1

ספקי שירות בתחום פרקטים

מהו פרקט תלת שכבתי?

במאמר יוסבר מהו פרקט תלת שכבתי, ממה הוא מורכב, מהם היתרונות שלו, ומהם החסרונות שלו.

כל מה שרציתם לדעת על פרקט תלת שכבתי

פרקטים אינם נחשבים עוד למותרות מנקרי עיניים שמתיימרים להכניס באורח מלאכותי הדר אירופאי לבית הישראלי – פרקטים הפכו כבר מזמן לצורת ריצוף מקובלת, אהודה ונפוצה. בבתים חדשים רבים, בעיקר ברבי-קומות, מוותרים מראש על הריצוף הכבד והקר שמחייב תשתיות בטון וחול כבדות, ומרצפים את הדירה בשכבת פרקט קלה ואלגנטית; ומשפצים רבים אינם טורחים עוד להיכנס לפרויקטים יקרים ועתירי פסולת של החלפת ריצוף, אלא מעדיפים לחפות במהירות ובקלות את הריצוף הקיים בשכבת פרקטים חדשה.

חשיבות החומר ממנו עשוי הפרקט H2

פרקטים מסופקים במבחר גדול מאוד של גוונים וצבעים, אך ההבחנה המשמעותית יותר בין סוגי הפרקטים מתייחסת לחומר שממנו הם עשויים ולשיטות החיבור וההנחה המתחייבות ממנו. פרקט גושני, העשוי כולו מעץ מלא משובח, הוא סוג הפרקט היקר ביותר ומשמש בדרך כלל בדירות יוקרה או בבנייני ציבור מפוארים. פרקט למינציה, שאינו עשוי מעץ אלא מחומרים סינתטיים דמויי עץ בציפוי שקוף קשיח, פופולרי מאוד בזכות עמידותו, קלות הרכבתו ומחירו הזול. בין שני הקצוות האלה תופס מקום של כבוד פרקט תלת שכבתי – סוג מיוחד של פרקטים שמשלב בתוכו את הטוב שבשני העולמות הללו.

פרקט תלת שכבתי: תכונות ומידע כללי H2

כשמו כן הוא, פרקט תלת שכבתי בנוי משלוש שכבות: השכבה העליונה היא שכבה של עץ אמיתי משובח, מהסוג המשמש להכנת פרקט גושני, אך זו שכבה דקה בת כמה מילימטרים בלבד. למרות דקותה, שכבת העץ הטבעי מספקת את כל היתרונות של פרקט גושני – הטקסטורה החמימה, המגע העדין, המראה הטבעי והיוקרתי והאפשרות לשייף ולחדש מדי כמה שנים את הפרקט כולו וליהנות ממנו כחדש. שכבת העץ הטבעי מצופה בשמן או בלכה בדרך שבה מצופה פרקט גושני, והמראה הינו יוקרתי ואיכותי.

השכבה הדקה של עץ טבעי משובח מודבקת על שכבה עבה יותר של עץ פשוט, וזו מקנה לפרקט חוזק ועמידות; אך מכיוון ששכבה אחת של עץ עלולה להתעוות ולהתעקם בקלות בגלל שינויי חום וקור או בגלל רטיבות, מדביקים אותה על שכבת עץ נוספת בשיטת השתי-וערב. כך מתקבל פרקט תלת שכבתי – פרקט הבנוי משלוש שכבות שמודבקות בכיוונים שונים, דבר המקנה לו חוזק ועמידות יוצאי דופן.

למרות שמדובר בשלוש שכבות, פרקט תלת שכבתי איננו עבה במיוחד – עוביו נע בין 14 ל-18 מ"מ, בהתאם לסוגי העץ שמהם הוא בנוי. בעובי כזה, פרקט תלת שכבתי איננו כבד מדי ואין צורך במומחיות מיוחדת להתקנתו; מצד שני, הוא מסיבי ויציב ומעניק את התחושה הטבעית והיוקרתית של פרקט גושני.

יתרונו הגדול ביותר של פרקט תלת שכבתי הוא המחיר – מחירו של פרקט תלת שכבתי הוא שליש או אף רבע ממחירו של פרקט גושני מעץ זהה, וזאת למרות הדמיון הגדול ביניהם במראה, בתחושה ובאיכות. לא ייפלא אם כן כי פרקט תלת שכבתי הפך להיות חביבם של המעצבים, האדריכלים, כל העוסקים בתחומי השיפוצים ומשפרי הדיור. הפרקט התלת שכבתי יכול להקנות לרצפה מראה יוקרתי מרהיב עין ותחושה טבעית ונעימה, במחיר סביר בהחלט ובמהירות רבה.

חשוב לדעת

בעת ההחלטה על רכישה של פרקט תלת שכבתי לריצוף הבית, חשוב מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע מומחים בדבר ההתאמה של הפרקט הזה לבית או לדירה ולצורכי הדיירים. פרקט תלת שכבתי רגיש יותר מאשר פרקט למינציה, ויש לשקול בזהירות האם השכבה העליונה, שכבת העץ הטבעי, אינה צפויה להישרט ולהיפגע בגלל הזזות רהיטים, משחקי ילדים, שפיכת נוזלים וכו'. כדאי גם לשקול היטב את צורת ההתקנה ולהתאימה למבנה הדירה ולתשתיות הקיימות בה.

1

ספקי שירות בתחום פרקטים

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרקטים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד הפך הפרקט לטרנד מוביל בעיצוב של כיתות לימוד ובתי ספר?

כיצד הפך הפרקט לטרנד מוביל בעיצוב של כיתות לימוד ובתי ספר?

במאמר יוסבר כיצד הפך הפרקט לטרנד מוביל בעיצוב של כיתות ובתי ספר - לשיפור איכות הלימוד והאווירה.

קרא עוד
התקנת פאנלים על פרקט

התקנת פאנלים על פרקט

במאמר יוסבר מהם ספים (פנלים) לפרקטים ויפורטו צורות ההתקנה השונות שלהם.

קרא עוד