33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מחיר קיר גבס, פירוט עלויות של עבודותעם לוחות גבס לבית

במאמר נלמד על פי מה נקבעים מחירי הבנייה והעיצוב בגבס ומהן העלויות אליהן עלינו לצפות בפרוייקטים.

כל מה שצריך לדעת על מחירי בנייה בגבס ועיצוב בגבס

בנייה בגבס מאפשרת ביצוע מגוון עצום של פרויקטים, תוך השגת תוצאות מרהיבות ואיכותיות, בגימור מדוייק, וכל זאת - ביעילות ובמחיר משתלם. גבס הוא חומר גלם נוח לעבודה ויש לו יתרונות רבים, הגמישות שהוא ניחן בה מעניקה חופש פעולה למעצבי פנים ואדריכלים כאשר בעלי מקצוע מיומנים יכולים להפוך את העיצובים הייחודיים למציאות. בחירה נכונה מתוך מגוון סוגים שונים של לוחות גבס ממזערת את החסרונות של חומר גלם זה, כך למשל שימוש בלוחות גבס ירוק בעל עמידות משופרת מפני לחות ורטיבות מאפשרת בנייה בגבס של קירות חדרי אמבט, כל זאת בתנאי שמלאכת הבנייה נעשית במקצועיות והלוחות מקובעים כך שנותר מרווח מספיק בין שפתם התחתונה לרצפה.
הימים בהם גבס שימוש רק לבנייה בתוך המבנה חלפו. כיום יש היצע של לוחות גבס לשימוש חיצוני. שימוש בלוחות כאלה להקמת קירות חיצוניים בשיטות בנייה קלה מקצר את פרק הזמן הדרוש להשלמת הפרוייקט ובה בעת הופך את אתר הבנייה למסודר, נקי וידידותי יותר לסביבה.

ניתן לומר שמחירי הבנייה בגבס הופכים את הבחירה בו אטרקטיבית במיוחד. בדרך כלל בחירה בגבס תאפשר צמצום עלויות והשגת התוצאות המבוקשות - תוך שמירה על מסגרת התקציב.
אם אתם עומדים לפני פרוייקט בנייה או שיפוץ, בוודאי תתבקשו לקבל מגוון החלטות. פעמים רבות בנייה בגבס היא אפשרות העומדת על הפרק, וכדי לדעת אם זו הבחירה הנכונה - חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של פרויקטים לבנייה ועיצוב בגבס, כמו גם להשוות בין מאפייני ועלויות הבנייה בגבס – לחלופות שיוצעו לכם. לפניכם סקירה של מחירים אופייניים לביצוע עבודות שונות בגבס.

עוד לפני שאנחנו מתחילים "לדבר במספרים" – מחירוני עבודה בגבס מספקים אומדן לעלויות בלבד

קביעת התמחור של פרויקטי בנייה בגבס מערבת לא רק את מחירי לוחות הגבס והאלמנטים האחרים בהם ייעשה שימוש – אלא גם את מחירי הצביעה, העיצוב, וכמובן – את מחירי העבודה של איש המקצוע המבצע את עבודות הגבס. לכן, חשוב לדעת שאין מחירי בנייה בגבס המהווים תעריף אחיד. תמצאו הבדלים בין הנתונים המופיעים במחירונים השונים – ולא רק זאת, אלא שבהחלט ייתכן שתמצאו קבלני גבס מקצועיים ומומלצים, אשר ידרשו מחיר גבוה או נמוך מזה שצויין במחירון עליו בחרתם להסתמך.

כדי להעריך את מחירי הבנייה בגבס במסגרת פרוייקט שיפוץ או הקמת מבנה - מומלץ לאסוף נתונים ומחירים ממקורות אמינים, כאלה המספקים מידע ונתונים אודות אנשי מקצוע בתחום. איסוף מחירי עבודות גבס יעזור לכם לקבל סדר גודל של התקציב שתידרשו לו – אבל רק כשיהיו בידיכם הצעות מחיר מבעלי מקצוע, תדעו באמת את היקף ההוצאה שעומדת לפניכם.

סדרי גודל של עלויות לפרויקטים אופייניים של בנייה בגבס

לפניכם קצת מספרים שיעזרו לכם לקבל מושג על עלויות בנייה בגבס.

  • המלאכה הפשוטה ביותר בגבס היא הקמת קיר פנימי מלוחות גבס אפור רגיל. עבודות כאלה מתומחרות לפי 200 - 300 ש"ח למ"ר. בעלי מקצוע שונים בוחרים לגבות סכום שונה המושפע גם ממאפייני הפרוייקט המסויים, כך למשל המחיר יהיה גבוה יותר אם מדובר בדירה בקומה גבוהה בבניין ללא מעלית משום שדרוש זמן ומאמץ להעלות אליה לוחות גבס כבדים, חומרי גלם נלווים וכלי עבודה.
  • קיר כפול, לבידוד טוב יותר כמו גם חוזק משופר, יעלה בין 350 ל-450 ש"ח למטר.
  • מחיר קיר גבס ירוק, בעל עמידות משופרת מפני לחות ורטיבות, יעלה כ-10% יותר מקיר גבס רגיל. המצב דומה גם ככל שמדובר בקיר מלוחות גבס ורוד בעל עמידות משופרת מפני אש.
  • סגירת פתח בגודל של דלת תעלה כ-600 ש"ח. התקנת קרניז או פרופיל דקורטיבי מגבס תעלה בין 300 ל-400 ש"ח לכל מטר אורך.
  • התקנת חיפוי של לוח גבס על קיר קיים תעלה בין 150 ל-250 ש"ח למ"ר. מחיר דומה תשלמו עבור חיפוי תקרה בגבס בהדבקה.
  • עלות של הנמכת תקרה כאשר נעשה שימוש בלוחות גבס אפור רגיל תהיה כ-300 ש"ח למ"ר. אם תבחרו לעשות שימוש באריחי גבס דקורטיביים או כאלה המספקים בידוד תרמי ואקוסטי טוב במיוחד, המחיר עשוי להאמיר עד כדי 500 ש"ח למטר ואף יותר.
  • בניית נישה פשוטה, מזנון שאורכו עד 3 מטרים או מדפים מגבס תעלה כ-1,500 שקלים. המחיר יעלה ככל שמדובר במלאכה מורכבת יותר (למשל, כאשר העיצוב ייחודי ומסובך יחסית למימוש) או בהיקף גדול יותר. התקנת תקרה צפה תעלה בין 2,500 ל-3,500 ש"ח לשטח תקרה בן כ-10 מטרים רבועים.


זכרו - חשוב לקבל הצעות מחיר עבודות גבס מפורטות, כך שלא יהיה ויכוח אודות מה בדיוק התחייב איש הגבס לבצע. כך למשל צריך לדעת מראש אם המחיר הוא רק עבור התקנת הלוחות או כולל גם הכנה לצבע.
ברוב המקרים הצביעה מתומחרת בנפרד ולו רק בגלל שהיא מבוצעת על ידי צבע מקצועי מטעמכם או כזה שקבלן הגבס נעזר בשירותיו. צביעה של קיר, או משטח אחר מגבס, תעלה בין 40 ל-60 ש"ח למ"ר.
חשוב להדגיש שהמספרים הנ"ל מהווים אומדן בלבד, גורמים שונים עשויים להניע בעלי המקצוע לדרוש מחיר גבוה באופן משמעותי, ביצוע לפי תוכנית מורכבת במיוחד למשל או דרישות יוצאות דופן אחרות.

33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

מומלץ לבצע סקר שוק ולבדוק מחירים ולא להתפשר על ההצעה הראשונה

העלויות תלויות במשתנים רבים כגון: סוג העבודה, גודלה ואפילו קומת הדירה בבנין

חשוב לקבל הצעות מפורטות כדי למנוע ויכוח מאוחר יותר

כתבות ומאמרים

היתרונות וחסרונות של בנייה בעזרת גבס

היתרונות וחסרונות של בנייה בעזרת גבס

מהם היתרונות והחסרונות של בנייה בעזרת גבס ובאילו מצבים נעדיף להשתמש בחומר גלם זה או אחר?

קרא עוד
מהם כלי העבודה הכי שכיחים אצל בעלי המקצוע?

מהם כלי העבודה הכי שכיחים אצל בעלי המקצוע?

במאמר נענה על השאלה הפשוטה - איזה כלי עבודה הכי פופלרי וחשוב לבעלי מקצוע?

קרא עוד
מהם היתרונות של לוחות גבס בשיפוץ ביתי?

מהם היתרונות של לוחות גבס בשיפוץ ביתי?

במאמר יוסבר על השימוש בלוחות גבס בשיפוץ הביתי מבחינת עיצוב הבית ופתרונות אסתטיים.

קרא עוד
כל המידע על קרניזים דקורטיביים - המדריך להקנת קרניז לקיר

כל המידע על קרניזים דקורטיביים - המדריך להקנת קרניז לקיר

במאמר יוסבר מהו קרניז לקיר, מתי מומלץ להתקין אותו, ואילו סוגי קרניזים דקורטיביים קקיימים כיום בשוק.

קרא עוד
עיצוב בגבס

עיצוב בגבס

במאמר יוסבר מהם היתרונות של עיצוב בגבס, אילו סוגי עיצובים בגבס קיימים, ולמה חשוב שרק בעל מקצוע יבצע עבודות גבס.

קרא עוד