9

ספקי שירות בתחום שערים

שערים חשמליים וידניים

במאמר יוסברו הסוגים השונים של שערים חשמליים וידניים, ויפורטו תכונותיהם ושימושיהם השונים.

שערים חשמליים וידניים

במקומות בהם יש בתים, יש גם שערים – כך הדבר מאז ומעולם. האדם הוא מטיבעו יצור טריטוריאלי שמגן על תחום המחייה שלו, ועוד מימי קדם היו קבועים שערים בחומות שהגנו על ערים ועל אחוזות. בימינו אין עוד צורך בשערי העיר, אך יש צורך בהגנה ובבקרת כניסה בבתים פרטיים, בבתים משותפים, במשרדים,

במתקני מסחר ותעשייה, בכניסות לחניונים ומוסכים ועוד. במאמר זה נסקור בקצרה את הסוגים השונים של שערים ונבין את תכונותיהם ואת שימושיהם.

בחלוקה גסה מעט נוכל לסווג את השערים שבסביבתנו לפי צורת ההפעלה – שערים ידניים מול שערים חשמליים (זאת אומרת, שנפתחים ונסגרים באמצעות מנגנון חשמלי). שערים ידניים הם מטיבעם קטנים ופשוטים, ומיועדים לשלוט על תנועתם של בני אדם: שער כניסה לגינה, שער כניסה לחצר, שער כניסה למגרש משחקים, שער כניסה לבניין, וכן הלאה. שערים כאלה יכולים להיות נעולים במנעול שדורש מפתח, אך לעיתים קרובות אינם אלא דרך לסמן את גבולות ה"טריטוריה" ולכן אינם נעולים ממש. שערים ידניים ללא מנעול אופייניים גם לגדרות שנועדו למנוע מעבר של בעלי חיים, וסוג מיוחד של שערים ידניים – שערי בטיחות – מיועד למנוע מעבר של תינוקות וילדים למקומות שמסוכנים עבורם (מדרגות, בריכה וכדומה). סוג אחר של שערי בטיחות הם השערים החד-כיווניים – שערים שדרכם ניתן לעבור בכיוון אחד בלבד, למשל ביציאה מחנות או מקמפוס מאובטח. שערים כאלה נקראים גם בשם "קרוסלות", על שום התנועה הסיבובית האופיינית להם.

שערים ידניים שמיועדים למעבר כלי רכב נדירים יחסית, משום שפתיחתם וסגירתם מלווה בטירחה של עצירה, יציאה מן הרכב, פתיחת השער, העברת הרכב ועצירה נוספת לצורך סגירה ידנית של השער – תהליך ארוך שדורש זמן רב. שערים כאלה ניתן למצוא בבתים פרטיים (בעיקר באיזורים כפריים) וכן בגדרות ביטחון למיניהן, שם הם נפתחים לעיתים רחוקות בלבד.

שערים חשמליים למעבר כלי רכב נפוצים בעיקר במקומות בהם יש תנועה ערה של רכב נכנס ויוצא - חניונים, מגרשי חנייה, כניסות לרכב באיזורי תעשייה ומסחר, מחסומי ביטחון ועוד. שערים חשמליים נוחים מאוד לתפעול מרחוק (באמצעות שלט-רחוק או מערכת בקרה אחרת), ודגמים מסויימים נפתחים ונסגרים במהירות רבה (יתרון גדול בחניונים ציבוריים ומסחריים). שערים חשמליים אופייניים גם לחניונים של בתים משותפים (שערי הזזה) ולמוסכים של בתים פרטיים (שערי הרמה), ודגמים מסיביים וחזקים של שערים חשמליים משמשים פעמים רבות לבקרת הכניסה למושבים, לקיבוצים, ולמפעלי תעשייה גדולים.

שערים חשמליים שמיועדים למעבר בני-אדם אופייניים לבתים פרטיים באיזורים יוקרתיים, והם מלווים בדרך כלל במערכות קול (אינטרקום) או אפילו חוזי (ווידיאו) לשם זיהוי האדם המבקש להיכנס. לעיתים קרובות ניתן לפתוח שערים כאלה באמצעות הקשת קוד סודי, ובכך להימנע כליל מן הצורך במפתח. בבנייני משרדים, מבני תעשייה ומסחר, מיתקנים ביטחוניים, מכוני מחקר וכדומה מותקנים לעיתים קרובות שערים חשמליים המשולבים במערכות אלקטרוניות מתוחכמות לזיהוי ובקרת כניסה ויציאה – זיהוי לפי כרטיסים מגנטיים או תגים ייעודיים, לפי קוד סודי, או אפילו לפי זיהוי ביומטרי (טביעות אצבע, תווי פנים, תבנית העין וכדומה).

משערי העיר העתיקה ועד הזיהוי הביומטרי, שערים מלווים את הציביליזציה לכל אורך התפתחותה ומשקפים את התרבות, את צורכי הביטחון ואת ההתקדמות האנושית והטכנולוגית.

9

ספקי שירות בתחום שערים

מצא בעל מקצוע

מתקיני שערים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

שימוש באייפון לפתיחת שערים חשמליים

שימוש באייפון לפתיחת שערים חשמליים

במאמר יוסבר על היתרונות והחסרונות בשימוש באייפון לפתיחת שערים חשמליים.

קרא עוד
כל המידע על בחירת שערים לבית

כל המידע על בחירת שערים לבית

במאמר יוסבר כיצד לבחור מסגר להתקנת שערים לבית, ומה הם השיקולים בבחירת חברת שערים אמינה.

קרא עוד