29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

היתרונות והחסרונות של זיפות גג

במאמר יובא רקע כללי והסבר על זיפות גגות ויוצגו היתרונות והחסרונות לשימוש בשיטת זיפות לאיטום הגג

הגג דולף? המדריך הכולל לאיטום בשיטת זיפות גגות

בשנים האחרונות סובלת הזפת, שלא בצדק, מיחסי ציבור גרועים. איטום גגות באמצעות זיפות נחשב, אמנם לשיטה מיושנת מעט, אך עדיין מדובר בפתרון איכותי, יעיל וזול שממלא את ייעודו כמו שצריך. המומחים מאתר טוב תודה מסבירים את כל מה שכדאי לכם לדעת על זיפות גגות ומעניקים כבוד לנוזל השחור והצמיגי.

איטום גגות באמצעות זיפות: קצת רקע על השיטה

נהוג לבצע איטום גגות באמצעות זפת חמה כשכבת יסוד בטרם הלחמת יריעות ביטומניות בגגות חדשים או מעל לגגות בעלי זיפות ישן, ובפרט מעל גגות שיש מעליהם מספר גדול של דודי שמש, קולטי שמש ומזגנים. בשל מחירה הנמוך בהשוואה לשיטות האיטום האחרות, מקובל ליישמה בבנייני מגורים גדולים.

ישנן כיום בשוק 3 שיטות נפוצות לצורך זיפות גגות שהן שכבת זיפות אחת והלבנה לאחר מכן, או לחלופין זיפות בשתי שכבות שביניהן יש מחיצת רשת אינטרגלס או אריג פיברגלס והלבנה בתום היישום. המפרט הטכני לביצוע הזיפות הנו רב שלבי ודורש הקפדה על הכנת התשתית בצורה יסודית בטרם הזיפות, זאת במטרה להבטיח היצמדות מיטבית של הזפת אל הגג. שלבי ההכנה כוללים את ניקיון הגג מאבק ולכלוך ומריחת שכבת יסוד ביטומנית. לאחר המתנה בת מספר שעות לייבוש החומר, יש ולבצע תיקונים מקומיים. השלבים הבאים מורכבים מזיפות הרולקות (החיבורים שבין הקירות לרצפה), זיפות הגג והלבנתו, תוך שימוש בדבקים אקריליים או דבקים על בסיס לטקס.

איטום בשיטת זיפות גג - יתרונות וחסרונות

רועי סימן טוב, בעליה של חברת RST איטום ובינוי, חברה המתמחה באיטום גגות, מציין כי "שיטת האיטום בזפת חמה היא השיטה הוותיקה והנפוצה ביותר כיום בעולם, ויעילותה הוכחה במרוצת השנים, שכן, הזפת החמה חודרת לתוככי הסדקים הקיימים בגג ויוצרת שכבה אטומה להפליא. היתרון הבולט בשיטה זו נוגע לתמורה בעד המחיר, היות וזוהי השיטה הזולה, המהירה והפשוטה ביותר לאיטום גגות, ובמידה והיא מיושמת נכון, היא מספקת תוצאה איכותית.

עם זאת, השיטה של זיפות גגות אינה חפה מחסרונות, ולדברי שוקי חכמון מחברת גולד איטומים, החיסרון העיקרי נוגע לצורך בהלבנת הגג מידי שנה, זאת במטרה למנוע חימום יתר של הזפת מקרינת השמש. שוקי חכמון מוסיף ומסביר כי "הסיוד השנתי הנו הכרחי, אחרת הזפת עשויה להתייבש ולהיסדק. עם זאת, בסיכום הכללי, עלות תחזוקתו של הגג לאורך השנים גורמת לקיזוז החיסכון ההתחלתי שבשיטת הזיפות". חיסרון נוסף מתייחס לרגישותו של זיפות גג לפגיעות מכניות, וכתוצאה מכך יש לחזור ולזפת את הגג מידי מספר שנים.

כמה זה עולה לנו ואיזו אחריות יש על האיטום בזיפות?

עלות זיפות גגות נעה בדרך כלל בטווח שבין 35-45 ₪ למ"ר. עם זאת, בגגות קטנים ששטחם המרבי מגיע לגודל של עד 100 מ"ר, עשוי המחיר למטר איטום לעלות מעט יותר, בעוד שהתעריף למטר עבור גגות ששטחם גבוה מ-100 מ"ר יורד בהתאמה. כמו כן, המחיר לתיקון מקומי בזפת חמה נע בסביבות ה-500 ₪ ל-1,000 ₪ עבור התיקון כולו, ועלות מריחת פריימר היא בטווח שבין 5-15 ₪ למ"ר ומהווה תוספת לעלות האיטום.

התעריף הממוצע לסיוד גגות אף הוא מדורג ומותנה בגודל הגג. סיוד גג שלם בגודל של עד 40 מ"ר הוא כ-300 ₪ עד 400 ₪ לכל הגג, בעוד שהתעריף למ"ר עבור גגות ששטחם מעל ל-40 מ"ר נע בין 4-10 ₪ למ"ר. כחלופה לסיד, קיימת אפשרות להלבנת הגג על ידי צבע אקרילי חיצוני או מלבין אקרילי לקבלת גג המתאפיין בגוון לבן בוהק, אולם עלות ההלבנה עשויה להיות גבוהה מעלות הסיוד. שוקי חכמון מגולד איטומים מציין שבאופן כללי, עלות האיטום בשיטת הזיפות נמוכה יותר ב-45% עד 50% מעלות האיטום ביריעות ביטומניות, כשהאחריות על זיפות גג היא לרוב עד 5 שנים, זאת בתנאי שהגג מתוחזק בצורה שוטפת כפי שנדרש.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

שימוש בזפת חמה לפני הנחת יריעות ביטומניות

איטום גג על ידי מריחת זפת חמה

כתבות ומאמרים