29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

יריעות איטום ביטומניות - מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

במאמר יוסבר מהן יריעות איטום ביטומניות ומה יתרונות השימוש בהן בעבודות איטום

הכן גגך לחורף: איטום באמצעות יריעות ביטומניות

רגע לפני שהחורף מגיע, זהו בדיוק הזמן לאטום את הגג למי שעדיין לא עשה זאת ולפני שהרטיבות מתפתחת ומקשטת את התקרה והקירות. האיטום באמצעות יריעות ביטומניות נחשב כיום ליעיל והנפוץ ביותר מבין כל השיטות לאיטום גגות, ולצורך זה ביקשנו מהמקצוענים של האתר טוב תודה לספק את כל המידע שיעניק לכם חורף יבש, נעים ונטול הפתעות.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות: מעטפת של יתרונות

לא סתם נחשבת שיטת האיטום באמצעות היריעות הביטומניות לפופולרית והמועדפת מבין כל יתר השיטות, שכן, היריעות הביטומניות עמידות בפני טמפרטורות קיצוניות של קור וחום, כמו גם רטיבויות ופגיעות מכניות. אמיר תמם מחברת האחים תמם, חברה קבלנית מובילה המתמחה באיטום וזיפות גגות, מוסיף כי "היריעות הביטומניות עמידות לאורך זמן יותר מכל שיטת איטום אחרת ופוטרת את הדיירים מהצורך להלבין את הגג או מכל טיפול תחזוקתי אחר".

לאילו סוגי גגות מותאמות היריעות הביטומניות?

שוקי חכמון מחברת גולד איטומים, חברת איטום מובילה עם ותק וניסיון של מעל ל- 25 שנים, מסביר שבטרם קבלת ההחלטה על איטום הגג ביריעות ביטומניות, מומלץ לבדוק ולוודא שהגג אכן מתאים לאיטום מסוג זה. באופן כללי, איטום באמצעות יריעות איום ביטומניות מתאים ליישום מעל לגגות חדשים וגגות המצופים בזפת. האיטום האידאלי הוא מעל לשכבת הבטון, מהסיבה שהבטון מאפשר היצמדות מיטבית של החומר הביטומני.

עם זאת, אין להניח יריעות איטום על גגות בעלי איטום אקרילי ישן, היות ומדובר בחומרים ממשפחות שונות, ובמקרים כאלו נדרש קילוף מלא של כל החומר האקרילי הישן לפני האיטום. שיקול נוסף שיש לתת עליו את הדעת נוגע לכמות דודי שמש ואובייקטים בולטים אחרים. גגות עם ריבוי בדודי שמש, קולטים וכיוצא בזה, יצריכו את פירוקם על מנת שניתן יהיה לפרוש מתחתיהם את היריעות, עניין שעלול להיות כרוך בתוספת תשלום בלתי מבוטלת.

סוגי היריעות הביטומניות

ישנן שתי קטגוריות עיקריות של יריעות איטום ביטומניות שהן יריעות APP המותאמות לאיטום גגות החשופים לשמש ויריעות SBS המשמשות בעיקר לאיטום מקלטים, מרתפים, רצפות ואזורים שאינם חשופים לשמש. היריעות הביטומניות משווקות בעובי של 4 או 5 מ"מ, ואפשר לפרוש אותן באופן חד או דו שכבתי. היריעות שבעובי של 5 מ"מ הנן חזקות ועמידות יותר, ונהוג לפרוש אותן בשכבה אחת. כמו כן, התקן קובע שבגגות מרוצפים, יש להשתמש בשתי שכבות של יריעות בעובי 5 מ"מ.

שלבי עבודת האיטום בעזרת יריעות ביטומניות

ההכנות המקדימות לפני יישום האיטום באמצעות יריעות ביטומניות כוללות מספר שלבים ותלויות במצב הגג. במקרים שבהם מדובר בגג חדש, יש לבצע שיפועים לצורך ניתוב המים לכיוון המרזבים. גגות ישנים דורשים טיפול בליקויים קיימים וסילוק כל אובייקט שעלול לפגוע בעבודת האיטום. בתום הכנת התשתית לקראת האיטום, יש לשטוף ביסודיות את שטח הגג ולהמתין לייבוש של 24 שעות לכל הפחות. חשוב להדגיש שאופן הכנת הגג לקראת עבודת האיטום מהווה גורם מכריע להצלחת האיטום או לכישלונו.

שלבי עבודת האיטום בעזרת יריעות איטום כוללים מריחת שכבת יסוד (פריימר) ביטומנית שמשמשת כחומר מקשר בין התשתית ליריעות והמתנה לייבוש מוחלט, כשלאחר מכן יש לפרוש על הגג את היריעות הביטומניות, תוך הקפדה על חפיפה ברוחב של 10 ס"מ לכל הפחות בין יריעה ליריעה ובין היריעות לגג. הלחמת היריעות זו ולזו נעשית באמצעות מבער החל מהנקודה הנמוכה בגג ומשם כלפי מעלה להפחתת הסיכון לחדירת מים לאזורי החפיפה שבין היריעות. בתום עבודות ההלחמה, רצוי לחזק את היריעות באזורי החיבור שלהן אל הקירות ולצפות את החפיפות שבין היריעות בחומר מגן בכל המקומות שעוד נותרו שחורים למניעת חשיפה לקרני השמש.

עלויות התקנה של יריעות ביטומניות

עלויות ההתקנה של היריעות הביטומניות מתבססים על מספר קריטריונים, שהעיקרי שבהם הוא שטח הגג. במידה ומדובר בגג ששטחו עד 100 מ"ר, העלות תחושב לפי מחיר גלובלי, בעוד שבגגות גדולים יותר, נהוג לחשב את המחיר לפי מטר. מחירי היריעות הביטומניות שעוביין 4 מ"מ עשויים לנוע בטווח שבין 60 ל-80 ₪ למטר בעוד שיריעות ביטומניות בעובי של 5 מ"מ עשויות לעלות בין 85 ל-100 ₪ למטר. משתנים נוספים שעבורם נהוג לדרוש תוספת תשלום כוללים את מצבו של הגג והנגישות אליו. ככל שבגג ישנם יותר דודי שמש שצריך לפרק ופסולת הדורשת פינוי, עלות העבודה תהיה גבוהה יותר. האחריות הניתנת על איטום באמצעות יריעות ביטומניות היא בדרך כלל ל- 10 שנים בקרב מרבית החברות.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

צילום של גלילי יריעות ביטומניות לשימוש באיטום גג

חיתוך יריעות ביטומניות במהלך עבודת איטום גג

כתבות ומאמרים

שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

במאמר יפורטו השיטות השונות לאיטום גגות ומה היתרונות והחסרונות בשימוש בשיטות השונות

קרא עוד
גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

המאמר יסביר על תחזוקת גגות רעפים ושיטות איטום לגגות רעפים

קרא עוד
עבודות איטום - כיצד מתבצע איטום מבנים ותחזוקה נכונה לאורך זמן

עבודות איטום - כיצד מתבצע איטום מבנים ותחזוקה נכונה לאורך זמן

במאמר יוסבר מהו איטום מבנים, מי אחראי על תיקון האיטום וכיצד נשמר את מערכת האיטום במבנה

קרא עוד