לאחר שדוד שמש שנמצא לי על הגג, התפוצץ והתחיל לנזול לי על המסתור כביסה, פניתי לחברת סולרית לקבל הצעת מחיר לדוד שמש חדש.
את הטלפון של סולרית קיבלתי מאיש תחזוקה, שעובד אצלנו בבניין המשותף (שהמליץ עליהם בחום, וסיפר לי שהם התקינו אצלו כבר מספר פעמים דודי שמש, והוא היה מאד מרוצה), אבל במקביל כדי לא להסתמך רק על הצעת מחיר מחברה אחת - פניתי לעוד חברת דודים מומלצת מחיפה - לקבל הצעת מחיר נוספת.
עם סולרית דיברתי ביום שישי בבוקר. בשעות הצהריים, הגיע אליי כבר נציג של החברה, לבדוק את הדוד, וקבע שיש סדק רציני במיכל, ושאין מנוס מלבצע התקנה של דוד חדש. הוא נתן לי הצעת מחיר מבלי לבצע את ההתקנה. כמו שאמרתי, במקביל גם קיבלתי הצעת מחיר מחברת דודים נוספת, שהייתה בכ - 200 שקלים יותר נמוכה. כשהתקשרתי חזרה לסולרית - לראות אם יש על מה לדבר, ומדוע ההצעה שלהם הייתה יותר גבוהה, הנציג הסביר לי שההצעת מחיר שקיבלתי, היא בוודאות לא עבור העבודה שאני צריך, ושאני צריך להסביר לחברה השנייה שמדובר בדוד שממוקם במסתור כביסה, ושהקולטים הם קולטים משותפים לכל הבניין שנמצאים על הגג - מה שבוודאות יעלה את ההצעת מחיר שלהם.
התקשרתי לחברה השניה, ולאחר שהסברתי להם את המצב, באמת - כפי שנאמר לי בסולרית - המחיר קפץ בעוד 400 שקלים, מה שהפך לבסוף את ההצעה של סולרית ליותר אטרקטיבית ויותר זולה, ולכן גם בסופו של דבר החלטתי לבחור בהם.
את ההתקנה - צות של החברה בא לבצע לי בשעה 08:00 בבוקר, יום שני - כפי שתואם איתם מראש. הדוד הישן פונה, החדש הותקן, ניתנה לי קבלה, תעודת אחריות (עם תוקף לשמונה שנים) ובמחיר שנסגר איתם.
אותו יום של ההתקנה, כשהפעלתי את המזגן בבית, והוא פתאום התחיל להרעיש בצורה מוגזמת - הסקתי שזה כנראה מהעבודה שנעשתה על הדוד (כי הפועלים עלו על המנוע של המזגן כדי להגיע לאיפה שצריך). התקשרתי לסולרית, והם בלי שום בעיה שלחו לי פועל שיבוא למקם מחדש את המזגן על התושבת, והרעש אכן הופסק - ללא תשלום נוסף.
לאחר מספר שבועות, כשהרגשתי שהמים לא מתחממים מספיק למרות שהדוד חדש, וביקשתי שיבואו לבדוק, הם שוב שלחו לי פועל במסגרת האחריות, שבא בדק את הצינורות, והחליף שסתום שהיה לא תקין - גם כאן במסגרת האחריות, וללא גבייה של תשלום נוסף.
באותה הזדמנות, התקנתי במערכת, גם מנגנון מיוחד שמונע הצטברות של אבנית, במחיר של 200 שקלים. המנגנון מכיל אבנים מיוחדות שמונעות מהאבנית להצטבר, והחברה אפילו ידעה אותי על כך שכל הפרטים נרשמים אצלהם במערכת, וכיוון שכל שנה וחצי יש להחליף את האבנים כדי לייעל את הפעילות של המכשיר - הם יתריעו לי על כך, וזו תהיה בחירה שלי אם להחליף דרכם או לא - הכל במסגרת השירות.
במילה אחת - השירות שהם נותנים הוא פשוט מצויין! הם תמיד זמינים, מגיעים מהר ולא צריך לרדוף אחריהם. אהבתי את העובדה שכשמתקשרים אליהם, ומגיעים לנציג - הרבה פעמים יש לו מספיק ידע לעזור באופן שוטף בטלפון ולנסות לפתור לך את הבעיה. אם לא - הם מבטיחים שיחזור אלייך איש מקצוע משלהם, ואכן תוך דקות ספורות, באמת חוזר טכנאי ומנסה לעזור.
ככה חברה רצינית מתנהלת...!