12

ספקי שירות בתחום סורגים

מהם סורגים מעוצבים?

במאמר יוסבר אילו סוגי סורגים מקובלים היום לשימוש בשוק, ומה ההבדל בין סורגים שהם פשוטים כביכול לסורגים מעוצבים.

כל מה שרציתם לדעת על סורגים מעוצבים

המעבר לאורח חיים מודרני, שהכתיב שינויים כה גדולים בתרבות הדיור של האדם – הבנייה לגובה וההסתגרות המשפחתית מצד אחד, והעלייה הדרמטית באיכות הדיור מן הצד האחר – הביא לעולם הבנייה והעיצוב גם את אותן תוספות מתכת לחלונות, דלתות ומדרגות הידועות בשם סורגים. סורגים הם מקלעות מתכת בצורות שונות, שתפקידן למנוע מעבר פורצים, או להגן על הדיירים מפני נפילה.

אנו מכירים שלושה סוגים עיקריים של סורגים בשימוש המגזר הביתי והמסחרי:

  • סורגים קבועים - מקלעות מתכת המותקנות מחוץ לחלונות, ותפקידן למנוע פריצה לשטח הבית דרך החלון, או נפילה מן החלון. סורגים לבית מקובעים בדרך כלל לתוך קיר הבניין באמצעות ברגי ג'מבו או פיני מתכת, כאשר החיבורים מרותכים למניעת פתיחה. סורגים כאלה נפוצים בעיקר בקומות קרקע (להגנה מפני כניסה) או בקומות גבוהות (להגנה מפני נפילה).
  • סורגים ניידים - מותקנים בדרך כלל על פתחי כניסה ויציאה, ננעלים במנעול ונפתחים על ציר או בטכניקה של קיפול ("אקורדיון"). סורגים כאלה נפוצים מאוד ביציאות לגינה, וכן בחנויות.
  • מעקות - סורגים אלה אינם מיועדים למנוע כניסה דרך חלון או נפילה ממנו, אלא למנוע נפילה ממרפסת או ממדרגות. תפקידם לספק הגבהה נוספת – עד לגובה בטיחותי שמונע את מעבר הגוף מעליו ונפילתו.

ייחודם של סורגים מעוצבים

סורגים יכולים להיות פשוטים מאוד – מוטות מתכת, שמחוברים ביניהם לצורך שמירת היציבות. מכל מקום, לעתים קרובות אנו רואים סורגים מעוצבים – סורגים שמורכבים ממוטות מתכת מעוקלים בצורות שונות, או שכוללים תוספות מתכת שמשמשות לנוי בלבד. סורגים מעוצבים יכולים לכלול אחד או יותר מן האלמנטים הבאים:

  • מוטות מעוצבים - סורגים מעוצבים במבנה "רגיל" – ריבוע או מלבן – אך המוטות עצמם מעוצבים בצורות שונות: מרובעים, עגולים, מפותלים ("בורג"), שטוחים בקצותיהם ("עלה") וכדומה.
  • מבנה "בטן" - סורגים מעוצבים שאינם שטוחים כמו יריעה, אלא בולטים החוצה מפני הבניין. עיצוב כזה מרחיק את הסורגים מהחלון, מפחית את תחושת ה"כלא" ומאפשר להציב בהם אדנית צמחים.
  • אלמנטים מחברים - המוטות של סורגים מעוצבים כאלה מחוברים זה לזה באמצעות אלמנטים ויזואליים גיאומטריים או טבעיים כגון עיגולים, מרובעים, מעוינים, צורות עלים, עננים, ואפילו דמויות אדם או חיות.
  • מקלעות - סורגים מעוצבים כאלה אינם מבוססים על מוטות ישרים אלא על צורות שונות ומשונות, גאומטריות או מפותלות (פרחים, ספירלות או כל צורה אחרת). סורגים מעוצבים בנוסח זה נראים בעיקר במקומות בעלי חשיבות דקורטיבית גבוהה לעיצוב הבית, כגון במעקות של מדרגות פנימיות, או בסורגים שתפקידם הוא דקורטיבי בלבד (כגון הפרדה ויזואלית בין שני איזורים).

חומר גלם

סורגים מעוצבים מיוצרים בעיקר מברזל, שהוא חומר הגלם העיקרי והמקובל ביותר ליצירת סורגים. לבעל מקצוע מומחה קל לכופף ולעצב מוטות ברזל בצורות שונות ולרתך אותם זה לזה, וכך ליצור סורגים מעוצבים בצורות שונות. אם הסורגים מיוצרים מחומרים אחרים –מאלומיניום, מפלדה, או מחומר פולימרי שקוף (כן, יש גם סורגים שקופים!) – הם בדרך כלל פשוטים וישרים, ללא עיצובים מיוחדים.

לסיכום

סורגים הם בדרך כלל "רע הכרחי" – היינו מעדיפים חלונות ודלתות ללא סורגים, אך המציאות מכתיבה התקנה של סורגים לצורכי הגנה. סורגים מעוצבים הם פיתוח של רעיון הסורגים, פיתוח שמשלב את הפונקציונליות הדרושה עם אסתטיקה ועיצוב שמתאימים לבית או לדירה ומשפרים את מראהו. התקנת סורגים מעוצבים כדאי להזמין אך ורק אצל איש מקצוע מומחה, ורק לאחר שבוחנים עבודות קודמות שלו ומשתכנעים כי הצורה שבחרנו אכן יפה, אסתטית ומתאימה למקום שבו תותקן.

12

ספקי שירות בתחום סורגים

מצא בעל מקצוע

מתקיני סורגים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

מה ההבדל בין התקנת סורגים חיצונית במרפסת לבין התקנת סורגים פנימית?

מה ההבדל בין התקנת סורגים חיצונית במרפסת לבין התקנת סורגים פנימית?

במאמר יוסבר על צורות מיגון למרפסות - התקנת סורגים חיצונית והתקנת סורגים פנימית. מה מאפיין כל שיטה ומה ההבדלים ביניהן.

קרא עוד
סורגים לבית

סורגים לבית

במאמר יוסבר על החשיבות של התקנת סורגים לבית, וכן יפורטו סוגי הסורגים הנפוצים כיום להתקנה, יתרונותיהם וחסרונותיהם.

קרא עוד