7

ספקי שירות בתחום סוככים

פתרונות הצללה למרפסת

במאמר יוצגו פתרונות שונים להצללת מרפסות כגון: סוככים למרפסות, מרקיזות ומסכי מסילות

פתרונות הצללה למרפסת

מרפסות בבית הן יתרון גדול. מרפסות שאינן מקורות, בפרט, מאפשרות לכם לנשום אוויר נקי – גם אם אתם חיים בדירה בבניין. יחד עם זאת, בימי הקיץ, לא ניתן לשהות במרפסת זמן ארוך מדי, מבלי שיהיה פתרון הצללה מתאים למרפסת. בנוסף, הצללת המרפסת דרושה כדי להגן על הבית מפני נזקי השמש. הצללה נכונה ויעילה יכולה לעזור לכם לחסוך בהוצאות על קירור הבית בקיץ. ישנם פתרונות שונים להצללת מרפסות, המתאימים לכל כיס ולכל מרפסת.

להלן סקירה קצרה של הפתרונות השונים, יתרונותיהם, חסרונותיהם ומחיריהם

סוככים למרפסות

ישנם סוגים רבים של סוככים למרפסות שמש הנבדלים ביניהם בגודלם, בשיטות הצבתם (ואם ניתן "לקפל" אותם אם לאו), שיטת הפרישה של הסוכך (ידנית, חשמלית, אוטומטית וכיוצא באלה), החומרים מהם הסוכך עשוי. כל אלה משפיעים כמובן על האפקטיביות של הסוכך והאווירה שהוא משרה, אך גם על המחיר של הסוכך.

סוככי זרועות

סוככי זרועות הפכו להיות פופולאריים במיוחד בשנים האחרונות וניתן לראות אותם בבתי עסקים רבים. המדובר בסוככים העשויים בד (בד חזק במיוחד כדי להיות עמיד בפני פגעי מזג האוויר בכלל וחסין גם בפני קרינת UV, כדי לספק הגנה מפני פגעי השמש בפרט), הניתנים לקיפול אל תוך ההתקן.
כאמור, ניתן להשיג דגמים ידניים של סוככים כאלה – אשר פותחים וסוגרים אותם באמצעות ידית (כמו סוככים שהיו פעם, למי שזוכר) ודגמים אשר נפתחים ונסגרים באמצעות מנוע חשמלי בלחיצת כפתור. הדגמים המתקדמים ביותר של סוככים אלה כוללים גם חיישני רוח ואחרים, המאפשרים קיפול אוטומטי של הסכך במידה ויש רוחות חזקות מדי לצורך הגנה על הסוכך וכיוצא באלו. על מנת להציע פתרון הצללה מלא, ניתן להזמין דגמים של סוככים הכוללים גם וילון נוסף המסייע להצללה מלאה יותר של המרפסת, דבר המוסיף גם לפרטיות.

יתרונם של סוככים אלה הוא בכך שהם מתקפלים בעת הצורך ומספקים הצללה טובה. חסרונם הוא כי כדי שיוכלו להתקפל, הם מספקים צל עילי בלבד וכאשר השמש נמוכה, ייתכן כי הסוכך לא מספיק. בדגמים שונים גם לא ניתן להטות את הסוכך, כך שהוא שימושי בעיקר בשעות אמצע-היום, בהן השמש נמצאת גבוה בשמיים. מחיריהם של הסוככים תלויים מאוד בגודל המרפסת אותה אתם רוצים להצל ובסוג הסוכך שאתם בוחרים. התקנת סוככים כאלה יכולה לעלות כמה אלפי שקלים בודדים- בסביבות ה-4,000 ₪ בעבור סוכך בגודל של 2.5 על 4 מטרים. התקנה של סוכך חשמלי מייקרת את העלות בכ-1,000 שקלים נוספים.

מרקיזות

המרקיזה היא סוכך מוכר למדי הדומה לחצאית, ומהווה פתרון מעולה להצללה. ישנן מרקיזות המתקפלות ומרקיזות קבועות. יתרונן של המרקיזות בעיצובן האלגנטי והקלאסי, ובכך שהן מצלילות מכמה כיוונים ולא רק מלמעלה. משמעות הדבר, כי ניתן להשיג באמצעות מרקיזה הצללה טובה במשך רוב שעות היום בהם השמש היא משמעותית וחזקה.

המרקיזה ניתנת להתאמה כך שהיא תסגור מרפסת בצורה טובה ותספק בנוסף להצללה גם פרטיות רבה יותר מאשר סוככים אחרים. יתרון זה גם יכול להוות חיסרון של המרקיזה, כי במצב כזה היא מסתירה את הנוף הנשקף מן המרפסת. יחד עם זאת, על ידי התקנת המרקיזה המתאימה בגובה המתאים, ניתן למצוא פשרה טובה בין ההצללה ובין האפשרות להביא החוצה מהמרפסת. התקנת מרקיזה יכולה לעלות כמה אלפי שקלים אף היא, בהתאם לגודלה. התקנת מרקיזה בגודל של 1.5 מ' על 2 מ' יכולה לעלות בסביבות ה-3,250 שקלים חדשים. מאידך, עלות התקנתם של דגמים פשוטים יותר וקטנים יכולה לעלות גם כמה מאות בודדות של שקלים חדשים.

מסכי מסילות

מסכי מסילות, כשמם כן הם: מסכים המורכבים על גבי מסילות והניתנים למתיחה והסרה על פי הצורך. היתרון של מסכים אלה הוא בפשטות שלהם. החיסרון העיקרי שלהם הוא בכך שהמסילה מוצבת בכל מקרה, ולכן הם פחות פופולאריים. מאידך, התקנה של מסך כזה היא זולה יותר באופן משמעותי מאשר הסוככים שהוזכרו לעיל, ויכולה לנוע בין 300 ₪ ל- 1,300 ₪ בהתאם לגודל בעבור מסך מסילות ידני. התקנת מסך עם מנוע חשמלי יכולה לעלות כ-2,500 ₪.

7

ספקי שירות בתחום סוככים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סוככים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

פתרונות הצללה לחלונות

פתרונות הצללה לחלונות

במאמר יפורטו פתרונות הצללה לחלונות כגון תריסים וסוככים חיצוניים, יצוינו החסרונות ויתרונות של כל פתרון הצללה לחלון

קרא עוד
כיצד נבחר סוכך למרפסת?

כיצד נבחר סוכך למרפסת?

במאמר יוסבר על החשיבות שבהתקנת סוככים למרפסת, אילו סוגי סוככים קיימים, איך נבחר סוכך ומה צריך לוודא לפני ההתקנה שלו.

קרא עוד
מהם סוככי מסילות ומרקיזות?

מהם סוככי מסילות ומרקיזות?

במאמר יוסבר מהם סוככי מסילות ומרקיזות, מהם יתרונותיהם וחסרונותיהם, ומתי מומלץ להתקינם.

קרא עוד