33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

המדריך השלם לבנייה בגבס: יתרונות, חסרונות - לוחות / פלטות גבס, שיטת בנייה, עלויות ועוד

במאמר נלמד על השימוש בגבס בבנייה, מדוע הוא נפוץ כל כך, אילו לוחות קיימים בשוק, מה ייתרונות השימוש בגבס על סוגיו

בנייה מודרנית בגבס, השמיים הם הגבול

גבס הוא חומר המשמש בבנייה כבר אלפי שנים. במצריים העתיקה קירות פנים של פרמידות כוסו שכבת גבס שנשאר חזק ועמיד עד היום, היוונים מרחו גבס על קירות פנים כבסיס לציורי פרסקו והשתמשו בגבס גם כטיח המגן על קירות חיצוניים (אפילו קירות עשויים שיש).

באנגליה, כבר בתקופת המלך הנרי השמיני (המאה השש עשרה), נבנו תקרות וקירות מגבס עם עיטורים מרהיבים מהם אפשר להתפעל גם כיום, כך גם בצרפת - שם שיכללו את השימוש בגבס עד ששיטות העבודה עם חומר זה הפכו ידועות בשם " Plaster of Paris " או "גבס פריז". בארה"ב, מאז ומתמיד, רוב קירות הפנים נבנים תוך שימוש נרחב בגבס. בעבר נבנו קירות כאלה בדרך של מריחת תערובת גבס רטובה על לוחות עץ, בשנות החמישים הופיעו לוחות גבס מן המוכן שהפכו ידועים בשם Drywall , אלה הם לוחות הגבס שכולנו מכירים ובהם נעשה שימוש נרחב מאוד בבנייה גם בארץ.

גבס הוא חומר נוח לעבודה בעל היסטוריה מרשימה בתחום הבנייה. מגוון השימושים בו רק הולך וגדל בזכות פיתוחים חדשניים שמאפשרים ייעול, חיסכון בהוצאות, שמירה על הסביבה והשגת תוצאות מעולות במהירות ובקלות.
לפניכם סקירה על השימוש בגבס בבנייה, יתרונות וחסרונות של הקמת קירות פנים מלוחות גבס, סוגי לוחות שונים, שימוש בלוחות גבס לקירות חיצוניים בבנייה קלה, ועוד המון שימושים נוספים בגבס כגון יצירת קרניזים דקורטיביים, הנמכת תקרות, שיפור אקוסטיקה, התקנת גופי תאורה שקועים, יצירת נישות, מזנונים ועוד.

יתרונות וחסרונות כלליים לשימוש בגבס בבנייה

העובדה שנעשה שימוש נרחב כל כך בגבס בבנייה מוכיחה שיש לו יתרונות רבים. מובן שיש גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון.
ברוב המקרים בנייה בגבס, להקמת קירות פנים או חוץ, הנמכת תיקרות, יצירת אלמנטים דקורטיביים כגון קרניזים או כל שימוש אחר (בניית נישות, מזנונים ומדפים למשל), היא פתרון חסכוני המאפשר השגת תוצאות טובות בקלות יחסית.
חשוב לדעת שלא תמיד פלטות גבס הן הבחירה המתאימה ביותר. לפעמים בנייה בגבס עלולה להיות פשרה שלא כדאי לעשות בהתחשב בנסיבות, למשל כשצריך קיר חזק במיוחד או שדרושה עמידות מפני פגיעות מכאניות (למשל כשמדובר בקיר שעלול לספוג מכות שיכולות לסדוק, לפעור חור או לשבור קיר גבס), אם אנחנו מתכננים לקבע דברים כבדים לקיר, אם הקיר יהיה חשוף לתנאי לחות קיצוניים ועוד.

היתרון הגדול ביותר של הגבס הוא שמדובר בחומר שנוח לעבוד איתו וקל לעצב אותו.
כל מה שצריך כדי להתאים לוח גבס למידה רצויה הוא סכין יפני, אפשר גם לנסר בקלות לוח גבס בעזרת מסור ידני או חשמלי (ג'קסון). פרופילים וקרניזים מוכנים מאפשרים השגת תוצאות נאות בקלות, גבס רטוב (נוזלי) ניתן לצקת לתבנית לצורך יצירת אלמנטים דקורטיביים מיוחדים, ייבוש מהיר מאפשר השלמת העבודה בתוך זמן קצר. ניתן ליצור כמעט כל צורה מגבס, כולל קשתות וקימורים.
מהירות העבודה גבוהה, גבס מתייבש בתוך זמן קצר משמעותית ביחס לבטון, הקמת קיר גבס פנימי או חיצוני היא מהירה ביחס לבנייה בלבנים.
גבס הוא חומר בנייה זול יחסית, רמת הדיוק שניתן להגיע אליה היא גבוהה, פלטות גבס נותנות מקום ליצירתיות, הן מאפשרות השגת גימור מרשים ויש לגבס תכונות רצויות רבות נוספות כגון עמידות מפני אש, בידוד תרמי ואקוסטי ועוד.
יתרון חשוב נוסף לקירות גבס הוא שנותר מרווח בין הלוחות משני צידי הקיר כך שאפשר בקלות להעביר צינורות מים, כבלי חשמל ותקשורת.

החיסרון הגדול ביותר של גבס הוא חוזק נמוך יחסית. קיר לבנים קשה לסדוק או לשבור, חבטה בקיר גבס עלולה בקלות לפעור בו חור. גבס יכול לשאת משקל נמוך משמעותית מבטון.
בנוסף, קיר גבס עשוי להיות עמיד פחות בפני לחות ולספק בידוד פחות טוב מרעש או תנאי קור וחום קיצוניים.
מקובל לחשוב שלא כדאי להשתמש בלוחות גבס אם הם עלולים להיחשף לרמת לחות גבוהה במיוחד, אם מדובר בקיר שצריך לשאת משקל גבוה (של מדפים עמוסים למשל), עבור קיר חיצוני שיעמוד בתנאים מאתגרים, אם צריך חוזק שקשה להשיג תוך שימוש בלוחות גבס ועוד. חשוב להזכיר שיש פתרונות המתוכננים לאפשר שימוש בגבס תוך צמצום השפעת חסרונות רלוונטיים שלו. כך למשל לוחות גבס בעלי רמת עמידות גבוהה ללחות (גבס ירוק) כשמעליהם אפשר להוסיף חיפוי קרמיקה, ציפוי פלאסטי או צבע מיוחד כדי לספק הגנה נוספת.
אפשר להקים קיר גבס על גבי שלד פלדה (במקום קורות אלומיניום) כדי להשיג חוזק משופר. ניתן לחבר מדפים לקורות תומכות, אפשר לשפר בידוד אקוסטי ותרמי באמצעות מילוי המרווח בין לוחות הגבס משני צדדיו של הקיר בחומר מבודד כמו יריעות צמר סלעים או לוחות קלקר.
חשוב לדעת שבעזרת דיבל גבס קל מאוד לקבע דברים ללוח גבס אבל העומס שבורג המוברג לדיבל כזה יכול לשאת הוא נמוך פי כמה מזה שיכול לשאת בורג בתוך דיבל בקיר לבנים או בטון.

סוגי לוחות גבס ואיך בוחרים את המתאים ביותר עבורנו

לוחות הגבס הראשונים הופיעו בארצות הברית בתחילת שנות החמישים ומיד החל שימוש נרחב בהם לבניית קירות פנים. מארה"ב התפשטו שיטות הבנייה בגבס ואומצו במדינות רבות בעולם. בישראל הפריצה הגדולה של לוחות גבס אל תחום הבנייה התרחשה בתחילת שנות השמונים.
עם השנים השתכללו הלוחות וכיום ניתן לבחור לא רק בין מידות שונות אלא גם בין סוגים שונים של לוחות בעלי תכונות ייחודיות. כדי להשיג תוצאות טובות חשוב להכיר את האפשרויות ולדעת לבחור את סוג הלוח המתאים ביותר עבורנו.

לוחות גבס רגילים, המכונים גבס לבן או גבס אפור, הם השימושיים והזולים ביותר. לוחות כאלה מורכבים משכבות גבס מינראלי ונייר המצופים מעטפת מנייר עבה כך שיש להם "גב" ו"פנים" (על הצד הפנימי נייר אפור וקצת גס, על הצד החיצוני נייר לבן חלק ועדין יותר). לוחות גבס לבן הם עמידים ומתאימים לקירות פנים רגילים, נישות, מחיצות, תקרות ועוד. גם קרניזים ופרופילים מגבס עשויים מגבס לבן רגיל. אין להשתמש בלוחות גבס לבן או אפור אם הם עלולים להיחשף ללחות או במקומות בהם יש סכנת שריפה.

לוחות גבס ירוקים הם בעלי עמידות משופרת בפני לחות בזכות סיבי זכוכית ושמן שהוסיפו לגבס ולנייר. לוחות כאלה מתאימים לחדרי אמבט, שירותים ומטבח. למרות שהלוחות אטומים למים רצוי להוסיף עליהם חיפוי של אריחי קרמיקה או לפחות שכבת חומר איטום פלסטי. לוחות גבס ירוקים הם יקרים יותר מלוחות גבס רגילים (לבן או אפור) כך שחבל להשתמש דווקא בהם אם אין צורך אמיתי. חשוב לזכור שלוחות ירוקים אטומים ומוגנים היטב משני הצדדים אבל מים יכולים לחלחל אליהם מהשפה העליונה או התחתונה, במיוחד אם בוצע חיתוך בלוח כדי להתאים אותו למידה רצויה.

לוחות גבס אדומים (או ורודים) הם בעלי עמידות משופרת בפני אש בזכות חומר מעכב בעירה שמוסיפים לתערובת הגבס ממנה מיוצרים הלוחות. לוחות כאלה מתאימים לקירות פנים כאשר קיימות דרישות בטיחות מחמירות, בבנייני משרדים למשל, באזורים בהם נעשה שימוש באש או חומרים דליקים, מטבח למשל, או בחדרים בהם אנו רוצים לספק מיגון משופר, חדרי ילדים למשל. יש סוגים שונים של לוחות גבס בעלי עמידות משופרת מפני אש, לוח עבה ואיכותי הוא גם עמיד יותר.

לוחות גבס מחוררים, או לוחות גבס מעוצבים, מאפשרים יצירת מראה מיוחד כמו גם לשלוט בפיזור גלי קול בחלל והשגת אקוסטיקה טובה. לוחות עם ציפוי קלקר ואלומיניום מספקים בידוד תרמי טוב במיוחד.
לוחות גבס לשימוש חיצוני הם כאלה המיוצרים מתערובת של גבס ומלט, כך גם לוחות בעלי ליבת גבס שעטופה משני צדדיה בסיבי זכוכית (פיברגלס).

לוחות גבס, מכל הסוגים, ניתן למצוא במגוון מידות ועוביים. העובי הנפוץ ביותר בלוחות לשימוש בתוך המבנה הוא 12.5 ממ' אבל יש גם לוחות גבס דקים יותר, למשל בעובי 6 ממ'. לוחות להקמת קירות חיצוניים ולוחות עמידים בפני אש יגיעו בעובי של 24 ממ' ואף יותר.
מידות אורך ורוחב מקובלות ללוחות גבס הן 1.2 מ' על 2 מ', 2.6 מ' או 3מ'.

שיטות בנייה בגבס והאם ניתן לבצע עבודות בגבס במו ידינו

אחד היתרונות הבולטים של בנייה בגבס הוא שמדובר במלאכה "נקיה" שצוות מצומצם של עובדים יכול לבצע במהירות. לעיתים קרובות מספיקים שני אנשים, פרוייקטים פשוטים ומצומצמים יכול לבצע אדם בודד. ככל שהעוסקים במלאכה מכירים ומנוסים בשיטות העבודה כך יושלם הפרוייקט בקלות רבה יותר והתוצאות תהיינה מדוייקות ונאות יותר.

באופן כללי קירות גבס מותקנים על גבי שלד המורכב מקורות ומסילות עשויות פרופילים של פח מגולוון (לא מחליד). כל לוח נתמך בכל קצותיו ולאורך קו האמצע, מכיוון שלוחות גבס מגיעים ברוחב 120 סנטימטרים יש להתקין קורה כל 60 סנטימטרים לאורך מסילות המקובעות לרצפה ולתקרה. את הלוחות מקבעים לקורות ולמסילות באמצעות ברגים מיוחדים המכונים ברגי גבס, ניתן להבריג ברגים כאלה דרך לוח הגבס ישר אל תוך הקורה.
התאמת לוח גבס למידה שצריך נעשיית באמצעות חיתוך בסכין יפני לאורך קו המסמן את המידה הרצויה ואז שבירה של הלוח. הפרדה סופית נעשית בעזרת הסכין היפני, חיתוך של ציפוי הנייר האחורי. פעולה נכונה תשאיר לנו לוח במידה הרצויה בעל מראה יפה, נקי ומדוייק מכל הצדדים. אפשר לחתוך גם באלכסון. כדי ליצור קשת צריך לנסר.

אם אתם חובבי פרויקטים בשיטת עשה זאת בעצמך, במיוחד אם כבר הזדמן לכם לעזור בבנייה בגבס או לפחות לצפות בתהליך מן הצד, בהחלט יכול להיות שתוכלו להקים קיר גבס בעצמכם. מומלץ לצפות בסרטוני הדרכה ברשת ולוודא שאתם מבינים איך לבצע כל שלב בעבודה.
פרוייקטים מורכבים או רחבי היקף מומלץ למסור לידי בעלי מקצוע שיוכלו להשלים אותם במהירות וביעילות. לעיתים קרובות, כשלוקחים בחשבון את שעות העבודה שתצטרכו להשקיע, מסתבר שפניה לבעל מקצוע היא משתלמת יותר מבנייה בגבס בעצמכם.

איך בוחרים בעל מקצוע לבנייה בגבס

כמעט כל שיפוצניק יעיד על עצמו שהוא בקיא ומנוסה בעבודה בגבס. זה קורה בגלל שרק למעטים מבין בעלי המקצוע מתחום הבנייה לא הזדמן להשתמש בלוחות גבס, קרניזים ופרופילים ואולי אפילו לבצע יציקות גבס דקורטיביות.

אם הפרוייקט שלכם הוא כולו או רובו בנייה בגבס מומלץ מאוד לא להסתפק במישהו שמכיר גם גבס אלא לבחור בעל מקצוע שמתמחה בתחום זה.
יש קבלני בנייה הלוקחים על עצמם אך ורק, או לפחות בעיקר, פרוייקטים של בניה בגבס. התרשמו מפרוייקטים קודמים, עדיף דומים ככל האפשר לשלכם, שביצע בעל המקצוע. השתדלו לראות את תוצאות העבודה במו עיניכם ולא להסתפק בתמונות. דברו עם לקוחות קודמים של בעל המקצוע (לא רק כאלה שהוא עצמו מפנה אתכם עליהם), איספו חוות דעת, פנו לבעלי מקצוע שקיבלתם עליהם המלצות מחברים או בני משפחה. איספו כמה הצעות מחיר אבל אל תבחרו דווקא את הזולה ביותר. בהחלט יכול להיות שכדאי לשלם קצת יותר כדי להיות בטוחים שאתם מוסרים את העבודה לבעל מקצוע איכותי, אמין ושיש לכם איתו שפה משותפת.

איך מתחזקים את המבנים בגבס?

כמו כל חלק במבנה גם קיר, תקרה, נישה, קרניז או כל אלמנט אחר עשוי גבס חשופים לבלאי רגיל ועלולים גם לספוג נזקים כתוצאה מאירוע כמו נזילת מים, חבטה, שינויים במהלך עבודות שיפוץ ועוד.
תחזוקה ותיקון של קירות ואלמנטים מגבס שונה מזו של חלקי מבנה עשויים לבנים או בטון. גבס הוא עמיד פחות וכשנגרם לו נזק חשוב מאוד לבצע תיקון איכותי כדי להשיג מראה נאה שיחזיק מעמד לאורך זמן.

אחת הבעיות הנפוצות ככל שהדבר נוגע לתחזוקה של קירות או תקרות גבס נוצרת כשלוחות הגבס נרטבים כתוצאה מנזילה, חדירת מים מהגג למשל, פיצוץ בצינור או הצפה. גם לוח גבס ירוק, מן הסוג העמיד בפני לחות, אינו בנוי להיות טבול במים.
כשלוח גבס בא במגע עם מים הם נספגים בשכבות הנייר כמו גם בגבס עצמו.
במקרים של חשיפה מתמשכת ללחות או לרטיבות שגרמו נזק לקירות הגבס, חשוב לייבש אותם כהלכה ולבצע תיקון מקצועי, או במילוי מחדש או בהצמדת לוח גבס חדש למקום.

בנזקים חמורים למבנה הגבס, כמו למשל כשנפער חור בקיר כתוצאה מחבטה, או אם הייתה חשיפה ממושכת ורחבת היקף למים או לחות (שגורמת להתפוררות שכבות הנייר, הגבס או שניהם גם יחד) יש להסיר כל חלק שכבר אינו מקובע היטב למקומו ולמלא את החלל שנוצר. חורים קטנים אפשר למלא במרק ("שפכטל") או בגבס ממש (שמכינים מאבקת גבס ומים ומשתמשים בו מיד בגלל שגבס מתייבש תוך כמה דקות). חורים גדולים יותר אפשר למלא בנייר עיתון מקומט למעין כדור, בקרטון או אפילו לוח עץ דק שמצמידים אל לוח הגבס מאחור (אפר לקבע למקום באמצעות ברגי גבס). לאחר מילוי ראשוני כזה, מורחים חומר מילוי ומחליקים למשטח אחיד עם פני לוח הגבס. לאחר השלמת הלוח יש ללטש ולצבוע בצבע יסוד ועליון.
על סדקים בלוח גבס ניתן לפרוש סרט לחיבור לוחות גבס עליו מורחים מרק, מלטשים וצובעים.

זה אולי המקום להזכיר, כי בנייה בגבס, שהיא קלה, מהירה, יעילה וגם זולה – לא חייבת להיות בנייה "לתמיד", בדומה לבנייה האופיינית בחומרים כבדים יותר כמו לבנים ובטון. בבנייה בגבס, ייתכן שבמשך השנים הטעם והצרכים ישתנו – במקרים כאלה קל לפרק את מבני הגבס, מכל מקום ובכל צורה, ולהחליף, לשנות, או לעדכן אותם.

תקרות גבס והנמכת תקרה

לוחות גבס הם מתאימים מאוד לבניית תקרות כמו גם להנמכת תקרה קיימת לצרכים אסטטיים או פרקטיים, שיפור אקוסטיקה, התקנת תעלות מיזוג אוויר או גופי תאורה שקועים למשל.
על פי רוב תקרות לא צריכות לשאת עומס רב מעבר למשקלן העצמי לכן אין משמעות לכך שתקרת גבס היא חזקה פחות מתקרת בטון יצוק.
חשוב לדעת שהתקנת תקרת גבס, כמו גם הנמכת תקרה היא מלאכה מורכבת הרבה יותר מבנייה של קיר גבס ולכן מתאימה פחות לביצוע בשיטת עשה זאת בעצמך.

לפני התקנת תקרת גבס יש לוודא שאין סכנה שלוחות הגבס יחשפו למים או שתיווצר מעליהם לחות גבוהה. אם רואים סימני רטיבות במשטח כלשהו שתקרת הגבס החדשה תכסה יש לטפל קודם כל במקור הבעיה, לוודא ייבוש ורק אז להתקין את לוחות הגבס.
מומלץ לנצל את ההזמנות ולהעביר כבלים, תעלות, להתקין גופי תאורה שקועים, להשלים את המראה באמצעות קרניזים ולוודא שאין משהו שעם תום העבודה נצטער שלא עשינו.
חשוב מאוד לבצע נכון והיטב חיבורים בין תקרת הגבס לקירות ותקרה קיימים כמו גם לקריזים, כאשר משתמשים בכאלה. חיבור לא איכותי יגרום להופעת סדקים בתוך זמן קצר. זוויות יש ליצור תוך שימוש בפרופילי זוית או סרטים מיוחדים.

עלויות המעורבות בבנייה ועיצוב בגבס

יש גורמים רבים המשפיעים על עלות פרוייקט בנייה מכל סוג וכך גם כאשר מדובר על בנייה בגבס. רוב בעלי המקצוע מתמחרים עבודות בנייה בגבס לפי מחיר למטר מרובע כאשר זה נקבע בהתאם למורכבות הפרוייקט, היקף העבודה ודרישות מיוחדות של הלקוח. לפניכם מספרים שיסייעו לכם לקבל סדר גודל של עלויות עבודה עם גבס.
מחיר אופייני להקמת קיר גבס מלוחות גבס לבן רגיל הוא כ-250 שקלים למטר מרובע בפרוייקט קטן (עד 10 מטרים רבועים) וכ-200 שקלים למטר מרובע בפרוייקטים בינוניים (עד כ-50 מ"ר). בפרוייקטים גדולים מחיר בניית קיר גבס רגיל, כולל בידוד והכנה לצבע, עשוי לרדת עד לכ-150 ש"ח למ"ר. מובן ששימוש בלוחות גבס עמידים למים (גבס ירוק), עמידים מפני אש (גבס אדום) או לוחות מיוחדים אחרים יעלה את המחיר למ"ר. כך למשל מחיר קיר מלוחות גבס ירוק יהיה גבוה בכ-10% ממחיר קיר גבס רגיל.

עלות בניית תקרה מגבס או הנמכת תקרה תנוע בין 170 ש"ח למ"ר ועד 300 ש"ח למ"ר תלוי במאפייני הפרוייקט המסויים. אם אתם מעוניינים להתקין קרניזים דקורטיביים תצטרכו להוסיף כ-150 ש"ח לכל מטר. חיפוי קיר קיים בגבס יעלה כ-120 ש"ח למ"ר. בניית מזנון או נישה לטלוויזיה מגבס תעלה 1,500 ש"ח לפחות, נישה גדולה או מזנון גדול יעלו הרבה יותר.
פירוק קיר גבס קיים, כולל סילוק כל הפסולת, יעלה כ-40 ש"ח למ"ר.
יש לקחת בחשבון שהעלויות הנ"ל הם עבור קירות ותקרות מוכנים לצביעה. לעיתים קרובות ניתן להזמין גם את הצביעה מקבלן הגבס, בתשלום נוסף כמובן, או למסור את המלאכה לצבע.

שימוש בלוחות גבס בבנייה קלה

בנייה קלה היא תחום שמתפתח במהירות בשנים האחרונות. מדובר בשיטות בנייה המאפשרות הקמה מהירה של מבנים תוך פגיעה מזערית בסביבה. לעיתים קרובות למבנים שהוקמו בבנייה קלה תכונות מבוקשות כגון בידוד תרמי ואקוסטי טוב, ורסטיליות המאפשרת עיצוב נאה, אטימות טובה ממים, גימור מדוייק ועוד.
ישנן שיטות שונות לבנייה קלה, המאפיין המשותף לכולם הוא שימוש בחומרים בעלי משקל עצמי נמוך כך שהמשקל הממוצע של חלקי המבנה אינו עולה על 50 ק"ג למטר רבוע. במובן זה לוחות גבס מתאימים מאוד לשמש בבנייה קלה.

על פי רוב שלד בבניה קלה עשוי קורות פלדה או אלומיניום, יש מדינות בהן נעשה שימוש נרחב בעץ. על השלד מקבעים לוחות ליצירת קירות פנים וחוץ. כיום ברוב המבנים המוקמים בשיטות בנייה קלה נעשה שימוש בלוחות גבס לקירות הפנים והתקרות, לאחרונה, עם הופעתם של לוחות גבס המיועדים לקירות חיצוניים גדל השימוש בלוחות גבס גם עבור קירות חיצוניים בבנייה קלה.

בנייה קלה מתאימה למבנים קטנים יחסית בני עד שלוש קומות. יש הטוענים שמבנים בבנייה קלה הם עמידים פחות ממבנים רגילים אבל כדאי ליזכור שכל הזמן יש חידושים בתחום זה, כך למשל הופעתם של לוחות גבס העשויים תערובת של גבס ומלט כמו גם לוחות גבס שמצופים שכבת סיבי זכוכית ומיועדים לשמש בקירות חיצוניים.



33

ספקי שירות בתחום קבלני גבס

מצא בעל מקצוע

קבלני גבס מומלצים תל אביב

האפשרויות לבנייה בגבס הן בלתי נגמרות: נישות, ספריות, תקרות דקורטיביות ועוד

בשוק קיימים סוגים שונים של לוחות גבס לשימוש, לכל אחד ייתרונות וחסרונות

התקנת תקרת גבס דקורטיבית מאפשרת עיצוב מודרני וכן הסתרה של כבלים וצינורות

ניתן לשלב תאורה מיוחדת שנותנת אווירה מעוצבת ויפה לבית

הכנת הבסיס לבניית קיר גבס מקצועית

המחירים של בנייה בגבס נמוכים יחסית ומאפשרים מרחב גדול לפעולה ויצירתיות

חומרי בידוד איכותיים חשובים בתהליך בניית קיר הגבס

עיצוב ובנייה בגבס אפשריים גם בחדרי אמבטיה

גבס ירוק בעל רמת עמידות גבוהה ללחות ורטיבות

בניית קירות אאמצעות גבס בעליית גג

הכנסה לבניית תקרת גבס חדשה

שימוש בגבס נפוץ כיום גם בבנייה קלה

כתבות ומאמרים

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

כיצד מתקנים קיר גבס? כל מה שצריך לדעת על תחזוקת קירות גבס

במאמר נלמד מה לעשות כאשר קיר גבס נרטב וכיצד ניתן להימנע ממצבים אלו.

קרא עוד
עיצוב גבס במטבח, עולם שלם של אפשרויות עבודות גבס במטבח

עיצוב גבס במטבח, עולם שלם של אפשרויות עבודות גבס במטבח

במאמר נלמד כיצד נעצב את המטבח בעזרת נישות ומחיצות גבס ומהן האפשרויות והשידרוגים האפשריים למטבח

קרא עוד
הנמכות גבס, תקרה צפה ועוד על השימושים לתקרות גבס מעוצבות

הנמכות גבס, תקרה צפה ועוד על השימושים לתקרות גבס מעוצבות

במאמר נלמד אילו סוגי תקרות גבס קיימים, מהן האפשרויות העומדות בפנינו וכיצד נעשית הנמכת תקרה

קרא עוד
מחיר קיר גבס, פירוט עלויות של עבודותעם לוחות גבס לבית

מחיר קיר גבס, פירוט עלויות של עבודותעם לוחות גבס לבית

במאמר נלמד על פי מה נקבעים מחירי הבנייה והעיצוב בגבס ומהן העלויות אליהן עלינו לצפות בפרוייקטים.

קרא עוד
5 טיפים לבחירת איש גבס מקצועי

5 טיפים לבחירת איש גבס מקצועי

במאמר זה תקבלו 5 טיפים מקצועיים וחשובים לבחירה נכונה של איש מקצוע לבנייה ועיצוב בגבס

קרא עוד
עבודות גבס לבית - עיצוב קירות גבס, נישות ועוד

עבודות גבס לבית - עיצוב קירות גבס, נישות ועוד

במאמר נלמד הכל על עיצוב קירות גבס, מדוע כדאי להשתמש בלוחות גבס לעיצוב קירות הבית, טיפים חשובים ורעיונות

קרא עוד
גבס רגיל, ירוק או ורוד, סוגי קירות גבס ואיך בוחרים ביניהם?

גבס רגיל, ירוק או ורוד, סוגי קירות גבס ואיך בוחרים ביניהם?

מהם לוחות הגבס הקיימים בשוק? מהן תכונותיו הייחודיות של כל סוג ומתי נעשה בו שימוש? במאמר הבא נדבר על הכל.

קרא עוד
עיצוב בגבס לחדרי ילדים, מדפי גבס, נישות גבס לספרים ועוד

עיצוב בגבס לחדרי ילדים, מדפי גבס, נישות גבס לספרים ועוד

במאמר נלמד כיצד נישות גבס יכולות לסייע לנו בעיצוב חדר ילדים מרהיב ונעים למשחק ושינה, בקלות וביעילות.

קרא עוד