת המצויה ברוב הבתים בארץ מאחר והיא מתאימה לתנאי האקלים הנוחים בארץ ולאיכות המים בעלי מצבורי אבנית נמוכים

מערכת תרומו סיפון במעגל סגור – המערכת בנויה בדומה למערכת הקודמת כאשר ההבדל המרכזי הוא שקיימת הפרדה בין המים שבשימוש הדוד למים שבשימוש הקולט ומחליף החום, מערכת זו מתאימה יותר לאזורים עם תנאי טמפרטורה נמוכים מאפס ומים המכילים כמויות גבוהות של אבנית

מערכות מאולצות ביתיות פתוחות או סגורות – מערכות המתאימות למקרים חריגים בהם לא ניתן לעמוד בכללי התקנה נכונה כגון התקנת הדוד מעל הקולטים או שמירה על מרחק קצר בין הדוד לקולטים. התקנת מערכת פתוחה או סגורה תתוקן בהתאם לתנאי הטמפרטורה ומים כפי שהוצגו למערכות התרמו-סיפון

מערכות סולאריות מרכזיות מאולצות – מערכות שבאות לענות על דרישה של חימום מים בכמויות גדולות כגון מערכות מים של בתים משותפים, בתי מלון, בריכות שחיה ועוד.

היתרונות של דוד שמש אמקור


מלבד היתרונות הבולטים של דודי שמש מתוצרת חברת אמקור כגון: ניצול מתמשך ובלתי פוסק של אנרגיית השמש, שמירה הרמטית ומוחלטת על איכות הסביבה, חיסכון חודשי קבוע ומשמעותי ביותר בחשבון החשמל ועוד נתייחס לשני נקודות בולטות:

אחריות על הדוד והקולטים – בשונה משאר היצרנים המספקים אחריות מינימלית של 4 שנים המוגדרת בחוק או מוכרים הרחבות אחריות לשנים נוספות בעלויות כאלה ואחרות, חברת אמקור מתחייבת ל-10 שנות אחריות על הדוד והקולטים!!

שירות התקנה אין-האוס – בשונה מחברות הדודים שמפנות את ההתקנות לטכנאי דודים עצמאיים או מראש מתחייבים רק על רכישת הדוד ולא על התקנתו, מתחייבת חברת אמקור לשירותי התקנה ללא הפנייה לצד ג' מה שמקל על הלקוח כאשר הוא נדרש לשירות ופונה ישירות לחברה ולא מתחיל לרדוף אחרי טכנאי דודים כאלה ואחרים.


18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

מערכת תרמו-סיפון המאפשרת קבלת מים חמים בקיץ ובחורף

צילום דוגמה של מערכת חימום מים סולארית

כתבות ומאמרים

מהם ההיתרונות של חברת

מהם ההיתרונות של חברת "נימרוד" דודי שמש וקולטים?

במאמר נספר בקצרה על חברת "נימרוד" דודי שמש ונפרט על היתרונות בשימוש ורכישת דודי שמש מתוצרת נימרוד

קרא עוד
מערכות סולאריות

מערכות סולאריות

במאמר יוסבר מהן מערכות סולאריות, אילו סוגי מערכות סולאריות קיימים, ומהם השימושים שלהם.

קרא עוד
תצורות דודי שמש - סוגי דודי שמש הקיימים בשוק

תצורות דודי שמש - סוגי דודי שמש הקיימים בשוק

במאמר נלמד על סוגי דודי השמש והחשמל הקיימים בשוק, היתרונות והחסרנות של כל תצורה וההבדלים ביניהם

קרא עוד