13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

סקירה אודות דגמים שונים של תריסים לבית

במאמר נלמד מהם סוגי התריסים הנפוצים הקיימים בשוק להתקנה בבית ונעזור לכם להחליט באיזה לבחור.

מהם סוגי התריסים הקיימים לבית?

בישראל, בממוצע כ – 40-60 ימי גשם בשנה (באזור המרכז, בצפון המספר קצת יותר גבוה), ובשאר הימים – אנחנו נהנים ממזג אוויר ים תיכוני וחום שמש במשך שעות רבות ביממה. הדרך להכניס את אותו אור מחייה אל הבית, היא כמובן החלונות בבית – ואנחנו רואים כי בעיצוב דירות בישראל, עיצוב ומיקום החלונות, תופס מקום מרכזי.

ביחד עם החלונות, אנחנו מתכננים גם סוגי תריסים, המאפשרים הצללה של החלון ושליטה על כמות האור בחדר. את זאת, אנחנו משיגים באמצעות תוספת של תריסים, בדרך כלל לצידו הפנימי של החלון, במגוון של טכניקות הפעלה, עיצובים, גדלים ומראות. התריסים מהווים תוספת שהיא גם פונקציונאלית וגם אסתטית, ועל כן, בחירת התריסים בבית היא רבת משמעות, וכדאי לבחור נכון.

בעבר, בעולם בכלל ובישראל בפרט, בחירת תריסים היתה עניין פשוט – יכולנו לבחור בין תריס ונציאני או תריס גלילה שהגיע עם ארגז תריסים עצום שהותקן מעל החלון בדרך כלל, לבין תריסי שלבים בהפעלה מכאנית פשוטה. היום – המצב הוא שונה בתכלית, עם מגוון סוגים של תריסים המשפיעים לא רק על ניראות החלון והחדר בכלל, אלא גם על נוחות השימוש, עמידות המנגנונים לאורך זמן, ואפילו הפעלה מרחוק או הפעלה אוטומטית של התריסים.
לפניכם סקירה אודות דגמים שונים של תריסים. הסקירה כוללת פירוט אודות חומרי גלם המשמשים לייצור סוגים שונים של תריסים, מנגנוני הפעולה הנפוצים כיום, יתרונותיהם וחסרונותיהם של סוגי התריסים השונים לבית, ומידע נוסף שיעזור לכם לעשות סדר ולבחור את התריסים הבאים, עבור הבית שלכם.

שלוש משפחות התריסים

בתוך המגוון הכמעט אין סופי של סוגים ועיצובים לתריסים הנפוצים כיום בישראל, מקובל לחלק את סוגי התריסים לשלוש משפחות: תריסי שלבים, תריסי גלילה ותריסי הצללה סטטיים. כל משפחה ניתנת לחלוקה פנימית באופנים שונים, לפי חומר הגלם (אלומיניום, פלסטיק, עץ וכד') או דווקא לפי סוג המנגנון (ידני, חשמלי, במשיכת חוט, באמצעות מנוף, ידית וכד').

תריסי שלבים (המכונים גם תריסי "דפדף") שלטו בשוק הישראלי עד אמצע שנות השמונים, אז החלה הפופולאריות של תריסי גלילה לנסוק. גם כיום תריסי שלבים הם בחירה של בעלי בתים רבים. מדובר במערכות תריסים הבנויות משלבים ברוחב משתנה, המותקנים אופקית בתוך מסגרת התריס, אחד מעל לשני ובמקביל. השלבים מחוברים זה אל זה כך שניתן להניע אותם יחד, לסובב אותם על ציר אופקי וכך לשלוט על המרווח דרכו יכול אור לחדור אל החדר. ישנם תריסי שלבים מעץ, מפלסטיק, מאלומיניום או מחומר מוקצף בתוך מעטפת משכבה דקה של אלומיניום.

תריסי גלילה הם תריסים שנפתחים על ידי גילגול כלפי מעלה אל תוך "ארגז תריס", שהיום שכיח להתקין אותו באופן חבוי (בתוך הקיר או התקרה). התקנה חבויה כזו דורשת הכנה בעת בניית מסגרת החלון (בתכנון הבית בדרך כלל), ומי שמבקש להחליף תריסים ללא תשתית להתקנת ארגז תריס חבוי – יכול להתקין תריסי גליה כאשר ארגז התריסים מותקן באופן גלוי.
ישנם דגמים רבים של תריסי גלילה, מהם כאלה בעלי מנגנון הפעלה ידני ואחרים חשמליים שניתן לפתוח ולסגור בלחיצת כפתור.

תריסי הצללה סטטיים הם תריסים שמידת האור החודר דרכם אינה ניתנת לויסות. תריסי עץ כאלה היו פופולאריים בעבר על גבי חלונות ציר. בחלונות כאלה את מסגרות זגוגיות החלון, כמו גם מסגרות תריסי ההצללה הסטטיים, ניתן לסובב על ציר אנכי (ישנם חלונות ציר הנפתחים כלפי חוץ ואחרים שנפתחים כלפי פנים דווקא). כיום נעשה שימוש מועט בלבד בתריסי הצללה סטטיים אולם ישנם מקרים בהם דווקא תריסים כאלה יספקו מענה מושלם.

תריסי שלבים

משפחת תריסי השלבים נחלקת לתריסי שלבים מעץ, מפלסטיק, מאלומיניום ומשלבים בעלי מעטפת אלומיניום מלאה חומר מוקצף. רוב תריסי השלבים הם בעלי מנגנון הפעלה ידני, אבל ישנם גם תריסי שלבים בהפעלה חשמלית.
תריסי שלבים איכותיים הם אמינים מאוד, הם מספקים מראה אסתטי והתאמה גמישה ומהירה לשליטה על כמות האור החודרת אל החדר, כמו גם להבטחת פרטיות בעת הצורך. חשוב להימנע מהפעלה אגרסיבית של מנגנוני תריסי שלבים כדי לא לגרום להם נזק. שלבים מאלומיניום הם מעוצבים, אבל בעלי מקדם בידוד תרמי נמוך (הם אינם מבודדים היטב מחום ומקור), חסרון נוסף הוא שאלומיניום הוא חומר גמיש יחסית, ושלבי אלומיניום עלולים להתעקם.
תריסי שלבים מעץ הם בדרך כלל יקרים יותר, ומתאימים למי שמחפשים אחר מראה טבעי ואקולוגי בעיצוב הבית.
תריסי שלבים מפלסטיק או מחומר מוקצף במעטפת אלומיניום הם פופולאריים מאוד, מספקים בידוד תרמי ואקוסטי טוב והמחיר שלהם נמוך יחסית.

תריסי גלילה

כיום, רוב תריסי הגלילה מגיעים עם מנגנון חשמלי ולכן הפעלתם נוחה. בעת ההתקנה של תריסי גלילה, מומלץ לוודא שהמתקין משאיר מספר שלבים עודפים הנותרים מגולגלים בארגז התריס גם כשהתריסים מוגפים. שלבים עודפים כאלה יבטיחו תיקון קל (וזול) במקרים של נזק לשלבי התריס (מסירים את השלב הפגום ואחד השלבים העודפים "תופס את מקומו").

תריסים ונציאניים

תריסים ונציאניים הם תריסים עדינים המותקנים בצד הפנימי של החלון והם מצויידים במנגנון המאפשר, באמצעות משיכת חוטים, לסובב את השלבים (כמו בתריסי שלבים). כאשר השלבים במצב פתוח עד הסוף ניתן לבחור למשוך את התריסים כלפי מעלה (שוב באמצעות מנגנון של חוטים וגלגלות), השלבים מתרוממים ונאספים והחלון נגלה במידה כזו או אחרת (ניתן לגלול עד למעלה או לעצור בכל נקודה בדרך).

ההיצע הגדול של מערכות תריסים, עיצובים ושיטות הפעלה, מקשה לעיתים על בחירת התריסים הנכונים עבורכם. מומלץ לבצע סקירת שוק איכותית לא רק בנושא סוגי תריסים אלא גם בנושא מחירי תריסים מסוגים שונים ומתקיני תריסים מומלצים, להתייעץ עם בעלי מקצוע ולבחור את מערכת התריסים המושלמת עבורכם.

13

ספקי שירות בתחום תריסים וחלונות

מצא בעל מקצוע

מתקיני תריסים מומלצים תל אביב

תריסי גלילה הנפוצים בבתים רבים בישראל

הצללה לבית או למשרדים

תריסים וניציאניים

תריסי שלבים

כתבות ומאמרים

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

עיצוב תריסים, סוגי תריסים והשפעתם על עיצוב הבית

כיצד נבחר תריסים לעיצוב הבית ואילו תריסים קיימים, כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תריסים

קרא עוד
סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

סוגי תריסים חשמליים, תיקון תריס חשמלי ומנגנון ההפעלה שלו

במאמר נלמד את כל מה שצריך לדעת על תריסים חשמליים, הסוגים העיקריים ומהם ייתרונותיהם.

קרא עוד
כל המידע על תריסים ונציאניים

כל המידע על תריסים ונציאניים

במאמר יוסבר מהם תריסים ונציאניים, היכן הם הומצאו, ממה הם מורכבים, אילו סוגי תריסים ונציאניים קיימים, ומה השימושים שלהם.

קרא עוד
סוגי תריסים לבית

סוגי תריסים לבית

במאמר יוצגו סוגי תריסים נפוצים, שימושיהם השונים וכיצד נבחר תריס מתאים לבית.

קרא עוד