18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

במאמר יוסבר על תקלות נפוצות בדודי שמש שגורמים למחסור במים חמים ויפורט כיצד יש לתקן בקלות תקלות בדוד שמש

תקלות נפוצות בדודי שמש

מה יותר מתסכל מלהגיע הביתה בתום יום עבודה מייגע, ולגלות שהטיימר של הדוד גורם לקצר חשמלי? שהמים במקלחת קפואים, זאת למרות שלכל אורך יום הייתה שמש חמימה? אספנו עבורכם, בסיוע אתר טוב תודה, תקלות נפוצות בדודי שמש והעלויות הנדרשות לתיקונן.

ישנן מגוון תקלות בדודי שמש שנפוצות ביותר שבהן כוללות את התופעה שבה המים בדוד אינם מתחממים על אף שמדובר ביום שמשי נאה, או לחלופין מדליקים את דוד החשמל לפרקי זמן ממושכים ולמרות זאת המים אינם מתחממים בהתאם למצופה. תקלות שכיחות נוספות נוגעות לקפיצת המפסק או הטיימר בכל פעם שלוחצים על המתג ומנסים להדליקו, וכן לטפטופי מים מאזור גוף החימום או שעוצמתם של המים החמים בברזים הנה נמוכה. היות והתקלות קשורות לעתים קרובות לגופי החימום החשמליים המותקנים בדודי השמש או במכלים עצמם, שהרי שהתקלות הללו זהות הן בדודי החשמל והן בדודי השמש.

הצטברות האבנית בצינורות הולכת המים

אבי אברג"יל מחברת ד.ר.מ דודי שמש ואינסטלציה, חברה ותיקה הפועלת באזור הגליל והעמקים, מסביר שהצטברות האבנית בצינורות הולכת המים נחשבת לאחת מהתקלות הבולטות בישראל, והיא עשויה להוביל למגוון בעיות שונות, החל מקורוזיה וקצר חשמלי, דרך זרימת מים חלשה, בשל האבנית שבצינורות וכלה בחימום האיטי של המים לאחר הדלקת דוד החשמל היות ולמים קשה להגיע לגוף החימום. לצערנו, אין דרך לתקן באופן עצמאי ובשיטת "עשה זאת בעצמך" תקלות בדוד שמש הנובעות מהצטברות אבנית, אלא להסתייע באיש מקצוע שינקה את האבנית שהצטברה ויחליף את הפלאנג` (אוגן) ואת גוף החימום במידת הצורך. עם זאת, אבי אברג"יל מדגיש שניתן בהחלט להקטין משמעותית את האפשרות שתקלות מסוג זה תתרחשנה שוב בטווח העתידי באמצעות התקנת מסנן אבנית.

החלפת הפלאנג'

אחד מהתיקונים השכיחים ביותר בדודי שמש כרוך בהחלפת פלאנג'. שלומי חזן מחברת שביט דודי שמש וחשמל בע"מ, הפועלת באזורי המרכז, השרון והשפלה ומתמחה במערכות סולריות מסביר שהפלאנג' הנו כמעין צלחת עגולה אשר סוגרת את פתח הדוד ואליה מתחברים גם התרמוסטט וגוף החימום. נזילה מהפלאנג' עשויה להיגרם, גם במקרה הזה, כתוצאה מהצטברות של אבנית. בנסיבות הללו עולה הצורך בפתיחת הדוד וניקוי האבנית שבתוכו. במידה והנזילה היא כתוצאה מאיטום לקוי של הפלאנג', ניתן בדרך כלל לפתור את הבעיה על ידי החלפת הפלאנג'. ואולם, במידה והנזילה נובעת מגוף דוד השמש או שאין אפשרות לפתוח את הברגים בשל החלודה שהצטברה, אזי בהחלט יתכן שיעלה הצורך בהחלפת הדוד.

תקלות בגוף החימום ו\או התרמוסטט

הצטברות האבנית עלולה לגרום גם לתקלות בגוף החימום, העשויות להתבטא בקפיצת המפסק בכל פעם שלוחצים על המתג במטרה להדליקו או שהמים אינם מתחממים במידה המצופה, זאת על אף הפעלתו של דוד החשמל לפרקי זמן ממושכים. התופעה של דוד חשמל שאינו מחמם עלולה לנבוע גם מתקלה בתרמוסטט כתוצאה מפגיעה חיצונית או מבלאי טבעי. במקרים מסוימים ניתן להסתפק בהחלפת גוף החימום וללא כל הזדקקות בפתיחת הדוד כולו, אך ישנם גם דוודים שאין בהם אפשרות להחלפת גוף החימום בלבד, ונדרשת החלפת הפלאנג' יחד איתו. המומחים מאתר טוב תודה ממליצים בכל מקרה להחליף גם את הפלאנג', במטרה להבטיח את תפקודו האופטימלי של הדוד. באופן כללי, במידה ואין לכם רקע קודם בתחום, כדאי שלא לנסות ולתקן באופן עצמאי, אלא להזמין איש מקצוע המתמחה בתחום, זאת בכדי שלא להחמיר את הבעיה ולגרום לנזק שעלול בסופו של דבר להסתכם בעלויות גבוהות הרבה יותר.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

החלפת פלאנ'ג ע"י טכנאי דודים

החלפת תרמוסטט בדוד שמש

טכנאי דודי שמש מבצע בדיקת חיבורי מים בדוד

כתבות ומאמרים

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

במאמר ינתן הסבר מעמיק על המאיץ לדוד הכולל הסבר על המאיץ עצמו, יתרונות המאיץ, חסרונותיו ועוד

קרא עוד
נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

במאמר יוסבר על סוגי הנזילות השכיחות בדודים וכיצד יש לטפל בכל סוג נזילה

קרא עוד
מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

במאמר יוסבר מה הסיבות האפשריות לתקלות חימום מים בדוד שמש כמה עולה לטפל בהן

קרא עוד
כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

במאמר יוצגו השיקולים לביצוע רכישת דוד מאחת מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל ונבצע השוואת דודי שמש בין החברות השונות

קרא עוד