29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

המאמר יסביר על תחזוקת גגות רעפים ושיטות איטום לגגות רעפים

גגות רעפים

כאשר מדובר בבתים עם גגות רעפים יש חשיבות מיוחדת לבעיות איטום היכולות לנבוע כתוצאה משברים, נפילת רעפים ואיטום לקוי בכללי. אמנם הבנייה השכיחה יותר כיום היא של גגות שטוחים אך עדיין ניתן למצוא גגות רעפים באזורים כפריים, במושבים וקיבוצים. גגות רעפים נבנו בתחילת שנות ההתיישבות היהודית כפתרון זול לחיפוי מבנים ובמקרים מסוימים כדי לאפשר חלל של חדר נוסף בעליית הגג הנוצר מצורת הבנייה בשיפוע של הגג. ברוב מדינות העולם המפותח מקורים מרבית בתי המגורים ברעפי חרס או בטון והרעף שמהווה אלמנט החיצוני ביותר במערכת הגג חשוף לפגעי חום וקור ולכן ישנה חשיבות מיוחדת לביצוע נכון של עבודות איטום. ישנם סוגים שונים של גגות רעפים אשר האיטום שלהם מתבצע באופנים שונים ומדובר בדרך כלל בעבודה הדורשת מיומנות, ידע ואפילו הכשרה .

סוגי גגות ורעפים

ישנם סוגים וסגנונות שונים של גגות בעולם, הנבדלים אלה מאלה בעיקר בצורה של גג הרעפים ובאופן הבנייה שלו. ככלל גגות הרעפים בישראל הם גגות עם "מתניים", בניגוד לגגות בצורת משולש ובעצם יש להם בשני הצדדים האחרים קירות ישרים, או גגות בצורת פירמידה. גגות אלה מתאימים למקומות שיש בהם רוחות חזקות וגשמים רבים. גג רעפים אטום מהווה מבודד מעולה המגן על המבנה מפני אבדן חום בחורף ומפני התחממות יותר בקיץ – וכך חוסך לכם חשמל והוצאה על קירור וחימום הבית בעונות השונות. גגות רעפים אשר נבנים מעל גג שטוח רגיל מוסיפים בידוד משמעותי ביותר לבית.
קיימים 4 סוגים עיקריים של רעפים בשוק:
1. רעפי בטון (נקראים גם רעפי לחץ) – נחשבים עמידים מאוד.
2. רעפי חרס – הרעפים הקלאסיים, אשר נחשבים גם למבודדים מעולים ומחזיקים זמן רב ביותר ללא צורך בטיפול או החלפה.
3. רעפי פלדה – חדישים יחסית ויתרונם הוא כי ניתן להתקינם על גגות משופעים במיוחד.
4. רעפי צפחה – העשויים אבן טבעית והנחשבים לעמידים מאוד בכל סוגי מזג האוויר, אולם גם כבדים במיוחד והתקנתם דורשת קונסטרוקציה מיוחדת.

תחזוקת גגות רעפים – פעילות מונעת

על מנת להימנע מבעיות רטיבות ונזילות ולשמור על איטום גג רעפים ישנם פעולות תחזוקה מומלצים לביצוע על מנת לשמר את איטם הגג לאורך זמן:

בדיקת תקינות – רעפי הגג יכולים להישבר או להיסדק כתוצאה מעצמים הקיימים על הגג ומפעילים לחץ על הרעפים כגון דודי שמש, מערכות תקשורת, אנטנות ועוד. לעיתים גם מעבר אדם על הגג לצורך תיקון גגות רעפים יכולה לגרום לשבירה או היסדקות של הרעפים. מומלץ להחזיק בבית מלאי זמין להחלפה למקרה שצריך להמין תיקון מקצועי.

בדיקת אטימות החיבורים בין הרעפים – בדרך כלל מספר שנים לאחר בניית הגג ובגלל תזוזות של המבנה והגג נוצרים בעיות אטימות בחיבורי הרעפים, לעיתים האטימות נובעת מהתקנות חדשות של פתחי אוורור, צינורות חימום, התקנת חלונות ועוד. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה לבדיקת האטימות וביצוע תיקונים באמצעות חומרים מתאימים.

בדיקת מערכת ניקוז מי גשמים – יש לוודא פעילות תקינה של המרזבים וזאת ע"י הכנסת מים לתוך המרזב או זריקת עצם מסוים בתוך המרזב ווידוא מעבר העצמים או המים בתוך המרזב. יש לוודא איסוף הפסולת והלכלוך מצינורות על מנת למנוע סתימה של המרזבים. כמובן שיש לבצע פעילויות אלה לפני תחילת הגשמים ובכל למנוע סתימות מבעוד מועד.

בעיות יונים – בזמן הבנייה מונחים אמצעים כגון רשתות ולוחות על מנת למנוע כניסתם של יונים לחלל הנוצר בגג רעפים. במידה ובבדיקה מתגלים סימני יונים בגג יש לבדוק מהיכן הן נכנסות ולדאוג לאיטום מחדש של הפרצות.

שיטות וחומרים לצורך איטום גג רעפים

לבחירת השיטה והחומרים המתאימים לאיטום הגג שלך, חובה לפנות לקבלן איטום מקצועי עם ניסיון והכשרה מתאימה שיגיע לראות את הגג ובעיות האיטום ויוכל להמליץ על הפתרון הנכון ביותר. להלן מספר שיטות וחומרים הקיימים לאיטום גג רעפים:

דבקים אקריליים להדבקת רעפים ולתיקון סדקים כגון שרעף של טמבור.

חומרי איטום פולימריים ליישום במריחה ומשמשים לאיטום וציפוי גגות רעפים כגון מולטיגג טרה קוטה.

יריעות ביטומניות נצמדות להנחה מתחת לרעפים ותיקוני איטום מקומיים כגון אלסטוטייט או סופרטייט אלומיניום של פזקר.

מערכות בידוד לגגות רעפים כגון מערכת איזולין או מערכת רופולין של חברת אונדולין.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

קבלן איטום בתיקון של רעפי חרס על הגג

ערימה של רעפי בטון חדש (צבע אפור) באתר בנייה

ביצוע ניקוי עלים מן המרזב של בית ע"י עובד איטום

כתבות ומאמרים

יריעות איטום ביטומניות -  מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

יריעות איטום ביטומניות - מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

במאמר יוסבר מהן יריעות איטום ביטומניות ומה יתרונות השימוש בהן בעבודות איטום

קרא עוד
שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

במאמר יפורטו השיטות השונות לאיטום גגות ומה היתרונות והחסרונות בשימוש בשיטות השונות

קרא עוד
עבודות איטום - כיצד מתבצע איטום מבנים ותחזוקה נכונה לאורך זמן

עבודות איטום - כיצד מתבצע איטום מבנים ותחזוקה נכונה לאורך זמן

במאמר יוסבר מהו איטום מבנים, מי אחראי על תיקון האיטום וכיצד נשמר את מערכת האיטום במבנה

קרא עוד